Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä myyjäkokemus - tuli paha mieli

Vierailija
06.08.2026 |

Olin eilen Tampereella käymässä, ja siinä rautatieaseman vieressä on sellainen pieni kauppa, jossa on kaikenlaisia paljettipantoja ja muuta blingblingiä. Olin jo talvella kävellyt siitä ohi ja aatellut, että olisi kiva käydä tuolla, mutta se oli silloin kiinni. Joten eilen kun näin kaupan olevan auki, päätin mennä sisälle.
Huomasin heti, että myyjä suhtautui minuun oudosti. Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli.
Sitten äkkäsin juuri semmoisen hiuskoristeen mitä olen jo pidemmän aikaa etsinyt ja niitä oli vielä useita eri värejä! Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten. Myyjä tulee perässä huutaen, että EI EI, älä koska niihin kaikkiin, kädet on kuitenkin likaiset ja tuotteet ovat sitten pilalla. Päästin sitten heti irti, ja totesin, että mä voin sitten poistua täältä. Ja lähdin pois. Selkeästi minua ei haluttu sinne asiakkaaksi.
Olen ihan tavallisesti pukeutunut nainen, mutta selkeästi liian rahvaan oloinen hänen putiikkiinsa. Mulla oli sadetakki päällä ja koska oli satanut koko päivän, niin hiukset olivat lässähtäneet, mutta niin ne olivat jokaisella vastaantulijalla. En ole kauhean laitettu, mutta hiuskoristeet ovat se mun juttu, ja hyväpalkkaisena saatan ostaa jopa 50e hiuskoristeita.
En tiedä ymmärsikö myyjä miten loukkaava on vihjata toiselle, että hän on niin likainen, että jos koskee tuotteeseen, niin ne ovat pilalla. Enkä ole koskaan törmännyt tälläiseen, ettei tuotetta, jonka haluasi ostaa, voi nostaa edes käsiin. Kiertelin sinä päivänä paljon vaatekaupoissa, ja niissä jokaikisessä muo kohtaan oltiin tosi mukavia.
Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!

Onko muilla ollut tökeröitä kohtaamisia myyjien kanssa?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään paha mieli Helsingin rautatieaseman kahvion pitäjän käytöksestä. Lähdettiin, kaksi maalaistyttöä, yöjunalla Helsinkiin ihan vain viettämään aikaa. Käytiin Linnanmäellä, syömässä jossain ja jotain nähtävyyksiä katseltiin ja tietysti shoppailtiin. Palvelu oli hyvää muualla kyllä. Sitten oltiin aika puhki, kun mentiin ostamaan kahvia. Käyttäydyttiin ihan normaalisti ja me olimme sitä kilttityttöjen porukkaa, kumpikaan meistä ei polttanut, olimme raittiitta ja huumeista ei oltu suunnilleen edes kuultukaan. Oltiin muistaakseni jotain 19-vuotiaita. Oltiin ihan vaan normaalisti ostamassa kahvia ja jotain kahvileipää ennen junan lähtöä takaisin. Se kahvilan pitäjä alkoi mulle huutaa, että ei tossa kunnossa tänne tulla. Vähän olin ihmeissäni, että mitä ihmettä. Sitten se alkoi kysellä, että mitä olet ottanut. Yleensä olen rauhallinen, mutta silloin kyllä vähän suututti ja sanoin vihaisella äänellä, että me on vain kävelty koko päivä ja ollaan väsyneitä. Kaverilleni ei kuitenkaan mitään väittänyt, mutta kaverini käytti vähän enemmän meikkiä, minä en juuri yhtään. Harmi ettei siihen aikaan ollut nettiä ja sosiaalista mediaa, olisi muuten saanut kuulla kunniansa. No me ostettiin ne kahvit, mutta lähtiessä sanoin kiitos, lupaan etten tule tänne enää ikinä ja kerron kaikille tutuillekin etteivät tule ja sitten häivyttiin. 

Vierailija
42/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisten tapaa hypistellä tavaroita kaupassa. 

Ymmärrän hyvin sen ärsytykset joka syntyy kun joku on se viidestoista harakka joka vain tulee hypistelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuote on niin arka, ettei siihen voi koskea, sen pitäisi olla läpinäkyvässä pakkauksessa.  Minulle kävi apteekissa kosmetiikkahyllyllä niin, että myyjä ryntäsi juosten viereeni.  Tuntui vähän oudolta.  Olen ihan tavallinen eläkeläistantta.  Pitikö ihan juosta hengästyneenä?  Oli silti mukava saada palvelua. 

Apteekeissa tuppaa olemaan persoonallista väkeä töissä. Olen ihmetellyt, mistä se johtuu.

Vierailija
44/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.

Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.

Ap

Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.

Vierailija
45/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011093838.html

https://yle.fi/a/3-9835095

Tämäkö liike?

Ei tämä ollut vaatekauppa.

Ap

Tampereen Kauneushoitola 

https://www.tampereenkauneushoitola.fi/

Siis tämäkö ?

Mä en oo varma, kun en hahmottanut niin hyvin missä olin. Sielä oli myös joku kosmetologi-puoli, mutta se oli suljettu silloin kuin kävin siinä, vain putiikki-puoli oli auki. Ja sillä puolella oli paljon hiuskoristeita, pantoja jne.

Vierailija
46/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kissakorviksia!

Vierailija
47/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vika ollut sinussa. Tuo myyjä on taatusti samanlainen kaikille asiakkaille. Luonnekysymys.

Olisi kiva tietää minkä niminen kauppa.

Vierailija
48/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan etsin äidilleni lahjaksi kanavatyötä. Pienestä käsityöputiikista löysin kivan pohjan. Kassalla myyjä kuitenkin sanoi, että ei hän näin halvalla voi myydä ja olisi korottanut hintalapun hintaa 10 euroa. Jäi ostamatta. Myyjältä jäi näin saamatta myös lankojen hinta mikä olisi ollut isossa työssä ihan kiva summa.

Minä tiedän parikin käsityöyritystä jotka "sopivasti" unohtaa kertoa asiakkaalle että tilattavasta tuotteesta hän perii suuret postikulut. Se selviää kassalla maksaessa "iloisena" yllätyksenä. 

Vierailija
49/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.

Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.

Ap

Syötäpä Googleen "tampereen kauneushoitola" ja katso julkisivua. Kissankokoisilla kirjaimilla lukee Tampereen kauneushoitola. Ei pitäisi voida millään ilveellä erehtyä.

Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.

Ap

Vierailija
50/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011093838.html

https://yle.fi/a/3-9835095

Tämäkö liike?

Ei tämä ollut vaatekauppa.

Ap

Tampereen Kauneushoitola 

https://www.tampereenkauneushoitola.fi/

Siis tämäkö ?

Mä en oo varma, kun en hahmottanut niin hyvin missä olin. Sielä oli myös joku kosmetologi-puoli, mutta se oli suljettu silloin kuin kävin siinä, vain putiikki-puoli oli auki. Ja sillä puolella oli paljon hiuskoristeita, pantoja jne.

Katso paikan julkisivu Googlesta. Kai sinä tiedät, missä liikut?

Vierailija
51/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuote on niin arka, ettei siihen voi koskea, sen pitäisi olla läpinäkyvässä pakkauksessa.  Minulle kävi apteekissa kosmetiikkahyllyllä niin, että myyjä ryntäsi juosten viereeni.  Tuntui vähän oudolta.  Olen ihan tavallinen eläkeläistantta.  Pitikö ihan juosta hengästyneenä?  Oli silti mukava saada palvelua. 

Apteekeissa tuppaa olemaan persoonallista väkeä töissä. Olen ihmetellyt, mistä se johtuu.

Ja siellä ollaan tosi innokkaita palvelemaan. Heti kun ovesta tulee sisään niin jo on myyjä kyljessä.

Eri

Vierailija
52/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä ihmeen takia sielä on sitten hyllyttäin kaikkea tavaraa erilaisissa ständeissä (donitseja, pantoja jne), ja selkeä putiikki-osa? En ymmärrä.

Ap

Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.

Vierailija
53/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremapana ysärillä oli muutamakin äkäinen vanhempi putiikinpitäjä rouva. Kiukkuisia asiakkaille ( varsinkin nuoremmille naisille ) aiheettomasti ja asiattomasti. Yksi piti pikkuruista laukkukauppaa Vaasassa torin reunalla, oli tunnettu koko kaupungissa.. 

Vierailija
54/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, aloituksen puoti taitaa tosiaan olla tuo Tampereen Kauneushoitola, kun paikan Google-arvosteluja katsoo.

"Liikkeen (ilmeisesti omistaja) kauppias hermostui kun astuimme sisään katselemaan valikoimaa. Kun emme heti osanneet sanoa mitä olimme katselemassa hän sanoi että tuskin me edes tiedämme näitä merkkejä mitä meillä on hyvin alentavasti. Kuulema paikka ei ole mikään marketti jossa katsellaan, no eipä tarvitsekkaan tulla uudestaan"

"Menin liikkeeseen, ostamaan itselleni morsiuspantaa tuleviin häihini. Myyjä alkoi todella epäammattimaisesti, kesken toisen asiakkaan palvelimisen tiuskia minulle kovaäänisesti, ettei mihinkään saa koskea ja että liikkeessä on valvontakamerat, olin asiallinen, siisti, eikä minulla ollut käsissäni mitään. Jäi todella pahamaku suuhun ja panta kaupan hyllylle..."

"Myyjä suorastaan hätyytti ulos liikkeestä, enkä todellakaan halua mennä enää uudelleen. Mulkoili ikävästi meitä. Tulimme take away juomien kanssa liikkeeseen, jotka oli suljetuissa mukeissa, eivätkä valuttaneet mitään. Myyjä käski ettei mihinkään saanut koskea, olisimme vain halunneet katsella. Erittäin epämukava kokemus. En voi suositella kenellekään. 0 tähteä."

jne. jne.

Ei kannata välittää, ap. Selkeästi tämä on putiikille tyypillistä palvelua :D

Vierailija
55/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla olen huomannut että kaupoissa ei haluta asiakkaiden koskettelevan tavaroita. Eikä  esim sovitettuja kenkiä jätetä hujan hajan lattioille, kuten Suomessa tehdään!

Esim Usassa on monissa tavarataloissa erikseen henkilö valvomassa asiakkaita, sekä järjestelemässä tavaroita paikoilleen!

Rodoksella kerran erehdyttiin kauppaan sisälle. Myyjä hätisti meidät ulos ja sanoi että tuotteet näkyy näyteikkunoissa. Lähdettiin sitten naapurikauppaan jonne sai mennä sisälle ostamaan. Ihan rahalla maksettiin ostokset eikä kukaan estellyt.

Vierailija
56/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tampereen kauneushoitola. Kun ammattitaito ja hyvä palvelu ratkaisevat."

:D

Vierailija
57/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää niitä asematunnelin etnisiä paikkoja? Aikoinaan kävelin tuosta usein ohi ja mun mielestä ne vaikutti jo silloin omituisilta, vaikka elin hippivaihettani ja kirppareiden lisäksi kävin esim. Indiskassa. Kuulostaa todella omituiselta, että jotain hiuskoristetta ei saisi katsoa tarkemmin.

Teit ihan oikein kun kävelit pois. Varmasti löytyy jostain toisesta kaupasta tai sitten netistä samanlaisia tai hienompia.

Ei ollut etninen paikka, vaan täysin suomalaisen pitämä paikka.

Ap

Etniset on yleensä aika hyviä asiakaspalvelijoita.

Eipä yleistetä. Olen joutunut jättämään taksin käytön ja kebuloiden asiakkuuden väliin, ellei mies ole mukana. Muuten saa kusetusta ja halveksivia katseita, kevyimmillään. Onko oikeasti pakko olla noin sika, että väittää muuta, kun toiset joutuvat pelkäämään normaaleja elämän asioita kuten liikkumista paikasta toiseen?

Vierailija
58/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proviisorin koulutus kestää yliopistossa 5 vuotta.

Vierailija
59/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Liikkeen nimi ja sitä myöten käyttötarkoitus on erittäin selvästi ilmaistu julkisivussa. Turha sinun on väittää vastaan ja jankata tätä asiaa. Liikkeestä on kyllä hyvin negatiivisia arvioita Googlen arvosteluista, joten et ole ainoa, joka ei tykännyt. Ei se silti poista sinun vastuutasi edes katsoa ovea ennen kuin tallustelet joka paikkaa rähmimään tavaroita.

Mitä hemmettiä? Yrityksen nimi on voinut olla alunperin vaikka "Raision Kissakahvila", mutta jos se on Porissa ja siellä myydään luontaistuotteita, niin silloin se on luontaistuotekauppa Porissa nimestään huolimatta. Mikä ihmeen "vastuu" asiakkailla on tehdä tulkintoja yrityksen nimestä?

-ei ap

Vierailija
60/79 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat maksaa myös hävikin, jonka kauppias ihan itse aiheuttaa. Juuri katselin Prismassa oli kokonainen allas täynnä jotain marinoituja porsaanfileitä, joissa oli viimeinen käyttöpäivä ihan lähellä. Niissä ilmeisesti oli joku tarjous, mutta tarjouslaput oli otettu pois ja menekki ei selvästi ollut niin hyvä, kuin arveltiin. 

Mutta asiakas maksaa tämänkin kauppiaan virhetilauksen.

Sori vähän ohi tämän aiheen, mutta liittyen ruokakauppaan.

Oli varmaan tulossa uudet tarjouslaput, myyjä oli tulostamassa niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän