Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (4490)

Vierailija
4321/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö arvostelijoiden omat bisnekset päivän valoa mmmm.

Päivänvalosta puhumattakaan....

Vierailija
4322/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentu, kloppi, nulikka, finninaama, tissiposki, ru..kari, jonne jne.. Vain sen takia, että kyseessä on 15-vee poika. Kyllä keskustelun taso mennyt alas.

Katsopa nimikkeet millä naispoliisia on kutsuttu. Ei häviä yhtään.

Kyllä häviää ainakin kahden letin mitalla. Jos naisesta kirjoittaisi jotain noin rumaa se varmasti häviäisi jo ennen julkaisua.

Pskat häviä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4323/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalta on murtunut käsivarresta luita ja jalkaterästä. Käsiraudat varmasti vielä aiheuttaneet lisähaittaa. Epämiellyttävää tässä keississä on Poliisivoimien hiljaisuus. Kiilaajapoliisia suojellaan. Entäpä jos se 2000kg painoinen poliisin auto olisi ojassa kaatunut pojan päälle? On ollut tuuria matkassa. Tapaus lisää ainakin minulla epäluottamusta poliisia ja PoAMK:ia kohtaan. Aivan kuin tämä kyseinen kiilaajapoliisi olisi saanut koulutuksensa hupikatastrofisarjassa Poliisiopisto. 

Minulle tämä tapaus aiheutti syvää epäluottamusta ja pelkoa mopoilijoita kohtaan. Ei voi koskaan tietää minkälaisella viritetyllä pommilla ajavat ja koska kiihdyttävät.

Pelkäätkö myös moottoripyöriä, kiihtyvät vielä kovempaa.

Jos sellainen on 15-vuotiaan veetin alla joka keulii menemään kun ei vielä seiso muuten niin kyllä pelottaa.

Jos sinulla ei seissyt kun olit 15 v olet tyttö.

Vierailija
4324/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai niissä mopomiittiporukoissa tarvi pyöriäkään joutuakseen mopon yliajamaksi. 

Olen viime vuosina seurannut facesta lähikuntien omia ryhmiä. Kaikkialla tuntuu olevan ongelmana yöaikaan mopoilevat nuoret. Vai ...lapsiako ne nyt sitten ovat. Tuskin itse hyväksyvät tätä nimitystä. Tai vastikään autokortin saaneet teinit. Näiden vanhemmat eivät ole tietävinäänkään, mitä lapsensa puuhaavat. Moni on vain helpottunut, kun saavat vihdoin "lapset" pois kintuista pyörimästä. Tai sitten puolustelevat lastensa huonoa käytöstä. Tosi noloa, jos tapahtuisikin jotakin peruuttamatonta. Moni tässäkin syyttää poliisia. Olihan se hurjaa siinä pätkässä ja vielä, kun taustoja ei avata mitenkään. Tuntuu, että ihmiset ei piittaa mitään, ennenkuin vahinko kohdistuu itseen tai läheiseen. 

Ennen kuin julistat kaikki muut ihmiset ongelmaksi, sinun olisi syytä muistaa, että Suomessa on liikkumisen vapaus. Tapahtuu se sitten millä kulkuvälineellä hyvänsä, tai mihin vuorokauden aikaan tahansa. 

Ja sinulle yksisilmäiselle tiedoksi, että niitä liikkumisvapauksia säädellään laeilla. Menisitkö itse matkustajaksi bussiin tai lentokoneeseen, jonka kuljettajalla ei ole työhön pätevyyttä? Ajelisitko vaarallisella katsastamattomalla autolla? Antaisitko alaikäisen kokemattoman lapsesi ajaa laittomalla menopelillä? Kuka maksaisi vahingot? Kerro. 

Vierailija
4325/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylilyönti on kyllä ihan oikeasti sellainen, että se on aika "miehekäs" ja aika moni mies sitä myös puolustaa. Kovat otteet on kovat otteet. Jotkut elää siellä liitukaudella jossa vain voiman jyllääminen merkkaa. 

Suomessa ei ole perinteisesti ollut ongelmaa poliisiväkivallasta. Ilmeisesti ihmiset eivät ymmärrä, mitä tarkoittaisi laajemmassa mittakaavassa, että poliisilla olisi oikeus tämäntyyppisen tason rikkeissä käyttää hengenvaarallista voimaa. Se tarkoittaisi että epäily näpistyksestä voisi johtaa mummon ampumiseen tai yhteisen omaisuuden lievä vahingoittaminen pamputtamiseen hengiltä. Jotkut eivät ymmärrä että myös he itse voisivat joutua tilanteeseen, jossa poliisi käyttää henkeä uhkaavaa voimaa tai tappaa ihmisen ilman, että kohde uhkaa toisia ihmisiä millään tavalla.  

Sinä voit itsekin joutua tilanteeseen jossa mopopoika tai joku muu rikollinen käyttää tappavaa voimaa sinua vastaan. Jos poliisi ei toimi niin ennemmin tai myöhemmin kansalaiset alkaa sitten itse puuttua tilanteisiin ja tehdä itse vastaavia manööverejä. 

Niin jos vaikka joku kakottaa koiraa pihallesi niin ilmat pihalle sekä koirasta että ihmisestä? Sellaista se oman käden oikeus on persujen kesken. Itsellä oma piha enkä kakittajia halua lähimaille, mutta ei oman käden oikeus ole oikein. Tässä nämä mopomiitit voidaan torjua muutoin kuin että joku on invalidi poliisin toimesta.

Vierailija
4326/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisitäti on siirretty toisiin tehtäviin 

Varmasti ihan hyvä ratkaisu, mutta en muista lukeneeni vastaavaa poliiseista, jotka ovat käyttäneet ampuma-asetta?

Vierailija
4327/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.lkut arvostelee naista. Vaikkei ois yhtään varaa.

Vierailija
4328/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mopoilija" ajoi 90km/h, eikä poliisi häntä melkein tappanut, vaan saattoipa pelastaa hänen henkensä. Ajo oli hyvin holtitonta.

Vierailija
4329/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha suistaa mopo tieltä juuri kontin kohdalla. Tulee mieleen, ajatus että saisko sen osumaan konttiin?

Vierailija
4330/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mopoilija" ajoi 90km/h, eikä poliisi häntä melkein tappanut, vaan saattoipa pelastaa hänen henkensä. Ajo oli hyvin holtitonta.

Eikö lapsen vanhemmat välitä yhtään lapsensa turvallisuudesta, kun antavat pojan ajaa tuollaisella vehkeellä??

Vierailija
4331/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö arvostelijoiden omat bisnekset päivän valoa mmmm.

Päivänvalosta puhumattakaan....

Päivän kirkas valo. Opettele suomenkieli. Milloin adjektiivi voidaan sijoittaa väliin, sana voidaan kirjoittaa erikseen tollo. Viisastele kotonasi älä täällä kun et siihen pysty.

Vierailija
4332/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylilyönti on kyllä ihan oikeasti sellainen, että se on aika "miehekäs" ja aika moni mies sitä myös puolustaa. Kovat otteet on kovat otteet. Jotkut elää siellä liitukaudella jossa vain voiman jyllääminen merkkaa. 

Suomessa ei ole perinteisesti ollut ongelmaa poliisiväkivallasta. Ilmeisesti ihmiset eivät ymmärrä, mitä tarkoittaisi laajemmassa mittakaavassa, että poliisilla olisi oikeus tämäntyyppisen tason rikkeissä käyttää hengenvaarallista voimaa. Se tarkoittaisi että epäily näpistyksestä voisi johtaa mummon ampumiseen tai yhteisen omaisuuden lievä vahingoittaminen pamputtamiseen hengiltä. Jotkut eivät ymmärrä että myös he itse voisivat joutua tilanteeseen, jossa poliisi käyttää henkeä uhkaavaa voimaa tai tappaa ihmisen ilman, että kohde uhkaa toisia ihmisiä millään tavalla.  

Sinä voit itsekin joutua tilanteeseen jossa mopopoika tai joku muu rikollinen käyttää tappavaa voimaa sinua vastaan. Jos poliisi ei toimi niin ennemmin tai myöhemmin kansalaiset alkaa sitten itse puuttua tilanteisiin ja tehdä itse vastaavia manööverejä. 

Niin jos vaikka joku kakottaa koiraa pihallesi niin ilmat pihalle sekä koirasta että ihmisestä? Sellaista se oman käden oikeus on persujen kesken. Itsellä oma piha enkä kakittajia halua lähimaille, mutta ei oman käden oikeus ole oikein. Tässä nämä mopomiitit voidaan torjua muutoin kuin että joku on invalidi poliisin toimesta.

Minä en ole persuista puhunut mitään mutta kyllä, kun kansalaiset ottaa oikeuden omiin käsiinsä niin mainitsemasi skenaario on täysin mahdollinen. Sehän on se pointti miksi siihen ei saa ajautua. Siksi poliisin pitää kyetä puuttumaan tilanteisiin silloin kun tilanne on päällä eikä munattomasti katsoa vierestä.

Vierailija
4333/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi oli sankaritar! Tsemppiä hänelle.

Vierailija
4334/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai niissä mopomiittiporukoissa tarvi pyöriäkään joutuakseen mopon yliajamaksi. 

Olen viime vuosina seurannut facesta lähikuntien omia ryhmiä. Kaikkialla tuntuu olevan ongelmana yöaikaan mopoilevat nuoret. Vai ...lapsiako ne nyt sitten ovat. Tuskin itse hyväksyvät tätä nimitystä. Tai vastikään autokortin saaneet teinit. Näiden vanhemmat eivät ole tietävinäänkään, mitä lapsensa puuhaavat. Moni on vain helpottunut, kun saavat vihdoin "lapset" pois kintuista pyörimästä. Tai sitten puolustelevat lastensa huonoa käytöstä. Tosi noloa, jos tapahtuisikin jotakin peruuttamatonta. Moni tässäkin syyttää poliisia. Olihan se hurjaa siinä pätkässä ja vielä, kun taustoja ei avata mitenkään. Tuntuu, että ihmiset ei piittaa mitään, ennenkuin vahinko kohdistuu itseen tai läheiseen. 

Ennen kuin julistat kaikki muut ihmiset ongelmaksi, sinun olisi syytä muistaa, että Suomessa on liikkumisen vapaus. Tapahtuu se sitten millä kulkuvälineellä hyvänsä, tai mihin vuorokauden aikaan tahansa. 

Ja sinulle yksisilmäiselle tiedoksi, että niitä liikkumisvapauksia säädellään laeilla. Menisitkö itse matkustajaksi bussiin tai lentokoneeseen, jonka kuljettajalla ei ole työhön pätevyyttä? Ajelisitko vaarallisella katsastamattomalla autolla? Antaisitko alaikäisen kokemattoman lapsesi ajaa laittomalla menopelillä? Kuka maksaisi vahingot? Kerro. 

Liikkumisvapaus määritellään perustuslaissa. Siellä myös kerrotaan milloin tätä vapautta voidaan rajoittaa. Joten haistahan sinä Ilpo pitkä v*ttu!

Vierailija
4335/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon tälle naispoliisille kaikkea hyvää. Älä anna miesten potkia ittees. 

Itse en tällaiselle poliisille toivo muutakuin että saa tuntea nahoissaan, kun ajaa nuoren liiskaksi. Nyt valoja päälle poliisille!

Vierailija
4336/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisitäti on siirretty toisiin tehtäviin 

Varmasti ihan hyvä ratkaisu, mutta en muista lukeneeni vastaavaa poliiseista, jotka ovat käyttäneet ampuma-asetta?

Niinpä.

Vierailija
4337/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kiistää kiilaamisen. Nyt kyllä alan suuttua

Vierailija
4338/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M.lkut arvostelee naista. Vaikkei ois yhtään varaa.

Poliisia tässä arvostellaan, eikä naista. 

Vierailija
4339/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsen vanhemmat välitä yhtään lapsensa turvallisuudesta, kun antavat pojan ajaa tuollaisella vehkeellä??

Lapsesta halutaan nopeasti eroon kun annetaan t appokone ajettavaksi.

Vierailija
4340/4491 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, he halusivat jälkiabortoida hänet.