Hirveä myyjäkokemus - tuli paha mieli
Olin eilen Tampereella käymässä, ja siinä rautatieaseman vieressä on sellainen pieni kauppa, jossa on kaikenlaisia paljettipantoja ja muuta blingblingiä. Olin jo talvella kävellyt siitä ohi ja aatellut, että olisi kiva käydä tuolla, mutta se oli silloin kiinni. Joten eilen kun näin kaupan olevan auki, päätin mennä sisälle.
Huomasin heti, että myyjä suhtautui minuun oudosti. Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli.
Sitten äkkäsin juuri semmoisen hiuskoristeen mitä olen jo pidemmän aikaa etsinyt ja niitä oli vielä useita eri värejä! Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten. Myyjä tulee perässä huutaen, että EI EI, älä koska niihin kaikkiin, kädet on kuitenkin likaiset ja tuotteet ovat sitten pilalla. Päästin sitten heti irti, ja totesin, että mä voin sitten poistua täältä. Ja lähdin pois. Selkeästi minua ei haluttu sinne asiakkaaksi.
Olen ihan tavallisesti pukeutunut nainen, mutta selkeästi liian rahvaan oloinen hänen putiikkiinsa. Mulla oli sadetakki päällä ja koska oli satanut koko päivän, niin hiukset olivat lässähtäneet, mutta niin ne olivat jokaisella vastaantulijalla. En ole kauhean laitettu, mutta hiuskoristeet ovat se mun juttu, ja hyväpalkkaisena saatan ostaa jopa 50e hiuskoristeita.
En tiedä ymmärsikö myyjä miten loukkaava on vihjata toiselle, että hän on niin likainen, että jos koskee tuotteeseen, niin ne ovat pilalla. Enkä ole koskaan törmännyt tälläiseen, ettei tuotetta, jonka haluasi ostaa, voi nostaa edes käsiin. Kiertelin sinä päivänä paljon vaatekaupoissa, ja niissä jokaikisessä muo kohtaan oltiin tosi mukavia.
Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!
Onko muilla ollut tökeröitä kohtaamisia myyjien kanssa?
Kommentit (144)
Tyypillistä asiakaspalvelua Suomessa. Myyjä töksäyttää, asiakas ei uskalla avata suutaan. Sitten kiehuu sisuksissa kunnes pääsee kirjoittamaan pöytälaatikkonovellin kokemastaan hirveästä vääryydestä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi tavaroita pitää ottaa käteen tai koskea. Toki asiasta voisi olla vaikka ystävällinen kyltti tai siitä voisi sanoa ystävällisesti.
Tosin tämä yrittäjä ei ilmeisesti edes halua asiakkaita ainakaan tuotepuolle.
Höh? Vaatteita ja kenkiähän jopa sovitetaan päälle. Eikä sitä ilman käsin koskemista voi tehdä.
Ja kyllä on moniakin tavaroita, joita pitää voida tunnustella käsin. Ja monissa tuotteissa on tuoteselosteet niin, että pakkohan ne on ottaa käteen että voi ne voi lukea. Kyllä minä jotain mukiakin haluan kokeilla kädessä, onko se kevyt vai painava. Ja niin edelleen.
Johan nyt on kumma, jos ei käsin voi koskea jotain hiuskoristettakin. Ei kenenkään ihmisen kädet niin likaiset ole ja kyllä minä haluan jopa kokeilla, miten se toimii.
En muista kuin yhden kokemuksen ikävästä myyjästä ja siitäkin on noin 50 vuotta aikaa. Olin teini-ikäinen ja menin Jyväskylässä Tyynelän kemppariosastolle ja halusin ostaa kevyttä puuteria. Myyjä oli itsekin hyvin nuori ja alkoi esitellä minulle sellaisia aikuisten naisten vahvoja puutereita ja puuterimaisia voiteita, jotain Elisabeth Ardenia ja Rubinsteinia ja muita kalliita merkkejä. Kysyin sitä tietämääni nuorten käyttämää merkkiä, ja tämä myyjätyttö väänsi suunsa halveksivaan hymyyn ja sanoi, että "Ai, sä haluat jotain halpaa."
Se on ainoa kokemukseni täällä kotimaassa, ja aina muistan sen. Ajattelin jo silloin, että tuo ei sovi myyjäksi yhtään. Toisaalta Tyynelällä oli sellainen oma maineensa kyllä, joten ehkä sopi sen tavaratalon imagoon.
Venäjältä olisi sitten kyllä kerrottavaa asiakaspalvelusta myöhemmin, mutta jätetään se nyt omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011093838.html
Tämäkö liike?
Tämähän ei ole aloittajan tarkoittama liike, mutta tuossa vaatekaupassahan olisi mielenkiintoista käydä. Tosi makeita vaatteita eikä tuo omaperäinen myyjäkään minua haittaisi.
Se onkin kiva liike vaikkakin vähän vaikea käydä läpi niitä vaatteita ilman myyjän apua. Ja tämä myyjä on minusta tosi hauska :D Hän on erittäin suorapuheinen ja olen saanut häneltä kuulla että olen vaikea asiakas kun en mitään hänen ehdottamaa kelpuuta XD Mutta viimeksikin ostin laukun, vyön ja bootsit. Se on kyllä ehdoton paikka käydä joka kerta kun käyn Tampereella, ja hän kyllä moitti minua kun käyn Tampereella niin harvoin :D Kannattaa mennä sinne ajan ja huumorintajun kanssa.
Kyseessä oli ilmeisesti Flying Tiger Copenhagen?