Tekeekö joku itse lasagnen?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tölkkitomaatti on jo kypsennetty, ei sitä toista kertaa tarvitse kypsentää. Tai jos sitten ketsuppia haluaa syödä, niin siitä vaan.
Tölkkitomaatista ei tule ketsuppia vaikka hauduttaisit sitä kolme vuotta.
Juu, ihan tunnissakin saa aikaiseksi. Hyvänmaikuinen tomaattikastike taas syntyy vartissa.
Tunnin kun hauduttelet tölkkitomaatteja, sinulla on haudutettuja tölkkitomaatteja, ei ketsuppia. Ketsuppi valmistetaan ihan eri tavoin.
Varmasti fissio täytyy nyt vähintäänkin liittyä sitten asiaan kun tuntuu olevan salaista.
Ei ollenkaan salaista. Ihan julkisesti netistä löytyy vaikka kuinka paljon ketsuppireseptejä.
Ilmeisesti ketsuppi on sitten tehty perunasta jos tomaatista ei sanomasi mukaan pysty tekemään. Pitääpä lukea pullon kyljestä onko tosiaankin näin.
Ei kukaan ole sanonut, että ketsuppia ei pysty tekemään tomaatista. Puhe oli siitä, että säilyketomaattia hauduttamalla ei tule ketsuppia. Yritä edes opetella lukemaan. Ei ole vaikeaa.
Säilyketomaateista saa hauduttamalla erinomaista, täyteläistä ja lisäaineetonta kotitekoista ketsuppia. Pitkä haudutusaika on avain syvään makuun ja oikeaan rakenteeseen.
Tässä on helppo ja toimiva perusohje, jolla onnistut varmasti.
Ainekset
Säilyketomaatit: 2 tölkkiä (á 400 g) kuorittuja tomaatteja tai tomaattimurskaa
Sipuli: 1 kpl hienonnettuna
Valkosipuli: 2 kynsiä hienonnettuna
Etikka: 0,75 dl omenaviinietikkaa (tai punaviinietikkaa)
Sokeri: 0,75 dl fariinisokeria tai tavallista sokeria
Mausteet: 1 tl suolaa, 0,5 tl mustapippuria, 0,5 tl sipulijauhetta, ripaus neilikkaa ja kanelia
Lukutaidottomalle tiedoksi, että puhuttiin sälyketomaattien hauduttaimisesta. Sinun ohjeessasi tehdään hyvin paljon muutakin kuin haudutetaan tomaatteja.
Maustetaan, ei muuta.
Ketsuppi on fermentoitua, eli tehdään maitohappokäymisellä eikä millään hauduttamalla. Minkälainen määlyperse ei tätäkään edes tiedä?
No nythän tänne saatiin aidosti TYHMÄ ihminen ölisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagne on niin helppo tehdä, että en keksi yhtään järjellistä syytä miksi maksaisin mauttomasta eineksestä, kun saan sata kertaa parempaa pienellä vaivalla.
Helppoa se on, mutta kunnolla tehtynä lassen valmistamiseen menee pari tuntia. Minulla on harvoin arkena aikaa noin paljoa yhden aterian valmistamiseen.
Olet hidas jos niin kauan käytät aikaa. Tokihan siis puolet tuosta on passiivista uunikypsymisen odottelua, mutta silti tunti simppelien kahden kastikkeen tekemiseen on aika paljon.
Harvassa muuten on normaalit kotiruoat, jotka alusta asti tehtynä alle tunnissa valmistuu. Lasagne ei ole minusta erityisen poikkeuksellisen työläs.
Sä et vaan tiedä, miten kunnollinen lasagne tehdään. Se ei ole mitään pikaruokaa.
Tiedän hyvin miten kunnollinen lasagne tehdään. En ole väittänyt sen olevan pikaruokaa. Tunti valmistamiseen ja toinen uunissa ei ole piaruokaa. Minä en ymmärrä, miksi vastasit juuri viestiini kommenteilla, jotka eivät mitenkään liity viestiini.
Nimenomaan liittyivät, koska puhuit siitä, että lasagenen valmistamiseen ei tarvita kahta tuntia. Nyt sitten itsekin totesit, että kyllä siihen tarvitaan, kun se pitää paistaakin ennen syömistä :D
Totesin sen samassa viestissä. Oletko jotenkin älyllisesti vammainen vai mikä on henkilökohtainen ongelmasi? Sinä olet riitelemässä, et keskustelemassa lasagnesta.
Lopetahan jo. Lapsellista kiukutella tuolla tavalla, kun itsekin tajusti, että lasagnen valmistamiseen tosiaan menee pari tuntia, kun paistoaika lasketaan mukaan.
Minä sanoin sinulle ensimmäisenä, että paistoaikaa ei lasketa siihen tunnin valmistusaikaan, josta puhuin. Vastasin siis siihen, kun olit sanonut, ettei sinulla ole kahta tuntia aikaa käyttääksesi lasagnen tekoon. Vastaukseni pointti oli, että ei siihen tarvita kuin tunti. Uunissa paistuminen tapahtuu itsekseen ja oman aikansa sillä välin voi käyttää muuhun.
Jostain syystä nyt haluat tehdä täysin keinotekoisen ja lapsellisen riidan valehtelemalla mitä olen sanonut, vaikka se luokee suoraan tuossa yllä. Mene pois kiireinen, riitelevä k e h a r i. Täällä ei ole sinulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ruoka, kaikki ainekset säilykkeitä. Kannattaa vielä syödäkin folio päässä niin pääsee aitoon fiilikseen.
No minun lasagnessani ei ole muita säilykkeitä kuin tomaattimurska ja tomaattipyre.
Eli teet lasagnelevyt itse ja kastikkeen itse?
Kuivapasta ei ole säilyke. Huoris, onko sulla myös nälkäkiukku sen lisäksi, ettet ikinä saa pillua?
Onko tuorepasta mielestäsi
a. kuivattu paremman säilyvyyden vuoksi
b. kuivattu huonomman säilyvyyden vuoksi
Onko sinulla
a. vaikea-asteinen aivovamma
b. perinnöllinen kyvyttömyys ymmärtää suomea
c. liian yksinäinen elämä, joten pakko yrittää trollausta huonolla menestyksellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ruoka, kaikki ainekset säilykkeitä. Kannattaa vielä syödäkin folio päässä niin pääsee aitoon fiilikseen.
No minun lasagnessani ei ole muita säilykkeitä kuin tomaattimurska ja tomaattipyre.
Olen eri, mutta lasagnelevyt eivät ole säilykkeitä.
Ja kyllä, kastike (kastikkeet) tehdään tottakai itse. Ei kai siinä olisi mitään järkeä tehdä itse lasagnea valmiskastikkeesta.
Kyllä ne on kuivattua pastaa. Eli säilöttyä. Myös ne kuivatut mausteet joita sinne laitat ovat säilöttyjä.
Häve. Kandeis lopettaa ennen kuin nolaat ittees lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagne on niin helppo tehdä, että en keksi yhtään järjellistä syytä miksi maksaisin mauttomasta eineksestä, kun saan sata kertaa parempaa pienellä vaivalla.
Helppoa se on, mutta kunnolla tehtynä lassen valmistamiseen menee pari tuntia. Minulla on harvoin arkena aikaa noin paljoa yhden aterian valmistamiseen.
Olet hidas jos niin kauan käytät aikaa. Tokihan siis puolet tuosta on passiivista uunikypsymisen odottelua, mutta silti tunti simppelien kahden kastikkeen tekemiseen on aika paljon.
Harvassa muuten on normaalit kotiruoat, jotka alusta asti tehtynä alle tunnissa valmistuu. Lasagne ei ole minusta erityisen poikkeuksellisen työläs.
Sä et vaan tiedä, miten kunnollinen lasagne tehdään. Se ei ole mitään pikaruokaa.
Tiedän hyvin miten kunnollinen lasagne tehdään. En ole väittänyt sen olevan pikaruokaa. Tunti valmistamiseen ja toinen uunissa ei ole piaruokaa. Minä en ymmärrä, miksi vastasit juuri viestiini kommenteilla, jotka eivät mitenkään liity viestiini.
Nimenomaan liittyivät, koska puhuit siitä, että lasagenen valmistamiseen ei tarvita kahta tuntia. Nyt sitten itsekin totesit, että kyllä siihen tarvitaan, kun se pitää paistaakin ennen syömistä :D
Totesin sen samassa viestissä. Oletko jotenkin älyllisesti vammainen vai mikä on henkilökohtainen ongelmasi? Sinä olet riitelemässä, et keskustelemassa lasagnesta.
Lopetahan jo. Lapsellista kiukutella tuolla tavalla, kun itsekin tajusti, että lasagnen valmistamiseen tosiaan menee pari tuntia, kun paistoaika lasketaan mukaan.
