Kun mies haluaa eron, hän muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi. Käyttävätkö kaikki miehet samaa eromiehen pelikirjaa siis?
Tämä on selkeä käyttäytymiskaava. Minulle on käynyt näin ja ystävilleni. Eli kun mies on se, joka haluaa eron, hän muuttuu ensin puhumattomaksi ja etäiseksi. Tätä vaihetta voi kestää monta vuotta. Miksi kaikki eroa haluavat miehet muuttuvat puhumattomiksi?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaisi puhua naiselle jonka kanssa ei edes huvita olla? Miksi tämä on naisille niin vaikea ymmärtää?
Mies haluaa käyttää kaiken tarmonsa siihen naiseen jonka kanssa hän haluaa aikansa viettää.
Ei tää sen vaikeampaa ole.MIKSI se mies sitten yhä pysyy siinä parisuhteessa naisen kanssa, jonka kanssa hän ei halua olla? MIKSI? Mikä logiikka siinä on? Täysin käsittämätöntä. Sitä juuri tässä ketjussa ihmetellään. Voitko kertoa, kun näköjään olet juuti sellainen mies.
Yhteiset lapset, taloudelliset syyt, ero hävettää ja tuntuu epäonnistumiselta, muutos tuntuu vaivalloiselta, yksinjääminen pelottaa. Ja puoliso voi olla tärkeä, vaikka homma menisi riitelyksi herkästi. Onhan näitä vaikka kuinka.
Tässä olisi todella monta syytä ja aihetta käydä keskustelua ammattilaisen avulla.
Ei ne ongelmat siellä omassa päässä vatvoen ja pettämisellä ryydittäen paremmiksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä toistunut sama. Istutaan hiljaa, puhutaan vain välttämättömät. Näin mies toimii pitkäänkin, eikä sano suoraan, että haluaa eron.
Noin se menee, kun ei jaksa enää. Olin tuollainen. Istuin sohvalla ja kuuntelin sitä paskaa luuri kädessä. Olisin kai voinut tehdä jotain, mutta ei kiinnostanut. Nyt minut teilataan, mutta moni mies saa kuunnella vtun typeriä juttuja. Et tee sitä ja tätä, vaikka on tehnyt, Kun mikään ei riitä. Kun mulla tuli mitta täyteen, niin mietin etteikö toi aidosti näe yhtään mitään. Tein mitä vaan, niin se oli yhtäkkiä väärin jne jne. Tämä on vain minun elämää, mutta on tossa pari muutakin sanonut samaa. Mikään ei riitä. Onneksi sitä en kokenut, että exä katto jotain tiktok videoita, missä joku eronnut nainen antaa parisuhdeneuvoja. Miten joku eronnut nainen voi antaa neuvoja parisuhteeseen. Eiks pitäs ottaa vastaan joltain mummilta ketä on ollut kimpassa 60 vuotta.
Niinku sanoin. Minut tuomitaan.
"Onneksi sitä en kokenut, että exä katto jotain tiktok videoita, missä joku eronnut nainen antaa parisuhdeneuvoja. Miten joku eronnut nainen voi antaa neuvoja parisuhteeseen. Eiks pitäs ottaa vastaan joltain mummilta ketä on ollut kimpassa 60 vuotta. "
Joistakin näistä kommenteista voi lukea rikkinäisen eroperhelapsuuden kaikuja. Kumppania voi kohdella miten vaan ja vaihtaa heti, kun alkuhuuma on haihtunut ja ensimmäisiä ongelmia alkaa muodostua. Eli ei ole kokemusta siitä, miten luoda kestäviä ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi muuttua puhumattomaksi ja etäiseksi myös omien (työ, talous, vanhemmat tms.) huoliensa takia, joita ei osaa tai halua jakaa kenenkään kanssa. Masentunut vetäytyy myös kuoreensa. Riidat puolison kanssa loukkaa joskus syvemmältä mitä näyttää ja luottamus toiseen heikkenee. Syitä on monia, naisilla tuntuu olevan eroaminen ja toiset naiset aina ensimmäinen oletus.
Siinä tilanteessa aikuiselta on oikeus odottaa, että hän avaa suunsa ja kertoo puolisolle syyn tuhoisalle käytökselleen. Mieskin osaa lausua esimerkiksi sanat, "minulla on nyt pahaa työstressiä". Mykkäkouluilu on henkistä väkivaltaa. Jos ei ota vastuuta kommunikaatiosta, tulee työstressinsä lisäksi vielä eronneeksikin. Sekö sitten auttaa?
Kommunikaatioon tarvitaan kaksi. Toinen kertoo, toinen kuulee. Aina vika ei ole pelkästään kertojassa.
