Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
https://www.kaleva.fi/myyja-ripitti-imettavaa-aitia-ja-ohjasi-pukukoppi…
"Kempeleen Prisman työntekijä lähestyi tiistaina kaupassa imettävää äitiä ja neuvoi tätä siirtymään pukukoppiin ja sulkemaan verhot, kerrotaan Threads-sovelluksessa kiertävässä julkaisussa.
Äiti oli päätynyt imettämään itkevää vauvaa lastentarvikeosastolle, ollessaan tekemässä isoja ruokaostoksia.
Julkaisussa myyjän kuvaillaan ripittäneen nuorta äitiä ja kyselleen esimerkiksi vauvan ikää, sekä ohjeistaneen pyytämättä, missä ja miten vauvaa voi imettää.
Kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt äiti koki, että tilanteesta aiheutui hänelle nöyryytetty olo."
Prisma pyytää anteeksi, somekansa tukee ja paheksuu – nuori äiti kertoo nyt, mitä imetyskohusta seurasi
"Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.
Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.
Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.
– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.
Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa."
Kommentit (330)
Kempeleen alueella lapset ovat elämän sisältö. Muista viis.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nähnyt Prisman eteisessä imettävän äidin ja junan vaunussa myös. Häiritsi, mutta itkemään en alkanut.
Hyvä. Olet jo iso poika.
Vierailija kirjoitti:
Matteustorin lastenhoitohuoneen varustelu:Imetystilat: Verhoilla rauhoitetut ja eristetyt alueet imettämistä varten.Keittiöalue: Keittiötila ruokapöytineen vauvanruoan lämmitykseen.WC ja hoitotasot: WC-tilat sekä vaippamaatti.Vaunuparkki ja naulakot: Sisäänkäynnin yhteydessä paikat vaunuille ja ulkovaatteille.Leikkialue: Portilla rajattu oma alue hieman vanhemmille sisaruksille.
Miksei myyjä ohjannut sinne, jos johto on linjannut ettei sovituskopissa imetetä.
Myyjä olisi voinut hoitaa tilanteen vaikka näin, sopivan matkan päästä kohteliaasti tervehtien: Moi, haluaisitteko jonkun rauhallisemman paikan? Tuossa olisi noita sovituskoppeja vapaana, mä tässä hyllytän ja voin katsoa ettei kukaan tule häiritsemään. Mutta saatte toki olla siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kempeleen Kauppakeskus Zeppelinin Prismassa ja sen välittömässä läheisyydessä on hyvät lastenhoitotilat.
Prisman C-aula: Aivan Prisman yhteydessä C-aulassa on lastenhoitotila ja esteetön asiakas-wc. Se sopii nopeaan vaipanvaihtoon tai käsien pesuun kesken ostosten.Matteustorin suuri lastenhoitohuone: Kauppakeskuksen pohjoispäädyssä (1. kerroksessa JYSKin ja Pizzeria Istanbulin välissä) sijaitsee Zeppelinintien uudempi, erittäin kattava lastenhoitohuone.
Hyvin kaukana Prismasta se lastenhoitohuone. Eikä vaipanvaihto-vessassa kannata imettää koska se ei ole hygieeninen eikä sitä kannata muutenkaan varata pitkäksi aikaa kun muutkin sitä tarvitsee.
Toisekseen kuukauden ikäinen on todennäköisesti tyytyväinen jo muutaman minuutin imetyksestä. Sama aika olisi mennyttä etsiessä sitä vessaa vauva sylissä kiljuen.
Joo, se vaipanvaihtovessa on samalla inva-WC, älkää hitto imetykseen sitä varatko!
Vierailija kirjoitti:
Näköjään joiltakin katoaa maalaisjärki synnytyksen myötä.
Me, myself and I. Katsokaa kaikki, kun minä imetän!
Ei kai sitä imetystä ole pakko katsoa? Aika vähän siinä on katsottavaakaan, paitsi se vauvan tyytyväisyys kun pidetään huolta ja maha täyttyy.
Antakaa ihmisten imettää, se on lyhyt aika elämästä ja vielä lyhyempi hetki sivustakatsojan elämässä. Kaupassa voi aina itse siirtyä kauemmas, jos niin kovasti ahdistaa se, että joku syö.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksipyyntö saatu Prisman johtajalta sekä myyjältä. Anteeksipyyntö hyväksytty.
Toivottavasti asia sitten jää tähän. Ettei samasta asiasta jauheta koko loppuvuotta.
Case closed.
Olen äiti ja kaikki lapseni imettäny. Minusta ei ole fiksua imettää julkisella paikalla. En halua nähdä kaupasaa tai ravintolassa imetystä. Minusta se on äidin minä minä juttu. Miksi pitää lähteä vauvan kanssa markettiin shoppailemaan? Tämäkään äiti ei edes näytä kovin luomulta. Että kotona varmaan tuttipullo käytössä?
On tällä äidillä vaikea elämä! 😂
Vierailija kirjoitti:
Inhottava, mulkku nainen tuo valittaja. Hyi hitto.
En nyt ihan mulkuksi sentään nimittelisi. Taitaa olla näitä julkkutyrkkyjä, joka toivoo uran urkenevan tällä pelillä. Seuraavaksi vauva kehiin, kunhan kävelemään tokenee, Tik Tokkia pukkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.
MITEN käyt kaupassa, JOS et ota lapsia mukaan? Olen käynyt aina kaupassa lasten kanssa. Puoliso on töissä ja perheellämme ei ole minkäänlaista apua mihinkään asiaan. Saamme sukulaisilta apua nolla (0) tuntia vuodessa. Hoidamme itse lapsemme ja teemme itse kaikki kotityömme. Ja molempien sukulaiset asuvat toisessa maakunnassa - ja tosin nämä sukulaiset eivät auttaisi muutenkaan. Suku on monelle pahin!
Kempeleen Prismassa on ollut uutisten mukaan "vanhempi naismyyjä". Valitettavasti ikävimmät kommentit lapsentahtiseen imetykseen tulevat yleensä vanhoilta naisilta ja vanhoilta miehiltä.
0–2 kuukautta: Vältä kauppakeskuksia, ruuhkaisia busseja, suuria perhejuhlia ja muita vilkkaita sisätiloja. Ulkoilu vaunuissa puistoissa ja raittiissa ilmassa on täysin turvallista ja suositeltavaa heti, kun vauvan paino on vähintään 3 kiloa.
2–6 kuukautta: Ensimmäisten rokotteiden jälkeen riski vakaville jälkitaudeille pienenee. Voit alkaa liikkua vapaammin julkisilla paikoilla, mutta hyvää käsihygieniaa ja turvavälejä yskiviin ihmisiin tulee yhä noudattaa tarkasti.
Epidemiakaudet (syksy/talvi): Jos vauva syntyy keskellä pahinta influenssa-, korona- tai RSV-kautta, väenpaljoksien välttämistä kannattaa jatkaa normaalia pidempään, jopa 3–4 kuukauden ikään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä olisi voinut hoitaa tilanteen vaikka näin, sopivan matkan päästä kohteliaasti tervehtien: Moi, haluaisitteko jonkun rauhallisemman paikan? Tuossa olisi noita sovituskoppeja vapaana, mä tässä hyllytän ja voin katsoa ettei kukaan tule häiritsemään. Mutta saatte toki olla siinäkin.
Sä voit lähettää Prismaan uudet ohjeet, miten imettäviä äitejä tulee jatkossa kohdella. Sitten Prisma järjestää koulutuspäivän, jossa myyjät laitetaan opettelemaan oikeat sanat ja äänenpainot, jotta nuori äiti ei loukkaannu. Ja jos silti loukkaantuu, pyydetään koko konsernin puolesta 100 kertaa nöyrimmästi anteeksi, ja annetaan loukatulle mammalle 1000€ lahjakortti Prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti ja kaikki lapseni imettäny. Minusta ei ole fiksua imettää julkisella paikalla. En halua nähdä kaupasaa tai ravintolassa imetystä. Minusta se on äidin minä minä juttu. Miksi pitää lähteä vauvan kanssa markettiin shoppailemaan? Tämäkään äiti ei edes näytä kovin luomulta. Että kotona varmaan tuttipullo käytössä?
Minusta ei fiksua jumittaa vauvan kanssa vaan kotona, itse ainakin liikuin siellä missä aina muutenkin, vauva oli vaan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN käyt kaupassa, JOS et ota lapsia mukaan? Olen käynyt aina kaupassa lasten kanssa. Puoliso on töissä ja perheellämme ei ole minkäänlaista apua mihinkään asiaan. Saamme sukulaisilta apua nolla (0) tuntia vuodessa. Hoidamme itse lapsemme ja teemme itse kaikki kotityömme. Ja molempien sukulaiset asuvat toisessa maakunnassa - ja tosin nämä sukulaiset eivät auttaisi muutenkaan. Suku on monelle pahin!
Kempeleen Prismassa on ollut uutisten mukaan "vanhempi naismyyjä". Valitettavasti ikävimmät kommentit lapsentahtiseen imetykseen tulevat yleensä vanhoilta naisilta ja vanhoilta miehiltä.
Pahat sukulaiset, pahat vanhemmat nais- (ja mies)myyjät! Pahat kaikki muu paitsi MINUN LAPSI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko puoliso töissä 24/7?
Minä läyn silloin kaupassa kun puoliso on kotona lasten kanssa
Voiko puoliso käydä hakemassa ostokset töiden jälkeen?
Kätevää noutaa noutolokerosta ostokset töistä kotiin tullessa
Kakella alkoi pullottaa kesken kauppareissun. Siihe tuli joku vanha nainen valittaa että mee sivummalle. Mun mielestäni tää on ihan luonnollista, eikä mitän groteskia tai piiloteltavaa sanoo Kake, joka juoksi autoonsa itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole missään kerrottu mitä myyjä on oikeasti sanonut, kuinka hän on ohjeita antanut. Nyt on vain tämän "uhrin" värittämä kertomus.
Lapsella oli niin nälkä, että heti piti saada tissi suuhun, mutta kuitenkin oli sitten aikaa siirtyä autoon imettämään kun myyjän ehdottama sovituskoppi ei kelvannut.
Mutku mutku mistä mä sitten öyhötän?????? Vihaan, vihaan äitejä ja vauvoja!!!!!
Jarkko, the incel