Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan
ajattamalla ojaan . Kiilasi todella pahan näköisesti vauhdissa ojaan ja poliisiautokin kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä. Lähellä ettei mopopoika jäänyt poliisiauton alle
Kommentit (4312)
Ettei olisi pollarit nauttineet jotain piristeitä?
Vierailija kirjoitti:
Ranne pas**na ja teini vain rautoihin ja koppiin ja ovi paiskataan kiinni. On siinä meillä "poliisi". Denniksen kommentteja odotellessa.
Viimeksi melkein kuoli ja käsi irti. Niin se lapsen mieli muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa.
Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.
Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.
Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille.
Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.
Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.
Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.
Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.
Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.
Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"
Paskat.
Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.
"Ihan muita keinoja" joo'! Ois kiva, kun joku kertois mitä ne muut (toimivat) keinot olisi. Kovasti moititaan poliisin toimintaa, mutta parempaa ratkaisua ei löydy keneltäkään!
Koettavaa nyt tosiaan muistaa, että tämä mopoilija on vaarantanut törkeästi liikennettä koko kesän ja vieläpä kuvannut tätä harrastustaan levitettäväksi nettiin.
Se että ne tiesi jo tukäteen kuka on kyseessä, kertoo kyllä paljon poliisin älynlahjoista.
Olisivat antaneet mennä ja hakeneet tyypin kotoa. Nyt kenttäörkkitason poliisi päätti tehdä tuomarin hommat itse ja rupesi rupesi jakamaan fyysistä vammaa rangaisuksena välineenä 100k€ poliisipassat.
Jos tyyppi ajaa aina väärillä kilvillä tai ilman kilpiä, niin mistäpä sen henkilöllisyyden ja osoitteen saa selville.
Mopostahan poliisit ovat tuon tunnistaneet koko kesän ajan perselleeksi teiniksi.
Eli ovat tienneet kuka sen omistaa, tai sitten vaan satunnaisesti mopon perusteella hyökätään kimppuun.
Ei olisi kukaan hyökännyt kimppuun, jos ei olisi ajanut kilvettömällä mopolla satasta alueella, missä on 40km/h rajoitus. Pakkohan poliisin on tuollainen kaahari pysäyttää, ennen kuin ajaa niiden muiden mopomiittiläisten päälle, jotka olivat saman tien varressa kuvaamassa.
Onhan se nyt sanomattakin selvää jokaiselle kortin saaneelle kuskille, että liikenteessä voi tulla eteen yllättäviä tilanteita ja esteitä. Tällä kertaa se este sattui olemaan poliisi. Ja mieluummin se, kuin vaikkapa tuolta aidatulta alueelta tielle kääntyvä rekka tai sen jälkeisellä suojatiellä ajava pyöräilijä.
Kyllä on tehty taas kärpäsestä härkänen; kun poliisi tekee työtään ni tuommoinen vouhotus asiasta ja varsinkin kun sille karkulaiselle ei mitään sattunut, siis suurempia vammoja tullut ,meillä kohta pulaa poliiseista kun rikollisilla parempi oikeusturva yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana itse näen tässä sen, että kyseessähän ei näytä olevan mikään valtakunnan takaa-ajo tilanne. Jollain videolla näytti, että (siviili-)poliisiauto oli parkissa ja mopo vain ajoi siitä ohi (ylinopeutta toki, mutta siitä nyt tulee vain sakkorangaistus, ja ehkä menettää menopelin valtiolle, muttei missään nimessä oikeuta kiilaamaan ojaan, varsinkin, kun tapahtui teollisuusalueella viikonloppuna, eikä missään kaupungin keskustassa). Sitten tuo poliisi lähti perään, muttei laittanut hälytysajoon vaadittavia valoja tai ääniä päälle, ja edessä kuvatulla videolla näkyy, että pysäytysvaloa ei ollut missään vaiheessa.
Poliisi antoi ehkä 2 sekuntia aikaa mopopojan reagoida (siis aivan liian vähän, että olisi ehtinyt pysäyttää moponsa) siitä, kun laittoivat vilkut ja äänet päälle siihen, kun jo kiilasi. Ihan sairasta tuohua poliisilta.
Siinä ei siis ollut mitään pitkää taka-ajoa, eikä edes pysäytysyritystä. Mopoilijan kohdalla laittoi vilkut päälle ja samantien kiilasi.
Myös poliisi ajoi ylinopeutta ilman, että olisi ollut hälytysajovalot ja -äänet päällä, joten ylinopeussakko kuulunee mopoilijan lisäksi myös poliisille.
Kaikenkaikkiaan ihan älytöntä toimintaa poliisilta. Ovat tainneet nukkua poliisikoulussa sillä tunnilla, missä kerrotaan, kuinka toisen ajoneuvon pysäytys hoidetaan - puhumattakaan alaikäisen ajamasta moposta. Vaikuttaa aika raivohullulta poliisitoiminnalta. Lisätään tähän vielä se, että tutkimatta pojan vammoja laittoivat pojan rautoihin, vaikka tuskinpa tuo kovasti vastaan laittoi. Kuulema murtuneet kädet oli, mutta tästä ei mulla varmaa tietoa. Murtumia tilanteessa toki voi olettaa saaneen.
Älä yritä. Jopa minä kuulin hälytysäänet sen pojan videolla.
Videolla nimen omaan kuuluu se hetki, kun ne äänet menee päälle. Poliisiauto on siinä vaiheessa jo pojan rinnalla. Ja siitä sekuntti-pari aloitti kiilaamisen. Ei siis todellakaan antanut riittävästi aikaa pysäyttää mopo. Lisäksi siviiliauto, ja edestä kuvatulla videolla ei missään vaiheessa näkynyt punaista pysäytysvaloa.
Muuten vaan poliisi ajaa kovaa kiihdyttelevän jonnen perään ja rinnalle. Ei millään olisi arvannut, että viranomaisella on jotain asiaa.
Siviiliauto, joten ei voinut tietää sitä poliisiautoksi ennen kuin laittoi vilkut ja hälytysäänet päälle, ja tämä tapahtui lähes vasta sillä hetkellä, kun jo aloitti kiilaamisen.
Tuollainen taparikollinen ihan 100% varmasti tunnistaa kaikki seudun siviiliautot. Älkää aliarvioiko tämän rikollisen kykyjä, vaikka onkin nuori. Nythän siihen on helppo vedota: "yhyy mä oon vaan teinipoika, miten mä voin tietää!!!"
Paskat.
Tahallinen vammauttaminen (olisi tosiaan voinut jopa kuolla tuossa, jolloin olisi tappo tai kuolemantuottamus) ei kuitenkaan ole se oikea tapa hoitaa tilanne poliisin toimesta. Ihan muita keinoja pitäisi olla siihen, että teinin rötöstely saadaan kuriin. Ei sillä, olin kyllä itsekin aika pahainen teiniaikoina, ja nykyään ihan korkeakoulutettu ja tienaan palkansaajien ylimmissä tuloluokissa. Aika moni sitä teininä törttöilee, vaikka kuitenkin kasvaa ihan kunnon kansalaiseksi. Ei todellakaan oikeuta tuollaista poliisitoimintaa.
"Ihan muita keinoja" joo'! Ois kiva, kun joku kertois mitä ne muut (toimivat) keinot olisi. Kovasti moititaan poliisin toimintaa, mutta parempaa ratkaisua ei löydy keneltäkään!
Koettavaa nyt tosiaan muistaa, että tämä mopoilija on vaarantanut törkeästi liikennettä koko kesän ja vieläpä kuvannut tätä harrastustaan levitettäväksi nettiin.
Se että ne tiesi jo tukäteen kuka on kyseessä, kertoo kyllä paljon poliisin älynlahjoista.
Olisivat antaneet mennä ja hakeneet tyypin kotoa. Nyt kenttäörkkitason poliisi päätti tehdä tuomarin hommat itse ja rupesi rupesi jakamaan fyysistä vammaa rangaisuksena välineenä 100k€ poliisipassat.
Jos tyyppi ajaa aina väärillä kilvillä tai ilman kilpiä, niin mistäpä sen henkilöllisyyden ja osoitteen saa selville.
Mopostahan poliisit ovat tuon tunnistaneet koko kesän ajan perselleeksi teiniksi.
Eli jos on ikävä tyyppi, sen voi kovassa vauhdissa kiilata ojaan?
Jos sama mopo perseilee ja vaarantaa liikennettä koko kesän, niin kyllä sille täytyy loppu saada, kuljettajasta viis. Todennäköisesti kuitenkin poliisit ovat kypärästä, ruumiinrakenteesta, ajotyylistä yms. päätelleet kyseessä olevan aina sama poika.
Poliisilla oli tässä saalistusvietti päällä. Olisi voinut käydä todella huonosti, kun kiilataan noin kohti aitaa ja rakennuksen seinää. Toivotaan, että poliisi joutuu vastuuseen teoistaan. Ei edes ensiapua pyytänyt paikalle vaan raudoitti ja poliisiautoon. Mitä luulette mitä saalistusviettinen poliisi on poliisiautossa tehnyt? Hakannut?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tästä mopopojasta tulee kuuluisa ja sometähti niin teitä kaduttaa ku äijä tienaa miljoonia ja te heräätte rupusiin duuneihin kuudelta, kantsis pitää pää kiini
"Petteri teki meistä julkkiksii.."
Hyvä jos äitikullalla yhä uskoa riittää pojan sometähteyteen. Lisää energiajuomaa vaan! Kyllä se siitä lähtee
"Sait 20 / 20 pistettä.
Tuloksesi: 100% kysymyksistä oikein."
Jee, saattaisin saada mopokortin!
https://www.ajokoe.fi/am-teoriakoeharjoitus-120
Ehkä tuonne pitäisi lisätä kysymys myös siitä kuinka toimia jos poliisi lähtee perään. Saattaahan se täysversiossa olla mutta kokeiluversiossa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Paikalla olleiden nuorten luottamus poliisiin horjuu. Video
Eiköhän tuo Aarnio hoitanut homman kotiin ihan koko kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis en missään nimessä kannusta pakenemaan poliisia mutta olihan tuo nyt aikamoinen ylilyönti poliisilta. Vai pankinko tuo mopoilija oli ryöstänyt?
Ehkä nuo alkaa oppimaan vastuusta jotakin, jos joku vastuuttaa ne väkisin. Kun eivät näemmä itse osaa sitä vastuuta kantaa. Ihan hyvä että ajatti ja vähän säikähti, niin ehkäpä jää tulevaisuudessa pyllyilyt vähemmälle
Eiköhän säikähtänyt paljon. Hyvä että ilmeisesti on kuitenkin hengissä. 15-vuotiaan aivot on vielä niin pahasti keskeneräiset että arvostelukyky voi pettää. Poliisilla sitä arvostelukykyä pitäisi olla. Tässä tilanteessa se kyllä petti. Vähempikin olisi riittänyt.
No olihan nainen kyseessä.
Aiemmat tötöilyt, rajut ylinopeudet, keulimiset, karkuun pääsyt, yms laskevat kynnystä kiilata ojaan. Jäädään seuraamaan mitä Valtterin taustoista kerrotaan. Poliisille pinnat pysäytyksestä pelkästään videolla näkyvästä kiihdyttämisestä, mutta kuten sanottu taustalla rikos taakkaa entuudestaan.
Tällaisen törmäyksen jälkeen arvion henkilön terveydentilasta kuuluu tehdä terveydenhuollon ammattilaisen, ei poliisin, hän toteaa lopuksi.
Ja näin totesi lääkäri ja olen samaa mieltä. Mutta poliisi taisi arvioida tarvinneensa itse hoitoa egolleen ja siksi piti jatkaa näytelmää jossa poika on suuri rikollinen ja poliisi on uhri parka.
Vierailija kirjoitti:
Poliisilla oli tässä saalistusvietti päällä. Olisi voinut käydä todella huonosti, kun kiilataan noin kohti aitaa ja rakennuksen seinää. Toivotaan, että poliisi joutuu vastuuseen teoistaan. Ei edes ensiapua pyytänyt paikalle vaan raudoitti ja poliisiautoon. Mitä luulette mitä saalistusviettinen poliisi on poliisiautossa tehnyt? Hakannut?
Olisi voinut käydä todella huonosti, ja jonne olisi tappanut jonkun... poliisi esti tämän, kiitos tästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalla olleiden nuorten luottamus poliisiin horjuu. Video
Eiköhän tuo Aarnio hoitanut homman kotiin ihan koko kansalle.
Kuka Aarnio?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tekeekin väärin poliiseja kohtaan, on oikeusvaltiossa oltava jonkinlainen odotusarvo poliisin voimankäytön suhteen.
Miksi yleistät? Ei tuossa ollut kuin yksi poliisi, joka tuota autoa ajoi. Nyt vaikuttaa kuin kaikki poliisit olisivat tuollaisia.
Jos teki poliisi väärin, niin teki poikakin, sitä ei pidä unohtaa.
Ryhdyn ilmiantamaan näitä räkänokkia poliisille, nyt kun on selvillä, että poliisiakin kiinnostaa näiden perseilyt. Ihan jo osoituksena, että ovat helvetinmoinen riesa yhteiskunnalle.
Onkos se poju putkassa? Ehtiikö edes ensi viikolla kouluun? Äiti varmaan tuo pojalleen puhtaita alusvaatteita ja villasukkia.🤭
Kasvarmopoilijat viritetyillä mopoilla tapaavas
Vaikka ajelu kiinteistön omistajan tontilla ilman lupaa.
Ps.Ne ovat muiden tunteita.