Mikä johtaa siihen, että nainen kontrolloi parisuhteessa käytännössä kaikkea?
Jos mies yrittää tehdä päätöksiä tai hoitaa asioita, seurauksena on aina kritiikki. Koskaan ei ole tarpeeksi hyvä tai mies ei koskaan ole tarpeeksi hyvä. Mikään ei kelpaa.
"Sori pitää kysyä vaimolta ensin" mies saattaa sanoa, kun ei uskalla itsenäisesti tehdä ratkaisuja vaan kaikkeen tarvitaan naisen hyväksyntä.
Kysynkin nyt, millainen mies antaa asioiden mennä tuohon pisteeseen?
Kommentit (58)
Minun mieheni on erittäin hyvä melkeinpä kaikessa mihin ryhtyy. Osaava ja huolellinen.
Ei tarvi häntä kritisoida.
Enemmän ihmettelen miehiä,jotka alostivat tuollaiseen.
N
Miksi mies ja nainen toimivat samalla kentällä? Kanna sinä vastuusi perheen taloudesta äläkä anna naisen edes tietää siitä mitään, annat tälle vaan rahulia näppiin ja hänen nauttia naisen olemuksesta ja olla naisen roolissa. Jos olet lapsen roolissa ja hyväkikäytät naista seksuaalisesti, niin naista vituttaa ihan vaan läsnäolosi ja varsinkin se jos teet asiat huonosti. Ihan itse olette ajaneet itsenne pisteeseen missä miehellä ei ole enää velvollisuuksia, jolloin hän on naiselle riesa eikä mikään ilo.
Henkisesti laiskoja miehiä.
Nainen vie, kun mies jättäytyy vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena Ap:n kanssa samaa mieltä. Ihmeissäni olen seurannut ystävieni parisuhteita joissa nainen määrää tyyliin kaiken ja mies on assistentti. En voisi itse ikinä elää sellaisessa suhteessa.
Naisena en voisi olla miehen kanssa joka altistuisi tahtoani kuin joku tahdoton ameeba. Se olisi niin epäseksikästä että siitä tuskin ikinä parisuhdetta tulisi.
Ja jos olisin se osapuoli jolle koko ajan annettaisiin ohjeita ja nalkutettaisiin korvan vieressä kaikesta, niin lähtisin siitä suhteesta hyvin nopeasti asumaan ihan itsekseni ja tekemään asiat omaan tahtiini ja omalla tavallani.
Molemmat puolet tuollaisessa suhteessa ovat mielestäni todella outoja!
Se vasta seksikästä onkin kun mies on huono kaikessa mitä tekee, aiheuttaa ongelmia ja onnettomuuksia, mutta machoudessaan vaatii päätäntä- ja toimintavaltaa. Sitten kaikilla on paskaa kun mies aiheuttaa ongelmia ja onnettomuuksia, ja lisäksi tuli tantrumit päälle.
Taitavien naisten on oltava vielä taitavampien miesten kanssa, ja silloin kyse ei ole mistään machoudesta vaan siitä, että nainen luottaa mieheen ja rentoutuu omaan rooliinsa, omiin puuhiinsa. Jos mies on töhö ja ongelmakimppu, kaiken lisäksi usein vielä vaarallinen läheisilleen, onnettomuudenaiheuttaja, niin silloin häntä on pakko vahtia, ettei itseä satu.
Vierailija kirjoitti:
Annatko esimerkkejä? Jos päätökset koskevat heidän yhteistä kotia (esim. vierailut/remontit/hankinnat) tai yhteisiä lapsia, niin eiköhän vaimokin konsultoi ensin miestä, ennen kuin menee itsekseen tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat muihinkin.
Ei todellakaan ko sultpi vaan diktatorisoi ne päätökset yksin ja yleensä vielä sillä tavalla että mies toteuttaa yksin ne mitä nainen haluaa. Naiset haluaa ja naiset päättää, miehelle jaa vain toteuttajan ja maksajan roolit
Vierailija kirjoitti:
Turvaton lapsuus.
Jännästi teillä miehillä turvaton lapsuus haittaa vielä 90-vuotiaanakin. Ei kehityskykyä, puuttuvat aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän olla kritisoimatta, kun mies pyörittää puoliksi täytettyä tiskikonetta tai kerää pyykit vasta sitten, kun makuuhuoneen lattialla ei mahdu kävelemään. Mutta:
Minä ehkä vaikutan kontrolloivalta työkavereiden edessä, kun soitan baariin seitsemältä ja sanon, että miehen olisi paras tulla kotiin, koska lupasi tulla kuuteen mennessä - jos odotus siitä, että mies pitää lupauksensa, on kerta kontrollointia.
Tai kun laitan miehelle kauppalistan, mitä pitää ostaa. Ehkä se on sitten kontrollointia, kun haluan itse valita, mitä minä teen ruoaksi. Koska jos minä en kokkaa, ei kukaan muukaa kokkaa.
Enpä osaa sanoa, miten tähän on ajauduttu.Miksi teet miehelle kauppalistan?
Miksi aikuisella miehelläsi on kotiintuloajat?Miksi sinä kokkaat aina, älä kokkaa!
Kauppalistan teen, koska mies mkäy meillä kaupassa. Minä maksan laskut ja mies ostaa ruoan. Vain kokki tietää, mitä tarvitsee.
Kokkaan, koskaA) tykkään kokkaamisesta
B) olen hyvä kokki
C) en halua syödä miehen tekemää ruokaa.
Miehellä on kotiintuloaika, jos on sopinut, mitä tehdään klo xx. Samalla tavalla katson itse itseni tilivelvolliseksi olemaan tiettynä kelloaikana kotona, jos olen niin luvannut.
Oletko ikinä kysynyt mieheltäsi haluaisiko hän välillä kokata? Tyhmäähän se tietysti on ettei aikuinen mies vaan itse sano sinulle että hän haluaa itse kokata, mutta jos on jo alistettu nurkkaan niin sieltä on vaikea enää huudella.
Entä jos miehesikin mielummin kokkaisi kun kävisi kaupassa? Vai vaihtelisi näitä rooleja mielellään?
Entä jos miehesi haluaisi kaupassa ollessaan päättää mitä ruokaa teillä syödään, eikä suorittaa sinun tiukkaa kauppalistaasi?
Eikö teillä ikinä saa aikuiset lähteä ulos ilman Kotiintuloaikaa? Ihan vaan lähteä kavereiden kanssa ulos ja tulla sitten kun haluaa? Kamalan kuuloista olisi jos minun pitäisi mennä kavereiden kanssa ulos kelloa tuijottaen, meillä jos toinen lähtee ulos niin saa olla rauhassa niin pitkään kuin haluaa.
kuulostaa todellakin, että olet pitttihirmu! Mutta en syytä tilanteestanne vain sinua. Miehesi on myös päästänyt suhteen jo tolle tasolle missä hän on ikään kuin lapsi jota toinen käskyttää. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko esimerkkejä? Jos päätökset koskevat heidän yhteistä kotia (esim. vierailut/remontit/hankinnat) tai yhteisiä lapsia, niin eiköhän vaimokin konsultoi ensin miestä, ennen kuin menee itsekseen tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat muihinkin.
Ei todellakaan ko sultpi vaan diktatorisoi ne päätökset yksin ja yleensä vielä sillä tavalla että mies toteuttaa yksin ne mitä nainen haluaa. Naiset haluaa ja naiset päättää, miehelle jaa vain toteuttajan ja maksajan roolit
Miksi mies alistuu siihen?
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena Ap:n kanssa samaa mieltä. Ihmeissäni olen seurannut ystävieni parisuhteita joissa nainen määrää tyyliin kaiken ja mies on assistentti. En voisi itse ikinä elää sellaisessa suhteessa.
Naisena en voisi olla miehen kanssa joka altistuisi tahtoani kuin joku tahdoton ameeba. Se olisi niin epäseksikästä että siitä tuskin ikinä parisuhdetta tulisi.
Ja jos olisin se osapuoli jolle koko ajan annettaisiin ohjeita ja nalkutettaisiin korvan vieressä kaikesta, niin lähtisin siitä suhteesta hyvin nopeasti asumaan ihan itsekseni ja tekemään asiat omaan tahtiini ja omalla tavallani.
Valitettavasti se yleensä menee juuri tuohon kun nainen ei kestä sitä että kaikki ei mene niin kuin hän haluaa ja mies ei jaksa sitä jatkuvaa kiukuttelua ja nalkuttamista kun nainen ei saa kaikkea mitä tahtoo niin mies pääsee huomattavasti helpommalla että tekee niin kuin nainen haluaa kun siihen se menee joka tapauksessa. Niin hän te naiset itse sanotte että naisen ei kannata jäädä suhteeseen missä kaikki ei mene niin kuin nainen haluaa kun millään muulla ei ole merkitystä kuin sillä että kaikki on täydellistä naiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat puolet tuollaisessa suhteessa ovat mielestäni todella outoja!Se vasta seksikästä onkin kun mies on huono kaikessa mitä tekee, aiheuttaa ongelmia ja onnettomuuksia, mutta machoudessaan vaatii päätäntä- ja toimintavaltaa. Sitten kaikilla on paskaa kun mies aiheuttaa ongelmia ja onnettomuuksia, ja lisäksi tuli tantrumit päälle.
Taitavien naisten on oltava vielä taitavampien miesten kanssa, ja silloin kyse ei ole mistään machoudesta vaan siitä, että nainen luottaa mieheen ja rentoutuu omaan rooliinsa, omiin puuhiinsa. Jos mies on töhö ja ongelmakimppu, kaiken lisäksi usein vielä vaarallinen läheisilleen, onnettomuudenaiheuttaja, niin silloin häntä on pakko vahtia, ettei itseä satu.
Ei naisen ole mikään pakko olla i d a r i n kanssa parisuhteessa.
Mut ap:lle ei edes juolahda pikku pääppöseen erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat puolet tuollaisessa suhteessa ovat mielestäni todella outoja!Se vasta seksikästä onkin kun mies on huono kaikessa mitä tekee, aiheuttaa ongelmia ja onnettomuuksia, mutta machoudessaan vaatii päätäntä- ja toimintavaltaa. Sitten kaikilla on paskaa kun mies aiheuttaa ongelmia ja onnettomuuksia, ja lisäksi tuli tantrumit päälle.
Huono kaikessa mitä tekee? Miten voi olla huono kotitöissä tai huono laskujen maksamisessa? Kyllä ne asiat kaikilta sujuu vaikka kaikki ei tee niitä tismalleen samanlailla. Erinlailla tekeminen (kuin sinä) ei tarkoita huonoa.
Käy sääliksi kumppaniasi joka itsetunto on varmasti jo ihan nollassa. Oletko hänellekin huutanut että hän on huono kaikessa? Vai kerrotko sen vain ilmeillä ja eleilläsi?
Pakko kysyä, miksi menit yhteen miehen kanssa joka on huono kaikessa?
Parisuhteet on pääasiassa paskaa kuten tämäkin ketju todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat puolet tuollaisessa suhteessa ovat mielestäni todella outoja!Valitettavasti se yleensä menee juuri tuohon kun nainen ei kestä sitä että kaikki ei mene niin kuin hän haluaa ja mies ei jaksa sitä jatkuvaa kiukuttelua ja nalkuttamista kun nainen ei saa kaikkea mitä tahtoo niin mies pääsee huomattavasti helpommalla että tekee niin kuin nainen haluaa kun siihen se menee joka tapauksessa. Niin hän te naiset itse sanotte että naisen ei kannata jäädä suhteeseen missä kaikki ei mene niin kuin nainen haluaa kun millään muulla ei ole merkitystä kuin sillä että kaikki on täydellistä naiselle
No minä naisena opetan omat poikani siihen, että naisen sana ei ole mikään laki! Poikani osaavat tehdä ihan hyvin omalla tavallaan asioita ja jos se tapa ei kelpaa heidän tulevalle kumppanilleen, niin ei muuta kun vaihtoon!
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteet on pääasiassa paskaa kuten tämäkin ketju todistaa.
Ei ole jos osaa ottaa vähän rennommin kuin nämä nalkuttajat täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies alistuu siihen?
Miehet ovat luonnostaan alistuvia.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen miehiä,jotka alostivat tuollaiseen.
N
Jos ei tee niinkuin nainen tykkää on edessä kuiva kausi.