Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä myyjäkokemus - tuli paha mieli

Vierailija
06.08.2026 |

Olin eilen Tampereella käymässä, ja siinä rautatieaseman vieressä on sellainen pieni kauppa, jossa on kaikenlaisia paljettipantoja ja muuta blingblingiä. Olin jo talvella kävellyt siitä ohi ja aatellut, että olisi kiva käydä tuolla, mutta se oli silloin kiinni. Joten eilen kun näin kaupan olevan auki, päätin mennä sisälle.
Huomasin heti, että myyjä suhtautui minuun oudosti. Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli.
Sitten äkkäsin juuri semmoisen hiuskoristeen mitä olen jo pidemmän aikaa etsinyt ja niitä oli vielä useita eri värejä! Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten. Myyjä tulee perässä huutaen, että EI EI, älä koska niihin kaikkiin, kädet on kuitenkin likaiset ja tuotteet ovat sitten pilalla. Päästin sitten heti irti, ja totesin, että mä voin sitten poistua täältä. Ja lähdin pois. Selkeästi minua ei haluttu sinne asiakkaaksi.
Olen ihan tavallisesti pukeutunut nainen, mutta selkeästi liian rahvaan oloinen hänen putiikkiinsa. Mulla oli sadetakki päällä ja koska oli satanut koko päivän, niin hiukset olivat lässähtäneet, mutta niin ne olivat jokaisella vastaantulijalla. En ole kauhean laitettu, mutta hiuskoristeet ovat se mun juttu, ja hyväpalkkaisena saatan ostaa jopa 50e hiuskoristeita.
En tiedä ymmärsikö myyjä miten loukkaava on vihjata toiselle, että hän on niin likainen, että jos koskee tuotteeseen, niin ne ovat pilalla. Enkä ole koskaan törmännyt tälläiseen, ettei tuotetta, jonka haluasi ostaa, voi nostaa edes käsiin. Kiertelin sinä päivänä paljon vaatekaupoissa, ja niissä jokaikisessä muo kohtaan oltiin tosi mukavia.
Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!

Onko muilla ollut tökeröitä kohtaamisia myyjien kanssa?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi tavaroita pitää ottaa käteen tai koskea. Toki asiasta voisi olla vaikka ystävällinen kyltti tai siitä voisi sanoa ystävällisesti.

Tosin tämä yrittäjä ei ilmeisesti edes halua asiakkaita ainakaan tuotepuolle.

Ap:n viestissä kerrotaan, että hiuskoristeita oli eri värisiä. Olisiko siis pitänyt pyytää myyjä paikalle ojentamaan niitä yksitellen nähtäväksi, että asiakas saa vertailtua ja tehtyä päätöksen? 

Pitääkö tavara ottaa käteen, että näkee minkä värinen se on? Omituista.

"Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten." 

Lainaus ap:n viestistä, josta ymmärtää, että roikkuivat sellaisessa hyllypiikissä, tai vastaavassa, missä pienet tavarat kaupoissa yleisestikin on. Jos tuossa piikissä oli useita eri värejä, niin miten muuten niitä pääset valikoimaan, kuin koskemalla niihin? Tai vaikka jokainen väri olisi omassaan, niin ihmiselle nyt vaan on luonnollista koskea! Itsekö seisot hyllyn edessä kädet sivuilla roikkuen ja tuijotat ensin jokaista, ja sitten otat valitsemasi? Esimerkiksi vaatekaupassa et 'selaa' rekkejä, tuijotat vain vaatteita ja teet valinnan? 

Olisin sanonut, että ostaisin tuon vihreän hiuskoristeen tuolta takaa. Kauppa ei ollut marketti, vaan siellä oli asiakaspalvelija. Tosin marketeissakin olen pyytänyt myyjää näyttämään vaatetta, jos se on minulle liian korkealla, enkä ole lähtenyt kiipeilemään hyllyjä kuin apina. No, jokainen tyylillään.

Tässähän ei nyt kukaan muu ole puhunut mistään hyllyjä pitkin kiipeilystä. Hienosti väistit kysymyksenkin, että etkö tosiaan koskettele vaatteita kaupassa? Ei eroa yhtään mitenkään siitä, että koskee johonkin muuhun myytävään tavaraan kaupassa. 

Kukin tyylillään tosiaan... 

Vierailija
122/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suuttui myyjä joskus siitä että maksoin pankkikortilla liian halvan ostoksen. Ostos maksoi 5, 50 e ja tämä tapahtui noin viisi vuotta sitten eli olin tottunut jo maksamaan joka paikassa kortilla. Myyjä selitti tuhahdellen ja huokaillen että pankkikortin käyttömaksu on yritykselle niin suuri että tälläisestä pienestä ostoksesta koituu heille pelkkää tappiota. Olin aivan äimän käkenä ja pahoittelin etten ollut todellakaan tiennyt tuollaisesta... Siihen myyjä sanoi halveksuvalla äänensävyllä "Vai et muka tiennyt, kyllä aivan varmasti tiesit!".

En mennyt enää ikinä tuohon liikkeeseen.

En ole kuullut minäkään, ja miksi asiakkaan pitäisi tuollaista tietääkään? Ihan puhtaasti yrittäjän oma ongelma, ei asiakkaan. Kaupan ovessa voisi olla näillä tämmöisillä yrittäjillä, joille ei asiakkaan rahat kelpaa, maksuohjeet, niin tietäisi olla menemättä. Annoin kerran tyttärelleni käteistä rahaa mukaan, että tuo mulle yhden tietyn tuotteen tietystä erikoisputiikista, maksoi 11,90 €. Hänellä ei ollut vielä silloin omaa pankkikorttia. Tuo kauppias oli pitänyt 14-vuotiaalle läksytyksen, että anna olla viimeinen kerta, kun tänne tulet käteisen kanssa, että seuraavan kerran on oltava pankkikortti. Sen kerran otti käteistä vastaan (20€). Tampereella tämäkin liike... 

Mitä??? Kai kävit pitämässä puhuttelun yrittäjälle? Eihän nyt lapselle saa pitää puhuttelua, eihän he voi tietää miten kukin kauppa toimii. Minä soitin R kioskille kerran perään kun lapsi kävi ostamassa jäätelön ja jäi ilman vaihtorahaa. Piti tulla puolet takaisin. No samainen harmaapäinen mamma pölli minulta pienen lottovoiton. Väitti ettei ole voittoa, löi voittonumerot nenän eteen ja sanoi että tarkista. Tarkistin ja neljä oli oikein enkä saanut rahoja. Pisti varmaan omaan taskuunsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahin kokemus on, kun menin Turussa pieneen vaateliikkeeseen, jossa oli mukavan näköisiä vaatteita. Menin sisään, katselin, ja kysyin yhdestä paidasta isompaa kokoa. Nyrpeä myyjä sanoi, että heillä ei ole mitään "isojen tyttöjen" vaatteita. Sen isojen tyttöjen halveksuvalla sävyllä. Koko jota olisin kaivannut oli 42, eli ihan normaaleja kokoja, joita ei yleensä luokitella plus-kooksi edes.

Vierailija
124/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.

Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.

Ap

Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.

Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.

Ap

Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.

Miksi pidät niitä siellä?

Vierailija
125/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä miksi tavaroita pitää ottaa käteen tai koskea. Toki asiasta voisi olla vaikka ystävällinen kyltti tai siitä voisi sanoa ystävällisesti.

Ap:n viestissä kerrotaan, että hiuskoristeita oli eri värisiä. Olisiko siis pitänyt pyytää myyjä paikalle ojentamaan niitä yksitellen nähtäväksi, että asiakas saa vertailtua ja tehtyä päätöksen? 

"Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten." 

Lainaus ap:n viestistä, josta ymmärtää, että roikkuivat sellaisessa hyllypiikissä, tai vastaavassa, missä pienet tavarat kaupoissa yleisestikin on. Jos tuossa piikissä oli useita eri värejä, niin miten muuten niitä pääset valikoimaan, kuin koskemalla niihin? Tai vaikka jokainen väri olisi omassaan, niin ihmiselle nyt vaan on luonnollista koskea! Itsekö seisot hyllyn edessä kädet sivuilla roikkuen ja tuijotat ensin jokaista, ja sitten otat valitsemasi? Esimerkiksi vaatekaupassa et 'selaa' rekkejä, tuijotat vain vaatteita ja teet valinnan? 

Olisin sanonut, että ostaisin tuon vihreän hiuskoristeen tuolta takaa. Kauppa ei ollut marketti, vaan siellä oli asiakaspalvelija. Tosin marketeissakin olen pyytänyt myyjää näyttämään vaatetta, jos se on minulle liian korkealla, enkä ole lähtenyt kiipeilemään hyllyjä kuin apina. No, jokainen tyylillään.

Tässähän ei nyt kukaan muu ole puhunut mistään hyllyjä pitkin kiipeilystä. Hienosti väistit kysymyksenkin, että etkö tosiaan koskettele vaatteita kaupassa? Ei eroa yhtään mitenkään siitä, että koskee johonkin muuhun myytävään tavaraan kaupassa. 

Mitä ihmettä sönkötät? Nythän ei ollut kysymyksessä marketti tai vaateliike. Vaateputiikeissa tottakai kerron myyjälle mitä etsin ja myyjä esittelee vaatteet.

Turha sinun on siitä pillastua, jos joku käyttäytyy eri tavalla kuin sinä.

Vierailija
126/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo myyjä, mutta olisitko voinut kysyä myyjältä voitko ottaa tuollaisen hiuskoristeen käteesi? Itse olen hyvin varovainen putiikeissa koskemaan mihinkään itse. Siellä yleensä palvellaan ja tuodaan näytille tuotteita. Marketeissa on itsepalvelu.

Ehkä, mutta paikka ei ollut hirveän hienon oloinen. En halua itse asioida paikoissa, jossa asiakasta ei arvosteta. Ja ei tullut mieleen, että tuotteisiin ei saisi koskea, koska eivät ne ole sellaisia jotka siitä menevät rikki.

Ap

Olisit voinut sanoa, että "no hyvä, kun tuli jo ennen ostopäätöstä esille, miten helposti ne pilaantuvat. Olisi harmittanut, kun olisin ostanut useamman."

Vierailija
127/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suuttui myyjä joskus siitä että maksoin pankkikortilla liian halvan ostoksen. Ostos maksoi 5, 50 e ja tämä tapahtui noin viisi vuotta sitten eli olin tottunut jo maksamaan joka paikassa kortilla. Myyjä selitti tuhahdellen ja huokaillen että pankkikortin käyttömaksu on yritykselle niin suuri että tälläisestä pienestä ostoksesta koituu heille pelkkää tappiota. Olin aivan äimän käkenä ja pahoittelin etten ollut todellakaan tiennyt tuollaisesta... Siihen myyjä sanoi halveksuvalla äänensävyllä "Vai et muka tiennyt, kyllä aivan varmasti tiesit!".

En ole kuullut minäkään, ja miksi asiakkaan pitäisi tuollaista tietääkään? Ihan puhtaasti yrittäjän oma ongelma, ei asiakkaan. Kaupan ovessa voisi olla näillä tämmöisillä yrittäjillä, joille ei asiakkaan rahat kelpaa, maksuohjeet, niin tietäisi olla menemättä. Annoin kerran tyttärelleni käteistä rahaa mukaan, että tuo mulle yhden tietyn tuotteen tietystä erikoisputiikista, maksoi 11,90 €. Hänellä ei ollut vielä silloin omaa pankkikorttia. Tuo kauppias oli pitänyt 14-vuotiaalle läksytyksen, että anna olla viimeinen kerta, kun tänne tulet käteisen kanssa, että seuraavan kerran on oltava pankkikortti. Sen kerran otti käteistä vastaan (20€). Tampereella tämäkin liike... 

