Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (4490)

Vierailija
2001/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi teki työnsä ja otti huligaanilta vauhdin pois? Ja nyt päänsilittäjät täällä sekoaa? Mikä teidän vaihtoehto olisi? Nuorisorikolliset, joita ei kotona kasvateta yhteiskuntakelpoiseksi, eikä viranomainen saa puuttua? Eli kuka saa tehdä mitä? Ei kukaan? Seurataan katseella?

Kyseessä teini, jolle on ostettu mopo/kevari. En tunne tapausta, mutta tuskin siis mistään rappioperheestä, kun on mopoon varaa. Todennäköisesti pojasta olisi teiniuhman jälkeen kasvanut ihan normaali työtätekevä ihminen. Aika monilla on rajojen venyttelyä teiniaikoina, ja silti heistä kasvaa ihan normaaleja aikuisia.

Eri kaliiberia on sitten ne puukkoja kanniskelevat huumeteinit. Kaahailevat mopopojat ei ole mitään niiden rinnalla.

Pojasta olisi kasvanut? Kai siitä voi edelleen kasvaa normaali työtätekevä ihminen, jos vanhemmat tai joku muu ottaa vielä kasvatusvastuun.

Vierailija
2002/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä isin ja äidin lellilapsukaiset kirjoittelee tyhmiänsä. Onko näillä lapsilla minkäänlaista aivotoimintaa enää? 15-vuotiaalla aivot ovat kyllä vasta puolitiessä kypsymässä, mutta mistä tulee tuo uho! Isikö on näyttänyt mallia silloin, kun lapsi oli leikki-ikäinen ja isän aivotoiminnot olivat vasta yli puolitien kehittyneet. Hohhoijaa! 

Poliisilla on aivot ja valta. Näillä isillä ja lellilapsilla on vain vastuu totella lakia ja sääntöjä - ensin niihin pitää kyllä jokaisen tutustua kunnolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne pelannut liikaa pleikkaa, vanhempien syytä tämäkin.

Vierailija
2004/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat menettäneet tämän myötä uskonsa yhteiskuntaan ja suunnittelevat koululakkoa ensi viikolle. Hyvin vedetty aikuiset! Teidän syy!

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Opettajat kiittää.

Vierailija
2005/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kovasti mopojen virittelijät ovat aktivoituneet pasltalle, kunnno npersujen tapaan. 

Koittakaa nyt päättää, vihervassareita vai persuja. Itse olen kokoomuslainen ja poliisi tulee saamaan syytteen virkarikoksesta, törkyvaarantamisesta ja mahdollisesti vammantuottamuksesta. Onneksi. Penikka tulee saamaan niin ikään sakot liikenteen vaarantamisesta, kuten kuuluukin.

Asia on tutkinnassa tällä hetkellä. Riehunnastasi päätellen et ole kunnon sivistysporvari.

Vierailija
2006/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat menettäneet tämän myötä uskonsa yhteiskuntaan ja suunnittelevat koululakkoa ensi viikolle. Hyvin vedetty aikuiset! Teidän syy!

Ihan on oma häpeänsä jos lakkoilevat. Koulu on heitä varten.

Kunhan muistavat että oppivelvollisuus on silti. Läksyt pitää kuitenkin tehdä. Voi olla vähän vaikeeta ilman opea ja kirjoja.

Vierailija
2007/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan vihdoin opiskelurauha niillä kunnollisten perheiden lapsilla.

Vierailija
2008/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa. 

Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.

Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.

Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille. 

Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.

Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.

Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.

Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.

Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.

Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"

Paskat.

Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.

"Ihan muita keinoja" joo'! Ois kiva, kun joku kertois mitä ne muut (toimivat) keinot olisi. Kovasti moititaan poliisin toimintaa, mutta parempaa ratkaisua ei löydy keneltäkään!

Koettavaa nyt tosiaan muistaa, että tämä mopoilija on vaarantanut törkeästi liikennettä koko kesän ja vieläpä kuvannut tätä harrastustaan levitettäväksi nettiin.

Se että ne tiesi jo tukäteen kuka on kyseessä, kertoo kyllä paljon poliisin älynlahjoista.

Olisivat antaneet mennä ja hakeneet tyypin kotoa. Nyt kenttäörkkitason poliisi päätti tehdä tuomarin hommat itse ja rupesi rupesi jakamaan fyysistä vammaa rangaisuksena välineenä 100k€ poliisipassat.

Vierailija
2009/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on oma häpeänsä jos lakkoilevat. Koulu on heitä varten.

Koululakko?😁 Tekevät päivät takaisin juhannukseen mennessä.

Vierailija
2010/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa leviää video kun poliisi niputtaa lapsen kädet. Nainenhan tuo poliisimies on. Letillä hiuksetkin. 

