Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan

Vierailija
08.08.2026 |

ajattamalla ojaan . Kiilasi  todella pahan näköisesti  vauhdissa    ojaan ja  poliisiautokin  kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä.  Lähellä ettei mopopoika jäänyt  poliisiauton alle

Kommentit (4312)

Vierailija
2081/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai poliisin pitää puuttua koheltamiseen, mutta tämän olisi voinut hoitaa kyllä fiksummin :( . Vaikka heillä on tietty valta, niin videon nähtyäni meni kyllä pikkaisen yli. Ymmärtäisin ehkä jos kyseessä olisi autoilija, että aletaan kiilaamaan, kyllä. Mutta ei noin.

Vierailija
2082/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sata sivua öyhötystä huomaa vauvalautalaisilla ylimääräistä aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoilija ei käyttänyt jarrua 

Vierailija
2084/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö itse koskaan tee työssänne yhtään virhettä?

Vierailija
2085/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopoilija ei käyttänyt jarrua 

Eikä aivoja. Ehkä kumpaakaan ei ollut saatavilla.

Vierailija
2086/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sellainen tunne kun katselin pojan sosiaalisen median tuotantoa, että hänellä vaikuttaa olevan patoumia ja hämmennystä oman seksuaalisen identiteetin kanssa. Minusta hän vaikuttaa kiinnostuneen vastakkaisen sukupuolen ystävästä, ehkä tämä kaikki johtuu hänen turhautumisestaan ja piilottelustaan. Hänen kanssaan tulisi käydä luottamuksellinen keskustelu, esimerkiksi seta tarjoaa tähän tukea. Ei ole häpeä olla erilainen! 

Vierailija
2087/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video vaikutti tekoälyllä tehdyltä.

Vierailija
2088/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 18-vuotiaille vain polkupyörä käyttöön, ei mopoja alaikäisille!

Mopot vanhempien nimiin ja heti! Joutuvat itse vastaamaan mitä mopolla tehdään ja miten viritellään. Sakot mätkähtää vanhemmille. 

Vierailija
2089/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa. 

Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.

Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.

Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille. 

Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.

Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.

Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.

Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.

Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.

Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"

Paskat.

Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.

"Ihan muita keinoja" joo'! Ois kiva, kun joku kertois mitä ne muut (toimivat) keinot olisi. Kovasti moititaan poliisin toimintaa, mutta parempaa ratkaisua ei löydy keneltäkään!

Koettavaa nyt tosiaan muistaa, että tämä mopoilija on vaarantanut törkeästi liikennettä koko kesän ja vieläpä kuvannut tätä harrastustaan levitettäväksi nettiin.

Se että ne tiesi jo tukäteen kuka on kyseessä, kertoo kyllä paljon poliisin älynlahjoista.

Olisivat antaneet mennä ja hakeneet tyypin kotoa. Nyt kenttäörkkitason poliisi päätti tehdä tuomarin hommat itse ja rupesi rupesi jakamaan fyysistä vammaa rangaisuksena välineenä 100k€ poliisipassat.

Jos tyyppi ajaa aina väärillä kilvillä tai ilman kilpiä, niin mistäpä sen henkilöllisyyden ja osoitteen saa selville.

Mopostahan poliisit ovat tuon tunnistaneet koko kesän ajan perselleeksi teiniksi.

Eli jos on ikävä tyyppi, sen voi kovassa vauhdissa kiilata ojaan?

Jos sama mopo perseilee ja vaarantaa liikennettä koko kesän, niin kyllä sille täytyy loppu saada, kuljettajasta viis. Todennäköisesti kuitenkin poliisit ovat kypärästä, ruumiinrakenteesta, ajotyylistä yms. päätelleet kyseessä olevan aina sama poika.

Voi olla että jos on ajellut ilman kilpiä pitemmän aikaa ja päässyt useasti karkuun, niin se on jäänyt kaivelemaan. Mutta tämäkin on pelkää spekulaatiota.

Vierailija
2090/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi toimi väärin vielä jälkitilanteessakin!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9eb47c5a-31ea-4122-a1aa-d471cb349f17

Ja ihan selvästi et poliisillakaan auto pysynyt edes hallinnassa. Että sinne vaan syytettä törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Ja tapon yrittyksestä?

Myös lääkärit tyrmää naispoliisin toiminnan

Virolaisen mukaan mopoilijan kohdalla kyse on selkeästi korkeaenergisestä vammasta. Hän painottaa, ettei ota kantaa mopoilijan terveydentilaan, vaan kirjoittaa lääkärinä, miten vastaavan törmäyksen jälkeen tulisi yleisesti toimia.

– Tällaisen törmäyksen jälkeen paikalle pitää aina kutsua ensihoito tekemään asianmukainen arvio. Potilasta ei pidä kävelyttää tai siirtää tarpeettomasti ennen tutkimista.

Vierailija
2091/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika vaikuttaa haluavan tehdä vaikutuksen poikaystäviinsä, se on hänelle tärkeää oman ja muiden turvallisuuden kustannuksella, rakastaa. 

Vierailija
2092/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo vastuuton vellihousujonne sit olisi pitänyt pysäyttää? Jos jätkällä olisi ollut yhtään munaa, niin olisi pysähtynyt ja selvittänyt tilanteen eikä kaahannut vaarantaen kaikki muut tien käyttäjät. Jos ajaa laittomalla vehkeellä, niin kyllähän siitä seuraamuksensa on. Jos niitä ei kestä, voi vaikka kävellä.

Vierailija
2093/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi teki oikein kun pysäytti mopoilijan joka lähtee poliisia karkuun 

Vierailija
2094/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valtakunnanteatterin toimisto taas "tutkii". Sen verran hyvät suhteet ja yhteiset saunaillat on itä-u rikollisiin, että tuskinpa mitään seuraa.

Vierailija
2095/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on ihan iloinen asia! 

Vierailija
2096/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikalla olleiden nuorten luottamus poliisiin horjuu. Video

https://yle.fi/a/74-20240078

Eiköhän tuo Aarnio hoitanut homman kotiin ihan koko kansalle.

Kuka Aarnio?

Nyt lapset, nukkumaanmenoaika, pisu ja pesu! Kännykät tänne ja sassiin!

Vierailija
2097/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai poliisin pitää puuttua koheltamiseen, mutta tämän olisi voinut hoitaa kyllä fiksummin :( . Vaikka heillä on tietty valta, niin videon nähtyäni meni kyllä pikkaisen yli. Ymmärtäisin ehkä jos kyseessä olisi autoilija, että aletaan kiilaamaan, kyllä. Mutta ei noin.

Vaan miten? Piikkimatto? 

Vierailija
2098/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis en missään nimessä kannusta pakenemaan poliisia mutta olihan tuo nyt aikamoinen ylilyönti poliisilta. Vai pankinko tuo mopoilija oli ryöstänyt? 

Mopoilija ei uhannut tai vaarantanut kenenkään henkeä. Poliisi ei missään tapauksessa ole oikeutettu vaarantamaan ihmishenkeä tällaisessa tapauksessa. Poliisi käytti siviiliautoa eikä näyttänyt punaista pysähtymismerkkivaloa, joten mopoilija ei välttämättä tiennyt mistä on kyse. Kusipäinen poliisi, joka toiminnallaan pilasi poliisin mainetta nuorison keskuudessa ja vaaransi nuoren hengen. 

Vierailija
2099/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen törmäyksen jälkeen arvion henkilön terveydentilasta kuuluu tehdä terveydenhuollon ammattilaisen, ei poliisin, hän toteaa lopuksi.

Ja näin totesi lääkäri ja olen samaa mieltä. Mutta poliisi taisi arvioida tarvinneensa itse hoitoa egolleen ja siksi piti jatkaa näytelmää jossa poika on suuri rikollinen ja poliisi on uhri parka.

Sano lääkäri Aten nimi vaan. Siinäkö poliisi olisi pitänyt ne ensiapu toimet aloittaa mölisevän ja kuvaavan jonnelauman keskellä? 

Vierailija
2100/4312 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa. 

Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.

Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.

Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille. 

Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.

Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.

Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.

Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.

Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.

Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"

Paskat.

Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.

"Ihan muita keinoja" joo'! Ois kiva, kun joku kertois mitä ne muut (toimivat) keinot olisi. Kovasti moititaan poliisin toimintaa, mutta parempaa ratkaisua ei löydy keneltäkään!

Koettavaa nyt tosiaan muistaa, että tämä mopoilija on vaarantanut törkeästi liikennettä koko kesän ja vieläpä kuvannut tätä harrastustaan levitettäväksi nettiin.

Se että ne tiesi jo tukäteen kuka on kyseessä, kertoo kyllä paljon poliisin älynlahjoista.

Olisivat antaneet mennä ja hakeneet tyypin kotoa. Nyt kenttäörkkitason poliisi päätti tehdä tuomarin hommat itse ja rupesi rupesi jakamaan fyysistä vammaa rangaisuksena välineenä 100k€ poliisipassat.

Jos tyyppi ajaa aina väärillä kilvillä tai ilman kilpiä, niin mistäpä sen henkilöllisyyden ja osoitteen saa selville.

Mopostahan poliisit ovat tuon tunnistaneet koko kesän ajan perselleeksi teiniksi.

Eli jos on ikävä tyyppi, sen voi kovassa vauhdissa kiilata ojaan?

Jos sama mopo perseilee ja vaarantaa liikennettä koko kesän, niin kyllä sille täytyy loppu saada, kuljettajasta viis. Todennäköisesti kuitenkin poliisit ovat kypärästä, ruumiinrakenteesta, ajotyylistä yms. päätelleet kyseessä olevan aina sama poika.

Voi olla että jos on ajellut ilman kilpiä pitemmän aikaa ja päässyt useasti karkuun, niin se on jäänyt kaivelemaan. Mutta tämäkin on pelkää spekulaatiota.

Ei ole spekulaatiota, vaan ihan yleistä tietoa jo. Sama poika ollut riesana koko kesän. Kuvaillut sosiaaliseen mediaan törkeistä liikenneturvallisuuden vaarantamisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä