Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan
ajattamalla ojaan . Kiilasi todella pahan näköisesti vauhdissa ojaan ja poliisiautokin kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä. Lähellä ettei mopopoika jäänyt poliisiauton alle
Kommentit (4490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyte tapon yrityksestä ja potkut tuollaiselle poliisille.
Mieluummin Vuoden Poliisi kunniamaininta ja ylennys. Hoiti virkaansa mallikkaasti ja epäröimättä. Lisää näitä kunniallisia poliiseja turvaksemme.
Ehdottomasti!
Poliisin kenttäörkki pitää palkita esimerkiski muille örkeille siitä, ettei käytetä sitä omaa harkintaa. Mitä siitäkin tulisi, kun Suomi on muuttumassa pikkuhiljaa täysin absurdiksi valtioksi elää ja örkit alkaisi käyttämään omaa harkintaa siitä onko tässä järkee vai ei.
Poliisi teki työnsä ja otti huligaanilta vauhdin pois? Ja nyt päänsilittäjät täällä sekoaa? Mikä teidän vaihtoehto olisi? Nuorisorikolliset, joita ei kotona kasvateta yhteiskuntakelpoiseksi, eikä viranomainen saa puuttua? Eli kuka saa tehdä mitä? Ei kukaan? Seurataan katseella?
Ranne pas**na ja teini vain rautoihin ja koppiin ja ovi paiskataan kiinni. On siinä meillä "poliisi". Denniksen kommentteja odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole juurikaan mitään vaarallisia moottoripyöräkerhoja mutta vaarallisia mopopoikia on ilmeisesti
"Mopopojat" vaan tussilla t-paidan selkään. Oujee.
Mustan (ja muun väriä tunnustavan) jenkin ja juutalaisen viha valkoisia kohtaan on niin syvää, että mikään ei riitä kostoksi.
Kirjoitteleekohan tänne useampi hullu näitä väkivaltafantasioita, vaan vain yksi tosi aktiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, täällä oletettavasti aikuiset ihmiset toivoo jopa teinipojan kuolemaa. Olette omasta mielestänne kunnon kansalaisia ja vastustatte mm. kiusaamista eikö vain?
Jonne vaaransi muiden hengen.
Moniko jalankulkija tai muu ulkopuolinen tienkäyttäjä on esimerkiksi viimeisen 20 vuoden aikana Suomessa menettänyt henkensä mopoilijan takia? Tämä aiheutunut "uhka" taitaa olla jotain aika abstraktia verrattuna siihen hyvin konkreettiseen uhkaan, jonka poliisi pmalla tötöilyllään aiheutti.
Viimeisen 20 vuoden aikana (vuosina 2006–2026) Suomessa on kuollut arviolta 5–10 jalankulkijaa tai muuta ulkopuolista tienkäyttäjää mopoilijan aiheuttamassa onnettomuudessa... yksikin kuolema on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa.
Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.
Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.
Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille.
Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.
Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.
Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.
Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.
Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.
Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"
Paskat.
Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.
Täällä toinen teiniajan "sankari", jolle tuli putka ja jopa vankila lyhyeksi aikaa tutuksi. Sittemmin aikuistuttuani olen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa ja elämäni sujuu kaikilla yleismittareilla oikein mukavasti. Kolmessakymmenessä vuodessa ainoa kupru on ollut yksi ylinopeussakko. Ihmisillä on erilaisia tarinoita, ja varmin tapa pitää nuori valitsemallaan väärällä tiellä on lietsoa vihaa ja huudella keskenkasvuista ihmistä toivottomaksi tapaukseksi. Menkää isot ihmiset itseenne välillä.
Korkeakoulututkintoja jopa pari kappaletta etkä tahdo puuttua siihen, että virkavallan käskyä pitää noudattaa. Kasvavien nuorten pitää sisäistää, että ajoneuvot ei ole leikkimistä ja machoilua varten.
Vaadin parempia resursseja poliisille ja lakimuutoksia nuorten hengenvaarallisen toiminnan kitkemiseksi. Kenenkään ei pidä menettää henkeään, mutta lapsilla ja nuorilla ei tule olla erioikeuksia lain suhteen, vaikka olisivat kuinka kehitysvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa.
Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.
Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.
Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille.
Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.
Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.
Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.
Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.
Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"
Paskat.
Ei pidä myöskään yliarvioida kognitiivista kapasiteettiasi, peilaten sitä graavin faktisesti varsin infantiiliin tajunnanvirtaasi, noin verbaalista ulostustasi aikuisena arvioiden vähintääkin semianalyyttisesti. Tack och adjö mein Führer. M52
Et vastannut: Oletko ylpeä työstäsi lastensuojelun kanssa? Tapatatte enenmmän lapsia kuin suurimmassa osassa muuta Eurooppaa. Lasta ja vanhempia suojellaan ja vieritätte syyt koululle/poliisille/poliitikoille kaikesta. Vilja Eerika räikein esimerkki epäonnistumisistanne. Ylpeä itsestäsi Fuhrer?
Olin lastensuojelussa lyhyen aikaa ennen tutkijaksi siirtymistäni. En voisi lasun puolella pitkää uraa tehdä, eikä minusta pidetä siellä. Olen aikoinaan kritisoinut lastensuojelua esimerkiksi televisiossa, ja väitöskirjanikin oli varsin kriittinen järjestelmäämme kohtaan. M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Vuoden Poliisi kunniamaininta ja ylennys. Hoiti virkaansa mallikkaasti ja epäröimättä. Lisää näitä kunniallisia poliiseja turvaksemme.
Ei taida tuon reikäpään ura jatkua poliisissa kauaa tämän häppeningin jälkeen. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti!
Poliisin kenttäörkki pitää palkita esimerkiski muille örkeille siitä, ettei käytetä sitä omaa harkintaa. Mitä siitäkin tulisi, kun Suomi on muuttumassa pikkuhiljaa täysin absurdiksi valtioksi elää ja örkit alkaisi käyttämään omaa harkintaa siitä onko tässä järkee vai ei.
Kas tässä kelpo esimerkki silakoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Ranne pas**na ja teini vain rautoihin ja koppiin ja ovi paiskataan kiinni. On siinä meillä "poliisi". Denniksen kommentteja odotellessa.
Äiree voi rvnkkaa pojun puolesta ja juottaa energiajuomaa. Don't you worry, darling.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mopo poliisi on kyl täys vatipää,,ambulanssi ois pitäny ehdottomasti kutsua paikalle,,,kyseinen poliisi joutas lähettää ukrainan rintamalle,,siel sais pätee taitojaan tääl suomes ei tollasta ramboa tarvita,,
Eiköhän pollarin nimi, kotiosoite ja naama päädy kohta nettiin. Teinit nimittäin osaa nuo nettihommat, joten reaalioikeus saattaa seurata perässä.
Joo toivottavasti päätyy. Toivotaan, että olisi jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat.
Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.
Täällä toinen teiniajan "sankari", jolle tuli putka ja jopa vankila lyhyeksi aikaa tutuksi. Sittemmin aikuistuttuani olen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa ja elämäni sujuu kaikilla yleismittareilla oikein mukavasti. Kolmessakymmenessä vuodessa ainoa kupru on ollut yksi ylinopeussakko. Ihmisillä on erilaisia tarinoita, ja varmin tapa pitää nuori valitsemallaan väärällä tiellä on lietsoa vihaa ja huudella keskenkasvuista ihmistä toivottomaksi tapaukseksi. Menkää isot ihmiset itseenne välillä.
Olet takuulla aivan yhtä vahingollinen ja paha edelleen, ei se ihmisestä poistu, kpäisyys.
Olen pahoillani siitä, jos koet oman kehityksesi mahdottomaksi. Omasta k-päisyydestäni olen jäävi sanomaan mitään, mutta ei ainakaan ole tapana olettaa ihmisistä ikinä pahaa.
Kovaan on vastattava kovalla. Hölkkäämälläkö olisi otettava kiinni vai tyydyttävä vaan katsomaan autosta? No EI.
kovasti mopojen virittelijät ovat aktivoituneet pasltalle, kunnno npersujen tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi teki työnsä ja otti huligaanilta vauhdin pois? Ja nyt päänsilittäjät täällä sekoaa? Mikä teidän vaihtoehto olisi? Nuorisorikolliset, joita ei kotona kasvateta yhteiskuntakelpoiseksi, eikä viranomainen saa puuttua? Eli kuka saa tehdä mitä? Ei kukaan? Seurataan katseella?
Kyseessä teini, jolle on ostettu mopo/kevari. En tunne tapausta, mutta tuskin siis mistään rappioperheestä, kun on mopoon varaa. Todennäköisesti pojasta olisi teiniuhman jälkeen kasvanut ihan normaali työtätekevä ihminen. Aika monilla on rajojen venyttelyä teiniaikoina, ja silti heistä kasvaa ihan normaaleja aikuisia.
Eri kaliiberia on sitten ne puukkoja kanniskelevat huumeteinit. Kaahailevat mopopojat ei ole mitään niiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä poliisin toiminta on nyt enemmistön mielestä ok, niin sittenhän poliisi voi ottaa tämän tyylin laajemminkin käyttöön. Laittomasti maassaolijat, jotka eivät noudata viranomaisten poistumiskäskyjä. Ryöstelevät, väkivaltaiset m a t u jengiläiset, jotka eivät noudata poliisin pysähtymiskäskyjä. Yli vaan autolla.
voi nyyh nyyh , sattuiko persroikaleeseen. ihanko alkoi itkettää...
Nuoret ovat menettäneet tämän myötä uskonsa yhteiskuntaan ja suunnittelevat koululakkoa ensi viikolle. Hyvin vedetty aikuiset! Teidän syy!
Voi olla ettei lääkäreillä/kirurgeilla oo ees motia saada sitä kuntoon... ei mullakaan olis.