Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"

Vierailija
21.08.2026 |

Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"

https://www.kaleva.fi/myyja-ripitti-imettavaa-aitia-ja-ohjasi-pukukoppi…

"Kempeleen Prisman työntekijä lähestyi tiistaina kaupassa imettävää äitiä ja neuvoi tätä siirtymään pukukoppiin ja sulkemaan verhot, kerrotaan Threads-sovelluksessa kiertävässä julkaisussa.

Äiti oli päätynyt imettämään itkevää vauvaa lastentarvikeosastolle, ollessaan tekemässä isoja ruokaostoksia.

Julkaisussa myyjän kuvaillaan ripittäneen nuorta äitiä ja kyselleen esimerkiksi vauvan ikää, sekä ohjeistaneen pyytämättä, missä ja miten vauvaa voi imettää.

Kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt äiti koki, että tilanteesta aiheutui hänelle nöyryytetty olo."

Prisma pyytää anteeksi, somekansa tukee ja paheksuu – nuori äiti kertoo nyt, mitä imetyskohusta seurasi

https://yle.fi/a/74-20242120

"Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.

Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.

Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.

– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.

Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa."

Kommentit (898)

Vierailija
881/898 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä mesotaan, että imettäminen on luonnollista, miksi sitä ei saa tehdä julkisella paikalla, kun lapsella on nälkä eli tarve saada jotain. Milloin näemme pariskunnan naim.assa julkisesti kaupan käytävillä, jos vaikka jommalla kummalla on juuri nyt se halu ja kyky, niin silloinhan se on tehtävä, paikalla ei liene väliä vaikka olisi marketin käytävä. Kun tuli se tarve niin sehän pitää toteuttaa heti. Verrattavissa julkiseen imettämiseen?

Kuin sairasta on verrata imetystä naimiseen? Ei ihan terveen ihmisen ajattelua. 

Molemmat luonnollista toimintaa. Sinä se tässä jeesustelet.

Kyllä, luonnollista on myös, et luonnossa eläimet tapp avat toisiaan. Sopiiko tämä "luonnollisuus" myös vertaukseksi imetykseen? 

Pimeitä on nää kommentit. Kuulostaa trolleilta.

Vierailija
882/898 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  imettänyt 2  lastani  1-vuotiaaksi.   Koskaan ei  ole tarvinnut  vetää tissiä esiin  julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/898 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myyjä on satavarma lesta

Nää ei imetä kun lapsia tehdään liukuhihnalla niin korvike tulee kehiin heti. 

Vierailija
884/898 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä kenenkään rintarauhasia kaupassa. 

N 60, kaksi imetettyä lasta 

Oon kans kuuskymppinen ja jo isoäiti. Aikoinaan olen imettänyt milloin on ollut tarve, siellä missä olen ollut. Ei ongelmaa, kukaan ei nähnyt mitään tarpeetonta. 

Nyt näen usein imettäviä äitejä, mutta en edelleenkään mitään tarpeetonta. Ja ihan aina, kun huomaan jonkun imettävän, jätän katsomatta. Kykenen puhumaan tällaisen äidin kanssa katsomalla silmiin, en rintoihin. 

Kannattaa opetella, ei ole vaikeaa.

Sama perheen miesväellä.

Vierailija
885/898 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kusella ja paskallakaan käydä julkisilla paikoilla vaikka ne on täysin normaaleita ja luonnollisia asioita

Useamman miehen kusella nähnyt tänäänkin julkisilla paikoilla! Imettäviä äitejä ei näkynyt. 

Vierailija
886/898 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve näillä äityleillä on esitellä löllöisiä hinkkejään kaikelle kansalle? Ei ne ole seksikkäät eikä ketään kiinnosta myöskään vauvelisi ruokailu. Menkää sinne koppiin jos se on vapaana ja lopettakaa se huomion hakeminen.

Kuinka iloinen olet, jos haluat sovittaa vaatteita ja joku siellä vaan imettää...

Voitko uskoa, ketään ei myöskään kiinnosta sinun ajatukset imettävistä äideistä. Sinun mielipide ei ole niin tärkeä, et sen vuoksi kukaan mihinkään koppiin menee.

Olen eri mutta en minä nyt siihen pukukoppiin änkeäisi missä joku on juuri imettämässä. Antaisin äidin ja lapsen olla ihan rauhassa. Ajattelisin että onpa fiksu äiti kun ei keskellä käytävää lastansa imetä.

Vierailija
887/898 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI pitää imettää kaupan käytävällä kun vaihtoehtona on se sovituskoppi? Eikö äiti itse halua olla kahdenkesken vauvansa kanssa rauhallisemmassa paikassa? Miksi väenvängällä pitää olla esillä?

Vierailija
888/898 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI pitää imettää kaupan käytävällä kun vaihtoehtona on se sovituskoppi? Eikö äiti itse halua olla kahdenkesken vauvansa kanssa rauhallisemmassa paikassa? Miksi väenvängällä pitää olla esillä?

Väenvängällä? Oletko nähnyt ohjeistusta missään, että imettävät äidit, menkää pukukoppiin imettämään? Minä en. 

Vierailija
889/898 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä-kulttuurin edustaja paljastellut taas julkisella paikalla, ei yllätä....voi lapsiparkaa, millanen vanhempi on siunaantunut.

Vierailija
890/898 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve näillä äityleillä on esitellä löllöisiä hinkkejään kaikelle kansalle? Ei ne ole seksikkäät eikä ketään kiinnosta myöskään vauvelisi ruokailu. Menkää sinne koppiin jos se on vapaana ja lopettakaa se huomion hakeminen.

Kuinka iloinen olet, jos haluat sovittaa vaatteita ja joku siellä vaan imettää...

Voitko uskoa, ketään ei myöskään kiinnosta sinun ajatukset imettävistä äideistä. Sinun mielipide ei ole niin tärkeä, et sen vuoksi kukaan mihinkään koppiin menee.

Olen eri mutta en minä nyt siihen pukukoppiin änkeäisi missä joku on juuri imettämässä. Antaisin äidin ja lapsen olla ihan rauhassa. Ajattelisin että onpa fiksu äiti kun ei keskellä käytävää lastansa imetä.

Uskon kyllä että kaikki odottavat kärsivällisesti ulkopuolella, kunnes imetyssessio on ohi. Aikaa saattaa mennä ja vaatteetkin ostamatta. 

Et kai silloinkaan sinne änkeä, kun joku muu sovittaa vaatteita.

Vierailija
891/898 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä-kulttuurin edustaja paljastellut taas julkisella paikalla, ei yllätä....voi lapsiparkaa, millanen vanhempi on siunaantunut.

Taitaa olla palstapaheksujat näitä minäminä jeesustelijoita. Ovat närkästyneitä siitä, kun joku kehtaa ruokkia lapsensa siten, et minäminäpaheksuja saattaa nähdä. 

Voi lapsparka minkälaiseen äiti/lapsivihamieliseen maahan on syntynyt.

Vierailija
892/898 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tää on joku sukupolvijuttu ja mä olen vaan liian vanha ymmärtämään, mutta miksi niitä vauvoja halutaan nykyisin imettää kaikkien nähden?

Samaa ihmettelen. Tissi tempaistaan vaatteista ulos vaikka keskellä kauppaa, yhtään välittämättä muista ihmisistä. En minä halua nähdä toisten paljaita ruumiinosia enkä nähdä heidän intiimejä toimituksiaan. Ällöttää jo nenäänsä julkisella paikalla kaivava, eritteitään nisästään levittelevä vielä enemmän. Mikä ihme tässä on niin vaikeaa ymmärtää, että toisetkin pitäisi ottaa huomioon, vaikka sillä pienellä nälkä olisikin?

Vauvan imettäminen ei ole sen kummallisempi asia kuin tuttipullosta syöttäminen. Tai välipalapatukan antaminen isommalle lapselle. 

Ei siinä tarvitse toisia mitenkään erityisesti ottaa huomioon, kun kyse ei ole mistään häiritsevästä toiminnasta.

Ketä se muka häiritsee jos annan välipalapatukkaa muijalleni takaa päin hyllyjen välissä?

Vierailija
893/898 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väenvängällä? Oletko nähnyt ohjeistusta missään, että imettävät äidit, menkää pukukoppiin imettämään? Minä en. 

Ei kaikkeen tarvitse olla kirjallista ohjetta, kun voi käyttää ihan maalaisjärkeä.

Vierailija
894/898 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tää on joku sukupolvijuttu ja mä olen vaan liian vanha ymmärtämään, mutta miksi niitä vauvoja halutaan nykyisin imettää kaikkien nähden?

Samaa ihmettelen. Tissi tempaistaan vaatteista ulos vaikka keskellä kauppaa, yhtään välittämättä muista ihmisistä. En minä halua nähdä toisten paljaita ruumiinosia enkä nähdä heidän intiimejä toimituksiaan. Ällöttää jo nenäänsä julkisella paikalla kaivava, eritteitään nisästään levittelevä vielä enemmän. Mikä ihme tässä on niin vaikeaa ymmärtää, että toisetkin pitäisi ottaa huomioon, vaikka sillä pienellä nälkä olisikin?

Vauvan imettäminen ei ole sen kummallisempi asia kuin tuttipullosta syöttäminen. Tai välipalapatukan antaminen isommalle lapselle. 

Ei siinä tarvitse toisia mitenkään erityisesti ottaa huomioon, kun kyse ei ole mistään häiritsevästä toiminnasta.

Ketä se muka häiritsee jos annan välipalapatukkaa muijalleni takaa päin hyllyjen välissä?

Oot sairas.

Vierailija
895/898 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluaa vilautella

Vierailija
896/898 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun se on aina se minun oikeus, minä-minä-minä ja minun tissit ja perse. Kaikki esille ja uhrautuminen, ne kattoo byäää! Onko nää paljastelijat tyhmiä, itsekkäitä vai molempia?

Vierailija
897/898 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pienestä alkoi itkettää. 

No, kun oisi halunnut varmaan vilautella, mutt ku myyjä tuli pilaan sen.

Vierailija
898/898 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikänihmeen himo naisilla on esitellä tissejään julkisilla paikoilla?