Ahdistaa mennä sukulaisille käymään kun en luota heidän tarjoilujensa hygieniaan
Kaupan ruuat vielä ok, mutta jos on hirveästi itsetehtyjä ruokia ja leivoksia, niin ahdistaa mitä pöpöjä niissä on kun en luota heidän hygieniaan. Ja se on sääli kun kokkailevat ja leipovat kaikkea vierailuja varten, niin vähän noloa olisi sanoa ei kiitos. Laittavat meille usein jotain syötävää mukaankin, harmi kun on joutunut pois heittämään, varsinkin lapsille... En tiedä mitä tekisi. Olen nähnyt heidän hygieniansa kyllä, en kuvittele. Muuten mukavia ihmisiä.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Anoppilani. Onneksi olen kasvissyöjä joten sillä verukkeella voin jättää väliin valtaosan. Mutta se vessa… kun ei voi lähteä huoltamollekaan pissalle.
Voi herranjumala sentään ? ? Miten he pystyvät elämään, kun sinä et edes käymäsiltäsi pärjää
Ihmisistä on tullut outoja 🙄
Miten he itse säilyy hengissä siinä oletetussa saastassaan?
Vierailija kirjoitti:
Bakteerikammp? Siihen saa apua.
Ei kuulosta siltä vaan ihan järkevältä varovaisuudelta!
Ihmiset leipoo kynsilakat kynsissä ja sormukset sormissa. En todellakaan syö mitään toisten leipomaa.
Vierailija kirjoitti:
Jänniä juttuja nämä hygieniakäsitykset - mä olen viettänyt lapsuuteni maalla ja siellä mentiin suoraan lehmän ja kanojen silittelystä syömään vattupuskasta vattuja ja sitten välipalavoikkarille, aina terveinä oltiin. Nyttemmin oon tullut vähän tarkemmaksi, mutta kyllä mulla on sellainen käsitys että vähän kannattaa itseään siedättääkin.
Eläimet ei olekaan likaisia, ihmiset on.
Siedättyy sitä vaikkei likaista tai pilaantunutta söisi.
Useissa ravintoloissa on huono hygienia. Et siis voi syödä myöskään siellä. Kuvitteletko että jos sisäpihvi tippuu lattialle se laitetaan roskiin. Ei se tulee sun lautaselle.
Toiset on vaan niin paskaisia. Ihmettelen joistain miten ovat vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppilassa ei ole käsisaippuaa keittiössä. Saattaa vaan huljauttaa vedellä käsiään.
Ei ole minullakaan käsisaippuaa keittiössä. Ja todellakin vain huljautan kädet veden alla, jos olen esim. leikannut hedelmiä tai kasviksia ja käsissä on jotain paprikan mehua.
Ennen ruoanlaittoa pesen aina kädet saippualla, ja ruoanalaiton ohessa, jos käsiin tulee rasvaa jostain tai käsittelen raakaa lihaa, silloin pesen käteni fairylla.Olen yli 80. Astianpesuaineella keittiössä pesen käteni. Flunnsa joskus yli 10 vuotta sitten ollut .
Fairy on myrkkyä käsille. Jos pesen sillä käsitiskiä yhtenä päivänä mökillä (ei tiskikonetta), alkaa käsissä hillitön kutina ja iho alkaa halkeilla ja sierettyä. Kestää viikkoja, että paranee normaaliksi.
En käytäkään fairya. Ostan noita muita "terveellisempiä" merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppilassa ei ole käsisaippuaa keittiössä. Saattaa vaan huljauttaa vedellä käsiään.
Ei ole minullakaan käsisaippuaa keittiössä. Ja todellakin vain huljautan kädet veden alla, jos olen esim. leikannut hedelmiä tai kasviksia ja käsissä on jotain paprikan mehua.
Ennen ruoanlaittoa pesen aina kädet saippualla, ja ruoanalaiton ohessa, jos käsiin tulee rasvaa jostain tai käsittelen raakaa lihaa, silloin pesen käteni fairylla.
Miksi käytät fairya? Muut merkit , nuo ekologiset, hellävaraisemmat pesevät yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Useissa ravintoloissa on huono hygienia. Et siis voi syödä myöskään siellä. Kuvitteletko että jos sisäpihvi tippuu lattialle se laitetaan roskiin. Ei se tulee sun lautaselle.
en syö ulkona. viimeksi söin ravintolassa 9 vuotta sitten. haluan kokata ruokani itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ruoanlaittoa pesen aina kädet saippualla, ja ruoanalaiton ohessa, jos käsiin tulee rasvaa jostain tai käsittelen raakaa lihaa, silloin pesen käteni fairylla.Olen yli 80. Astianpesuaineella keittiössä pesen käteni. Flunnsa joskus yli 10 vuotta sitten ollut .
Fairy on myrkkyä käsille. Jos pesen sillä käsitiskiä yhtenä päivänä mökillä (ei tiskikonetta), alkaa käsissä hillitön kutina ja iho alkaa halkeilla ja sierettyä. Kestää viikkoja, että paranee normaaliksi.
Pienempi määrä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Näin itse hoitajana on kiinnittänyt huomiota miten esim. huoltoasemilla työntekijöillä on kyllä suojakäsineet käytössä, mutta niillä samoilla käsineillä laitetaan ruokia esille noutopöytään ja sitten pyyhitään pöytiä, kannetaan astioita ja taas kosketaan ruokiin. Eipä ole hygienista tietoakaan.
Tarkoitus on varmaan suojata omia käsiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap ajattelet että käytännössä tapahtuu jos syöt tarjoiluja joiden hygienia ei ole priimaa?
Eka nenänkaivaja ilmoittautui! 😄
Vierailija kirjoitti:
Ja niin ne ystävyys- ja sukulaisuussuhteet viilenee, kun on itse niin tasokas ettei kukaan muu. Bakteereja, iik! Normaalia elämää, iik!
Ja toka!
Pysy vain kaukana meistä. t: sukulaiset
Tarjoilee muille ruokaa eikä huolehdi hygieniasta. Se on välinpitämättömyyttä toisia kohtaan. Tulee mieleen eräs tapaus: Käytiin nopealla vierailulla mökillä. Halusivat tarjota syötävää ja kävivät pesemässä salaatin paskahuussin vieressä olevasta vesikanisterista tulevalla vedellä. Vesi oli varmaan (?) puhdasta, mutta kanisterin pikku hanaa oli räpelletty likaisin käsin ulkosalla ja huussista tullessa. Ei siinä kyllä ruokahalu kasva, enkä itse kehtaisi noin tehdä.
Voi varmaan sitten joustaa, kun tekee itselleen, mutta jos tarjoaa muille, pitäisi kunnioittaa syöjiä.
Fiksuja puhut. Jäi mieleen erään
mikrobiologin kommentti
14 vuoden takaa. Tämä totesi
monen siistinä itseään pitävän
ihmisen puhelimen näytön
kuhisevan mikrobeja enemmän
kuin huushollin wc-pönttö.
Poistan bakteerit
älylaitteistani ja kuulokkeistani
3 vrk välein. E