Miten te lapsen kautta eläneet selviätte lasten aikuistuttua?
Miten siitä selviää, kun "omaan elämään" ei yhtäkkiä ole enää mitään kontaktia eikä kontrollia?
Kommentit (114)
Niinkuin missä vaiheessa tällainen tapahtuu. Esim työkaveri kertoi molempien lasten tulevan kumppaneidensa kanssa viikonloppuna, olivat viime tai edellisenäkin
Vierailija kirjoitti:
Työn kautta elänminen vasta tyhjää onkin. Kun työpaikka menee alta tai eläköityy, jää koko elämän sisältö pois. Työkaverit eivät pidä yhteyttä pois potkittuun, eivätkä eläköityneeseen. Se, ettei olekaan enää elämässä ketään, yllättää työn kautta eläneen ihmisen aina.
Ei elämässä ole mitään järkeä.
Kannattaa siis pistää paha kiertään.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja kaltaisensa roikkuvat lapsissaan ja näiden perheissä, kun mitään omaa elämää ei ole. Sitä on säälittävää seurata ja voi vain kuvitella, millainen taakka he ovat lapsilleen.
Kuulostat kateelliselta. En haluaisi sellaista "omaa elämää" jossa kadehditaan muita, joilla on läheisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te lapset selviätte, jos ette pääse eroon?
Hyvin huonosti . Im taitaa olla ainoa vaihtoehto tai katoaminen jonnekin hyvin kauaksi . Nämä jahtaavat eivät vaan luovuta .
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin missä vaiheessa tällainen tapahtuu. Esim työkaveri kertoi molempien lasten tulevan kumppaneidensa kanssa viikonloppuna, olivat viime tai edellisenäkin
https://www.vauva.fi/keskustelu/6613936/laittakaa-rajat-vanhemmillenne
https://www.vauva.fi/keskustelu/3948394/ketju/miten_katkaista_valit_van…
https://www.vauva.fi/keskustelu/2770542/milloin-katkaista-valit-vanhemp…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4267537/ketju/valien_katkaisu_omiin_van…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4353556/ketju/voiko_omiin_vanhempiin_ka…
Lapsen kasvua ja kehitystä on hirveää seurata. Stressaavaa kytätä ja pyrkiä hidastamaan hänen seksielämänsä kehitystä ja irtautumista :(
No mitäpä kuvittelet kun on lasten varaan rakentanut elämän? Mitä katolle tapahtuu kun sitä kannattelevan pilarin poistaa? Useamman vuoden kestänyt kriisi ja romahdus siitä tuli, mielenterveys oli koetuksella.
En voisi kuvitella mitään karseampaa kuin takertuvat vanhemmat joiden elämässä ei ole mitään sisältöä.
En ole elänyt lasteni kautta koskaan, en ole niin tyhmä etten tajuaisi että ovat yksilöllisiä ihmisiä. Tietyssä iässä melkein aikuisten käytös muuttuu ja alkavat tekemään pesäeroa, niin kunnolla että on helpotus kun lähtee, vaikka tuleekin tyhjä olo. Siitä jatketaan sitten elämää itse kukainen miten haluaa
Olin varmaan näitä lasten kautta eläjiä.
Ymmärsin, että lapset ovat pieniä hetken, eikä siitä saa uusintaa. Päätin siis panostaa heihin.
Nyt he ovat aikuisia ja pärjään erinomaisesti. Olinhan koko ajan tiennyt, että tämä aika tulee ja lapsista täytyy irrottaa. Hyvät välit ja yksi ihana lapsenlapsi. En kuitenkaan elä heidän kauttaan vaan ihan omaa elämääni.
Samaa mietin kun kuuntelen sikiäjien juttuja. Mitäs sitten kun eivät voikaan enää kertoa lastensa asioita kaikille, kun eivät tiedä niitä...? Katoaa 100% puheenaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Miten te lapset selviätte, jos ette pääse eroon?
Kyllä pääsee. Takertujilla ei ole elämää, eivät siis osaa mitään. Kunhan et Suomeen jää niin kyllä eroon pääsee.
Yllätysiltatähti on myös yllätyserityinen, joten tekemistä riittää loppuelämäkseni. Kun toivoin asioiden järjestymistä, en ajatellut sen tapahtuvan näin, mutta tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin kun kuuntelen sikiäjien juttuja. Mitäs sitten kun eivät voikaan enää kertoa lastensa asioita kaikille, kun eivät tiedä niitä...? Katoaa 100% puheenaiheista.
Ehkä pystyy vielä stalkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä kuvittelet kun on lasten varaan rakentanut elämän? Mitä katolle tapahtuu kun sitä kannattelevan pilarin poistaa? Useamman vuoden kestänyt kriisi ja romahdus siitä tuli, mielenterveys oli koetuksella.
Lapsiparka
Lapseni on aina rakas lapseni🥰Kävivät äsken syömässä ja poikani kysyi kaipaaki kotini jotain, maksoi saunakylppäri ja keittiöremontin🥰 Viilennin robotti-imurikin toimivat!Edesmennyt äitini sanoi, että hyvä antaa vähästä, paha ei anna paljostakaan.
Minun teinini ei koskaan hylkää minua, pidän hänet aina kotona hoivattavana 👶💋
Rakastan häntä 💕
ÄITI TULEE HÄTIIN KULTI!!!!! Älä pelkää rakas, ei sinun tarvitse koskaan muuttaa. Otetaan huoneen ovi pois että voin katsella sinua, yksityisyydestäsi voit luopua, rakastan sinua niin paljon ettet laita sitä ovea kiinni, etkä muuta minnekään :) 💕
Tahdon valita teinilleni söpöjä vaatteita, äiti voi kyllä shoppailla niitä sillä välin kun teini on leikkimässä 💕
Ihanaa häärätä keittiössä ja valmistella teinilleni soseita 😋
Hän ei tule ikinä hylkäämään, pidän siitä kyllä huolen vaikka poliisin kanssa 👶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Kenen tarpeeseen? Ei ainakaan heidän tarpeeseensa syntyä juuri sinulle.
Omaan tarpeeseen.
Eli lapsesi ovat olemassa vain tyydyttääkseen sinun tarpeitasi? Hyi helvetti miten itsekästä.
Ei lapsi ole sen takia olemassa, että hän sitä itse tarvitsi, vaan koska vanhempi tarvitsi.
Joo ei tosiaan kysytty että haluanko kuolla. Ei sitä voikaan kysyä lapselta, vaan vanhempi vaan tekee sen päätöksen että mitä hän itse haluaa.
Jos et ole mitään, eikä sinulla ole mitään, niin vanhemmuus ei kyllä asiaa pelasta.
Ei tarvitse enää selviytyä kun lapset ovat maailmalla. Luonto korjaa pois.