Vierailija
2011/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ajoi autoaan hyvin, tuostahan se videolta näkyy. Sai takaa-ajettavan kiinni, pois muita vaarantamasta ja vei selvittelyyn niinkuin pitikin. Päivän työ tehty. Siitä näille nyt vaan maksetaan. Eivät poliisit ole mitään viihdyttäjiä he ovat lainvalvojia.

Vierailija
2012/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen poliisien puolella tässä. Näitä mopokiihdyttelijöitä on nähty tarpeeksi vaikka minkälaisissa tihutöissä. Järjestys pitää säilyä tavalla tai toisella. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Jokainen kuski voi ihan itse valita kohtansa.

Amen. Samaa mieltä.

Vierailija
2013/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purskahti kahvit näytölle. 

Vierailija
2014/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muksu parkaa, paha poliisi ei antanut rikkoa lakia.

Poliisin toiminta oli hyvä.

H.vetin mopomiitit ja mopoilijoiden törkeä käytös yleensä. Suomessa kun ei mistään seuraa mitään...  rikosten tekijät nauravat ja aukovat päätään. Olisi aika loppua.

Vierailija
2015/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa leviää video kun poliisi niputtaa lapsen kädet. Nainenhan tuo poliisimies on. Letillä hiuksetkin. 

Niin? Naisia on ollut poliisissa jo vuosikymmeniä.

Vierailija
2016/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niputtaminen on jees. Eipähän vahingoita itseään, tai muita.

Vierailija
2017/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, täällä oletettavasti aikuiset ihmiset toivoo jopa teinipojan kuolemaa. Olette omasta mielestänne kunnon kansalaisia ja vastustatte mm. kiusaamista eikö vain?

Jonne vaaransi muiden hengen.

Moniko jalankulkija tai muu ulkopuolinen tienkäyttäjä on esimerkiksi viimeisen 20 vuoden aikana Suomessa menettänyt henkensä mopoilijan takia? Tämä aiheutunut "uhka" taitaa olla jotain aika abstraktia verrattuna siihen hyvin konkreettiseen uhkaan, jonka poliisi pmalla tötöilyllään aiheutti. 

Viimeisen 20 vuoden aikana (vuosina 2006–2026) Suomessa on kuollut arviolta 5–10 jalankulkijaa tai muuta ulkopuolista tienkäyttäjää mopoilijan aiheuttamassa onnettomuudessa... yksikin kuolema on liikaa.

2021-2025 keskimäärin 0.7 jalankulkijaa tai pyöräilijää on kuollut vuosittain. Päälle sitten mopoilijat ja kevytmoottoripyöllä kuolleet. 

Vierailija
2018/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit on ainoita, jotka noita jotenkin vielä kunnioittaa (pelkää).

Aikuiset on, että teeppä haiseva örkki työsi mahdollisimman nopeasti, että fiksummat pääsee hommiin.

Vierailija
2019/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä murhayritys naispoliisikuskilta kun alaikäisen mopokuljettajan kiilaa rauta-aitaa ja varastorakennusta vasten! Noista videoista ei poliisikaan puhumalla pääse. Ja poliisiautoihin pakolliseksi tallentava sisävideokamera tallentamaan minkäalaisia keskusteluja siellä on käyty.

Vierailija
2020/4490 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa. 

Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.

Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.

Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille. 

Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.

Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.

Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.

Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.

Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.

Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"

Paskat.

Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.

Täällä toinen teiniajan "sankari", jolle tuli putka ja jopa vankila lyhyeksi aikaa tutuksi. Sittemmin aikuistuttuani olen suorittanut kaksi korkeakoulututkintoa ja elämäni sujuu kaikilla yleismittareilla oikein mukavasti. Kolmessakymmenessä vuodessa ainoa kupru on ollut yksi ylinopeussakko. Ihmisillä on erilaisia tarinoita, ja varmin tapa pitää nuori valitsemallaan väärällä tiellä on lietsoa vihaa ja huudella keskenkasvuista ihmistä toivottomaksi tapaukseksi. Menkää isot ihmiset itseenne välillä. 

Olet takuulla aivan yhtä vahingollinen ja paha edelleen, ei se ihmisestä poistu, kpäisyys. 

100% varmuudella olet itsekin ollut täysi typerys teininä. Oletko siis edelleen vahingollinen ja paha ihminen, vai onko ne vaan muut mutta minä en?

Tuollaisen kiilauksen ymmärtäisi tilanteessa, jossa takaa-ajettu on välittömäksi vaaraksi muille ja pakko pysäyttää hinnalla millä hyvänsä. Video paljasti ettei näin ollut, pysäytysvalot päälle vain sekunteja ennen törmäystä ja työnnettiin raudoissa autoon vaikka vakavien sisäelinvammojen mahdollisuus oli olemassa. Ei tuollaista toimintaa selitä kuin kiukku ja turhautuminen, joka pyyhki alleen kaiken järjen ja ammattitaidon mitä poliisilta vaaditaan.