Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostaisit joulumyyjäisistä?

Vierailija
14.09.2026 |

Löytyi vain vanhoja ketjuja tästä aiheesta. Mitä tänä päivänä ostaisitte joulumyyjäisistä? Onko edelleen vain syötävät ja neuleet suosituimpia vai onko tullut jotain uutta mitä voisit ostaa?

Kommentit (951)

Vierailija
861/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulottuja. Ei kudottuja. Kangaspuilla kudotaan, puikoilla neulotaan!

Miksi ei vieläkään ihmiset tajua, että kyse on murre-eroista?

Itse olen Etelä-Pohjanmaalta ja olen lapsesta saakka käyttänyt sanaa kutoa, kun kyse on neuletöistä. Kudon myös kangaspuilla. En ala muuttamaan käyttämääni kieltä jonkun palstalla kiukuttelevan vuoksi.

Vierailija
862/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen Etelä-Pohjanmaalta ja olen lapsesta saakka käyttänyt sanaa kutoa, kun kyse on neuletöistä. Kudon myös kangaspuilla. En ala muuttamaan käyttämääni kieltä jonkun palstalla kiukuttelevan vuoksi.

Oikeassa elämässä näihin termeihin tarttuminen ei kiinnosta muita kuin tuoreita neulojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa elämässä näihin termeihin tarttuminen ei kiinnosta muita kuin tuoreita neulojia.

Kyllä tästä jotkut vinkuu vähän väliä Facebookin neuleryhmissä eikä ole kyse vain tuoreista neulojista. 

Vierailija
864/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
865/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut esim: grafiikanlehden, joulukuusenkoristeita, perinnelapasia, kangaskasseja, retrokangasvyön, aitoja karjalaisia karjalanpiirakoita.

Vierailija
866/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä jotkut vinkuu vähän väliä Facebookin neuleryhmissä eikä ole kyse vain tuoreista neulojista. 

Jatkuvasti siellä käydään tämä keskustelu ja lopputulos on aina sama: jokainen käyttää niitä sanoja joita haluaa. 

Vierailija
867/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kangaskasseja ostaisit? Tilkkutyönä tehtyjä, retrokankaisia, joulukankaisia, huopaisia, jotain muuta, mitä? Virkattuja ehkä? Paljonko olisit valmis maksamaan? Minkä kokoisia?

Vierailija
868/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin neulomaan pitsikuvioista kolmiohuivia. Joidenkin mielestä varmaan tylsä väri, kun on harmaa, mutta joku toinen taas voi tykätä. Tuota harmaata nyt sattui olemaan useampi kerä. On 100% islantilaista villaa.

Teetkö hapsut reunaan? Itse mietin tuota onko se este myynnille.

Minusta se on ilman hapsuja todella pliisu. 

Vierailija
869/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin neulomaan pitsikuvioista kolmiohuivia. Joidenkin mielestä varmaan tylsä väri, kun on harmaa, mutta joku toinen taas voi tykätä. Tuota harmaata nyt sattui olemaan useampi kerä. On 100% islantilaista villaa.

Riippuu paljon siitä minkälainen huivi ja onko enemmän takin kanssa käytettävä vai hartiahuivi tyyppinen. Makuasia.

Vierailija
870/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi sanoa noin, kun et edes tiedä minkälaista huivia teen. Ei kaikkiin huiveihin sovi hapsut ja muutenkin hapsut on makuasia. Itse en pahemmin hapsuista pidä. 

Vierailija
871/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan käynyt semmoisessa. Mitä siellä yleensä myydään?

Vierailija
872/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kangaskasseja ostaisit? Tilkkutyönä tehtyjä, retrokankaisia, joulukankaisia, huopaisia, jotain muuta, mitä? Virkattuja ehkä? Paljonko olisit valmis maksamaan? Minkä kokoisia?

Olen eri, mutta ei joulukankaisia. Näitä olisi kiva saada myös isompina, tukevina "kirjastokassin" kokoisina, olisi käyttöä.  Hinta tällöin 15-25 euroa. 

Vierailija
873/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitä minkälainen huivi ja onko enemmän takin kanssa käytettävä vai hartiahuivi tyyppinen. Makuasia.

Riippuu myös huivin reunoista. Suoraan reunaan sopii paremmin hapsut, kun taas pitsireunaisessa hapsut hävittävät reunan.

eri

Vierailija
874/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei joulukankaisia. Näitä olisi kiva saada myös isompina, tukevina "kirjastokassin" kokoisina, olisi käyttöä.  Hinta tällöin 15-25 euroa. 

Olkalaukku vai lyhyet sangat?

Vierailija
875/951 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös huivin reunoista. Suoraan reunaan sopii paremmin hapsut, kun taas pitsireunaisessa hapsut hävittävät reunan.

eri

Totta!

Vierailija
876/951 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisikö makrametekniikalla tehdyt kuusenkoristeet? 

Vierailija
877/951 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet villasukat itselleni

Vierailija
878/951 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalia

Vierailija
879/951 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät villasukat.

Vierailija
880/951 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni kalenterin, jossa olisi mustavalkoisia grafiikoita tai mustavalkoisia mietelauseita ja kunnon kalenteriosa nimipäivineen ja kuun kiertoineen. Koko A4 vaakasuuntaan. Tuollaista ei löydy yhtään mistään.