Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, onko mitään toivoa saada vyötäröläski vähenemään vaihdevuosi-ikäisenä

Vierailija
10.08.2026 |

Syön terveellisesti, liikun säännöllisesti. Käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja muina päivinä jotain aerobista liikuntaa: kävelyä, pyöräilyä, jumppaa. En juurikaan syö herkkuja, karkkeja tai pikaruokaa. Syön kasviksia. Nukun riittävästi.

BMI on normaalin rajoissa, mutta hivuttautuu pikku hiljaa ylemmäs. Vyötärö on ainoa paikka, mihin läskiä kertyy ja vyötärönympärys onkin pari-kolme vaatekokoa isompi kuin muu kroppa. Onko oikeasti mitään toivoa saada viisikymppisenä enää vyötäröä takaisin alkamatta syömälakkoon tai ryhtymättä bodariksi? 

Kommentit (268)

Vierailija
1/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh, keto. Pitkäjännitteisesti.

Vierailija
2/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto varmaankin. Kylmästi hiilihydraatit sinne 20 g/ päivä. 

Vierailija
4/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vieklä 50 v hoikka kun mikä. Nyt 60v vatsa vaan kasvaa, muuten olen kokoa XS. Jumppaan, käyn salilla. Lenkkeilen jne mut läskimakkara ei tee lähtöä. Masentavaa! Mitään ei sais varmaan syödä.. onko tämä jotain hormonsalista? Estrogeeni ja keltarauhashormoni käytössä.

Vierailija
5/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto, vain keto

Vierailija
6/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toivoa, vyötäröläski on ikuista

Vierailija
7/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödäkin terveellisesti, mutta syöt liikaa jos paino koko ajan nousee. 

Vierailija
8/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyt jenkkakahvat. Röllykkä roikkuu sivuilta eteen p.llun päälle.

Miten sen saa pois?

Vierailija
9/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh! Tosi vähän. Miten tuo onnistuu? 

Vierailija
10/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahdollista, mutta koska keräät rasvaa paljolti keskivartaloon, niin painoindeksin pitäisi olla alempana (älä kuitenkaan alipainoiseksi laihduta!). Kulutus ei lopulta ole hirveän paljoa vähäisempi sinun iässäsi kuin nuoremmilla, etenkään kun liikunta kompensoi sitä.

Sitten taas jos tarkoitit että haluat vyötäröstä kapeamman suhteessa lantioon ja rintaan niin siihen ei ole luonnollisia keinoja. Salitreenillä voi vähän hankkia muotoa.

Vierailija
11/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia onnistumisesta?

Vierailija
12/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen saa pois?

Roikkuvaa vatsanahkaa ei mikään laihdutus poista. Jos nahka on niin venynyttä, että se ei palaudu enää entisiin mittoihin, niin siihen tarvitaan kirurgin veistä. 

Vierailija
13/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ellei tosiaan vedä itseään ihan kuivaksi rasvojen osalta, mikä taas johtaa naaman rupsahtamiseen. Se vaan on niin, että kun naishormonit vähenee, niin rasva ohjautuu miestyyppisesti vyötärölle, ei enää tisseihin, takapuoleen ja reisiin. 

Eikä sitä rasvaa siis tarvitse olla mitään suurta prosenttimäärää, että on jo ns. menopaussimaha. Itsellänikin on, olen 165 cm, 53 kg, treenaan salilla kahdesti viikossa ja juoksulenkki 2 kertaa viikossa. Olin tiimalasin mallinen nuorena, nykyään pötkylä pienellä kaljamahan poikasella. Eipä tuo haittaa, olen vaan opetellut pukeutumaan niin että ongelma peittyy.

Vierailija
14/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko sitä painoa on jonkun verran pudottaa, jos sitä vyötäröä haluaa kaventaa. Ei siihen mitään ihmekonsteja tarvita, mutta miinuskaloreja pitää olla. Aika usein se vyötärö vaikuttaa olevan juuri se hankalin paikka. 

Painon pudotusta ei voi kohdistaa vyötäröön, joten selviää vain kokeilemalla.  Ehkä joku -200 kaloria päivässä, niin aika sitten hoitaa sitä asiaa.

Jos kulutat enemmän kuin syöt, niin lopputulos on varma, koska energiaa ei synny tyhjästä. Jos on noin maltillinen kuin -200 , niin ei tarvi miettiä mitään hidastunutta aineenvaihduntaa. Syöminen lienee muuten kunnossa, eli pysy noissa asetelmissa muuten, mutta pienennä sitä ruoan määrää vähäsen.

Vierailija
15/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, pilates ja muu keskikehon hallintaa lisäävät lajit voi auttaa. Minulla on entinen työkaveri, jolla oli vielä eläkkeelle lähtiessään vyötärö, harrasti mm. pilatesta. En tiedä, johtuiko geeneistä vai harjoituksista, mutta ainakaan noista ei ole haittaa, jos kokeilee. 

Vierailija
16/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen saa pois?

Roikkuvaa vatsanahkaa ei mikään laihdutus poista. Jos nahka on niin venynyttä, että se ei palaudu enää entisiin mittoihin, niin siihen tarvitaan kirurgin veistä. 

Itse painoin enimmillään 120 kg, ja iso vatsa riippui häpyalueen päälle ja yläreisille. Hitaasti olen laihduttanut siitä 65 kiloon. Ei roiku mitään röllyköitä enää. Kyllä se nahka palautui, mutta hitaammin kuin paino lähti. Pari vuotta laihdutuksen loputtua vielä tapahtui palautumista. Ja laihdutin 40+ iässä.

Vierailija
17/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan tulee vaihdevuosi julkaisuja somessa, mitkä ei johda mihinkään. Liikun, mutta en saa askeleita joka päivä täyttymään istumatyön takia. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Voimatasot nousee ja maha jatkaa kasvuaan. Parhaat vinkit kehiin! Kaikkialla myös varoitetaan, että älä laske kaloreita miinukselle. Mitä siis pitäisi tehdä? 

Vierailija
18/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minä? 

Täsmälleen samat sanat.

Vierailija
19/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähät välitän pömppövatsastani!

Olen kuitenkin terve kohta 7kymppinen.

Turha tuosta on stressata!

Vierailija
20/268 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh! Tosi vähän. Miten tuo onnistuu? 

Minuakin kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme