Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä johtaa siihen, että nainen kontrolloi parisuhteessa käytännössä kaikkea?

Vierailija
13.09.2026 |

Jos mies yrittää tehdä päätöksiä tai hoitaa asioita, seurauksena on aina kritiikki. Koskaan ei ole tarpeeksi hyvä tai mies ei koskaan ole tarpeeksi hyvä. Mikään ei kelpaa. 

"Sori pitää kysyä vaimolta ensin" mies saattaa sanoa, kun ei uskalla itsenäisesti tehdä ratkaisuja vaan kaikkeen tarvitaan naisen hyväksyntä. 

Kysynkin nyt, millainen mies antaa asioiden mennä tuohon pisteeseen? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen.

Vierailija
2/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottele vaimoasi. Kunnon mies tottelee ehdoitta. Mikä on tekosyysi ettet ole kunnon mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
4/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko esimerkkejä? Jos päätökset koskevat heidän yhteistä kotia (esim. vierailut/remontit/hankinnat) tai yhteisiä lapsia, niin eiköhän vaimokin konsultoi ensin miestä, ennen kuin menee itsekseen tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat muihinkin.

Vierailija
6/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tissiposkisuus ja laskeutumattomat testikkelit. Naiselle pitää näyttää kaapin paikka.

Vierailija
7/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii molempiin suuntiin. Minä kysyn mieheltäni. Päätetään yhdessä.

Vierailija
8/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muistin, kuinkahan monta kertaa olenkaan kuullut suhteessa olevan miehen käyttävän sanaa hallitus. Mitä hallitus sanoo, pitää kysyä hallitukselta. 

Vierailija
9/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet eivät vain osaa tehdä päätöksiä järkevästi, eivät osaa keskustella, eivätkä ymmärrä taloudenhoidosta sun muusta yhtään mitään. 

Tulee aina mieleen kaverini ex-mies. Meitä oli iso porukka muuttamassa heitä ensimmäiseen yhteiseen kotiin, ja tavaraa olikin paljon kun kahden ihmisen huusholli kärrättiin yhteen osoitteeseen. Siinä missä illan pimetessä me muut huhkimme, että saataisiin ne tavarat sisään kämppään ja sänky pystyyn yöksi, niin tämä asunnon herra istuskeli olohuoneessa lajittelemassa CD-levyjään aakkosjärjestyksessä hyllyyn. 

Arvasin jo tuosta, että se suhde ei kauaa tule kestämään. 

Vierailija
10/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono parisuhde 

Vierailija
11/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on niin saamaton, että antaa toisen ihmisen kävellä ylitseen, niin syyttäköön itseään, jos ei tilanteestaan tykkää. Läheskään aina kyse ei ole naisen halusta pomotella eikä tilanne ole hänelle otollinen, kun saa yksin tehdä kaikki päätökset toisen maatessa perässä vedettävänä kivirekenä.

Vierailija
12/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän olla kritisoimatta, kun mies pyörittää puoliksi täytettyä tiskikonetta tai kerää pyykit vasta sitten, kun makuuhuoneen lattialla ei mahdu kävelemään. Mutta: 

Minä ehkä vaikutan kontrolloivalta työkavereiden edessä, kun soitan baariin seitsemältä ja sanon, että miehen olisi paras tulla kotiin, koska lupasi tulla kuuteen mennessä - jos odotus siitä, että mies pitää lupauksensa, on kerta kontrollointia. 
Tai kun laitan miehelle kauppalistan, mitä pitää ostaa. Ehkä se on sitten kontrollointia, kun haluan itse valita, mitä minä teen ruoaksi. Koska jos minä en kokkaa, ei kukaan muukaa kokkaa. 

Enpä osaa sanoa, miten tähän on ajauduttu.

Vierailija
13/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet haluaa parisuhteeseen uuden äidin ja taloudenhoitajan, ei tasavertaista kumppania. 

Vierailija
14/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet eivät vain osaa tehdä päätöksiä järkevästi, eivät osaa keskustella, eivätkä ymmärrä taloudenhoidosta sun muusta yhtään mitään. 

Tulee aina mieleen kaverini ex-mies. Meitä oli iso porukka muuttamassa heitä ensimmäiseen yhteiseen kotiin, ja tavaraa olikin paljon kun kahden ihmisen huusholli kärrättiin yhteen osoitteeseen. Siinä missä illan pimetessä me muut huhkimme, että saataisiin ne tavarat sisään kämppään ja sänky pystyyn yöksi, niin tämä asunnon herra istuskeli olohuoneessa lajittelemassa CD-levyjään aakkosjärjestyksessä hyllyyn. 

Arvasin jo tuosta, että se suhde ei kauaa tule kestämään. 

Taisi olla yksityiskohtiin uppoutuva tyyppi :D mutta vakavasti, muutossa tavaran pitää liikkua ripeästi. 

Vierailija
15/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vihellä ap poikki se suhde siihen sun naiseen. Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
16/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaton lapsuus.

Vierailija
17/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä parisuhteessa ei tehdä isoja päätöksiä yksin? En minäkään mene mitään rottweileria ostamaan ilman että kysyn mieheltä ensin mitä mieltä hän on. 

Vierailija
18/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen.

Puhu vaan omasta puolestasi. Meillä on ainakin niin tasapainoinen suhde, että molemmat tehdään asioita omalla tavallamme, toinen ei nalkuta kun tiskikone on täytetty väärin tai jos kumppani on varannut matkan ulkomaille ystävien kanssa. Meillä on yhteinen kalenteri ja jos siellä näkyy vapaata niin molemmat voi tehdä ihan mitä huvittaa, kunhan merkkaa kalenteriin. Toiselta ei kysellä lupia tai muutakaan. 

Sen takia me varmaan on oltu onnellisia jo 30 vuotta yhdessä. 

Vierailija
19/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän olla kritisoimatta, kun mies pyörittää puoliksi täytettyä tiskikonetta tai kerää pyykit vasta sitten, kun makuuhuoneen lattialla ei mahdu kävelemään. Mutta: 

Minä ehkä vaikutan kontrolloivalta työkavereiden edessä, kun soitan baariin seitsemältä ja sanon, että miehen olisi paras tulla kotiin, koska lupasi tulla kuuteen mennessä - jos odotus siitä, että mies pitää lupauksensa, on kerta kontrollointia. 
Tai kun laitan miehelle kauppalistan, mitä pitää ostaa. Ehkä se on sitten kontrollointia, kun haluan itse valita, mitä minä teen ruoaksi. Koska jos minä en kokkaa, ei kukaan muukaa kokkaa. 

Miksi teet miehelle kauppalistan? 
Miksi aikuisella miehelläsi on kotiintuloajat?

Miksi sinä kokkaat aina, älä kokkaa! 

Vierailija
20/58 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet miehelle kauppalistan? 
Miksi aikuisella miehelläsi on kotiintuloajat?

Miksi sinä kokkaat aina, älä kokkaa! 

Kauppalistan teen, koska mies mkäy meillä kaupassa. Minä maksan laskut ja mies ostaa ruoan. Vain kokki tietää, mitä tarvitsee.

Kokkaan, koska

A) tykkään kokkaamisesta

B) olen hyvä kokki

C) en halua syödä miehen tekemää ruokaa.

Miehellä on kotiintuloaika, jos on sopinut, mitä tehdään klo xx.   Samalla tavalla katson itse itseni tilivelvolliseksi olemaan tiettynä kelloaikana kotona, jos olen niin luvannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi