Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te lapsen kautta eläneet selviätte lasten aikuistuttua?

Vierailija
14.08.2026 |

Miten siitä selviää, kun "omaan elämään" ei yhtäkkiä ole enää mitään kontaktia eikä kontrollia?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole elänyt lasteni kautta. Minulla on aina ollut oma elämä. Kenen muunkaan elämää olisin elänyt?

Vierailija
22/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Kenen tarpeeseen? Ei ainakaan heidän tarpeeseensa syntyä juuri sinulle.

Omaan tarpeeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä, pakolliset kotiaskareet, pari liikuntasuoritusta viikossa ja loppuaika kännykällä. Ai niin ja päikkärit, kun tulee töistä.

Vierailija
24/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aikuistuttua myös vanhempien on pakko itsenäistyä. Ideaalitilanteessa yhteydenpito jatkuu, tosin eri muodossa, kun molempien osapuolten on osattava päästää irti ja opeteltava seisomaan omilla jaloilla. 

Vierailija
25/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paikkaan tyhjyyttä hullulla työnteolla ja lopetin nukkumisen ja sit kerran vuodessa oon jossain luksuslomalla jossain kaukana shamppanjaa aamulla ja shamppanjaa illalla. Ikävä on kreikan lomia viistoista vuotta sitten kun oli yksi lapsi polvi auki ja toinen oksensi ja kolmas itki muuten vaan. Se oli hienoa aikaa, ymmärrän vasta nyt. 

Vierailija
26/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Omaan tarpeeseen. 

Eli lapsesi ovat olemassa vain tyydyttääkseen sinun tarpeitasi? Hyi helvetti miten itsekästä.

Vierailija
27/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisi siitä tuli ja monenlaista oireilua, ei niin imartelevaa.

Vierailija
28/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Omaan tarpeeseen. 

Eli lapsesi ovat olemassa vain tyydyttääkseen sinun tarpeitasi? Hyi helvetti miten itsekästä.

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
29/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoisesti irtautunut lapsistani, lopettanut jatkuvan hyysäämisen ja antanut heille tilaa. Mutta vain siksi että he viihtyisivät kotona mahdollisimman kauan!! 
Ovat nyt 17v ja 21v, eivätkä puhu kotoa muuttamisesta, vielä

Vierailija
30/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietoisesti irtautunut lapsistani, lopettanut jatkuvan hyysäämisen ja antanut heille tilaa. Mutta vain siksi että he viihtyisivät kotona mahdollisimman kauan!! 
Ovat nyt 17v ja 21v, eivätkä puhu kotoa muuttamisesta, vielä

Ei tuo ole pakollista. Omatkaan lapset eivät muuttaneet vaikken antanut tilaa, kun ei heillä ollut varaa.

Vierailija
31/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin. Sitä varten minulla on akateeminen koulutus. Totta kai lasten kautta haluaa elää kun heidät saa 4-kymppisenä. Siinä vaiheessa ehtinyt olla työelämässä 10 vuotta ja maksaa asuntolainaa hyvän matkaa.

Vierailija
32/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kalskahtaa katkeralta. Mistä tiedät, mitä kaikkea muutakin sisältöä kelläkin on elämässään? Älä tee niin tietäväisiä päätelmiä ihmisistä. Tee parasta siitä, mitä sinulla itselläsi on. Kenelläkään ei yleensä ole kaikkea.

Vierailija
33/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Omaan tarpeeseen. 

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

No, tämä ihmislaji nyt on tämmöinen kokeilu, että kauan kestää kun kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
34/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonostihan hän tuntuu selviävän, kun ei ymmärrä että olen erillinen ihminen joka ei ole olemassa tyydyttämässä hänen tarpeitaan.

Vierailija
35/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30

Mullapa on jo 12 lasta

N30 

Vierailija
36/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa tekemään omasta elämästänne mielekästä, sellaista jota ei lapsella tarvitse paikata niin tuollaista ongelmaa ei tule.

Minä huokasin hartaasti ja pitkään, kun nuorinkin lapsi muutti omilleen.  Kaikkeni tein lasten eteen, kuten kuuluukin tehdä.  Kun on useampi lapsi ja lopulta he lentävät pesästä, niin kyllä arki helpottui huomattavasti, kun se viimeinenkin on kypsä muuttamaan omaan talouteensa. Meinasin juhlat järjestää, mutta en nyt sentään.

Vierailija
37/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa tekemään omasta elämästänne mielekästä, sellaista jota ei lapsella tarvitse paikata niin tuollaista ongelmaa ei tule.

Miten muka? Ei elämässä itsessään ole järkeä.

Näköalattomuudesta ja muiden kontrolloimisesta voi oppia pois.

Vierailija
38/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä tee vain enemmän töitä sitten.

Vierailija
39/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sitä tee vain enemmän töitä sitten.

Tämä. Ei kannata palkata nuoria jotka tekevät vähemmän töitä.

Vierailija
40/41 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia elää itsensä kautta tai jonkun muun kuin lapsen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme