Hirveä myyjäkokemus - tuli paha mieli
Olin eilen Tampereella käymässä, ja siinä rautatieaseman vieressä on sellainen pieni kauppa, jossa on kaikenlaisia paljettipantoja ja muuta blingblingiä. Olin jo talvella kävellyt siitä ohi ja aatellut, että olisi kiva käydä tuolla, mutta se oli silloin kiinni. Joten eilen kun näin kaupan olevan auki, päätin mennä sisälle.
Huomasin heti, että myyjä suhtautui minuun oudosti. Hän tuli tivaamaan mitä etsin. Sanoin, että katselen vaan, koska en oikeasti tiennyt mitä kaupassa edes oli.
Sitten äkkäsin juuri semmoisen hiuskoristeen mitä olen jo pidemmän aikaa etsinyt ja niitä oli vielä useita eri värejä! Koristeet roikkuivat telineessä, joten laitoin vasemman käden niiden taakse ja otin ne kämmentäni vasten. Myyjä tulee perässä huutaen, että EI EI, älä koska niihin kaikkiin, kädet on kuitenkin likaiset ja tuotteet ovat sitten pilalla. Päästin sitten heti irti, ja totesin, että mä voin sitten poistua täältä. Ja lähdin pois. Selkeästi minua ei haluttu sinne asiakkaaksi.
Olen ihan tavallisesti pukeutunut nainen, mutta selkeästi liian rahvaan oloinen hänen putiikkiinsa. Mulla oli sadetakki päällä ja koska oli satanut koko päivän, niin hiukset olivat lässähtäneet, mutta niin ne olivat jokaisella vastaantulijalla. En ole kauhean laitettu, mutta hiuskoristeet ovat se mun juttu, ja hyväpalkkaisena saatan ostaa jopa 50e hiuskoristeita.
En tiedä ymmärsikö myyjä miten loukkaava on vihjata toiselle, että hän on niin likainen, että jos koskee tuotteeseen, niin ne ovat pilalla. Enkä ole koskaan törmännyt tälläiseen, ettei tuotetta, jonka haluasi ostaa, voi nostaa edes käsiin. Kiertelin sinä päivänä paljon vaatekaupoissa, ja niissä jokaikisessä muo kohtaan oltiin tosi mukavia.
Tästä tuli mulle tosi paha mieli, koska yleensä kukaan ei ole minua kohtaan tyly, kun itse olen muille ystävällinen. Enää en ikinä mene kyllä tuohon kauppaan!
Onko muilla ollut tökeröitä kohtaamisia myyjien kanssa?
Kommentit (41)
Etsin itselleni aivan tietynlaista puseroa. Katselin rekkejä ja kun jokin vähän miellytti niin otin sen siitä että näen kunnolla. Muutamalle vain näin tein, myyjäneitokainen kokoajan perässä ja nätisti takaisin laittamani asetteli vielä " paremmin" ja jokaisen kohdalla, vielä nekin joihin en edes koskenut. En tiedä mistä johtuu kun kyseisestä kaupasta ei ole ollut enää tarvetta käydä mitään vaatetta etsimässä.
Tiedän mitä aiot tarkoittaa. Kävelin taannoin parin ehkä 12v. tytön perässä siitä ohi. Toinen pysähtyi ja sanoi ikkunan jostain tavarasta että ihana. Toinen sanoi että ei tonne kannata mennä. En nyt tarkemmin kuullut mutta vaikutti että toinen oli paikallisia ja toinen, se joka sanoi ihana muualta.
Taisi olla omistaja itse asialla.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo myyjä, mutta olisitko voinut kysyä myyjältä voitko ottaa tuollaisen hiuskoristeen käteesi? Itse olen hyvin varovainen putiikeissa koskemaan mihinkään itse. Siellä yleensä palvellaan ja tuodaan näytille tuotteita. Marketeissa on itsepalvelu.
No ei ole tällaista palvelua yhtään missään, ettei tuotteisiin saa koskea vaan joku tulee ne esittelemään. No ehkä jossain Guccin tai Vuittonin liikkeessä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011093838.html
Tämäkö liike?
Ei tämä ollut vaatekauppa.
Ap
Ihailen usein tuon kaupan ikkunaa (onko varsinaisesti kauneushoitola?), mutta en ole koskaan mennyt sisään, kun liikun huonoina kellonaikoina. Onpa ikävää kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on se asiakaspalvelustaan jo ennenkin kohuttu putiikki
Ai, mä en ole kuullut tästä! En sitten varmaan ole ainoa, jolla on huonoja kokemuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän on kauneushoitola, ei mikään pikkuputiikki. Kyllä minäkin yllättyisin jos joku yhtäkkiä tulisi sisään ja menisi kysymättä räpeltämään tavaroita.
Ai miten niin kauneaushoitola? Sielähän on kaikenlaista härpäkettä myynnissä. Kyllä se minun mielestä oli selkeästi kauppa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mitä aiot tarkoittaa. Kävelin taannoin parin ehkä 12v. tytön perässä siitä ohi. Toinen pysähtyi ja sanoi ikkunan jostain tavarasta että ihana. Toinen sanoi että ei tonne kannata mennä. En nyt tarkemmin kuullut mutta vaikutti että toinen oli paikallisia ja toinen, se joka sanoi ihana muualta.
Tää kuulostaa juuri samalta paikalta! :D Näyttää todella hyvältä ulkopäin, mutta uudestaan en mene sisälle.
Ap
Ulkomailla olen huomannut että kaupoissa ei haluta asiakkaiden koskettelevan tavaroita. Eikä esim sovitettuja kenkiä jätetä hujan hajan lattioille, kuten Suomessa tehdään!
Esim Usassa on monissa tavarataloissa erikseen henkilö valvomassa asiakkaita, sekä järjestelemässä tavaroita paikoilleen!
Totuus on yleensä lyhyt, valhe pitkää sepustusta.
En ymmärrä ihmisten tapaa hypistellä tavaroita kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo myyjä, mutta olisitko voinut kysyä myyjältä voitko ottaa tuollaisen hiuskoristeen käteesi? Itse olen hyvin varovainen putiikeissa koskemaan mihinkään itse. Siellä yleensä palvellaan ja tuodaan näytille tuotteita. Marketeissa on itsepalvelu.
Ehkä, mutta paikka ei ollut hirveän hienon oloinen. En halua itse asioida paikoissa, jossa asiakasta ei arvosteta. Ja ei tullut mieleen, että tuotteisiin ei saisi koskea, koska eivät ne ole sellaisia jotka siitä menevät rikki.
Ap
Yleensä sellaiset tuotteet ovat vitriinissä tai tiskin takana, joihin ei saa koskea.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on yleensä lyhyt, valhe pitkää sepustusta.
No sähän sherlokki oot.
Kun ketjussa väitettiin, että ulkomaalaiset ovat parempia asiakaspalvelijoita, niin itse olen törmännyt tällaisiin omituisiin putiikkeihin, joissa sätitään asiakkaita, lähinnä ulkomailla. En juurikaan Suomessa.
En kylläkään ole juurikaan matkustellut Euroopan ulkopuolella, ehkä siellä on sitten kaikki paremmin. Mutta pahimmat tällaiset kokemukset ovat esim. Espanjasta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisten tapaa hypistellä tavaroita kaupassa.
Sinulta unohtui "ööööö" tuosta viestistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011093838.html
Tämäkö liike?
Ei tämä ollut vaatekauppa.
Ap
Tampereen Kauneushoitola
https://www.tampereenkauneushoitola.fi/
Siis tämäkö ?
Rasismia