Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan
ajattamalla ojaan . Kiilasi todella pahan näköisesti vauhdissa ojaan ja poliisiautokin kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä. Lähellä ettei mopopoika jäänyt poliisiauton alle
Kommentit (2612)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä mopoilijalla ollut edes ajo-oikeutta. Pitihän se jollain tavalla pysäyttää. Kun vanhempia ei jälkikasvunsa toimet kiinnosta pätkän vertaa, niin poliisi ottaa kopin jossain vaiheessa.
Eipähän se paskajalka sitä tiennyt. Oli sillä mopokortti, mut toi mopo on mp.
Hyvä kiilauskohde harjoitteluun poliisille. Jossain se on kokeiltava. Poika puskaan. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tilanne lähti siitä, että mopoilija ei totellut poliisia. Katsoi sitten tilannetta minkälaisten lasien läpi tahansa, fakta on se, että mitään ei olisi tapahtunut, jos mopoilija ei olisi lähtenyt karkuun.
Play stupid games, win stupid prizes.
Sama pätee Venäjään ja Pohjois-Koreaan. Oikeusvaltion olemukseen kuitenkin kuuluu, että viranomaisten toiminta on sidottua lakiin. Poliisi ei voi aiheuttaa kenellekään merkittävää kuolemanvaaraa vain tottelemattomuuden vuoksi. Tässä poliisi aiheutti autollaan huomattavasti suurempaa vaaraa kuin tämä jonne mopollaan kenellekään. Kiilaaminen olisi ollut esimerkiksi aseistetun terroristin tapauksessa lain mukaan perusteltua, mutta nyt se ei sitä ollut. Ei tästä ole kahta sanaa.
Minä sanoisin, että tuo poliisi ei voinut jättää tuota kesken vaan oli pakotettu pysäyttämään tuon mopoilijan. Vauhti oli niin kova ja mopoilijan tavoite näytti olevan mennä pakoon poliisiauton välistä. Se ohitusluikaus olisi ollut vaarallisempi tilanne mopoilijalle, ajolinjat ja muut kun ottaa huomioon.
Täysin ylimitoitettu toimi kuitenkin. Ihan pentuja nuo vielä on, mopoilijat siis. Meinasi sisällöntuotto kuitenkin viedä hengen.
Minä sanoisin, että poliisin ego ei antanut periksi luovuttaa ja mennä niinkuin joku täällä jo sanoikin pojan kotiin odottamaan sankaria tulevaksi.
Voi lapset lapset. Teidän ikäiset sotii Ukrainassa, huolet siellä on oikeita. Täällä niitä tekemällä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää toimintaa poliisilta. Ja epäilen että poliisi pääsee kuin koira veräjästä, ja pääsisi vaikka mopoilija olisi menettänyt henkensä. Potkut tuosta pitäisi antaa, ja isot sakot ja ehdollista.
Fillaripartioon. Sillä on hankala teloa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina.
Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan.
Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.
Yksinkertaisille ihmisille asiat on yksinkertaisia.
Esimerkkinä vaikka: ajetaan läpi potkulaki, niin firmat uskaltaa palkata lisää työntekijöitä. Yksinkertaista vai mitä?
No samalla poistettiin muutamalla miljardilla vakituisen työpaikan vakuusarvoa pankkisektorilta, ajettiin kiinteistö/rakennussektori syväjäähän ja nyt kiinteistöjen vakuusarvojen takia rahoitusmarkkinat kiristyy ja ajaa firmoja konkkursseihin.
Kerran persun päässä kaikki oli niin kristallinkirkasta, kuinka näin pääsi käymään?
Tuo typerä jonne saattaisi olla nyt miljoonalla leikkauspöydällä ja sen jälkeen pysyvästi avustettava loppuelämän maksaen yhteiskunnalle miljoonia ja kaikki uhrittoman pikkurikoksen ja pyhän yksinkertaisuuden takia.
Jonne on itse uhriutunut. Onkin väärin että tyhjätaskut tyhjäpäät saa tehdä typeryyksiä koska muut maksaa. Vassun mielestä kaikki ennakolta ehkäisevät lait on turhia, kun ei VIELÄ ole tullut uhreja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä poliisi on ollut niinä päivinä mukana kun on ollut ajorataharjoitukset. Taitavaa auton hallintaa. Ei turhaan poliisina.
Itse autoilijana olen täysin eri mieltä, ei todellakaan hallinnut autoaan. Eikä selkeästi myöskään hermojaan.
Aivan sama mitä mieltä asiasta olet. Poliisilla on oikeus ottaa pysäytettävä kiinni. Jos jonne ei sitä tajua, vastuu on hänellä itsellään, kuten sinullakin jos lähdet poliisia pakoon.
Kysyinkö sinulta lupaa sanoa oman mielipiteeni? Poliisilla on oikeus käyttää voimatoimia tilanteen niin vaatiessa, mutta sen on oltava perusteltua ja suhteessa tilanteeseen. Poliisi joutuu työssään haastaviin tilanteisiin, mutta siihen heidät on koulutettu. Tai niin ainakin pitäisi olla.
Sinun mielestä poliisin siis pitää kysyä ensin lupa? Keneltä? Niiltä mopomiitin jonneiltako? Vauvafoorumin arvoisalta raadilta? Vai keneltä? Älä naurata ja ole kapsellinen. Poliisi vastaa toiminnastaan, mutta miin vastaa jonnekin hölmöilystään - hyvässä ja pahassa.
Sanoinko, että poliisin pitää kysyä lupa? Eiköhän heille koulutuksessa ole tähdennetty, milloin ja millaisia voimatoimia kulloinkin käytetään. Jos osasit lukea, kirjoitin, että voimatoimien on oltava perusteltuja ja suhteessa tilanteeseen. Sitä on sinun varmaan hankala käsittää, mutta virassa olevan poliisin tulee tunnistaa ko. tilanteet. Niihin tuskin kuuluu alaikäisen lapsen mopon kiilaaminen päin teräskonttia.
Kommenttisi on sen verran typerä, ettei siihen voi vastata kuin typerästi.
No, tapausta kommentoineet asiantuntijat ovat kanssani samoilla linjoilla, mutta pidä toki sinä oma mielipiteesi, olkoon se sitten typerä tai ei..
Asiantuntijat?! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei saa kiilata mopoa tavallisessa pysäytys- tai takaa-ajotilanteessa, koska kaksipyöräisen ajoneuvon kiilaaminen aiheuttaa lähes varmasti kaatumisen ja vakavan loukkaantumisen vaaran.
Minä sanoisin, että tässä se kiilaaminen oli nyt pakollinen juttu siinä mielessä, että mopoilijahan oli ajamassa holtittomasti päin konttia.
Siis poliisi ei voinut päästää enää hurjaa vauhtia ajavaa poikaa koukkaamaan jyrkästi tielle. Nyt kuitenkin hallitusti sai kosketuksella kaadettua sinne pientareen puolelle. Nopeasti siinä on pitänyt päätökset tehdä ja karsealta se tilanne näytti.
Hallitusti😂😭🤣😭
Mopoilijan itse kuvaama materiaali näyttää sen kosketuksen
Ja mikä näyttää sen, että toiminta oli hallittua? Ei mikään.
Eihän sitä kosketusta olisi voinut enää tarkemmin tehdä järkyttävää ylinopeutta ajavaan mopoon.
En sano, että tilanne meni hyvin ja hienosti kokonaisuutena. Virheitä tapahtui varmasti.
Sitä vaan meinaan, että jos ei olisi pysäyttänyt mopoa riskinä olisi ollut sen törmääminen kontin seinään tai nurkkaan. Nopeasti tuossa on pitänyt päätökset tehdä karkean virheen minimoiniseksi.
Fysiikan lait "hieman" hukassa? Jos tönäistään konttia päin, ei vaikutus voi olla päinvastainen😉
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä poliisin pysäyttämä mopojonne poisti tapahtuman jälkeen kaikki liikenneperseilyistään kuvaamansa youtube videot?
Ehkä siksi, että täällä räävitään alaikäisen lapsen asioita jo 127 sivun verran.
Liian pitkään on näitä miittejä katsottu sormien läpi.
Toivottavasti tältä poliisilta on otettu heti työterveydessä kaikki kokeet mahdollisten aineiden toteamiseksi. Ei kukaan normaali ihminen toimi noin, saatikka poliisi.
Amerikassa mellakoidaan, kun poliisi tappaa, Suomessa hurrataan ja puolustellaan yritystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää toimintaa poliisilta. Ja epäilen että poliisi pääsee kuin koira veräjästä, ja pääsisi vaikka mopoilija olisi menettänyt henkensä. Potkut tuosta pitäisi antaa, ja isot sakot ja ehdollista.
Fillaripartioon. Sillä on hankala teloa ketään.
On sille joku antanut pyssyn. Pitäis varmaan ottaa pois jos ei pälli pidä viittä sekuntia pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisille ihmisille asiat on yksinkertaisia.
Esimerkkinä vaikka: ajetaan läpi potkulaki, niin firmat uskaltaa palkata lisää työntekijöitä. Yksinkertaista vai mitä?
No samalla poistettiin muutamalla miljardilla vakituisen työpaikan vakuusarvoa pankkisektorilta, ajettiin kiinteistö/rakennussektori syväjäähän ja nyt kiinteistöjen vakuusarvojen takia rahoitusmarkkinat kiristyy ja ajaa firmoja konkkursseihin.
Kerran persun päässä kaikki oli niin kristallinkirkasta, kuinka näin pääsi käymään?
Tuo typerä jonne saattaisi olla nyt miljoonalla leikkauspöydällä ja sen jälkeen pysyvästi avustettava loppuelämän maksaen yhteiskunnalle miljoonia ja kaikki uhrittoman pikkurikoksen ja pyhän yksinkertaisuuden takia.
Jonne on itse uhriutunut. Onkin väärin että tyhjätaskut tyhjäpäät saa tehdä typeryyksiä koska muut maksaa. Vassun mielestä kaikki ennakolta ehkäisevät lait on turhia, kun ei VIELÄ ole tullut uhreja?
On tosin jo yleinen käsitys ja tuhansia kertoja todistettu tosiasia, että se on persu joka uhriutuu aina kun omista hölmöilyistä alkaa pska lentään omaan naamaansa. Turha siitäkään on hokea tuota vassaritarinaa.
Tuo toimii erinomaisena herätyksenä laittomuuksiin sortuville pennuille. Uutisissakin yksi niistä mopojannuista sanoi, ettei ainakaan itse enää aio ajaa poliisia karkuun. Hyvä! Se juuri on tarkoituskin. Poliisia ei koskaan ajeta karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Se näytti turvalliselta? Paitsi törmäys ehkä ei, jos aita?
Kyllä varmaan muistaa vielä keski-ikäisenä ukkonakin tämän.
Eiköhän tuo joudu johonkin paperihommiin. Ei tuollaista hullua voi päästää kentälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä poliisin pysäyttämä mopojonne poisti tapahtuman jälkeen kaikki liikenneperseilyistään kuvaamansa youtube videot?
Ehkä siksi, että täällä räävitään alaikäisen lapsen asioita jo 127 sivun verran.
Eli ei sitten ollutkaan mikään getaway tyyppi mitä videoillaan esitti ;)