Minä sanoin sinulle ensimmäisenä, että paistoaikaa ei lasketa siihen tunnin valmistusaikaan, josta puhuin. Vastasin siis siihen, kun olit sanonut, ettei sinulla ole kahta tuntia aikaa käyttääksesi lasagnen tekoon. Vastaukseni pointti oli, että ei siihen tarvita kuin tunti. Uunissa paistuminen tapahtuu itsekseen ja oman aikansa sillä välin voi käyttää muuhun.
Jostain syystä nyt haluat tehdä täysin keinotekoisen ja lapsellisen riidan valehtelemalla mitä olen sanonut, vaikka se luokee suoraan tuossa yllä. Mene pois kiireinen, riitelevä k e h a r i. Täällä ei ole sinulle mitään.
Sinä olet ainut, joka täällä haluaa riidellä. Normaaliälyiset ymmärtävät, että paistoaika kuuluu ruuan valmistusaikaan, koska ruoka ei valmistu paistamatta, kun kyseessä on lasagne.
Ap:n kannattaisi tarkistuttaa lääkitys, nyt se on pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivapasta ei ole säilyke. Huoris, onko sulla myös nälkäkiukku sen lisäksi, ettet ikinä saa pillua?
Onko sinulla
c. liian yksinäinen elämä, joten pakko yrittää trollausta huonolla menestyksellä
Ihan yksinkertainen monivalintakysymys. a. vai b.? Sulla on 50% mahis osua oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten myöhemmin sanoit, että valmistamiseen tosiaan menee pari tuntia, KUN PAISTOAIKA LASKETAAN MUKAAN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnelevyt ei ole säilykkeitä.
Ne kastikkeethan lasagnessa juuri tehdään itse, jos lasagnea itse tehdään.
Yleensä lasagnessa on tomaattimurskaa, joka on säilyke, ja mahdollisesti myös tomaattipyreetä, joka on säilyke. Mitä muita säilykkeitä siinä muka voisi olla?
- eri
Mitä tuoretuotteita mielestäsi siinä on?
Sipulia, varsiselleriä, porkkanaa ja valkosipulia. Ehkä tuoreita yrttejä. Sitten on kuivakaapin tuotteita, joko valmiit lasagnelevyt, tai se jauho, josta tehdään itse lasagnelevyt (tällöin tulis myös kananmunia, jotka on tuoretuote). Ja itse käytän soijarpuhetta tai linssejä, nekin kuivakaapista.
Säilykkeitä tosiaan vain tomaattimurska ja ehkä pyree.
Kananmuna on luonnon oma säilyke.
Ei ole. Säilyy hyvin lyhyen aikaa. Se on kanan munasolu. Ei sun spermakaan ole säilyke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnelevyt ei ole säilykkeitä.
Ne kastikkeethan lasagnessa juuri tehdään itse, jos lasagnea itse tehdään.
Yleensä lasagnessa on tomaattimurskaa, joka on säilyke, ja mahdollisesti myös tomaattipyreetä, joka on säilyke. Mitä muita säilykkeitä siinä muka voisi olla?
- eri
Mitä tuoretuotteita mielestäsi siinä on?
Sipulia, varsiselleriä, porkkanaa ja valkosipulia. Ehkä tuoreita yrttejä. Sitten on kuivakaapin tuotteita, joko valmiit lasagnelevyt, tai se jauho, josta tehdään itse lasagnelevyt (tällöin tulis myös kananmunia, jotka on tuoretuote). Ja itse käytän soijarpuhetta tai linssejä, nekin kuivakaapista.
Säilykkeitä tosiaan vain tomaattimurska ja ehkä pyree.
Kananmuna on luonnon oma säilyke.
Ei ole. Säilyy hyvin lyhyen aikaa. Se on kanan munasolu. Ei sun spermakaan ole säilyke.
Olen syönyt yli kk vanhoja munia jotka olleet huoneenlämmössä, eli hyvin säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivattu tuote ei ole säilyke.
Googleta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla
Ihan yksinkertainen monivalintakysymys. a. vai b.? Sulla on 50% mahis osua oikein.
Hyvä, että rajasit vaihtoehdot avovammaan tai kyvyttömyyteen ymmärtää suomea. Helpottaa tosiaan arvaamista. No minä veikkaan, että sinulla on a. eli vaikea-asteinen aviovamma. Menikö oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tölkkitomaatti on jo kypsennetty, ei sitä toista kertaa tarvitse kypsentää. Tai jos sitten ketsuppia haluaa syödä, niin siitä vaan.
Tölkkitomaatista ei tule ketsuppia vaikka hauduttaisit sitä kolme vuotta.
Juu, ihan tunnissakin saa aikaiseksi. Hyvänmaikuinen tomaattikastike taas syntyy vartissa.
Tunnin kun hauduttelet tölkkitomaatteja, sinulla on haudutettuja tölkkitomaatteja, ei ketsuppia. Ketsuppi valmistetaan ihan eri tavoin.
Varmasti fissio täytyy nyt vähintäänkin liittyä sitten asiaan kun tuntuu olevan salaista.
Ei ollenkaan salaista. Ihan julkisesti netistä löytyy vaikka kuinka paljon ketsuppireseptejä.
Ilmeisesti ketsuppi on sitten tehty perunasta jos tomaatista ei sanomasi mukaan pysty tekemään. Pitääpä lukea pullon kyljestä onko tosiaankin näin.
Ei kukaan ole sanonut, että ketsuppia ei pysty tekemään tomaatista. Puhe oli siitä, että säilyketomaattia hauduttamalla ei tule ketsuppia. Yritä edes opetella lukemaan. Ei ole vaikeaa.
Säilyketomaateista saa hauduttamalla erinomaista, täyteläistä ja lisäaineetonta kotitekoista ketsuppia. Pitkä haudutusaika on avain syvään makuun ja oikeaan rakenteeseen.
Tässä on helppo ja toimiva perusohje, jolla onnistut varmasti.
Ainekset
Säilyketomaatit: 2 tölkkiä (á 400 g) kuorittuja tomaatteja tai tomaattimurskaa
Sipuli: 1 kpl hienonnettuna
Valkosipuli: 2 kynsiä hienonnettuna
Etikka: 0,75 dl omenaviinietikkaa (tai punaviinietikkaa)
Sokeri: 0,75 dl fariinisokeria tai tavallista sokeria
Mausteet: 1 tl suolaa, 0,5 tl mustapippuria, 0,5 tl sipulijauhetta, ripaus neilikkaa ja kanelia
Lukutaidottomalle tiedoksi, että puhuttiin sälyketomaattien hauduttaimisesta. Sinun ohjeessasi tehdään hyvin paljon muutakin kuin haudutetaan tomaatteja.
Maustetaan, ei muuta.
Ketsuppi on fermentoitua, eli tehdään maitohappokäymisellä eikä millään hauduttamalla. Minkälainen määlyperse ei tätäkään edes tiedä?
Kaupassa myytävä ketsuppi
Ei fermentoitu: Teollinen ketsuppi valmistetaan keittämällä.
Säilyvyys: Happamuus ja säilyvyys saadaan etikasta, sokerista ja suolasta.
Pastörointi: Tuote kuumennetaan, mikä tappaa kaikki elävät maitohappobakteerit.
Vierailija kirjoitti:
MIssäköhän kaupassa näitä metalli- tai lasitölkkiin säilöttyjä säilykepastoja mahdetaan myydä? Porvoossa?
Konalan Lidlissä 😂
Joku mummo varmaan kuvittelee että syömällä jotain italialaisjunttien ruokaa tulee viisaaksi, mutta eipä näytä toimivan.
Jankuttaja-Huoris on nälissään, yksin ja p a.
Vierailija kirjoitti:
Joku mummo varmaan kuvittelee että syömällä jotain italialaisjunttien ruokaa tulee viisaaksi, mutta eipä näytä toimivan.
Ei se lasagne tosiaan poista kyvyttömyyttä erottaa säilyke ja kuivatuote toisistaan. Siihen vaadittaisiin aivojen vaihtaminen terveisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ainut, joka täällä haluaa riidellä. Normaaliälyiset ymmärtävät, että paistoaika kuuluu ruuan valmistusaikaan, koska ruoka ei valmistu paistamatta, kun kyseessä on lasagne.
Ei ihme ettei aikasi riitä tekemään ruokia kunnolla, kun käytät tuntikausia olkinukkeriitelyyn siitä mukainen kerkeä tehdä ruokia kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivattu tuote ei ole säilyke.
Googleta.
Kyllä tuo sen tietää, kunhan haluaa ärsyttää muita kommentoijia.
IDIOOTTIKIN LÖYSI KETJUUN.