Ahdistaa mennä sukulaisille käymään kun en luota heidän tarjoilujensa hygieniaan
Kaupan ruuat vielä ok, mutta jos on hirveästi itsetehtyjä ruokia ja leivoksia, niin ahdistaa mitä pöpöjä niissä on kun en luota heidän hygieniaan. Ja se on sääli kun kokkailevat ja leipovat kaikkea vierailuja varten, niin vähän noloa olisi sanoa ei kiitos. Laittavat meille usein jotain syötävää mukaankin, harmi kun on joutunut pois heittämään, varsinkin lapsille... En tiedä mitä tekisi. Olen nähnyt heidän hygieniansa kyllä, en kuvittele. Muuten mukavia ihmisiä.
Kommentit (39)
Minä osaan olla menemättä, jos ei huvita.
Ymmärrän. Itsellä sama haaste omien lähisukulaisten kanssa. Tarjolla aina vain itse tehtyjä leipomuksia ja kun koko keittiön hygieenisyys on sitä luokkaa ettei pääsisi mistään tarkastuksista läpi. Ja vessa samaa luokkaa. Ja jos se on perheen käsitys siisteydestä/hygienisyydestä niin miten mahtaa olla henkilökohtaisen hygienian laita... Oikeasti pöydän pinnat täynnä leivänmuruja, kahvinkeitin näyttää kun sitä ei olisi putsattu koskaan, laatat ja kaapinovet rasvassa, uunin säätimet silkassa liassa... Mä olen ratkaissut sen sillä, että olen kylässä aina keto-ruokavaliolla ja juon vain limua/vichyä tölkistä tai pullosta. Ei ole tarvinnut tarjoiluista nauttia.
Vieraile Thaimaassa pari viikkoa ja pääset tuosta kammosta yli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipoessa ihmisten ihosta irtoaa osia taikinaan ja hiukset. Päänahka.
Päänahka taikinassa?
Voi ruokaankin tippua jonkun hilsettä. Hyi.
Niin voi ravintolassakin ja sulla kotonasi.
Sukulaiset? Olipa ilkeä aloitus, millaisessa sikalassa ole syntynyt ja elellyt ja nyt alkoi oksettaa? Onko pakko tunkea syömään, juo vain lasi vettä ja kerro että olet ihan äsken syönyt.
En ole ikinä ymmärtänyt miten jotkut pystyy ostamaan jonkun kotiäidin kyhäämiä marsipaanikakkuja joissa on muovailuvahan näköisiä pitkään pöydillä ja sormissa pyöriteltyjä koristeita. Taloudessa koiria, kissoja ja lapsia... Tai sukulaisen tekemä marsipaanikakku yhdessä lasten kanssa pyöritelty... Yöks...
Syötkö ravintoloissa? Oletko matkustanut Suomen rajojen ulkopuolelle koskaan?
Tai kun sen räkänokan annetaan puhaltaa ne kakun kynttilät ja tietenkin puhallusyrityksiä tarvitaan useita jotta kaikki kynttilät sammuu. Ja räkä ja pärskeet lentää kauniin kakun päälle ja ympäri kakkua. Tietty just ennen juhlia kärsitty vielä flunssa koko perheessä. Jei.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miten jotkut pystyy ostamaan jonkun kotiäidin kyhäämiä marsipaanikakkuja joissa on muovailuvahan näköisiä pitkään pöydillä ja sormissa pyöriteltyjä koristeita. Taloudessa koiria, kissoja ja lapsia... Tai sukulaisen tekemä marsipaanikakku yhdessä lasten kanssa pyöritelty... Yöks...
Kaakalska
Joo ymmärrän täysin ap:ta. Minulla samat fiilikset anoppilassa ja miehen sisarten luona. Pari esimerkkiä: tiskirätti likoaa likaisten astioiden kanssa tiskialtaassa monta tuntia. Sitten se nostetaan sieltä pesemättä, kierretään vähän kuivemmaksi ja pyyhitään sillä tiskipöytä. Välillä rätillä niistetään lastenlasten nenät ja sitten sillä pyyhitään ruokapöytä ja leikkuulaudat. Anoppi on toooodella ylpeä siitä, että koko ajan touhuaa jotain keittiössä :DDDD
Miehen siskon luona kylässä. Päivällä käytiin hakemassa kiinalaista ravintolasta. Jäähtynyt ruoka lämmitettiin mikrossa. Sitten se seisoi tiskipöydällä elmukelmun alla seuraavaan päivään, jolloin se lämmitettiin taas mikrossa lounaaksi. Ja kanaa ja riisiähän se oli :DDDDD
Mulla riittäisi näitä tarinoita miehen sukulaisten huonosta ruokahygieniasta loputtomiin, muttei jaksa tän enempää. Pitävät jo nytkin minua ylpeenä hesalaisena, kun pyysin veistä perunoiden kuorimiseen. Heilläpäin perunat kuoritaan haarukalla :DDDD minun kotona ei koskaan tarjoittu kuorimattomia perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Saman neuvon meinasin minäkin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä käynyt Thaimaassa? On nimittäin todella siistiä ihan pienissäkin kuppiloissa.
Kerro heille sairastavasi bakteerikammoa ja tuovasi omat syötävät tai jotain
Vierailija kirjoitti:
Tai kun sen räkänokan annetaan puhaltaa ne kakun kynttilät ja tietenkin puhallusyrityksiä tarvitaan useita jotta kaikki kynttilät sammuu. Ja räkä ja pärskeet lentää kauniin kakun päälle ja ympäri kakkua. Tietty just ennen juhlia kärsitty vielä flunssa koko perheessä. Jei.
Jos joku räkii ruokaan, niin en syö.
IRL en koskaan ole nähnyt lasten räkivän, kun puhaltavat kynttilöitä sammuksiin. Yleensä ovat olleet liiankin varovaisia kun ainahan pelotellaan tulella.
Miksi myyjāisiā enää edes uskalletaan pitää nykyaikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipoessa ihmisten ihosta irtoaa osia taikinaan ja hiukset. Päänahka.
Päänahka taikinassa?
Voi ruokaankin tippua jonkun hilsettä. Hyi.
Ajatelkaa, että hengitetään samaa ilmaa, kuin bussissa örisevä pultsari.
Vierailija kirjoitti:
Joo ymmärrän täysin ap:ta. Minulla samat fiilikset anoppilassa ja miehen sisarten luona. Pari esimerkkiä: tiskirätti likoaa likaisten astioiden kanssa tiskialtaassa monta tuntia. Sitten se nostetaan sieltä pesemättä, kierretään vähän kuivemmaksi ja pyyhitään sillä tiskipöytä. Välillä rätillä niistetään lastenlasten nenät ja sitten sillä pyyhitään ruokapöytä ja leikkuulaudat. Anoppi on toooodella ylpeä siitä, että koko ajan touhuaa jotain keittiössä :DDDD
Miehen siskon luona kylässä. Päivällä käytiin hakemassa kiinalaista ravintolasta. Jäähtynyt ruoka lämmitettiin mikrossa. Sitten se seisoi tiskipöydällä elmukelmun alla seuraavaan päivään, jolloin se lämmitettiin taas mikrossa lounaaksi. Ja kanaa ja riisiähän se oli :DDDDD
Mulla riittäisi näitä tarinoita miehen sukulaisten huonosta ruokahygieniasta loputtomiin, muttei jaksa tän enempää. Pitävät jo nytkin minua ylpeenä hesalaisena, kun pyysin veistä perunoiden kuorimiseen. Heilläpäin perunat kuoritaan haarukalla :DDDD minun kotona ei koskaan tarjoittu kuorimattomia perunoita.
Yäk.
Voisin tähän lisätä lukuisia mielipiteitä tiskiräteistä/tiskialtaista/muista pyyhkeistä/siivoustasosta.
No, olen jo oppinut, että minun siivous/hygieniatasoni on erilainen kuin normaaleilla (?) ihmisillä.
Tiskirätin vaihdan päivittäin paitsi jos en oo käyttänyt paljoa esmes yövuoroviikot jolloin olen kotona pääasiassa nukkumassa enkä kokkaa, (12 t vuorot).
Lasten suklaanaaman olen pyyhkäissyt tiskirättiin, mutta en mitään nuhanenää - siihen meillä on tarvike jota kutsutaan wc/talouspaperiksi. Ja nuhanenän usen 'niistän' vessassa lämpimällä vedellä - paperi hankaa, nenu sattuu ja menee rikki.
Anoppilassa ei ole käsisaippuaa keittiössä. Saattaa vaan huljauttaa vedellä käsiään.