Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä myyjäkokemus - tuli paha mieli

Vierailija
06.08.2026 |

Olin eilen Tampereella käymässä, ja siinä rautatieaseman vieressä on sellainen pieni kauppa, jossa on kaikenlaisia paljettipantoja ja muuta blingblingiä. Olin jo talvella kävellyt siitä ohi ja aatellut, että olisi kiva käydä tuolla, mutta se oli silloin kiinni. Joten eilen kun näin kaupan olevan auki, päätin mennä sisälle.
Huomasin heti, että myyjä suhtautui minuun oudosti. Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli.
Sitten äkkäsin juuri semmoisen hiuskoristeen mitä olen jo pidemmän aikaa etsinyt ja niitä oli vielä useita eri värejä! Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten. Myyjä tulee perässä huutaen, että EI EI, älä koska niihin kaikkiin, kädet on kuitenkin likaiset ja tuotteet ovat sitten pilalla. Päästin sitten heti irti, ja totesin, että mä voin sitten poistua täältä. Ja lähdin pois. Selkeästi minua ei haluttu sinne asiakkaaksi.
Olen ihan tavallisesti pukeutunut nainen, mutta selkeästi liian rahvaan oloinen hänen putiikkiinsa. Mulla oli sadetakki päällä ja koska oli satanut koko päivän, niin hiukset olivat lässähtäneet, mutta niin ne olivat jokaisella vastaantulijalla. En ole kauhean laitettu, mutta hiuskoristeet ovat se mun juttu, ja hyväpalkkaisena saatan ostaa jopa 50e hiuskoristeita.
En tiedä ymmärsikö myyjä miten loukkaava on vihjata toiselle, että hän on niin likainen, että jos koskee tuotteeseen, niin ne ovat pilalla. Enkä ole koskaan törmännyt tälläiseen, ettei tuotetta, jonka haluasi ostaa, voi nostaa edes käsiin. Kiertelin sinä päivänä paljon vaatekaupoissa, ja niissä jokaikisessä muo kohtaan oltiin tosi mukavia.
Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!

Onko muilla ollut tökeröitä kohtaamisia myyjien kanssa?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisten tapaa hypistellä tavaroita kaupassa. 

Ymmärrätkö yleensä mitään?

Vierailija
62/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.

Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.

Ap

Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.

Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.

Ap

Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.

No voi v*ttu sentään.

Mitäs putiikki on niin harhaanjohtava? Jos asiakkaat klähmivät kerta tavaroita vaikka ei saisi, arvon omistaja on hyvä ja kirjoittaa kyltin, jossa selkeästi tämä kielletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, aloituksen puoti taitaa tosiaan olla tuo Tampereen Kauneushoitola, kun paikan Google-arvosteluja katsoo.

"Liikkeen (ilmeisesti omistaja) kauppias hermostui kun astuimme sisään katselemaan valikoimaa. Kun emme heti osanneet sanoa mitä olimme katselemassa hän sanoi että tuskin me edes tiedämme näitä merkkejä mitä meillä on hyvin alentavasti. Kuulema paikka ei ole mikään marketti jossa katsellaan, no eipä tarvitsekkaan tulla uudestaan"

"Menin liikkeeseen, ostamaan itselleni morsiuspantaa tuleviin häihini. Myyjä alkoi todella epäammattimaisesti, kesken toisen asiakkaan palvelimisen tiuskia minulle kovaäänisesti, ettei mihinkään saa koskea ja että liikkeessä on valvontakamerat, olin asiallinen, siisti, eikä minulla ollut käsissäni mitään. Jäi todella pahamaku suuhun ja panta kaupan hyllylle..."

"Myyjä suorastaan hätyytti ulos liikkeestä, enkä todellakaan halua mennä enää uudelleen. Mulkoili ikävästi meitä. Tulimme take away juomien kanssa liikkeeseen, jotka oli suljetuissa mukeissa, eivätkä valuttaneet mitään. Myyjä käski ettei mihinkään saanut koskea, olisimme vain halunneet katsella. Erittäin epämukava kokemus. En voi suositella kenellekään. 0 tähteä."

jne. jne.

Ei kannata välittää, ap. Selkeästi tämä on putiikille tyypillistä palvelua :D

Kukaan toisia kunnioittava asiakas ei mene kauppaan syömään tai juomaan. Ymmärrän tuon suuttumuksen ihan täysin. En puolustele mitään muuta käytöstä.

Vierailija
64/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi tavaroita pitää ottaa käteen tai koskea. Toki asiasta voisi olla vaikka ystävällinen kyltti tai siitä voisi sanoa ystävällisesti.

Tosin tämä yrittäjä ei ilmeisesti edes halua asiakkaita ainakaan tuotepuolle.

Vierailija
65/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuote on niin arka, ettei siihen voi koskea, sen pitäisi olla läpinäkyvässä pakkauksessa.  Minulle kävi apteekissa kosmetiikkahyllyllä niin, että myyjä ryntäsi juosten viereeni.  Tuntui vähän oudolta.  Olen ihan tavallinen eläkeläistantta.  Pitikö ihan juosta hengästyneenä?  Oli silti mukava saada palvelua. 

Apteekeissa tuppaa olemaan persoonallista väkeä töissä. Olen ihmetellyt, mistä se johtuu.

Ja siellä ollaan tosi innokkaita palvelemaan. Heti kun ovesta tulee sisään niin jo on myyjä kyljessä.

Eri

On kokemusta myös päinvastaisesta kohtelusta. Ei saa asiantuntevaa myyjää paikalle pyytämälläkään. 

Vierailija
66/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää niitä asematunnelin etnisiä paikkoja? Aikoinaan kävelin tuosta usein ohi ja mun mielestä ne vaikutti jo silloin omituisilta, vaikka elin hippivaihettani ja kirppareiden lisäksi kävin esim. Indiskassa. Kuulostaa todella omituiselta, että jotain hiuskoristetta ei saisi katsoa tarkemmin.

Teit ihan oikein kun kävelit pois. Varmasti löytyy jostain toisesta kaupasta tai sitten netistä samanlaisia tai hienompia.

Ei ollut etninen paikka, vaan täysin suomalaisen pitämä paikka.

Ap

Etniset on yleensä aika hyviä asiakaspalvelijoita.

Eipä yleistetä. Olen joutunut jättämään taksin käytön ja kebuloiden asiakkuuden väliin, ellei mies ole mukana. Muuten saa kusetusta ja halveksivia katseita, kevyimmillään. Onko oikeasti pakko olla noin sika, että väittää muuta, kun toiset joutuvat pelkäämään normaaleja elämän asioita kuten liikkumista paikasta toiseen?

Mikä kaupunki? Ei täällä missä asun edes ole ulkolaisia kuskeja. 

Eri

Vierailija
67/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt koskematta/tarkastelematta tuotetta ostaa yhtikäs mitään! Jos ne taas olisivat olleet arvokkaita, hauraita….olisivat ne olleet lasikaapissa tms.

Sitäpaitsi, kuka aikuinen nyt ei mukamas osaa käsitellä ns hauraita esineitä, kuten ap juuri oikein tekikin!!!!

Arvelen, että putiikin pitäjäjällä on hiukan noussut päähän.

Tai sitten kokemuksesta tiesi kun pilalle menneitä tuotteita on kertynyt kymmenittäin. Te jotka ette kaupassa ole koskaan olleet töissä ette tajua sitä tavaramäärää jonka asiakkaat pilaa käsittelemällä tuotteita varomattomasti. Olispa saanut lähettää laskun lasten ja nuorten mukana kotiin silloin kun olin kaupassa töissä. Vuodessa tuhansien eurojen tappiot. Ja sitten asiakkaat ihmettelee kun hinnat nousee. Miksiköhän?

Onko aloittaja lapsi🙈 

Tuskin jos tänne kirjoittaa. Missä niin väitin? Kerroin vain oman kokemukseni kaupasta jossa suuri osa asiakkaista oli lapsia ja nuoria. Kannattaisko vähän opetella ymmärtämään luettavaa tekstiä. Ja kyllä, aikuiset rikkoo ihan yhtä lailla tavaroita kaupoissa. 

Vierailija
68/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel..... hyvä että joku vielä uskaltaa sanoa. Jos astut putiikkiin niin pitää kysyä saako tuotteisiin koskea.

Vierailija
69/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.

No miten olisi mallikappale, jos ei osata paketoida tuotteita, kun niihin ei saa koskea?

Vierailija
70/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.

Ap

Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.

Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.

Ap

Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.

No voi v*ttu sentään.

Mitäs putiikki on niin harhaanjohtava? Jos asiakkaat klähmivät kerta tavaroita vaikka ei saisi, arvon omistaja on hyvä ja kirjoittaa kyltin, jossa selkeästi tämä kielletään.

Eipä niihin kyltteihinkäään ole aina luottamista. Yksi käsityöliike mainosti ikkunassa ja kymmenissä pikkulapuissa ympäri myymälää "kaikki tuotteet -50%". Kassalla sitten puolet olikin normaalihintaista ja jokainen tuote piti erikseen kysyä onko puoleen hintaan.

Vierailija
71/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle lie se myyjä sitä kauppaansa pitää. Selvästi ei ainakaan asiakkaita halua. Pistä googlen arvosteluihin palaute.

Vierailija
72/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelle lie se myyjä sitä kauppaansa pitää. Selvästi ei ainakaan asiakkaita halua. Pistä googlen arvosteluihin palaute.

Meinasin ensin ehdottaa, jos kaupan tarkoitus on houkutella asiakkaita sinne kauneushoitolan puolelle. Selkeästi näin ei kuitenkaan ole. :D

Vierailija
73/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lällätystä ja keskaria tuollaisille konkurssikypsille yrityksille joilla ei asiakaspalvelu taitoa:(

Vierailija
74/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää niitä asematunnelin etnisiä paikkoja? Aikoinaan kävelin tuosta usein ohi ja mun mielestä ne vaikutti jo silloin omituisilta, vaikka elin hippivaihettani ja kirppareiden lisäksi kävin esim. Indiskassa. Kuulostaa todella omituiselta, että jotain hiuskoristetta ei saisi katsoa tarkemmin.

Teit ihan oikein kun kävelit pois. Varmasti löytyy jostain toisesta kaupasta tai sitten netistä samanlaisia tai hienompia.

Ap

Eipä yleistetä. Olen joutunut jättämään taksin käytön ja kebuloiden asiakkuuden väliin, ellei mies ole mukana. Muuten saa kusetusta ja halveksivia katseita, kevyimmillään. Onko oikeasti pakko olla noin sika, että väittää muuta, kun toiset joutuvat pelkäämään normaaleja elämän asioita kuten liikkumista paikasta toiseen?

Eri

Mikä ulkolainen? Onko olemassa myös kotilainen?

Vierailija
75/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi kirjoitat putiikki-osa ja putiikki-puoli? Ei tuohon kuulu väliviivaa.

Vierailija
76/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko m*nne? Muuta selitystä on vaikea keksiä kuin mahdollinen kulmahåusu. 

Vierailija
77/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko m*nne? Muuta selitystä on vaikea keksiä kuin mahdollinen kulmahåusu. 

Liikkeestä on todella huonoja kokemuksia monella muullakin kuin aloittajalla, kun katsoo arvosteluja.

Vierailija
78/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Ulkolainen ainakin on.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/ulkolainen

-eri

Vierailija
79/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se on hänelle vain paikka, missä saa ilkeillä ihmisille.

Vierailija
80/90 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri

Ulkolainen ainakin on.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/ulkolainen

-eri

Oikeat yleiskielen sanat ovat ulkomaalainen (kun puhutaan ihmisestä) ja ulkomainen (kun puhutaan tavarasta tai asiasta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän