Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?
Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?
Kommentit (951)
Lisään villasukkakeskusteluun, että juuri eilen ostin hyväntekeväisyysmyynnistä villasukat hintaan 28 euroa. Teräosa ja varsi oli kaksiväristä mallineuletta (hunajakenno), kantapää ja varvasosa oli yksväriset. Langan laadusta en ole varma, mutta ostin silti, vaikka yleensä olen materiaalista tarkka. Mahdollisesti nämä oli seitsemää veljestä. Nätit sukat kotona pidettäväksi, liian paksut kenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, onko sulla mitään tajua siitä, mitä leivontatarvikkeet maksavat, esim. voi?! Täysin epärealistisia kommentteja täällä. Tai jos haluaa leivonnaiseen vaikka suklaata tai pähkinöitä, niin ainekset voivat maksaa yhteen kakkuun helposti 10+ euroa - siis jos laadukasta halutaan.
Itselläkin tiukka budjetti, mutta senkin vuoksi tiedän mitä elintarvikkeet maksavat. Tehdään paljon alkutuotteista ruokaa & leivotaan paljon. Huom. sähkökin maksaa, ellei satu ihanaa puu-uunia olemaan.
Kyllä on osa porukka täysin pihalla. Ja sitten se ruljanssi, kun leivotaan tuntikausia, pakataan tuoreet tuotteet kauniisti, roudataan myyntipaikalle (josta nykyään joutuu maksamaan usein kymmeniä euroja), laitetaan myyntipaikka kauniiksi, kuunnellaan päivä joidenkin "oMpa kallista" -kommentteja ym. Päivän jälkeen on ihan töitä tehneen fiilikset. Loppusaldo sitten jotain roposia.
Onko tässä keskustelussa arvosteltu leivonnaisten hintoja? En ole huomannut. Käsitöiden hinnoista on keskusteltu, ja keskustellaan paljon muuallakin.
Onhan tässä haluttu myös kohtuuhintaisia leivonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ostaisi mitään syötävää kun ei tiedä minkälainen nenänkaivaja leipoja on tai mitä tuholaisia kaapeissa mönkii.
Sama. Tai lapset osallistuneet leipomiseen, niin pöpöt on taattu, kun yskivät kieli ulkona ja sormet käy välillä nenässä. Pahimmassa tapauksessa lapsilla ollut juuri joku mahatauti. Ei kiitos.
Sen sijaan lapaset, villasukat tai kranssi olisi mieluisia ja turvallisia ostaa.
Entä jos niitä sukkia on sovitettu känsä/syylä tms jalkoihin? Likaiset jalat. Tulee myyntiin niin välittääkö kaikki?
Ostaisin laadukkaan himmelin ja hienosta olisin myös valmis maksamaan.
En tiedä, ostaisinko mitään. Minua kiinnostaa aidot karjalanpiirakat, kun olen idästä kotoisin, mutta harvemmin hyviä etelästä saa. Joskus olen ostanut taatelikakun, eikä sitäkään joka myyjäisistä löydy.
Kauniisti paketoituja tuotteita, esim. marjaisia hilloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ostaisi mitään syötävää kun ei tiedä minkälainen nenänkaivaja leipoja on tai mitä tuholaisia kaapeissa mönkii.
Sama. Tai lapset osallistuneet leipomiseen, niin pöpöt on taattu, kun yskivät kieli ulkona ja sormet käy välillä nenässä. Pahimmassa tapauksessa lapsilla ollut juuri joku mahatauti. Ei kiitos.
Sen sijaan lapaset, villasukat tai kranssi olisi mieluisia ja turvallisia ostaa.
Entä jos niitä sukkia on sovitettu känsä/syylä tms jalkoihin? Likaiset jalat. Tulee myyntiin niin välittääkö kaikki?
Miksi uusia sukkia olisi sovitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että joka kokoa pystyy yksi neuloja kotona sovittamaan? Minä neulon lasten sukkia pääasiassa ja olen kohta eläkeikäinen. En pysty sovittamaan omaan jalkaani. Omaa kokoa sovitan jos teen itselleni. En näe mitään tarvetta sovittaa muille neulottuja.
Karjalanpiirakoita, sukkia, kynttilöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sukkia neulova tietää että täytyy sovittaa ettei tule liian pitkä jalkaosa. Peppi Pitkätossu tosin ei ole mitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sukkia neulova tietää että täytyy sovittaa ettei tule liian pitkä jalkaosa. Peppi Pitkätossu tosin ei ole mitannut.
Olen paljon sukkia tekevä enkä todellakaan sovita sukkia. Katsos kun sitä varten on olemassa mitat, että saa oikean koon. Ja paljo sukkia tekemällä oppii paljon asioita.
Miten kuvittelet, että eri kokoja tekevä ihminen sovittaisi sukkia omaan jalkaansa, kun ei se oman jalan koko muutu? Miten olet noin pihalla?
Villasukat kelpaa aina, kivannäköisiä kuusenkoristeita, itsetehtyjä kynttilöitä.
Suurin osa haluaisi ostaa villasukkia mutta kertokaa vähän tarkemmin minkälaisia (väri, pituus, moniväri, yksiväriset). Villasukat on hyvin laaja käsite. Hintahaarukkaa on jo kerrottu mutta minkälaisia ostaisitte?
Havukranssin, jos hinta ok. Villasukat ja niitä syötäviä. Puisen leikkuulaudan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa haluaisi ostaa villasukkia mutta kertokaa vähän tarkemmin minkälaisia (väri, pituus, moniväri, yksiväriset). Villasukat on hyvin laaja käsite. Hintahaarukkaa on jo kerrottu mutta minkälaisia ostaisitte?
Punatulkku sukat!
Villasukista todettiin jo aiemmin, että on hyvin yksilöllistä, mitä haluaa.
Minä haluaisin yksinkertaisia, yksivärisiä (myös mustia), melko ohuita, lyhyellä varrella. Ei pitsiä, ei kirjoneuletta, ei raitoja.
Vierailija kirjoitti:
Villasukista todettiin jo aiemmin, että on hyvin yksilöllistä, mitä haluaa.
Minä haluaisin yksinkertaisia, yksivärisiä (myös mustia), melko ohuita, lyhyellä varrella. Ei pitsiä, ei kirjoneuletta, ei raitoja.
Kannattaa silti muistaa pitää oma tyyli, koska jokaiselle jotain -linja näyttää helposti kirppispöydältä eikä se houkuttele ketään.
Onko tässä keskustelussa arvosteltu leivonnaisten hintoja? En ole huomannut. Käsitöiden hinnoista on keskusteltu, ja keskustellaan paljon muuallakin.