Millä palkkatasolla on hyvätuloinen?
Kerropa mielipiteesi, ketä sinä pidät hyvätuloisena? Kuinka paljon pitää olla bruttopalkka kuukaudessa?
Kommentit (55)
Yli 6000 euron bruttokuukausipalkka tai merkittävä, tuottava omaisuus tavallisten tulojen lisäksi.
Hyvätuloinen on yli 10 000 euron kk-tulot
Jos bruttopalkan pilkun edessä on viisi numeroa.
Jos edes kympin tunti sais. Tai edes töitä...
-työtön
Yli 6000€/kk. Tosin nyt hintojen nousun jälkeen ehkä 7000€/kk.
Mun oma palkka on noin 2500 euroa. Siihen nähden 5000 euroa tienaava on jo rikas.
Oma palkka on noin 6000 brutto, hyvätuloinen on selvästi sitä enemmän. Ei tuosta nimittäin häävisti käteen jää.
Yli 100.000 euroa vuodessa ansaitseva.
Yli 2000€ kuussa tienaavat on rikkaita. Itse tienaan 500€/kk.
Yli 120 000 €/vuosi = hyvätuloinen
50 000-120 000 e/vuosi = keskituloinen
Alle 50 000 €/vuosi = pienituloinen
Vierailija kirjoitti:
Oma palkka on noin 6000 brutto, hyvätuloinen on selvästi sitä enemmän. Ei tuosta nimittäin häävisti käteen jää.
Verotus vaan kiristyy 6000 euron jälkeen, joten ei suuremmistakaan tuloista jää kovin paljoa käteen.
10000 eur/kk tienaava on hyvätuloinen
Tyhmiä vastauksia palstan tyhmiltä naisilta. Varmaan työttömiä suurin osa. Parhaiten tienaavan neljännekseen yltää jo 4500 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotus vaan kiristyy 6000 euron jälkeen, joten ei suuremmistakaan tuloista jää kovin paljoa käteen.
Hyvä että kiristyy. Ei kukaan tarvitse tuollaisia rahoja. Työttömien tuet ovat suomessa surkeat ja vielä pitäis rikkaan saada enemmän.
Muistakaa progressiivinen verotus. Toki verovähennykset helpottaa ja varakkaampi voi niitä tehokkaammin hyödyntää.
Suomessa ansiotuloilla vaurastuminen on tehotonta.
Minä itse tienaan noin 3200e/kk bruttona ja pidän hyvätuloisina ihmisiä jotka tienaa yli 4000e/kk bruttona. Rikkaat tienaa yli 5000e/kk bruttona.
Minä olen mielestäni keskituloinen 4300e/kk brutto
Silloin kun ymmärtää että palkkoja vertailtaessa puhutaan brutosta kuuluu yleensä paremmin tienaaviin.
96% suomalaisista on alle 6000e/kk tuloluokassa.
Tuhanneksi rikkain suomalainen sai 100 000e/kk
Siitä vähän perspektiiviä.
Mulle raja on 7000€/kk