Ahdistaa mennä sukulaisille käymään kun en luota heidän tarjoilujensa hygieniaan
Kaupan ruuat vielä ok, mutta jos on hirveästi itsetehtyjä ruokia ja leivoksia, niin ahdistaa mitä pöpöjä niissä on kun en luota heidän hygieniaan. Ja se on sääli kun kokkailevat ja leipovat kaikkea vierailuja varten, niin vähän noloa olisi sanoa ei kiitos. Laittavat meille usein jotain syötävää mukaankin, harmi kun on joutunut pois heittämään, varsinkin lapsille... En tiedä mitä tekisi. Olen nähnyt heidän hygieniansa kyllä, en kuvittele. Muuten mukavia ihmisiä.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Näin itse hoitajana on kiinnittänyt huomiota miten esim. huoltoasemilla työntekijöillä on kyllä suojakäsineet käytössä, mutta niillä samoilla käsineillä laitetaan ruokia esille noutopöytään ja sitten pyyhitään pöytiä, kannetaan astioita ja taas kosketaan ruokiin. Eipä ole hygienista tietoakaan.
Eräässä työpaikassani kyseiset käsineet kiellettiin juuri tuon takia. Tietoisuus likaisuudesta on matalampi kuin paljain käsin.
Sano et vatsa sekaisin, nyt en syö mitään. Mukaan laitetut heität sitten kotona roskiin. Muistan joskus ajoilta kivi ja kypärä. Sukulainen toi monesti pullaa. Keittiössä polttivat tupakkaa ja se haju tarttui niihin. Ei vaan pystynyt syömään niitä.
Liika hygienia tuhoaa ihmisen vastustuskyvyn ja siksi allergiat ja sairaudet lisääntyvät. Joten ei ne kaikki pöpöt pahaa tee.
Vierailija kirjoitti:
No et sitten ikinä voi tilata pizzeriasta pizzaa? Nimittäin näissähän sitä vasta bakteereja on, ym. rottia, vanhaa pilaantunutta lihaa. Nämä luin terveystarkastukesta lehdestä. Ite löysin kerran pizalaatikosta HÄPYKARVAN, iso , musta, paksu, kihara häpykarva! Niin, kyllä sen tunnistaa vaikka joku voisi ajatella että oli leipojan kädestä irronnut (he on näitä karva---käsiä) mut kyllä se selvästi oli alapäästä tullu. No, miks ei päästä, mut oli sen näkönen et....ei onneksi koskettanut itse pizzaa. En vähään aikaan enää tilannut sieltä, mut kun halpaa on, ehkä se selittää hinnan
Mites muuten hampurilaispaikat? Luuletko että ne tekijät on aina hyieenisiä?
Kyllä minäkin olen karvan löytänyt pizzasta, mutta sen verran ymmärsin että sen oli todennäköisesti partakarva, eikä häpykarva..
Oltiin kesällä anopin mökillä. Anoppi leikkasi veitsellä jäätelöä, nuolaisi veitsen puhtaaksi ja leikkasi hetken päästä uudestaan samalla veitsellä. Samainen anoppi käyttää myös esimerkiksi yhteisen lusikan suussaan -viime vuonna otti kulhosta metsämansikoita, nuolaisi lusikan ”puhtaaksi” ja laittoi takaisin kulhoon joka oli kaikille yhteinen. Hyi!!
Senkun olet menemättä mitä levittelevät oman pääsi tuloksia tänne oletko joku paska poliisi ammatiltaan eikä varmasti jää vauvan sivuille puheet vaan mustamaalaat kaikille heitä pitkin sukua ja kyliä. Pysy mökissä ja syö omia eväitäsi.
Kyllä minäkin ihmettelen, miksi seniorit eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen tai muutenkaan. Myös siivoaminen on usein sitä, että samalla bakteerisella rätillä levitellään likaa pinnoille.
Vierailija kirjoitti:
No et sitten ikinä voi tilata pizzeriasta pizzaa? Nimittäin näissähän sitä vasta bakteereja on, ym. rottia, vanhaa pilaantunutta lihaa. Nämä luin terveystarkastukesta lehdestä. Ite löysin kerran pizalaatikosta HÄPYKARVAN, iso , musta, paksu, kihara häpykarva! Niin, kyllä sen tunnistaa vaikka joku voisi ajatella että oli leipojan kädestä irronnut (he on näitä karva---käsiä) mut kyllä se selvästi oli alapäästä tullu. No, miks ei päästä, mut oli sen näkönen et....ei onneksi koskettanut itse pizzaa. En vähään aikaan enää tilannut sieltä, mut kun halpaa on, ehkä se selittää hinnan
Mites muuten hampurilaispaikat? Luuletko että ne tekijät on aina hyieenisiä?
Ostin salaatin mukaan hampurilaisravibtolasta. Salaatiin kuului lisänä sämpylä. Myyjä pakjasa salaatin ja aterimet paperipussiin. Kaikki ok tähän asti. Sitten myyjä haki jostain sen sämpylän ja, koputteli sillä myyntususkin pöytää. "Tää on jäässä, haluutsä tän silti?" Totesin, että ei, antaa olla. Vuoropäällikkö sattui näkemään tilanteen ja sitten sitä poikaa vietiin. Salaatista selvisin ilman mahavaivoja ja hengissä, mutta kaikkea saa varautua näkemään 🤣.
Kannattaa vaan olla ajattelematta asiaa. Etkä kuole niihin pöpöihin, päinvastoin. Monessa ammattikeittiössä töissä olleena voin sanoa että kyllä se pudonnut paljas hiiva tai mansikka heitetään takas taikinaan tai kakun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jänniä juttuja nämä hygieniakäsitykset - mä olen viettänyt lapsuuteni maalla ja siellä mentiin suoraan lehmän ja kanojen silittelystä syömään vattupuskasta vattuja ja sitten välipalavoikkarille, aina terveinä oltiin. Nyttemmin oon tullut vähän tarkemmaksi, mutta kyllä mulla on sellainen käsitys että vähän kannattaa itseään siedättääkin.
Porkkanoitakin syötiin puutarhasta niin että vähän nurmikossa multaa pois putsattiin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olin anoppilassa, anoppi kaivoi nenää ja käsiä pesemättä alkoi pilkkomaan paprikaa salaattiin, just kun olin kerennyt sanomaan, että ihanaa, salaatti maistuis. Piti sitten teeskennellä huonovointista, katosi muka yhtäkkiä ruokahalu.😅
Mun anoppi puhui koko ajan, myös ruoka suussa. Kerran se vetäisi leipää henkeensä, yski ja kakoi punaisena, nousi seisomaan. Sitten se yökkäsi käteensä ja tarttui samalla kädellä leipään, "kuka ottaa leipää?"
En ottanut. Eikä siinä huushollissa paljon käsiä pesty muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin ihmettelen, miksi seniorit eivät pese käsiään vessassa käynnin jälkeen tai muutenkaan. Myös siivoaminen on usein sitä, että samalla bakteerisella rätillä levitellään likaa pinnoille.
Seniorit🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Näin itse hoitajana on kiinnittänyt huomiota miten esim. huoltoasemilla työntekijöillä on kyllä suojakäsineet käytössä, mutta niillä samoilla käsineillä laitetaan ruokia esille noutopöytään ja sitten pyyhitään pöytiä, kannetaan astioita ja taas kosketaan ruokiin. Eipä ole hygienista tietoakaan.
Näistä täytyy laittaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli sama ongelma ja ratkaisin sen tyylikköösti ottamalla mukaan omat eväät ja aterinvälineet. Kukaan ei sanonut mitään.
Hyvä vinkki. Mites vessahommat? Vaipat?
Vierailija kirjoitti:
Joo ymmärrän täysin ap:ta. Minulla samat fiilikset anoppilassa ja miehen sisarten luona. Pari esimerkkiä: tiskirätti likoaa likaisten astioiden kanssa tiskialtaassa monta tuntia. Sitten se nostetaan sieltä pesemättä, kierretään vähän kuivemmaksi ja pyyhitään sillä tiskipöytä. Välillä rätillä niistetään lastenlasten nenät ja sitten sillä pyyhitään ruokapöytä ja leikkuulaudat. Anoppi on toooodella ylpeä siitä, että koko ajan touhuaa jotain keittiössä :DDDD
Miehen siskon luona kylässä. Päivällä käytiin hakemassa kiinalaista ravintolasta. Jäähtynyt ruoka lämmitettiin mikrossa. Sitten se seisoi tiskipöydällä elmukelmun alla seuraavaan päivään, jolloin se lämmitettiin taas mikrossa lounaaksi. Ja kanaa ja riisiähän se oli :DDDDD
Mulla riittäisi näitä tarinoita miehen sukulaisten huonosta ruokahygieniasta loputtomiin, muttei jaksa tän enempää. Pitävät jo nytkin minua ylpeenä hesalaisena, kun pyysin veistä perunoiden kuorimiseen. Heilläpäin perunat kuoritaan haarukalla :DDDD minun kotona ei koskaan tarjoittu kuorimattomia perunoita.
Tuohon ei tarvitse alistua, kun ne yrittää syyllistää haukkumalla ylpeäksi hesalaiseksi.
Se on manipulaatiota ja henkistä väkivaltaa.
Siihen voi ärjäistä vaan, että NIIN OLENKIN!
Ja kaupoissa olevat maistijaismyyjät... Hanskat kädessä. Mutta sitten ne samat hanksat kädessä räplätään kännykkää. Kuinka monella tiskillä tätä näkeekään. Puhelinta käytetään niillä "puhtailla käsillä" ja sit jatketaan ruokien ja välineiden koskettelua.
Savossa on tapana aivastella ihmisiä päin ja samalla myös ruokia päin, oksettavaa!
Jos ovat itsekin hengissä niin tuskin sä yhdestä vierailusta sairastut. Ennemmin se stressi mikä sulla asiasta on nyt voi mahdollisesti olla terveydelle haitallisempaa. Oon ollut samanlainen ja oon yrittänyt päästä siitä eroon. Elämä on paljon kivempaa ku ei stressaa kaikkea.
Ja sitten haetaan influenssarokotus, kun kroppa ei kestä pöpöjä. Käsidesit, turhat käsineet, ylipäätään turha peseytyminen tappaa ihmisrn normaalin vastustuskyvyn. Itse huuhtaisen käsiä 3s pelkällä vebellä ja kuivaan, pysyy hyvätkin bakteerit iholla. Suurin vitsi oli korona-ajan maski, mutta kun nykyihminen on niin vieraantunut luonnosta ka kuolemasta, niin 50v tavalliset asiat, kuten ulkohuussi, ovat nykyihmiselle kauhistus, valitettavasti.
Minä tykkään itse tehdyistä leivonnaisista yms riippumatta siitä kuka ne on leiponut. Eräällä sukulaisella ollut tosin tapana laittaa tarjottavat 1-2 tuntia ennen vieraitten tuloa, helteellä se on aika tilanne koska tuotteet lämpimässä kauan ja varsinkin maitotuotteiden osalta niin en ota kuin pikkupalan.