Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vie edellisen päivän ruokaa lounaaksi töihin ja naispuoliset kolleegat kyselivät onko vaimosi kokki

Vierailija
17.06.2026 |

Kun on noin hyvät ruuat aina. 
Ja siis ruoka on tyyliin perunoita, itsetehtyjä lihapullia ja kasviksia, sosekeittoja, pinaattilettuja ja tonnikalasalaattia, kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta, kalakeittoa, riisiä ja kanakastiketta, lasagnea ym aivan tavallista kotiruokaa. Ei siis eineksiä. Kysyin että käykö muut sitten lounaalla jossain vai niin mies vastasi että ei kun he syövät mm valmiskolmioleipiä, einesaterioita jne. 
Eikö ihmiset oikeasti tee enää itse ruokaa että pitää oikein ääneen ihmetellä jos jollain on itsetehty lihakääryle mukana?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee. Halvempaa kaikin puolin ostaa valmiina. Säästyy aikaa ja rahaa.

Vierailija
2/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa laittaa ruokaa. Kaupasta saa valmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee. Halvempaa kaikin puolin ostaa valmiina. Säästyy aikaa ja rahaa.

Ettekö tee ruokaa illalla? Siis en minäkään vartavasten eväiksi ruokaa tee vaan se on edellisen päivän päivällistä tai toissapäiväistä.

Vierailija
4/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kokki?

Vierailija
5/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkia tuo on.

Vierailija
6/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko kokki?

En. Opettaja.

Vierailija
7/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan oikeasti kiva tietää miten ihmiset syö todellisuudessa. Ja jos on niin, että etenkään nuoret ei laita ruokaa, onko tämä syy lihomiseen. On väitetty, että ultraprosessoitu ruoka on se, joka lihottaa. Itse tehty ruoka ei lihota niin herkästi, vaikka se ei olisi mitenkään erityisen terveellistäkään. Itse olen lievästi ylipainoinen viisikymppinen, joka on tottunut laittamaan ruokaa, mutta ei se mikään intohimoni ole. En ole tottunut pitämään itseäni mitenkään erityisen virkeänä, hehkeänä tms. vaan ihan taviksena, mutta oikeasti alkaa pelottavasti tuntua siltä, että monesti olen porukan "elinvoimaisin", vaikka joukossa olisi kolmekymppisiä. Olen alkanut miettiä johtuuko se ihan vaan arkisesta ruoanlaitosta? En ole siis mikään himourheilija tms., vaikka liikunkin.

Vierailija
8/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa töissäkäyvistä ei tee. Minä teen. Tulee oikeasti paljon edullisemmaksi ja saa parempaa ruokaa. Kaikki valmisruuat on olleet ihan hirveitä, mitä olen joskus maistanut.

Vierailija
9/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Small talkia tuo on.

Voi olla, mutta aiheita olisi kyllä muitakin kuin joka päivä toisen eväät.

Vierailija
10/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennen oli aikaa.  ei ollut mukavuuksia. kaivosta vesi.  itseviljeltyä. silti hyvää ruokaa isoille perheille.  ihme letukoita nyky tyypit. velttoja, laiskoja.  kotiruoka jos opettelee tekemään on ihan huikeaa ja ihan eri makuista kuin hätätila  eines joka just jokin poikkeustila.

uuniruuat mm- karjalanpaistit, uunipuurot ohrasta .  ohrariisi  esim kanan kanssa laadukkaampaa kuin valkoinen riisi.  kalaruuat ihania- siis marjakiisselit- vaikka mitä.

tuoksu kodikas kun kodissa valmistaa.  ja yhteinen seurusteluhetki myös kun ruokailaan. kokoava elementti perheissä.

on avuttomia etenkii leggins letukat sohvan nurkassa.

Vierailija
11/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Small talkia tuo on.

Voi olla, mutta aiheita olisi kyllä muitakin kuin joka päivä toisen eväät.

Kukaan ei oikeasti kysele joka päivä toisen ruuista tai vaimon ammatista.

Vierailija
12/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan oikeasti kiva tietää miten ihmiset syö todellisuudessa. Ja jos on niin, että etenkään nuoret ei laita ruokaa, onko tämä syy lihomiseen. On väitetty, että ultraprosessoitu ruoka on se, joka lihottaa. Itse tehty ruoka ei lihota niin herkästi, vaikka se ei olisi mitenkään erityisen terveellistäkään. Itse olen lievästi ylipainoinen viisikymppinen, joka on tottunut laittamaan ruokaa, mutta ei se mikään intohimoni ole. En ole tottunut pitämään itseäni mitenkään erityisen virkeänä, hehkeänä tms. vaan ihan taviksena, mutta oikeasti alkaa pelottavasti tuntua siltä, että monesti olen porukan "elinvoimaisin", vaikka joukossa olisi kolmekymppisiä. Olen alkanut miettiä johtuuko se ihan vaan arkisesta ruoanlaitosta? En ole siis mikään himourheilija tms., vaikka liikunkin.

Kyllä se on ainekset mistä se lihominen johtuu. Huomasin saman asian kun itsekin vähensin kiireen ja jaksamisen vuoksi ruuanlaittoa ja aloin käyttää noita aineksia, paino lähti saatanalliseen nousuun! Ja käänteisesti kun olen taas jättänyt ainekset vähemmälle, ja varsinkin jättänyt jälkiruoka jugurtit pois ja siirtynyt itsetehtyyn kermarahkoihin, on paino lähtenyt laskuun eikä liikkumisessa tai elintavoissa ole tapahtunut yhtään mitään muutosta, poislukien ruokavalion muutos. Sillä litramäärällä mitä tässä on tullut kermaa ja maitorahkaa vedettyä, kaiken järjen mukaan pitäisi olla turvonnut muodottomaksi syöttösiaksi, mutta päinvastoin on käynyt.

Vierailija
13/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kuluu palstalla niin ei jouda hellan ääreen. 

Vierailija
14/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kuluu palstalla niin ei jouda hellan ääreen. 

Se on NIIIIIIIIIIIN raskasta valittaa persuista, hallituksesta ja tukiloisinnan hankaloittamisesta :D

Tuleehan siinä nälkä kun ulisee ja vollaa iltaa aamua samaa virttä.

Vierailija
15/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman valmisruokien puputtamisen parissa edellisessä työpaikassani. Helpompaahan se tietysti on käydä nappaamassa joku kaalilaatikko tai vastaava kippo kaupasta, kuin häärätä keittiössä. Valmistan omat ruokani aina itse, pääsääntöisesti maun ja itsesuojeluvaiston vuoksi (en voi sietää sipulia ja sitä tungetaan kaikkiin ruokiin). Haluan tietää, mitä syön.

Vierailija
16/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletko kokki?

Onhan se ainakin sille miehelle. Varmaan on myös siivooja, pyykkääjä, tilaaja jne.

Vierailija
17/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun mies ei tee itse ruokaa?

Vierailija
18/66 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Copy paste-aloitus.

Vierailija
19/66 |