Ellei kyseessä ole vakavaa korvasairautta tai vammaa, niin kuulee. Kuulihan se ennenkin. Eiks vaan.
Kuulemisella ja kuulemisella on ero. Huomaan, ettet aivan ymmärrä kommunikaation hienovaraisuutta. Jääkööt mysteeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Näin kävi exän kanssa. Ei puhunut eikä katsonut minua. Jos hän sanoi jotain niin tiukasti ja lyhyesti ja irvisteli. Ihan käsittämätöntä. Minä sanoin sitten haluavani eron ja erosin.
Tästä syntyy tilastoharha, että 70 % eroista on naisten aloittamia.
Totuus usein on se, että miehellä on usein toinen nainen ja/tai on puhumaton, mutta mies ei itse kuitenkaan hae eroa.
Sitten nainen sen hakee.
Tilastoissa näyttää siltä, että suurin osa eroista on naisten aloitteesta alunperin.
Noin on. Kun mies järjestää siten että ulospäin vaikuttaa naisen eronneen, on se kohteliasta, ikäänkuin viimeinen palvelus mieheltä naiselle. Silloin naisella on paljon parempi uudelleenpariutumisen todennäköisyys kuin tapauksesssa jossa ulkopuolisille käy selvästi ilmi että mies on jättänyt naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua vedättää toista kuukausitolkulla ja olla vain etäinen ja hiljaa.
Toinen ääripää mihin itsekin törmännyt on että mies rupeaa ihan tahallaan haastamaan riitaa arkipäivän asioista ja sit lähtee ovet paukkuen tai pitää mykkäkoulua päiväkausia.
Monet miehet on pelkureita eivåt halua puhua asioista, ei sanoa jos joku vaivaa, ärsyttää, nyppii
Naurettavaa alhaista kerrassaan sylettävää käytöstä. No eihän se silloin mies olekaan. Luokattoman huono siis joka suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä miesten kannata paljoa suutaan avata, kun pirttihirmu aloittaa kaikesta valittamisen ja nalkuttamisen...
Pääsee helpommalla kun on hiljaa!
Ehkäpä se syy ei aina ole miehissä vaan ...
Laiskuudessa?
Sitäpä minäkin.
Kyvyssä kuunnella toista. Me naiset sorrutaan siihen, että vain meidän tapa ja totuus on oikea. Ei ihme, että tulee yllätyksiä.
Ei sorruta, Pena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen ääripää mihin itsekin törmännyt on että mies rupeaa ihan tahallaan haastamaan riitaa arkipäivän asioista ja sit lähtee ovet paukkuen tai pitää mykkäkoulua päiväkausia.
Monet miehet on pelkureita eivåt halua puhua asioista, ei sanoa jos joku vaivaa, ärsyttää, nyppii
Naurettavaa alhaista kerrassaan sylettävää käytöstä. No eihän se silloin mies olekaan. Luokattoman huono siis joka suhteessa.
Huonokin mies on mies. Mies ei ole kunnianimi. Lopettakaa sen käyttö sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi muuttua puhumattomaksi ja etäiseksi myös omien (työ, talous, vanhemmat tms.) huoliensa takia, joita ei osaa tai halua jakaa kenenkään kanssa. Masentunut vetäytyy myös kuoreensa. Riidat puolison kanssa loukkaa joskus syvemmältä mitä näyttää ja luottamus toiseen heikkenee. Syitä on monia, naisilla tuntuu olevan eroaminen ja toiset naiset aina ensimmäinen oletus.
Siinä tilanteessa aikuiselta on oikeus odottaa, että hän avaa suunsa ja kertoo puolisolle syyn tuhoisalle käytökselleen. Mieskin osaa lausua esimerkiksi sanat, "minulla on nyt pahaa työstressiä". Mykkäkouluilu on henkistä väkivaltaa. Jos ei ota vastuuta kommunikaatiosta, tulee työstressinsä lisäksi vielä eronneeksikin. Sekö sitten auttaa?
Kommunikaatioon tarvitaan kaksi. Toinen kertoo, toinen kuulee. Aina vika ei ole pelkästään kertojassa.
Ellei kyseessä ole vakavaa korvasairautta tai vammaa, niin kuulee. Kuulihan se ennenkin. Eiks vaan.
Kuulemisella ja kuulemisella on ero. Huomaan, ettet aivan ymmärrä kommunikaation hienovaraisuutta. Jääkööt mysteeriksi.
Sinä et ymmärtänyt. V.ttuilua kettuilua mitätöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Näin kävi exän kanssa. Ei puhunut eikä katsonut minua. Jos hän sanoi jotain niin tiukasti ja lyhyesti ja irvisteli. Ihan käsittämätöntä. Minä sanoin sitten haluavani eron ja erosin.
Totuus usein on se, että miehellä on usein toinen nainen ja/tai on puhumaton, mutta mies ei itse kuitenkaan hae eroa.
Sitten nainen sen hakee.
Tilastoissa näyttää siltä, että suurin osa eroista on naisten aloitteesta alunperin.
Noin on. Kun mies järjestää siten että ulospäin vaikuttaa naisen eronneen, on se kohteliasta, ikäänkuin viimeinen palvelus mieheltä naiselle. Silloin naisella on paljon parempi uudelleenpariutumisen todennäköisyys kuin tapauksesssa jossa ulkopuolisille käy selvästi ilmi että mies on jättänyt naisen.
1 - 3 min
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten nainen sen hakee.
Ei pidä paikkaansa!
Itse tulin petetyksi ja jätetyksi (vaikka mies ei saanut sitä ensimmäistä hakemusta tehtyä). Olen kertonut tästä täysin avoimesti kaikille, enkä ole todellakaan hakenut uutta miestä vaan yrittänyt toipua vanhasta.
Silti minua piirittää kiihkeästi mies, joka on huomaavainen ja fiksu herrasmies. Hän on jo selvästi osoittanut, että hakisi minulle vaikka kuun taivaalta. Vaikea on vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin turha yrittää keskustella naisen kanssa joka on tehnyt pihtaamispäätöksen. Keskusteluyritys vain eskaloituu mitä erilaisempien syytteiden ryöppyyn miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaisi puhua naiselle jonka kanssa ei edes huvita olla? Miksi tämä on naisille niin vaikea ymmärtää?
Mies haluaa käyttää kaiken tarmonsa siihen naiseen jonka kanssa hän haluaa aikansa viettää.
Ei tää sen vaikeampaa ole.Eihän tämä ole vaikea yhtään ymmärtää.
Aloituksen pointti olikin tuoda tämä toimintakaava ilmi niille naisille, jotka eivät tätä vielä ole tajunneet.
Jos mies ei halua puhua kanssasi, vetäytyy, on puhumaton ja tyly, niin tämä on miesten tapa kertoa, etteivät enää halua olla parisuhteessa. Ja naisen pitäisi se tästä käytöksestä siis ymmärtää. Siinä kohtaa on jo myöhäistä puhua naisenkaan. Mies on jo päätöksensä tehnyt ja verkot on jo vesillä netissä, uuden naisen metsästystä.
Juuri näin. Ja jostain syystä nämä vätykset sitten eivät saa eroa aikaiseksi.
Eihän sillä ole väliä, kuka eron pistää vireille. Tärkeintä, että se tapahtuu. Yleensä se on nainen kun tekee aloitteen asiaan, vaikka ero haettaisiin yhteissopimuksesta. Olisiko niin, että naiset, jotka valittaa, että mies vaan muuttuu etäiseksi eikä puhu, roikottaa itse itseään löysässä hirressä. Sitten kiukuttaa, kun tajuaa, että se on ollut turhaa, ja syytetään miestä aloitekyvyttömyydestä eron suhteen. Pitäisi kysyä, miksi itse jäi roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin turha yrittää keskustella naisen kanssa joka on tehnyt pihtaamispäätöksen. Keskusteluyritys vain eskaloituu mitä erilaisempien syytteiden ryöppyyn miestä kohtaan.
Mielenkiintoista. En ole koskaan kuullut naisesta, joka olisi tehnyt tällaisen päätöksen.
Vaikuttaa siltä, että sinä olet tehnyt sellaisen päätöksen naisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika taitaa olla omassa huomiokyvyssä. Pitää ymmärtää vetää johtopäätöksiä. Sama juttuhan on pettämisen kanssa. Merkit on ulkopuolisille selvät, että mies pettää. Vaimo huomaa viimeisenä.
Pettäjä saa kaiken pahan aikanaan itselleen.
Miten uskaltaa pettää.
Sillä rikkoo itsensä kokonaan, itsearvostuksen. Ei ole mies enää omastakaan mielestä.
Niljake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?
Miehelle mikä tahansa on riitaa tai nalkutusta kun asioiden aikuismainen käsittely on täysin vieras taito
Jos suhde on kuollut eli toista ei kiinnosta, puheet ei auta. Ei ne yleensä auta muutenkaan. Se on vaan sellaista lätinää niiltä, jotka nostaa neuvomisesta palkkaa. Naiset tarttuu kuin oljenkorteen.
No jos ei se k.lli nouse ja kestä. Mitä semmosella puhumattomalla epäromanttisella minuuttimunalla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa naisista käyttää keskustelua henkisen väkivallan välineenä ja lisää siihen mukaan nöyryytyksen, eli ei riitä, että vastapuoli ei halua riidellä vaan naama pitää painaa paskaan. Opetelkaa miehet tappelemaan keskustelussa ja niin, että vedätte viivan maahan, tätä sinä et ylitä tai suhde oli tässä.
Kerro, millainen nöyryytys? Mitä se voisi olla?
Nöyryytys on varmaankin sitä, että nainen sanoo suoraan mielipiteensä miehen sikailusta.
Itserakkaalle kusipäiselle miehelle kannattaa ehdottomasti heittää törkeää ihan päin naamaa.
Jatkoelämälle kivaa... 😁...
Nöyryytys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää sen vaikeampaa ole.Eihän tämä ole vaikea yhtään ymmärtää.
Aloituksen pointti olikin tuoda tämä toimintakaava ilmi niille naisille, jotka eivät tätä vielä ole tajunneet.
Jos mies ei halua puhua kanssasi, vetäytyy, on puhumaton ja tyly, niin tämä on miesten tapa kertoa, etteivät enää halua olla parisuhteessa. Ja naisen pitäisi se tästä käytöksestä siis ymmärtää. Siinä kohtaa on jo myöhäistä puhua naisenkaan. Mies on jo päätöksensä tehnyt ja verkot on jo vesillä netissä, uuden naisen metsästystä.
Juuri näin. Ja jostain syystä nämä vätykset sitten eivät saa eroa aikaiseksi.
Eihän sillä ole väliä, kuka eron pistää vireille. Tärkeintä, että se tapahtuu. Yleensä se on nainen kun tekee aloitteen asiaan, vaikka ero haettaisiin yhteissopimuksesta. Olisiko niin, että naiset, jotka valittaa, että mies vaan muuttuu etäiseksi eikä puhu, roikottaa itse itseään löysässä hirressä. Sitten kiukuttaa, kun tajuaa, että se on ollut turhaa, ja syytetään miestä aloitekyvyttömyydestä eron suhteen. Pitäisi kysyä, miksi itse jäi roikkumaan.
Seli seli. Jos mies ilmoittaa haluavansa eron ja että hänellä on toinen ja omaisuus jakoon, niin onhan se nyt aivan selvä ja täysin yksipuolinen eropäätös. Ei sitä voi tuon selvemmin sanoa ja tehdä.
Silti hän ei hae eroa! Miksi ei?
Onko kyseessä draamaprinsessa, joka luulee että näin ilmoittamalla saa naisen tekemään kaikkensa ja anelemaan, että mies jäisi?
Miksi ollaan epätyydyttävissä suhteissa? Koska elämä on joskus hankalaa ja tulee vastoinkäymisiä. Jos on molemmin puolin luvattu yrittää, niin sitten yritetään. Sitten kun ei enää halua pitää lupaustaan, se täytyy kertoa ja erota ennen kuin alkaa uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?
Miehelle mikä tahansa on riitaa tai nalkutusta kun asioiden aikuismainen käsittely on täysin vieras taito
Jos suhde on kuollut eli toista ei kiinnosta, puheet ei auta. Ei ne yleensä auta muutenkaan. Se on vaan sellaista lätinää niiltä, jotka nostaa neuvomisesta palkkaa. Naiset tarttuu kuin oljenkorteen.
No jos ei se k.lli nouse ja kestä. Mitä semmosella puhumattomalla epäromanttisella minuuttimunalla tekee.
Kyllä varmasti kestäisin myös miehen impotenssin. Avioliitto, rakkaus ja kumppanuus on isompi asia kuin pelkkä seksi.
Mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan miehen sulkeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensin hiljaa ja etäinen sitten vittuileva perässä vedettävä kivireki.
Oltiin naimisissa 25v ja 10v siitä oli yllä mainittua.
Minulla puhkesi autoimmuunisairaus siitä stressistä.
Otin eron ja mies oli yllättynyt ja uhriutui. Ihmetteli miksi.
Päivittäinen huorittelu ja huuto oli ilmeisesti hänestä normaalia ja minä viallinen kun en jaksanut enää kuunnella.
Tuo kuulostaa ihan nykyiseltä puolisoltani, tosin emme ole olleet yhdessä kuin 12v. Minäkin mietin eroa. Minä olen muuttunut etäiseksi ja ei kiinnosta enää koko suhde miehen käytöksen takia.
Eli MIKSI se mies roikkuu kuolleessa suhteessa, jossa ei halua olla, eikä ota eroa?
Vastaa nyt tähän ketjun ydinkysymykseen, kun olet näköjään linjoilla.