Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ostanut kultaharkkoja ja ostaminen helppoa. En kuitenkaan tiedä että jos pitäisi vaihtaa takaisin rahaksi niin miten se tapahtuisi.pah

Vierailija
13.07.2025 |

Olen ostanut kultaharkkoja ja ostaminen helppoa. En kuitenkaan tiedä että jos pitäisi vaihtaa takaisin rahaksi niin miten se tapahtuisi.pah

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja ei tarjoa sinulle samaa mitä maksoit, vaan ottaa välistä provisiot, kauppapaikan maksut ym. Kullan hinta pitää liki kaksinkertaistua oston jälkeen, että siitä saisi oikeasti voittoa, kun huomioit kauppojen sivukulut ja pääomatulon verotuksen.

Vierailija
2/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä mitään? 

Minulla on kissa.

Minulla on kissa.

Vierailija
4/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI-yhteenveto: Kullan muuttaminen rahaksi tapahtuu myymällä kultaharkot jollekin kullan ostajalle. Voit valita useista vaihtoehdoista, kuten kultasepänliikkeistä, kullanostoon erikoistuneista yrityksistä tai jopa huutokauppakamareista. Kullan arvo määräytyy pääasiassa sen painon ja puhtauden (karaattimäärän) perusteella, ja se kannattaa myydä parhaaseen hintaan hyödyntämällä markkinatilanteen suotuisaa hetkeä ja vertailemalla ostajia. 

Vierailija
5/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja ei tarjoa sinulle samaa mitä maksoit, vaan ottaa välistä provisiot, kauppapaikan maksut ym. Kullan hinta pitää liki kaksinkertaistua oston jälkeen, että siitä saisi oikeasti voittoa, kun huomioit kauppojen sivukulut ja pääomatulon verotuksen.

Ei pidä paikkaansa! :D 🤯🤯🤯 Halvimmillaan kullan osto- ja myyntipreemiot ovat 2%. Luit oikein, 2%. Eli jos ostat kultaa Voima goldin tilille. 

Jos sen hakee pois sieltä, nostokulu oli muistaakseni 20€/100g harkko. 

Kullan laitto tilille oli ainakin taannoin 100€/100g harkko, eli jos harkko maksaa sellaiset 9000€, niin 1,1%. 

Tililtä sen voi myydä 1,99% kuluin, eli yhteiskulu 3,1%. 

Vierailija
6/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkokoisia harkkoja? Kai joku Rasmussenkin ostaa päivän hintaan. Mutta jos preemio on yli 3,5%, siirtyisin kyllä tuonne Voimalle. Voima siis ei osta eikä myy kultaa kivijalkalikkeessään, joka kylläkin on Bulevardilla. Vaan se tapahtuu Voiman tilillä, jonka voit avata. Itse avasin netissä, ei vaatinut käyntiä missään, kun en itse asu Helsingissä. Valokuvan ja passin tmv. asiakirjan se vaati. 

Vierailija
7/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Voiman kivijalkaliikkeessä voit tallettaa fyysistä kultaa sille tilillesi ja myös nostaa tililtä pois. Apissa tapahtuu muunto euroiksi tai euroista kullaksi, eli varsinainen myynti / osto. 

Vierailija
8/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä. Jotta saa omia takaisin vaikka Holmastolle myytäessä, riittää että kullan hinta on noussut noin 5-10% siitä kun ostit sitä.

Itse ostin ennen koronaa ja sen hinta on noussut siitä 90%.

Vierailija
9/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattia kanssa että pitäisi tuplaantua jotta ei jää tappiolle. ostoprovikka pari kolme prosenttia ja myynti pari kolme, riittää että kullan hinta on noussut viitisen prosenttia tai vähän yli.

ja vaikla pysyisi suunnilleen samana, mitään muuta vastaavaa "fyysistä pankkitiliä" ei ole olemassakaan, joka on liki heti muutettavissa mihin tahansa muuhun omaisuusmuotoon.

Vierailija
10/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myyt se ostetaan romukultana ja hinta on se minkä liike suostuu maksamaan. Yleensä monta kymmentä prosenttia kullan markkinahinnan alle.

Vierailija
11/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa! :D 🤯🤯🤯 Halvimmillaan kullan osto- ja myyntipreemiot ovat 2%. Luit oikein, 2%. Eli jos ostat kultaa Voima goldin tilille. 

Kullan laitto tilille oli ainakin taannoin 100€/100g harkko, eli jos harkko maksaa sellaiset 9000€, niin 1,1%. 

Anteeksi mutta ymmärsinkö oikein. Olet ostanut kultaa, joka ei ole fyysisesti sinun hallussasi. Ja joudut maksamaan jos satut haluamaan kullan itsellesi?

Oletko IHAN varma, ettei "voimagold" ole myynyt samaa kultakimpaletta sinulle ja 94lle muulle? Ja siksi joudut maksamaan lisää että saisit lunastaa sen itsellesi? Koska luottavat siihen että suurin osa ei jaksa lähteä hakemaan.

Kuulostaa seuraavalta pyramidihuijaus-lööpiltä.

Vierailija
12/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en ymmärrä mikä on otsikkokentän ja viestikentän ero.

en ymmärrä mikä on otsikkokentän ja viestikentän ero."

Vierailija
13/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"en ymmärrä mikä on otsikkokentän ja viestikentän ero.

en ymmärrä mikä on otsikkokentän ja viestikentän ero."

Yleensä venäjän trollin aloitus.

Vierailija
14/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun myyt se ostetaan romukultana ja hinta on se minkä liike suostuu maksamaan. Yleensä monta kymmentä prosenttia kullan markkinahinnan alle.

Spotin ja myynnin hinta suurimmilla suomalaisilla myyjillä kuten Jalonom tai Holmasto lasketaan yksittäisistä prosenteissa. Marginaalit näkee nettisivuilta ja ne ovat aika pienet.

Vierailija
15/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä. Jotta saa omia takaisin vaikka Holmastolle myytäessä, riittää että kullan hinta on noussut noin 5-10% siitä kun ostit sitä.

Itse ostin ennen koronaa ja sen hinta on noussut siitä 90%.

Niin, ja Voima goldilla riittää, että on noussut 4% niin saat omasi takaisin, jos myyt. Ostopreemio 1,99%, myyntipreemio 1,99%.

Vierailija
16/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kultaharkoissa ole, pöllö. Se on sijoitustuote, alvi nolla. 

Vierailija
17/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin harkon pankin kautta ja ajattelin kysyä pankilta miten myydä pois myös. Tosin odottelen tässä vielä 10-20 vuotta. 

Vierailija
18/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa missä ennustus, heittävät kultansa kadulle, sitä ei voi syödä.

Vierailija
19/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin olisi järkevämpää ostaa, fyysistä kultaa vai kullan tilisäilytys?

Vierailija
20/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta ymmärsinkö oikein. Olet ostanut kultaa, joka ei ole fyysisesti sinun hallussasi. Ja joudut maksamaan jos satut haluamaan kullan itsellesi?

Oletko IHAN varma, ettei "voimagold" ole myynyt samaa kultakimpaletta sinulle ja 94lle muulle? Ja siksi joudut maksamaan lisää että saisit lunastaa sen itsellesi? Koska luottavat siihen että suurin osa ei jaksa lähteä hakemaan.

Kuulostaa seuraavalta pyramidihuijaus-lööpiltä.

Olen ostanut apilla kultaa ja hakenut noin kilon kotiin. Noin 1,5 kiloa säilytän heillä. Kyllä uskon, että heillä on kultani, siitä on julkiset ulkopuolisen tahon antamat tarkastuspöytäkirjat olemassa, että ulkopuolinen taho laskee Voima goldin kullan 4 kertaa vuodessa. 

Kyseessä on suomalaisyhtiö, joka nimenomaan ymmärtää kullan merkityksen, eikä kyseessä ole sinänsä sijoitus, vrt kulta etf:t. Niissähän on niin, ettei kullan hinnan räjähtäessä käsiin ja arvon noustua yks kaks sitä kultaa oikeasti etf:ään sijoittaneille olekaan.

Kultahan on rahaa. Olen tavannut Voima goldin perustajan Marko Viinikan. En mitenkään näe, että hän kusettaisi ketään. 

Mutta koska mainitsemasi skenaario on toki vain minun luottamukseni varassa, olen ottanut riittävän määrän kultaa katastrofien varalta itselleni. Lopun pidän tilillä siksi, että saan siirrettyä sen euroiksi tilille minuuteissa ja myös siksi, että jos pankit eivät toimi ja matkaan jossain maan paossa ulkomailla, niin Voimalla on myös konttori Portugalissa, josta voin nostaa kultaa pois tililtä itselleni.