Ahdistaa mennä sukulaisille käymään kun en luota heidän tarjoilujensa hygieniaan
Kaupan ruuat vielä ok, mutta jos on hirveästi itsetehtyjä ruokia ja leivoksia, niin ahdistaa mitä pöpöjä niissä on kun en luota heidän hygieniaan. Ja se on sääli kun kokkailevat ja leipovat kaikkea vierailuja varten, niin vähän noloa olisi sanoa ei kiitos. Laittavat meille usein jotain syötävää mukaankin, harmi kun on joutunut pois heittämään, varsinkin lapsille... En tiedä mitä tekisi. Olen nähnyt heidän hygieniansa kyllä, en kuvittele. Muuten mukavia ihmisiä.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty syömään paikoissa joissa huono hygienia. Pelkkä ajatus vie ruokahalun kokonaan. En myöskään osta keneltäkään myyjäisleivonnaisia kun en tiedä miten likaiset olosuhteet on.
Toi vaikuttaa jo liialliselta. Voitko käydä ravintoloissakaan? Snagarilla?
Miniäni ottaa puoli kuppia kahvia mutta aina sen saa kaataa pois kuin lähtevät. Itse ei ota mitään koskaan. Lasten kyllä antaa ottaa.
Poika juo ja syö normaalisti.
En tiedä mistä johtuu. Hänen lapsuuskotinsa on iso edustuskoti, meillä pieni koti markettien halvoilla astioilla.
Ihan ystävällinen mukava miniä. Ehkä juuri joku hygieniaepäilys tms.
Mulla on tuo sama ongelma. Ällöttää ihmisten itsetekemät kokkailut ja leipomukset. Kokkailijalla ja leipojalla pitkät hiukset laittamatta kiinni, pitkät kynnet, sormuksia sormessa, koira ja kissa pyörii välillä siinä vieressä kokkailijan rapsuteltavana. En halua syödä mitään koirankarvapullaa tai soppaa, missä ihmisen hilsettä joukossa. Enkä salaattia, missä lisämausteena kakkaa kokkailijan kynsien alta. Eri asia sitten, jos hygieniasta pidetään huolta. Se on kohteliasta vieraita kohtaan, jos kerran pyydetään kotiin syömään.
Vierailija kirjoitti:
Jänniä juttuja nämä hygieniakäsitykset - mä olen viettänyt lapsuuteni maalla ja siellä mentiin suoraan lehmän ja kanojen silittelystä syömään vattupuskasta vattuja ja sitten välipalavoikkarille, aina terveinä oltiin. Nyttemmin oon tullut vähän tarkemmaksi, mutta kyllä mulla on sellainen käsitys että vähän kannattaa itseään siedättääkin.
Kuvailemasi tapa elää ja syödä on eri asia kuin keittiön ja ruuanlaittajan likaisuus ja välinpitämättömyys ruokahygieniasta. Nuo jutut maalla ja mökkeillessä on luonnollisia.
Minua on aina arveluttaneet lasten tekemiksi mainostetut leipomukset, joita vanhemmat ylpeinä kantavat töihin. Se on suloista, mutta kun tietää miten lapset saattavat kaivella nenäänsä ym. niin ei oikein maistuisi, mutta eipä sitä oikein kehtaa kieltäytyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vieraile Thaimaassa pari viikkoa ja pääset tuosta kammosta yli...
Intia myös toimii samaan kammoon.
Ajatella joillakin hygieniapassikin suoritettuna ja sen mukaan toimittu kotonakin. Silti vieras ei syö, närppii pelkää bakteereja. Kun vierailee närppijällä tai hänen sukulaisillaan, hygieniasääntöjä rikotaan jatkuvasti. Närppijä syökin nyt tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty syömään paikoissa joissa huono hygienia. Pelkkä ajatus vie ruokahalun kokonaan. En myöskään osta keneltäkään myyjäisleivonnaisia kun en tiedä miten likaiset olosuhteet on.
Toi vaikuttaa jo liialliselta. Voitko käydä ravintoloissakaan? Snagarilla?
Kaikkein halvin pitseria tai kebab-paikka todennäköisesti kelpaa.
Minä en tilaa Woltin kautta siksi, että ne jättävät ruuat maahan. Pussissa toki, mutta silti yäk. Siihen on koirat kusseet, räkäisty, vanhoja purkkia ja mitä kaikkea kengänpohjissa kulkeutuukaan kerrostalon rapun eteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo sama ongelma. Ällöttää ihmisten itsetekemät kokkailut ja leipomukset. Kokkailijalla ja leipojalla pitkät hiukset laittamatta kiinni, pitkät kynnet, sormuksia sormessa, koira ja kissa pyörii välillä siinä vieressä kokkailijan rapsuteltavana. En halua syödä mitään koirankarvapullaa tai soppaa, missä ihmisen hilsettä joukossa. Enkä salaattia, missä lisämausteena kakkaa kokkailijan kynsien alta. Eri asia sitten, jos hygieniasta pidetään huolta. Se on kohteliasta vieraita kohtaan, jos kerran pyydetään kotiin syömään.
Ei taida sellaista ruokaa olla, mikä olisi täysin ihmisten koskematonta? Kaveri löysi ruisleivästä kerran laastarin. Se oli lähinnä hauskaa, mutta leipä jäi kyllä syömättä.
Mutta mikä todennäköisyys on tosiasiassa saada tuollainen ylläri? Mieluummin lottovoitto.
Näin itse hoitajana on kiinnittänyt huomiota miten esim. huoltoasemilla työntekijöillä on kyllä suojakäsineet käytössä, mutta niillä samoilla käsineillä laitetaan ruokia esille noutopöytään ja sitten pyyhitään pöytiä, kannetaan astioita ja taas kosketaan ruokiin. Eipä ole hygienista tietoakaan.
Sitten olet menemättä. Simppeliä.
No et sitten ikinä voi tilata pizzeriasta pizzaa? Nimittäin näissähän sitä vasta bakteereja on, ym. rottia, vanhaa pilaantunutta lihaa. Nämä luin terveystarkastukesta lehdestä. Ite löysin kerran pizalaatikosta HÄPYKARVAN, iso , musta, paksu, kihara häpykarva! Niin, kyllä sen tunnistaa vaikka joku voisi ajatella että oli leipojan kädestä irronnut (he on näitä karva---käsiä) mut kyllä se selvästi oli alapäästä tullu. No, miks ei päästä, mut oli sen näkönen et....ei onneksi koskettanut itse pizzaa. En vähään aikaan enää tilannut sieltä, mut kun halpaa on, ehkä se selittää hinnan
Mites muuten hampurilaispaikat? Luuletko että ne tekijät on aina hyieenisiä?
Tiiätkö mitä tarjoilijat tekee ikäville asiakkaille? Sylkäsee ruokaan tai juomaan. Ehkä muutakin....
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö mitä tarjoilijat tekee ikäville asiakkaille? Sylkäsee ruokaan tai juomaan. Ehkä muutakin....
Niin ja usein se ikävä asiakas on allergikko joka joutuu pyytämään allergiaan sopivaa ruokaa. Hän ei ole ilkeä ja pikkutarkka huvikseen vaqn välttääkseen sairaskohtauksen ja sairaalareissun.
Ei tulisi mieleenkään pyyhkiä naama luutulla. Pöytäluutulla pyyhitään vaan pöytiä.
Joskus oli sama ongelma ja ratkaisin sen tyylikköösti ottamalla mukaan omat eväät ja aterinvälineet. Kukaan ei sanonut mitään.
Onneksi ei ole pakko-oireista häiriötä niin voi syödä melkein mitä vaan missä vaan.
Minua ei yleensä ällötä muiden leipomukset, mutta joillain vanhemmilla ihmisillä on tapana tarjota vanhentuneita elintarvikkeita ja jotain monta päivää jääkaapissa nuhjuuntunutta salaattia. En tiedä onko kyse siitä, etteivät halua heittää mitään ruokaa pois, mutta kyllä ne viimeiset käyttöpäivät ihan syystä on olemassa.
Jänniä juttuja nämä hygieniakäsitykset - mä olen viettänyt lapsuuteni maalla ja siellä mentiin suoraan lehmän ja kanojen silittelystä syömään vattupuskasta vattuja ja sitten välipalavoikkarille, aina terveinä oltiin. Nyttemmin oon tullut vähän tarkemmaksi, mutta kyllä mulla on sellainen käsitys että vähän kannattaa itseään siedättääkin.