Mitä??? Kai kävit pitämässä puhuttelun yrittäjälle? Eihän nyt lapselle saa pitää puhuttelua, eihän he voi tietää miten kukin kauppa toimii. Minä soitin R kioskille kerran perään kun lapsi kävi ostamassa jäätelön ja jäi ilman vaihtorahaa. Piti tulla puolet takaisin. No samainen harmaapäinen mamma pölli minulta pienen lottovoiton. Väitti ettei ole voittoa, löi voittonumerot nenän eteen ja sanoi että tarkista. Tarkistin ja neljä oli oikein enkä saanut rahoja. Pisti varmaan omaan taskuunsa. 

En valitettavasti käynyt, koska liike on automatkan päässä toisessa kaupungissa. Tytär oli ystävänsä kanssa junalla ostoksilla. 

Vierailija
128/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.

Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.

Ap

Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.

Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.

Ap

Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.

Niin mitä ja missä?

Eri

Vierailija
129/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sönkötät? Nythän ei ollut kysymyksessä marketti tai vaateliike. Vaateputiikeissa tottakai kerron myyjälle mitä etsin ja myyjä esittelee vaatteet.

Turha sinun on siitä pillastua, jos joku käyttäytyy eri tavalla kuin sinä.

😄 

Vierailija
130/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt koskematta/tarkastelematta tuotetta ostaa yhtikäs mitään! Jos ne taas olisivat olleet arvokkaita, hauraita….olisivat ne olleet lasikaapissa tms.

Sitäpaitsi, kuka aikuinen nyt ei mukamas osaa käsitellä ns hauraita esineitä, kuten ap juuri oikein tekikin!!!!

Arvelen, että putiikin pitäjäjällä on hiukan noussut päähän.

Tai sitten kokemuksesta tiesi kun pilalle menneitä tuotteita on kertynyt kymmenittäin. Te jotka ette kaupassa ole koskaan olleet töissä ette tajua sitä tavaramäärää jonka asiakkaat pilaa käsittelemällä tuotteita varomattomasti. Olispa saanut lähettää laskun lasten ja nuorten mukana kotiin silloin kun olin kaupassa töissä. Vuodessa tuhansien eurojen tappiot. Ja sitten asiakkaat ihmettelee kun hinnat nousee. Miksiköhän?

Ap oli varmaan selkeästi aikuinen, eikö? 

Opettele ymmärtämään mitä luet!

Samat sanat sinulle. 

Vierailija
131/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ressukkaa.

Vierailija
132/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli."

Aloittaja valehteli. Hän ei mennyt katselemaan, vaan klähmimään tuotteita.

Vierailija
133/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Herttinen, luin google arvostelut ja ne ainakin menisi yksi yhteen apn kokemuksen kanssa!

Vierailija
134/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Seuraavalla kerralla"😂

Vierailija
135/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa luettavaa nämä omistajan mäkätykset 😂😂😂

Vierailija
136/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pahin kokemus on, kun menin Turussa pieneen vaateliikkeeseen, jossa oli mukavan näköisiä vaatteita. Menin sisään, katselin, ja kysyin yhdestä paidasta isompaa kokoa. Nyrpeä myyjä sanoi, että heillä ei ole mitään "isojen tyttöjen" vaatteita. Sen isojen tyttöjen halveksuvalla sävyllä. Koko jota olisin kaivannut oli 42, eli ihan normaaleja kokoja, joita ei yleensä luokitella plus-kooksi edes.

Tyttöjen? Minkä tyttöjen😂

Vierailija
137/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne tuotteet on siellä ilman pakkausta, niin ei montakaan törkysormea tarvitse likaamaan niitä. Tietysti pitäisi olla yksi pakkauksesta otettu tuote, mitä saisi vaikka kokeilla.

Vierailija
138/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne tuotteet on siellä ilman pakkausta, niin ei montakaan törkysormea tarvitse likaamaan niitä. Tietysti pitäisi olla yksi pakkauksesta otettu tuote, mitä saisi vaikka kokeilla.

Mäkä mäkä 

Vierailija
139/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niin mitä ja missä?

Eri

No niitä tavaroita mihin ei saa koskea...

Vierailija
140/142 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi