Hirveä myyjäkokemus - tuli paha mieli
Olin eilen Tampereella käymässä, ja siinä rautatieaseman vieressä on sellainen pieni kauppa, jossa on kaikenlaisia paljettipantoja ja muuta blingblingiä. Olin jo talvella kävellyt siitä ohi ja aatellut, että olisi kiva käydä tuolla, mutta se oli silloin kiinni. Joten eilen kun näin kaupan olevan auki, päätin mennä sisälle.
Huomasin heti, että myyjä suhtautui minuun oudosti. Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli.
Sitten äkkäsin juuri semmoisen hiuskoristeen mitä olen jo pidemmän aikaa etsinyt ja niitä oli vielä useita eri värejä! Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten. Myyjä tulee perässä huutaen, että EI EI, älä koska niihin kaikkiin, kädet on kuitenkin likaiset ja tuotteet ovat sitten pilalla. Päästin sitten heti irti, ja totesin, että mä voin sitten poistua täältä. Ja lähdin pois. Selkeästi minua ei haluttu sinne asiakkaaksi.
Olen ihan tavallisesti pukeutunut nainen, mutta selkeästi liian rahvaan oloinen hänen putiikkiinsa. Mulla oli sadetakki päällä ja koska oli satanut koko päivän, niin hiukset olivat lässähtäneet, mutta niin ne olivat jokaisella vastaantulijalla. En ole kauhean laitettu, mutta hiuskoristeet ovat se mun juttu, ja hyväpalkkaisena saatan ostaa jopa 50e hiuskoristeita.
En tiedä ymmärsikö myyjä miten loukkaava on vihjata toiselle, että hän on niin likainen, että jos koskee tuotteeseen, niin ne ovat pilalla. Enkä ole koskaan törmännyt tälläiseen, ettei tuotetta, jonka haluasi ostaa, voi nostaa edes käsiin. Kiertelin sinä päivänä paljon vaatekaupoissa, ja niissä jokaikisessä muo kohtaan oltiin tosi mukavia.
Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!
Onko muilla ollut tökeröitä kohtaamisia myyjien kanssa?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää niitä asematunnelin etnisiä paikkoja? Aikoinaan kävelin tuosta usein ohi ja mun mielestä ne vaikutti jo silloin omituisilta, vaikka elin hippivaihettani ja kirppareiden lisäksi kävin esim. Indiskassa. Kuulostaa todella omituiselta, että jotain hiuskoristetta ei saisi katsoa tarkemmin.
Teit ihan oikein kun kävelit pois. Varmasti löytyy jostain toisesta kaupasta tai sitten netistä samanlaisia tai hienompia.
Ei ollut etninen paikka, vaan täysin suomalaisen pitämä paikka.
Ap
Etniset on yleensä aika hyviä asiakaspalvelijoita.
Eipä yleistetä. Olen joutunut jättämään taksin käytön ja kebuloiden asiakkuuden väliin, ellei mies ole mukana. Muuten saa kusetusta ja halveksivia katseita, kevyimmillään. Onko oikeasti pakko olla noin sika, että väittää muuta, kun toiset joutuvat pelkäämään normaaleja elämän asioita kuten liikkumista paikasta toiseen?
Mikä kaupunki? Ei täällä missä asun edes ole ulkolaisia kuskeja.
Eri
Mikä ulkolainen? Onko olemassa myös kotilainen?
Ei, mutta kotimainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää niitä asematunnelin etnisiä paikkoja? Aikoinaan kävelin tuosta usein ohi ja mun mielestä ne vaikutti jo silloin omituisilta, vaikka elin hippivaihettani ja kirppareiden lisäksi kävin esim. Indiskassa. Kuulostaa todella omituiselta, että jotain hiuskoristetta ei saisi katsoa tarkemmin.
Teit ihan oikein kun kävelit pois. Varmasti löytyy jostain toisesta kaupasta tai sitten netistä samanlaisia tai hienompia.
Ap
Eipä yleistetä. Olen joutunut jättämään taksin käytön ja kebuloiden asiakkuuden väliin, ellei mies ole mukana. Muuten saa kusetusta ja halveksivia katseita, kevyimmillään. Onko oikeasti pakko olla noin sika, että väittää muuta, kun toiset joutuvat pelkäämään normaaleja elämän asioita kuten liikkumista paikasta toiseen?
Eri
Ei, mutta kotimainen on.
Niin, aivan kuten ulkomainen. Ei ulkolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt koskematta/tarkastelematta tuotetta ostaa yhtikäs mitään! Jos ne taas olisivat olleet arvokkaita, hauraita….olisivat ne olleet lasikaapissa tms.
Sitäpaitsi, kuka aikuinen nyt ei mukamas osaa käsitellä ns hauraita esineitä, kuten ap juuri oikein tekikin!!!!
Arvelen, että putiikin pitäjäjällä on hiukan noussut päähän.Tai sitten kokemuksesta tiesi kun pilalle menneitä tuotteita on kertynyt kymmenittäin. Te jotka ette kaupassa ole koskaan olleet töissä ette tajua sitä tavaramäärää jonka asiakkaat pilaa käsittelemällä tuotteita varomattomasti. Olispa saanut lähettää laskun lasten ja nuorten mukana kotiin silloin kun olin kaupassa töissä. Vuodessa tuhansien eurojen tappiot. Ja sitten asiakkaat ihmettelee kun hinnat nousee. Miksiköhän?
Ap oli varmaan selkeästi aikuinen, eikö?
Vierailija kirjoitti:
"Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!"
Se, että itse on ystävällinen, ei ole mikään tae siitä, että muutkin olisivat.
Ei, ei ainakaan kauppaliikkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla olen huomannut että kaupoissa ei haluta asiakkaiden koskettelevan tavaroita. Eikä esim sovitettuja kenkiä jätetä hujan hajan lattioille, kuten Suomessa tehdään!
Esim Usassa on monissa tavarataloissa erikseen henkilö valvomassa asiakkaita, sekä järjestelemässä tavaroita paikoilleen!
Yllättävän paljon asiakkaat saavat tuhottua myynnissä olevia tuotteita, joko vahingossa tai jopa tahallaan. Kenkäosastolla löytyy naarmuisia kenkiä (varsinkin naisten kengissä, rakennekynsilläkö he riipivät tuotteita) tai tallottu päälle. Lisäksi annetaan pienten lasten kokeilla korkokengiä ja sitten ihastellaan, että voi kuinka sööttiä, kun kengät pyörivät kylellään pienissä jaloissa hiekkaisilla lattioilla. Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.
Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.
Ap
Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.
Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.
Ap
Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.
No voi v*ttu sentään.
Mitäs putiikki on niin harhaanjohtava? Jos asiakkaat klähmivät kerta tavaroita vaikka ei saisi, arvon omistaja on hyvä ja kirjoittaa kyltin, jossa selkeästi tämä kielletään.
Eipä niihin kyltteihinkäään ole aina luottamista. Yksi käsityöliike mainosti ikkunassa ja kymmenissä pikkulapuissa ympäri myymälää "kaikki tuotteet -50%". Kassalla sitten puolet olikin normaalihintaista ja jokainen tuote piti erikseen kysyä onko puoleen hintaan.
Eli jos aloittajan mainitsemassa liikkeessä olisi kyltti, jossa lukisi, että ethän koske tavaroihin, niin sinäkö menisit koskemaan? Vai mitä ihmettä tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
Ei, mutta kotimainen on.
Kyllä ulkolainen on ihan oikea, joskin vanhahtava, sana. Harvemmin sitä enää käytetään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Haha, aloituksen puoti taitaa tosiaan olla tuo Tampereen Kauneushoitola, kun paikan Google-arvosteluja katsoo.
"Liikkeen (ilmeisesti omistaja) kauppias hermostui kun astuimme sisään katselemaan valikoimaa. Kun emme heti osanneet sanoa mitä olimme katselemassa hän sanoi että tuskin me edes tiedämme näitä merkkejä mitä meillä on hyvin alentavasti. Kuulema paikka ei ole mikään marketti jossa katsellaan, no eipä tarvitsekkaan tulla uudestaan"
"Menin liikkeeseen, ostamaan itselleni morsiuspantaa tuleviin häihini. Myyjä alkoi todella epäammattimaisesti, kesken toisen asiakkaan palvelimisen tiuskia minulle kovaäänisesti, ettei mihinkään saa koskea ja että liikkeessä on valvontakamerat, olin asiallinen, siisti, eikä minulla ollut käsissäni mitään. Jäi todella pahamaku suuhun ja panta kaupan hyllylle..."
"Myyjä suorastaan hätyytti ulos liikkeestä, enkä todellakaan halua mennä enää uudelleen. Mulkoili ikävästi meitä. Tulimme take away juomien kanssa liikkeeseen, jotka oli suljetuissa mukeissa, eivätkä valuttaneet mitään. Myyjä käski ettei mihinkään saanut koskea, olisimme vain halunneet katsella. Erittäin epämukava kokemus. En voi suositella kenellekään. 0 tähteä."
jne. jne.
Ei kannata välittää, ap. Selkeästi tämä on putiikille tyypillistä palvelua :D
Oho, tämä kyllä helpotti! On satavarmasti sama paikka! :D
Ap
Olisiko tässä jotain vinkkiä tutkijoille ym ihmettelijöille, että miksiköhän pienet kivijalkaliikkeet menevät konkurssiin ja ihmiset tilaavat käsityö- tai hiusjutut netistä.
Voi pikkuista, tuli paha mieli. Nyyh.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011093838.html
Tämäkö liike?
Tämähän ei ole aloittajan tarkoittama liike, mutta tuossa vaatekaupassahan olisi mielenkiintoista käydä. Tosi makeita vaatteita eikä tuo omaperäinen myyjäkään minua haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eri
Ei, mutta kotimainen on.
Kyllä ulkolainen on ihan oikea, joskin vanhahtava, sana. Harvemmin sitä enää käytetään.
-eri
Huonoa suomen kieltä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt koskematta/tarkastelematta tuotetta ostaa yhtikäs mitään! Jos ne taas olisivat olleet arvokkaita, hauraita….olisivat ne olleet lasikaapissa tms.
Sitäpaitsi, kuka aikuinen nyt ei mukamas osaa käsitellä ns hauraita esineitä, kuten ap juuri oikein tekikin!!!!
Arvelen, että putiikin pitäjäjällä on hiukan noussut päähän.Tai sitten kokemuksesta tiesi kun pilalle menneitä tuotteita on kertynyt kymmenittäin. Te jotka ette kaupassa ole koskaan olleet töissä ette tajua sitä tavaramäärää jonka asiakkaat pilaa käsittelemällä tuotteita varomattomasti. Olispa saanut lähettää laskun lasten ja nuorten mukana kotiin silloin kun olin kaupassa töissä. Vuodessa tuhansien eurojen tappiot. Ja sitten asiakkaat ihmettelee kun hinnat nousee. Miksiköhän?
Onko aloittaja lapsi🙈
Tuskin jos tänne kirjoittaa. Missä niin väitin? Kerroin vain oman kokemukseni kaupasta jossa suuri osa asiakkaista oli lapsia ja nuoria. Kannattaisko vähän opetella ymmärtämään luettavaa tekstiä. Ja kyllä, aikuiset rikkoo ihan yhtä lailla tavaroita kaupoissa.
Kysyessäni, onko aloittaja lapsi? Se oli tarkoitettu eräälle joka niin kertoi että lapset tuhoavat niin paljon myytäviä tuotteita vastatessaan aloittajan tekstiin. Ironinen kysymys. Lainaukset ei aina toimi kuten pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko m*nne? Muuta selitystä on vaikea keksiä kuin mahdollinen kulmahåusu.
Liikkeestä on todella huonoja kokemuksia monella muullakin kuin aloittajalla, kun katsoo arvosteluja.
Juu, yksi palaute koskee myös noita hiuspantoja, miten myyjä oli tiuskinut, ettei saa koskea ja myymälässä on valvontakamerat.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi tavaroita pitää ottaa käteen tai koskea. Toki asiasta voisi olla vaikka ystävällinen kyltti tai siitä voisi sanoa ystävällisesti.
Tosin tämä yrittäjä ei ilmeisesti edes halua asiakkaita ainakaan tuotepuolle.
Ap:n viestissä kerrotaan, että hiuskoristeita oli eri värisiä. Olisiko siis pitänyt pyytää myyjä paikalle ojentamaan niitä yksitellen nähtäväksi, että asiakas saa vertailtua ja tehtyä päätöksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.
Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.
Ap
Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.
Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.
Ap
Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.
"Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita."
Tästä tulee mieleen, että aloittaja on kuin joku röllipeikko tallustelemssa ja klähmimässä kaikkea mitä näkee. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi tavaroita pitää ottaa käteen tai koskea. Toki asiasta voisi olla vaikka ystävällinen kyltti tai siitä voisi sanoa ystävällisesti.
Tosin tämä yrittäjä ei ilmeisesti edes halua asiakkaita ainakaan tuotepuolle.
Ap:n viestissä kerrotaan, että hiuskoristeita oli eri värisiä. Olisiko siis pitänyt pyytää myyjä paikalle ojentamaan niitä yksitellen nähtäväksi, että asiakas saa vertailtua ja tehtyä päätöksen?
Pitääkö tavara ottaa käteen, että näkee minkä värinen se on? Omituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo myyjä, mutta olisitko voinut kysyä myyjältä voitko ottaa tuollaisen hiuskoristeen käteesi? Itse olen hyvin varovainen putiikeissa koskemaan mihinkään itse. Siellä yleensä palvellaan ja tuodaan näytille tuotteita. Marketeissa on itsepalvelu.
Ehkä, mutta paikka ei ollut hirveän hienon oloinen. En halua itse asioida paikoissa, jossa asiakasta ei arvosteta. Ja ei tullut mieleen, että tuotteisiin ei saisi koskea, koska eivät ne ole sellaisia jotka siitä menevät rikki.
Ap
Entä jos myyjä olisi ennen poistumistasi ottanut sen katsomasi tuotteen esille ja sanoisi, että tässä on likaa, sotkit sen, maksa.
Olisitko tyytyväinen hyvästä palvelusta, sait katsoa ja koskea rauhassa.
"Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!"
Se, että itse on ystävällinen, ei ole mikään tae siitä, että muutkin olisivat.