Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
https://www.kaleva.fi/myyja-ripitti-imettavaa-aitia-ja-ohjasi-pukukoppi…
"Kempeleen Prisman työntekijä lähestyi tiistaina kaupassa imettävää äitiä ja neuvoi tätä siirtymään pukukoppiin ja sulkemaan verhot, kerrotaan Threads-sovelluksessa kiertävässä julkaisussa.
Äiti oli päätynyt imettämään itkevää vauvaa lastentarvikeosastolle, ollessaan tekemässä isoja ruokaostoksia.
Julkaisussa myyjän kuvaillaan ripittäneen nuorta äitiä ja kyselleen esimerkiksi vauvan ikää, sekä ohjeistaneen pyytämättä, missä ja miten vauvaa voi imettää.
Kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt äiti koki, että tilanteesta aiheutui hänelle nöyryytetty olo."
Prisma pyytää anteeksi, somekansa tukee ja paheksuu – nuori äiti kertoo nyt, mitä imetyskohusta seurasi
"Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.
Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.
Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.
– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.
Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa."
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
"MITEN käyt kaupassa, JOS et ota lapsia mukaan? "
Helposti:
Toinen vanhempi käy kaupassa töiden jälkeen.
Tilaa kotiinkuljetus kerran viikossa viikon ruuat
Tilaa ruuat noutolokerikkoon ja hae sieltä kun toinen on lasten kanssa
Minä tilaan noutolokerikkoon. Ei tatvi menmä kaupan myymäläpuolelle ollenkaan.
Ne on ihania ne pikku söpöt ruokarobotit, joita aina näkee tuolla liikenteessä. 😍
Vierailija kirjoitti:
tuossa jutussa sanotaan, että siellä suositellaan niitä pukukoppeja imetykseen. miksi se alkoi itkemään jos myyjä neuvoi rauhallista paikkaa. en käsitä tätä juttua. tuntuu että tässä yhteiskunnassa on ihmisryhmiä joille ei saa sanoa mitään jottei ne loukkaantuisi siitä.
Pointtina taisi olla se, että miten myyjä oli asian esittänyt.
Vieläkö on niin tänäkin päivänä, että vauvan isit eivät tee ruokaostoksia.
Noin oli 30 vuotta sitten meillä. Mies kävi ainoalla autollamme töissä. Koskaan se ei tullut kaupan kautta ruokakassin kanssa kotiin.
Kaikissa perheissä ei edes ole toista vanhempaa. Omien lasten isä otti ja kuoli kun odotin nuorempaa. Vauva syntyi lokakuussa, vähän pakko oli käydä siellä prismassakin toisinaan, tai kauppakeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuossa jutussa sanotaan, että siellä suositellaan niitä pukukoppeja imetykseen. miksi se alkoi itkemään jos myyjä neuvoi rauhallista paikkaa. en käsitä tätä juttua. tuntuu että tässä yhteiskunnassa on ihmisryhmiä joille ei saa sanoa mitään jottei ne loukkaantuisi siitä.
Pointtina taisi olla se, että miten myyjä oli asian esittänyt.
Olisi pitänyt puhutella tätä imettävää naista ”Hänen kuninkaalliseksi korkeudekseen”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä olisi voinut hoitaa tilanteen vaikka näin, sopivan matkan päästä kohteliaasti tervehtien: Moi, haluaisitteko jonkun rauhallisemman paikan? Tuossa olisi noita sovituskoppeja vapaana, mä tässä hyllytän ja voin katsoa ettei kukaan tule häiritsemään. Mutta saatte toki olla siinäkin.
Myyjien uusi status on siis olla palvelija imettäville äideille. Sen hyllytyksen lisäksi tietenkin.
Uusi tehtävänimike imetyskoordinaattori.
1. Ruoan verkkokaupan noutolokerot (S-kaupat)Ruokaostokset noudetaan omasta noutopisteestään, jossa on kylmälokerot
Sijainti: Prisma Zeppelinin D-sisäänkäynnin läheisyydessä (sisäänkäynti, josta pääsee Ravintola Rossoon).
Noutopisteellä on oma suora sisäänkäyntinsä.Miten toimii: Kun tilaus on valmis, saat tekstiviestillä ovikoodin. Koodilla pääset sisään tiloihin ja saat auki ne lokerot, joissa ostoksesi ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.
MITEN käyt kaupassa, JOS et ota lapsia mukaan? Olen käynyt aina kaupassa lasten kanssa. Puoliso on töissä ja perheellämme ei ole minkäänlaista apua mihinkään asiaan. Saamme sukulaisilta apua nolla (0) tuntia vuodessa. Hoidamme itse lapsemme ja teemme itse kaikki kotityömme. Ja molempien sukulaiset asuvat toisessa maakunnassa - ja tosin nämä sukulaiset eivät auttaisi muutenkaan. Suku on monelle pahin!
Kempeleen Prismassa on ollut uutisten mukaan "vanhempi naismyyjä". Valitettavasti ikävimmät kommentit lapsentahtiseen imetykseen tulevat yleensä vanhoilta naisilta ja vanhoilta miehiltä.
Ahaa, incel ja vanhat naiset?
Nuoret naiset, mistähän johtuu ettei ole sukua eikä edes ystäviä? Eikö jokaisessa kylässä ole äideille ja vanhuksille kaikenlaisia verovaroin ylläpidetyttyjä kerhoja?
Kaupat avoinna 24/7 nykyään, kyllä siinä ehtii vuorotella kaupassa käynnin ja nykyään on vallan helppo tilata kaikki kotiin. Pakastin on hyvä olemassa, vanhoilla naisilla ei ollut aina pakastinta johon säilöä murkinaa ja miehen metsästyksiltä tuomaa lihaa.
Prisma tuo vellitarpeet ja vaipat ym jopa tunnissa. Minua ei muuten koskaan neuvolassa opastettu, että pitää sitten vauvan kanssa ostareilla pyöriskellä. Koin toki itse tarpeellisena lähteä lintujen laulua kuuntelemaan ja vauvakin nautti aina ulkona olosta, oravia oksilla katsellen.
Vierailija kirjoitti:
Noin oli 30 vuotta sitten meillä. Mies kävi ainoalla autollamme töissä. Koskaan se ei tullut kaupan kautta ruokakassin kanssa kotiin.
Osa on vauvan kanssa erilaisista syistä täysin yksin. Kaikilla ei ole puolisoa eikä edes sukua lähellä. Syödä silti pitää ja asiat pitää hoitaa.
Mitä mammat sanoo jos minä lasken housut ja raavin persettä koska se kutiaa. Sehän on ihan luonnollista vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä olisi voinut hoitaa tilanteen vaikka näin, sopivan matkan päästä kohteliaasti tervehtien: Moi, haluaisitteko jonkun rauhallisemman paikan? Tuossa olisi noita sovituskoppeja vapaana, mä tässä hyllytän ja voin katsoa ettei kukaan tule häiritsemään. Mutta saatte toki olla siinäkin.
Myyjien uusi status on siis olla palvelija imettäville äideille. Sen hyllytyksen lisäksi tietenkin.
Ystävälliset sanat eivät paljoa maksa. Sanan "status" sijaan tarkoitit ehkä sanaa "titteli"? Tyhmän ihmisen harjoittamassa viisastelussa on se huono puoli, että se vain korostaa tyhmän ihmisen tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa perheissä ei edes ole toista vanhempaa. Omien lasten isä otti ja kuoli kun odotin nuorempaa. Vauva syntyi lokakuussa, vähän pakko oli käydä siellä prismassakin toisinaan, tai kauppakeskuksissa.
No shit serlok?
Ruuan ja tarvikkeet voi siitä huolimatta tilata noutolokerikkoon tai kotiin.
Ihmisvilinään ei ole pakko viedä pientä vauvaa kaupan myymälän puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kempeleen Kauppakeskus Zeppelinin Prismassa ja sen välittömässä läheisyydessä on hyvät lastenhoitotilat.
Prisman C-aula: Aivan Prisman yhteydessä C-aulassa on lastenhoitotila ja esteetön asiakas-wc. Se sopii nopeaan vaipanvaihtoon tai käsien pesuun kesken ostosten.Matteustorin suuri lastenhoitohuone: Kauppakeskuksen pohjoispäädyssä (1. kerroksessa JYSKin ja Pizzeria Istanbulin välissä) sijaitsee Zeppelinintien uudempi, erittäin kattava lastenhoitohuone.
Hyvin kaukana Prismasta se lastenhoitohuone. Eikä vaipanvaihto-vessassa kannata imettää koska se ei ole hygieeninen eikä sitä kannata muutenkaan varata pitkäksi aikaa kun muutkin sitä tarvitsee.
Toisekseen kuukauden ikäinen on todennäköisesti tyytyväinen jo muutaman minuutin imetyksestä. Sama aika olisi mennyttä etsiessä sitä vessaa vauva sylissä kiljuen.
Kotiinkuljetuksella saa ruoat kaupasta kotiin jos ei palvelut muuten nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mammat sanoo jos minä lasken housut ja raavin persettä koska se kutiaa. Sehän on ihan luonnollista vai mitä.
Kyllä jos sulla on vauva kainalossa. Siinä oiva tekosyy vilauttelulle.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ostoskärryjä on työntänyt aiemmin prsettä raapinut tyyppi. Pesikö äippä kädet ennen kuin otti tissin esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit lähettää Prismaan uudet ohjeet, miten imettäviä äitejä tulee jatkossa kohdella. Sitten Prisma järjestää koulutuspäivän, jossa myyjät laitetaan opettelemaan oikeat sanat ja äänenpainot, jotta nuori äiti ei loukkaannu. Ja jos silti loukkaantuu, pyydetään koko konsernin puolesta 100 kertaa nöyrimmästi anteeksi, ja annetaan loukatulle mammalle 1000€ lahjakortti Prismaan.
Aika monet tilanteet saa fiksusti hoidettua, kun osoittaa toiselle ihmiselle kunnioitusta ja ystävällisyyttä. Se usein palautuu takaisin ja asiat saa hoidettua ilman lehtijuttuja ja anteeksipyyntöjä. Suosittelen kokeilemaan, se ihan oikeasti sujuvoittaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei kysele aikaa tai paikkaa silloin kun nålättää monet äidit laittaa poncon tms nåköesteeksi kun imettävät
Oletko kokeillut imettää sellainen päällä? Saattaahan se myös onnistua, mutta tuoreelle äidille ja imetystä oppilaalle vauvalle melkoinen haaste.
mites se mies joka kusi housuusa prismassa ja kuvas nettii,,, missä se mies on ny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on vauvan kanssa erilaisista syistä täysin yksin. Kaikilla ei ole puolisoa eikä edes sukua lähellä. Syödä silti pitää ja asiat pitää hoitaa.
Etkö tiedä, että voit tilata ruuan noutolokerikkoon? Noin tehden sun ei tarvi roudata vauvaa ympäri kauppaa.
"MITEN käyt kaupassa, JOS et ota lapsia mukaan? "
Helposti:
Toinen vanhempi käy kaupassa töiden jälkeen.
Tilaa kotiinkuljetus kerran viikossa viikon ruuat
Tilaa ruuat noutolokerikkoon ja hae sieltä kun toinen on lasten kanssa
Minä tilaan noutolokerikkoon. Ei tatvi menmä kaupan myymäläpuolelle ollenkaan.