Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, onko mitään toivoa saada vyötäröläski vähenemään vaihdevuosi-ikäisenä

Vierailija
10.08.2026 |

Syön terveellisesti, liikun säännöllisesti. Käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja muina päivinä jotain aerobista liikuntaa: kävelyä, pyöräilyä, jumppaa. En juurikaan syö herkkuja, karkkeja tai pikaruokaa. Syön kasviksia. Nukun riittävästi.

BMI on normaalin rajoissa, mutta hivuttautuu pikku hiljaa ylemmäs. Vyötärö on ainoa paikka, mihin läskiä kertyy ja vyötärönympärys onkin pari-kolme vaatekokoa isompi kuin muu kroppa. Onko oikeasti mitään toivoa saada viisikymppisenä enää vyötäröä takaisin alkamatta syömälakkoon tai ryhtymättä bodariksi? 

Kommentit (463)

Vierailija
381/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaimu.

Kilot tulevat takaisin jos ei muuta elintapoja.

Olen ymmärtänyt, että eivät voi tulla. Koska ei ole niitä rasvasoluja enää, ne on imetty pois. Jojoilu perustuu siihen, että rasvasolut jäävät ja siksi lihotaan.

Vierailija
382/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin ylipaino se ongelma. Naama on venähtänyt viidessä vuodessa.

Kaikki riippuu ja roikkuu. Ikääntyminen nopeutui kohdunpoiston jälkeen ja kaduttaa aivan kauheesti et suostuin siihen

Tuossa ei ole terveysseurauksia, ylipainossa joka etenkin yhdistyy insuliiniresistanssiin on. Ja moni ei edes ymmärrä miten itse edistää omaa sairastumistaan.

Kun on viisikymmentä ja yli niin vähemmän on enää merkitystä viehättävyydellä kuon jaksamisella ja elinvoimalla, sillä että liikunta ei satu ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaimu.

Olen ymmärtänyt, että eivät voi tulla. Koska ei ole niitä rasvasoluja enää, ne on imetty pois. Jojoilu perustuu siihen, että rasvasolut jäävät ja siksi lihotaan.

Tuon pitäisi olla sitten yleisempää ja suositumpaa kuin vaikka vatsalaukun pienennys.

Vierailija
384/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaimu.

Joo ei siihen kohtaan mistä imettiin mutta muualle kyllä... niitä tapauksia on että kun vatsasta ja reisistä on imetty mutta ruokavalio ei pysy kuosissa, lihookin yläselästä, käsivarsista jne aivan tolkuttomasti.

Vierailija
385/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jonkinverran on. Lankutusta ja höttöhiilarit pois.

Vierailija
386/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

’Haluan upean vartalon, mutta en halua sitä yhtä paljon kuin jälkiruokaa.’

Tässä minun mottoni.

Vierailija
387/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hyvin vartalotyyppi yleensä säilyy vanhetessa? Varmaan kaikilla vyötärö levenee jonkin verran, mutta ei kai päärynä/ tiimalasi kuitenkaan yleensä muutu omenaksi tai tasapaksuksi? Mulla on ainakin niin leveä lantio suhteessa vyötäröön, että jotenkin vaikea kuvitella, että vyötäröstä tulisi yhtä leveä.

Ainakin minulla päärynä on säilynyt vaikka kiloja on vanhemmiten kertynyt jonkin verran myös vyötärölle. Edelleen istuvien housujen löytäminen on vaikeaa. Jos housut ovat reisistä ja takapuolesta sopivat, on vyötärö aivan liian iso.

Mulla myös  on päärynävartalo säilynyt, mutta enää ei ole niin isoja ongelmia housujen löytämisessä kuin ennen, sillä vyötärö on kasvanut ihan kunnolla. Lantio on silti selkeästi vyötäröä muhkeampi. Valitettavasti rinnatkin ovat kasvaneet. Päärynä olen silti. Tiimalasi en voi olla kapeiden hartioiden takia. 

Hyvä kuulla, että en olekaan ainoa, jolla rinnat kasvavat. Minä luulin, että rinnat pienentyisivät vaihdevuosien ja hormonikorvaushoidon loppumisen jälkeen.

Vierailija
388/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoa pudottaessa sentit vähentyvät aika tasaisesti ympäri kehoa 1 cm pudotettua kiloa kohden koskien myös vyötärön ympärystä. Kovat rasvat kannattaa vaihtaa kokonaan pehmeisiin rasvoihin ja tulee myös vältää kovia rasvoja sisältäviä elintarvikkeita ja juuston rasvaprosentti saisi olla korkeintaan 15 % , viljatuotteet mieluiten täysjyvää jha vihannesten, juuresten, hedelmien sekä marjojen syöntiä kannattaa lisätä. Lihaskuntoa kannattaa ylläpitää ja suosittelen kuntosalille menemistä ja kiinnittämistä erityistä huomiota vatsalihaksia vahvistaviin liikkeisiin ja painollisen hulavanteen pyöritys vahvistaa myös vatsalihaksia ja kiinteyttää sitä vyötärön seutua ja kiinteä vyötärö näyttääkin kapeamnalta.

No tämähän vastaus ei auta kysyttyyn pulmaan, jossa nimenomaan vyötärölle on ikä(hormonitaso)tyypillisesti kertynyt rasvaa muuten urheilulliselle. Ruumiinmuoto on sama, jos kaikkialta vähenisi 1 cm. Ja vaihdevuosissa äkkiä lihakset hupenevat kalorivajeella ja se pömppä säilyy. Estrogeenin väheneminen toki vaikuttaa myös suolistoon. Maitohappobakteereilla voi koettaa saada turvotusta helpotamaan. Useinhan vatsaa pyöristää neste ja ilmavaivat myös.

Vierailija
389/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluttele raskaita kuulia oikein 30 min päivässä, niin varmasti palaa.

Vierailija
390/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyvin vartalotyyppi yleensä säilyy vanhetessa? Varmaan kaikilla vyötärö levenee jonkin verran, mutta ei kai päärynä/ tiimalasi kuitenkaan yleensä muutu omenaksi tai tasapaksuksi? Mulla on ainakin niin leveä lantio suhteessa vyötäröön, että jotenkin vaikea kuvitella, että vyötäröstä tulisi yhtä leveä.

Kyllä vaan usein muuttuu. Lantion leveys naisella on usein juuri rasvan hakeutumista lanteille/takapuoleen murrosiästä alkaen. Itsellä lantio kaventui ja vyötärö leveni vaihdevuosiin tullessani,  kuten usein käy normaalipainoiselle naiselle.

Vierailija
391/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan usein muuttuu. Lantion leveys naisella on usein juuri rasvan hakeutumista lanteille/takapuoleen murrosiästä alkaen. Itsellä lantio kaventui ja vyötärö leveni vaihdevuosiin tullessani,  kuten usein käy normaalipainoiselle naiselle.

Lantion leveys ei todellekaan tule pelkästään rasvasta.  Olin nuorena tosi hoikka, mutta lantio oli silti leveä suhteessa vyötäröön.

Vierailija
392/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heiluttele raskaita kuulia oikein 30 min päivässä, niin varmasti palaa.

On tuokin hyvä tapa tiukentaa kroppaa, nyt on vain olo että tekisi mieli pudottaa rasvaa ensin. Ihan uteliaisuudesta suorastaan.

Vierailija
393/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljonko näet läskiä esim. Cameron Diazin vyötäröllä? 

Hänestä en tiedä, mutta Heidi Klum juuri luovutti julkisesti ja päätti hyväksyä muuttuneen vartalonsa. 

Vierailija
394/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autto vaan Ozempic, läskit alko lähtemään vyötäröltä ja ensimmäisen kerra 10 vuoteen vaakalukema alkaa kuusinumeroisella luvulla.

Vierailija
395/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää läskin pihalle ja hommaa nuoren pimun tilalle.

Vierailija
396/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla autto vaan Ozempic, läskit alko lähtemään vyötäröltä ja ensimmäisen kerra 10 vuoteen vaakalukema alkaa kuusinumeroisella luvulla.

Siis yli 100 000 kiloa huh huh.

Vierailija
397/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla päärynä on säilynyt vaikka kiloja on vanhemmiten kertynyt jonkin verran myös vyötärölle. Edelleen istuvien housujen löytäminen on vaikeaa. Jos housut ovat reisistä ja takapuolesta sopivat, on vyötärö aivan liian iso.

Mulla myös  on päärynävartalo säilynyt, mutta enää ei ole niin isoja ongelmia housujen löytämisessä kuin ennen, sillä vyötärö on kasvanut ihan kunnolla. Lantio on silti selkeästi vyötäröä muhkeampi. Valitettavasti rinnatkin ovat kasvaneet. Päärynä olen silti. Tiimalasi en voi olla kapeiden hartioiden takia. 

Hyvä kuulla, että en olekaan ainoa, jolla rinnat kasvavat. Minä luulin, että rinnat pienentyisivät vaihdevuosien ja hormonikorvaushoidon loppumisen jälkeen.

Täällä yks jolla kanssa rinnat kasvanut 60v.

Harmia on ollut aina muutenkin. Ahdistelua nuorempana, liikunta hankalaa. Muuten kyllä painonhallinta tuttua.

Kun on aika pudottaa, ensin fructolax-kuutio 3 perättäisenä iltana, niin suoli puhdistuu. Lisäksi voi ottaa probioottia. Mutta rintaongelmaan ei auta laihdutus.

Vierailija
398/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jonkinverran on. Lankutusta ja höttöhiilarit pois.

Luuletko että aloittaja haki oikeita neuvoja ? Eiköhän tarkoitus ole se että saisi vyötäröltä rasvaa pois, ilman että mitään pitää muuttaa ? Onhan se kauheaa että olet nuori tai keski-ikäinen ja pitää jotain itse tehdä jos ei halua olla omenan mallinen 

Vierailija
399/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskin ylipaino se ongelma. Naama on venähtänyt viidessä vuodessa.

Kaikki riippuu ja roikkuu. Ikääntyminen nopeutui kohdunpoiston jälkeen ja kaduttaa aivan kauheesti et suostuin siihen

Tuossa ei ole terveysseurauksia, ylipainossa joka etenkin yhdistyy insuliiniresistanssiin on. Ja moni ei edes ymmärrä miten itse edistää omaa sairastumistaan.

Kun on viisikymmentä ja yli niin vähemmän on enää merkitystä viehättävyydellä kuon jaksamisella ja elinvoimalla, sillä että liikunta ei satu ja niin edelleen.

Jaksaminen ja itsensä viehättäväksi kokeminen kulkevat yleensä käsi kädessä. Ei viisikymppinen voi näyttää enää kaksikymppiseltä missiltä, mutta kaikenikäiset voivat näyttää viehättäviltä. 

Vierailija
400/463 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantion leveys ei todellekaan tule pelkästään rasvasta.  Olin nuorena tosi hoikka, mutta lantio oli silti leveä suhteessa vyötäröön.

Joillakin naisilla lantioluut on leveät. Aina hävettänyt tämäkin. Nuorena 80-luvulla farkkupeppu oli kaunis kapea. Ei ollut kunnon rintaliivejä. Nyt on aivan erilaista, löytyy jo uimapukujakin jossa on rintatuki.

Kyllä sitä olikin nuorena julma itselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi