Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa mennä sukulaisille käymään kun en luota heidän tarjoilujensa hygieniaan

Vierailija
07.08.2026 |

Kaupan ruuat vielä ok, mutta jos on hirveästi itsetehtyjä ruokia ja leivoksia, niin ahdistaa mitä pöpöjä niissä on kun en luota heidän hygieniaan. Ja se on sääli kun kokkailevat ja leipovat kaikkea vierailuja varten, niin vähän noloa olisi sanoa ei kiitos. Laittavat meille usein jotain syötävää mukaankin, harmi kun on joutunut pois heittämään, varsinkin lapsille... En tiedä mitä tekisi. Olen nähnyt heidän hygieniansa kyllä, en kuvittele. Muuten mukavia ihmisiä.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ehdottaa tapaamista jossain muualla, kuin heidän luonaan. 

Vierailija
82/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä nähty. Samalla rätillä pyyhitään pöytää ja lattiaa, kissat tallustelevat pitkin pöytiä, tiskit lojuvat limavedessä päiväkausia, biojäte on jo lähinnä multaa, paskaisin käsin sekoitellaan salaattia, ruoka-aineita säilytetään jääkaapin sijaan huoneenlämmössä ja niin edelleen.

Jotenkin aina sattumalta näissä paikoissa olen ihan justiinsa syönyt ja ei ole nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kun sen räkänokan annetaan puhaltaa ne kakun kynttilät ja tietenkin puhallusyrityksiä tarvitaan useita jotta kaikki kynttilät sammuu. Ja räkä ja pärskeet lentää kauniin kakun päälle ja ympäri kakkua. Tietty just ennen juhlia kärsitty vielä flunssa koko perheessä. Jei. 

Olin tuollaisen tautisprinklerin synttäreillä. Onneksi mikään tarjottavista ei ollut laktoositonta, joten olin ainoa, joka ei sairastunut kullannupun räkäroiskeista.

Vierailija
84/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina arveluttaneet lasten tekemiksi mainostetut leipomukset, joita vanhemmat ylpeinä kantavat töihin. Se on suloista, mutta kun tietää miten lapset saattavat kaivella nenäänsä ym.  niin ei oikein maistuisi, mutta eipä sitä oikein kehtaa kieltäytyäkään.

Ei se kuule siihen nenään jää mitä ne pennut kaivelee. 

Vierailija
85/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap ajattelet että käytännössä tapahtuu jos syöt tarjoiluja joiden hygienia ei ole priimaa?

Vierailija
86/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin ne ystävyys- ja sukulaisuussuhteet viilenee, kun on itse niin tasokas ettei kukaan muu. Bakteereja, iik! Normaalia elämää, iik! 

Vierailija
87/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmasti varmistua, että on vain akateemisia bakteereja. 

Vierailija
88/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppilassa ei ole käsisaippuaa keittiössä. Saattaa vaan huljauttaa vedellä käsiään. 

Ei ole minullakaan käsisaippuaa keittiössä. Ja todellakin vain huljautan kädet veden alla, jos olen esim. leikannut hedelmiä tai kasviksia ja käsissä on jotain paprikan mehua. 

Ennen ruoanlaittoa pesen aina kädet saippualla, ja ruoanalaiton ohessa, jos käsiin tulee rasvaa jostain tai käsittelen raakaa lihaa, silloin pesen käteni fairylla.

Vierailija
89/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kun sen räkänokan annetaan puhaltaa ne kakun kynttilät ja tietenkin puhallusyrityksiä tarvitaan useita jotta kaikki kynttilät sammuu. Ja räkä ja pärskeet lentää kauniin kakun päälle ja ympäri kakkua. Tietty just ennen juhlia kärsitty vielä flunssa koko perheessä. Jei. 

Olin tuollaisen tautisprinklerin synttäreillä. Onneksi mikään tarjottavista ei ollut laktoositonta, joten olin ainoa, joka ei sairastunut kullannupun räkäroiskeista.

Teitkö oikein soittokierroksen ympäriinsä, että kukas nyt sairastui Eemelin juhlissa? Ja hienosti osasit jäljittää sairastumiset juuri kakkuun, siellä juhlissa ei voinut olla esim. joku joka oli just sairastumassa, ja tartutti muut?

Vierailija
90/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten haetaan influenssarokotus, kun kroppa ei kestä pöpöjä. Käsidesit, turhat käsineet, ylipäätään  turha peseytyminen tappaa ihmisrn  normaalin vastustuskyvyn. Itse huuhtaisen käsiä 3s pelkällä vebellä ja kuivaan, pysyy hyvätkin bakteerit iholla. Suurin vitsi oli korona-ajan maski, mutta kun nykyihminen on niin vieraantunut luonnosta ka kuolemasta, niin 50v tavalliset asiat, kuten ulkohuussi, ovat nykyihmiselle kauhistus, valitettavasti.

No joo, ulkohuussi on kauhistus. Muuten samaa mieltä tuosta ylenmääräisestä desinfioinnista. Korona-ajan käsihygienia kyllä kadotti ainakin multa ison osan puolustuskykyä, ei ole koko ikänäni (60+) ollut niin montaa lentsua kuin sen jälkeen. 

Vierailija
91/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä löytyy äitimuorin pöperöistä hiuksia mutta sou vot omnomnommm

Vierailija
92/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö oikein soittokierroksen ympäriinsä, että kukas nyt sairastui Eemelin juhlissa? Ja hienosti osasit jäljittää sairastumiset juuri kakkuun, siellä juhlissa ei voinut olla esim. joku joka oli just sairastumassa, ja tartutti muut?

Jos se metripeikko niiskutti, aivasteli ja räki koko illan ja yhteisessä whatsappissa kaikki valittivat sairastuneensa. Jopa puolisoni sai järkyttävän mahatautiflunssan.

Itse en saanut.

Räkä vain lensi, kun sikiö räki kakkua sammuksiin.

Vierailija
93/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppilassa ei ole käsisaippuaa keittiössä. Saattaa vaan huljauttaa vedellä käsiään. 

Ei ole minullakaan käsisaippuaa keittiössä. Ja todellakin vain huljautan kädet veden alla, jos olen esim. leikannut hedelmiä tai kasviksia ja käsissä on jotain paprikan mehua. 

Ennen ruoanlaittoa pesen aina kädet saippualla, ja ruoanalaiton ohessa, jos käsiin tulee rasvaa jostain tai käsittelen raakaa lihaa, silloin pesen käteni fairylla.

Olen yli 80. Astianpesuaineella keittiössä pesen käteni. Flunnsa joskus yli 10 vuotta sitten ollut .

Vierailija
94/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraile Thaimaassa pari viikkoa ja pääset tuosta kammosta yli... 

Miten niin? Olen käynyt maassa puolentusinaa kertaa, enkä ole saanut koskaan missään mitään vaivoja ruuasta. En toisaalta syö mitään maitotuotteita, jotka kuumassa voivat pilaantua. Thaimaassa paikallinen ruoka on jopa hygieenisempää kuin suomalainen ruoka, koska kaikki on kypsennetty. On syöty äyriäiset ynnä muut.

Yhdellä matkalla tavattiin suomalainen äiti, joka ei antanut lapsensa syödä lounaspöydän monilta vadeilta mitään muuta kuin keitettyä riisiä. Säälittävää.

Vierailija
95/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 80. Astianpesuaineella keittiössä pesen käteni. Flunnsa joskus yli 10 vuotta sitten ollut .

Fairy on myrkkyä käsille. Jos pesen sillä käsitiskiä yhtenä päivänä mökillä (ei tiskikonetta), alkaa käsissä hillitön kutina ja iho alkaa halkeilla ja sierettyä. Kestää viikkoja, että paranee normaaliksi.

Vierailija
96/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten haetaan influenssarokotus, kun kroppa ei kestä pöpöjä. Käsidesit, turhat käsineet, ylipäätään  turha peseytyminen tappaa ihmisrn  normaalin vastustuskyvyn. Itse huuhtaisen käsiä 3s pelkällä vebellä ja kuivaan, pysyy hyvätkin bakteerit iholla. Suurin vitsi oli korona-ajan maski, mutta kun nykyihminen on niin vieraantunut luonnosta ka kuolemasta, niin 50v tavalliset asiat, kuten ulkohuussi, ovat nykyihmiselle kauhistus, valitettavasti.

No joo, ulkohuussi on kauhistus. Muuten samaa mieltä tuosta ylenmääräisestä desinfioinnista. Korona-ajan käsihygienia kyllä kadotti ainakin multa ison osan puolustuskykyä, ei ole koko ikänäni (60+) ollut niin montaa lentsua kuin sen jälkeen. 

Minulla taasen oli flunssa viimeksi vuonna 2019 ennen koronaa ja talvella 2026 ”heti” perään. Edes koronaa en tiedä sairastaneeni.

Vierailija
97/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju täynnä näitä joilta riittää ymmärrystä siihen että toiset eivät huolehdi hygieniasta tarjoiluissa. Saatte ihan mielellään nauttia eritteisistä ja bakteerisista suupaloista, mutta turha ihmetellä että kaikki eivät asialle lämpene!

Kun mun kotiin tullaan, pestään kädet. Jos tehdään salaattia, siinä välissä ei räplätä puhelinta eikä kaivella nenää. Kerran jätin anoppilassa salaatin väliin kun näin että anoppi räpläsi puhelintaan joka välissä kun leikkasi kasviksia. Kenenkään puhelin ei ole puhdas.

Vierailija
98/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy syömässä huushollissa, missä keittiön altaassa pestään vauvojen pyllyt. 

Vierailija
99/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap ajattelet että käytännössä tapahtuu jos syöt tarjoiluja joiden hygienia ei ole priimaa?

Voi saada vaikka loismatoja.

Vierailija
100/117 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä! en ole nirso ruoka-aineiden suhteen mutta hyi helkkari en kyllä syö kenen tahansa räpeltämiä ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi