Tekeekö joku itse lasagnen?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee itse mutta mieheni tekee lasagnen alusta loppuun itse ja se on aina todella hyvää. Yksi perheemme lemppareista.
Millainen pastakone teillä on?
Käsin veivattava. Eihän sitä tartte kuin ohentamiseen. Pastataikina tehdään käsin. 0-jauhokasa pöydälle, kolo keskelle, siihen kananmuna (ei oma, jankuttaja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagne on niin helppo tehdä, että en keksi yhtään järjellistä syytä miksi maksaisin mauttomasta eineksestä, kun saan sata kertaa parempaa pienellä vaivalla.
Helppoa se on, mutta kunnolla tehtynä lassen valmistamiseen menee pari tuntia. Minulla on harvoin arkena aikaa noin paljoa yhden aterian valmistamiseen.
Olet hidas jos niin kauan käytät aikaa. Tokihan siis puolet tuosta on passiivista uunikypsymisen odottelua, mutta silti tunti simppelien kahden kastikkeen tekemiseen on aika paljon.
Harvassa muuten on normaalit kotiruoat, jotka alusta asti tehtynä alle tunnissa valmistuu. Lasagne ei ole minusta erityisen poikkeuksellisen työläs.
Sä et vaan tiedä, miten kunnollinen lasagne tehdään. Se ei ole mitään pikaruokaa.
Tiedän hyvin miten kunnollinen lasagne tehdään. En ole väittänyt sen olevan pikaruokaa. Tunti valmistamiseen ja toinen uunissa ei ole piaruokaa. Minä en ymmärrä, miksi vastasit juuri viestiini kommenteilla, jotka eivät mitenkään liity viestiini.
Nimenomaan liittyivät, koska puhuit siitä, että lasagenen valmistamiseen ei tarvita kahta tuntia. Nyt sitten itsekin totesit, että kyllä siihen tarvitaan, kun se pitää paistaakin ennen syömistä :D
Totesin sen samassa viestissä. Oletko jotenkin älyllisesti vammainen vai mikä on henkilökohtainen ongelmasi? Sinä olet riitelemässä, et keskustelemassa lasagnesta.
Lopetahan jo. Lapsellista kiukutella tuolla tavalla, kun itsekin tajusti, että lasagnen valmistamiseen tosiaan menee pari tuntia, kun paistoaika lasketaan mukaan.
Minä sanoin sinulle ensimmäisenä, että paistoaikaa ei lasketa siihen tunnin valmistusaikaan, josta puhuin. Vastasin siis siihen, kun olit sanonut, ettei sinulla ole kahta tuntia aikaa käyttääksesi lasagnen tekoon. Vastaukseni pointti oli, että ei siihen tarvita kuin tunti. Uunissa paistuminen tapahtuu itsekseen ja oman aikansa sillä välin voi käyttää muuhun.
Jostain syystä nyt haluat tehdä täysin keinotekoisen ja lapsellisen riidan valehtelemalla mitä olen sanonut, vaikka se luokee suoraan tuossa yllä. Mene pois kiireinen, riitelevä k e h a r i. Täällä ei ole sinulle mitään.
Sinä olet ainut, joka täällä haluaa riidellä. Normaaliälyiset ymmärtävät, että paistoaika kuuluu ruuan valmistusaikaan, koska ruoka ei valmistu paistamatta, kun kyseessä on lasagne.
Ei ihme ettei aikasi riitä tekemään ruokia kunnolla, kun käytät tuntikausia olkinukkeriitelyyn siitä mukainen kerkeä tehdä ruokia kunnolla.
Ymmärrän, että sinua harmittaa, kun tajusit olevasti väärässä. Mutta ei tuo minulle kiukuttaminen mitään muuta. Kasva aikuiseksi ja opettele myöntämään, kun olet väärässä. Ei ole vaikeaa.
Ei tuota vänkäriä kukaan jaksa, lähdenkin tästä kauppaan ostamaan lasagnetarpeet huomiseksi :D
Sohvaperse on nähnyt lasagnen televisiosta ja luulee nyt että osaa tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sohvaperse on nähnyt lasagnen televisiosta ja luulee nyt että osaa tehdä sitä.
Söpöä, kun pikkutrolli otti omakseen sanan, jonka oppi tänään palstalla. Nyt sitten intopiukassa toistelee sitä sanaa, kuten taaperoilla on tapana uuden sanan opittuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse, jos olen viitseliäs. Tulee kamalasti tiskiä.
2 kattilaa. Mitä muuta? Ja kun ei mikään pala pohjaan, helppo tiskata.
Ainakin pari kauhaa? Millainen kattila sulla muuten on, jos siinä voi paistaa jauhelihan?
Vierailija kirjoitti:
Itse teen leivinuunissa monta satsia. Laitan pakastimeen ja annan myös pojan perheelle. Hyvää on!
Onko napanuora katkaisematta vai miksi ruokit aikuista poikaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tee itse mutta mieheni tekee lasagnen alusta loppuun itse ja se on aina todella hyvää. Yksi perheemme lemppareista.
Käsin veivattava. Eihän sitä tartte kuin ohentamiseen. Pastataikina tehdään käsin. 0-jauhokasa pöydälle, kolo keskelle, siihen kananmuna (ei oma, jankuttaja)
Ulkomaisten vehnäjauhojen ostelu on turhaa vaikka jossain somekokkireseptissä niin lukeekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse, jos olen viitseliäs. Tulee kamalasti tiskiä.
2 kattilaa. Mitä muuta? Ja kun ei mikään pala pohjaan, helppo tiskata.
Ainakin pari kauhaa? Millainen kattila sulla muuten on, jos siinä voi paistaa jauhelihan?
Ihan tavallisessa kattilassa onnistuu. Opiskeluaikojen alussa minulla ei ollut lainkaan paistinpannua, vaan paistoin kaiken kattilassa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaisten vehnäjauhojen ostelu on turhaa vaikka jossain somekokkireseptissä niin lukeekin.
0-jauhoja saa myös kotimaisina.
Tottakai. Superhelppoa ja kerralla saa monta annosta. Ihan hölmöä ostaa valmiina.
Miksi niin moni kokee soveliaaksi kysellä, onko jollain kehitysvamma? Mitä sitten vaikka onkin, eikö ilman diagnoosin kuulemista voi olla empaattinen ja kiva ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Kotimaisia jauhoja ei merkitä iltalialaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä saa, ihan tuolla 00-nimellä myydään esim Fazerilla. Tässä vissiin seuraava jankkuun aihe. Av:n ruokaketjut on aina taattua klassikkokamaa!
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ruoka, kaikki ainekset säilykkeitä. Kannattaa vielä syödäkin folio päässä niin pääsee aitoon fiilikseen.
Jaa, itse teen tomaattikastikkeenkin tuoreista tomaateista. Yrtit tuoreena. Samoin porkkanat, paprikat ja kesäkurpitsa. Kaupan hyllyltä vain lasagnelevyt, juustot ja kerma. Eipä tuossa säilykkeitä tarvitse. Foliota tarvitsen vain vuoan peittämiseen uunista oton jälkeen. Kasvislasagne kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että Sysmän myllyssä jauhettu jauho muuttu italialaiseksi, kun sen kylkeen painetaan numero 0. Kaikkea sinäkin lapsikulta keksit, kun yrität trollata, vaikka et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä saa, ihan tuolla 00-nimellä myydään esim Fazerilla. Tässä vissiin seuraava jankkuun aihe. Av:n ruokaketjut on aina taattua klassikkokamaa!
Suomalaiset myllyt ei käytä italialaismerkintöjä.
En.
On töitä tehtävänä. Toiminimi. Työtä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni kokee soveliaaksi kysellä, onko jollain kehitysvamma? Mitä sitten vaikka onkin, eikö ilman diagnoosin kuulemista voi olla empaattinen ja kiva ihminen?
Ei ole mitään tarvetta olla empattinen ja kiva, jos toinen jankkaa älyvapaata trollausta.
Eli sinulla on vaikea-asteinen aivovamma. Hyvä tietää.