Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies haluaa eron, hän muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi. Käyttävätkö kaikki miehet samaa eromiehen pelikirjaa siis?

Vierailija
01.08.2026 |

Tämä on selkeä käyttäytymiskaava. Minulle on käynyt näin ja ystävilleni. Eli kun mies on se, joka haluaa eron, hän muuttuu ensin puhumattomaksi ja etäiseksi. Tätä vaihetta voi kestää monta vuotta. Miksi kaikki eroa haluavat miehet muuttuvat puhumattomiksi?

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi puhua naiselle jonka kanssa ei edes huvita olla? Miksi tämä on naisille niin vaikea ymmärtää?

Mies haluaa käyttää kaiken tarmonsa siihen naiseen jonka kanssa hän haluaa aikansa viettää. 
Ei tää sen vaikeampaa ole. 

Tulet saamaan monta alapeukkua. Täällä naiset tietävät miesten asiat paremmin kuin mies itse.

Vierailija
122/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Tämä oli miehen vastaus selkeästi.

Ei ole miehen vastaus. Se on uhmaikäisen pikkulapsen vastaus.

Sinähän tietenkin naisena tiedät sen aina paremmin mitä miehen päässä liikkuu 🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies lopettaa panostamisen parisuhteeseen niin lopetan minäkin. Olen sillä lailla veemäinen tyyppi että alan shoppailla miehen rahoilla, käyn ulkona tyttökavereiden kanssa, flirttailen ja matkustelen. Elän käytännössä melkein sinkkuelämää. Enkä puhu tai selitä miehelle yhtään mitään

Eiköhän se eron käsittely ala kiinnostaa siinä kohtaa kun tili on tyhjä ja rouva on ollut jo toista viikkoa Italiassa lomalla rietastelemassa

Joku ajattelee että tämä on voimafantasia mutta ei ole. Meillä on ollut miehen törttöilyistä johtuvia ongelmia jo useita kuukausia, laskutavasta riippuen yli vuosikin. Olen ostanut miehen rahoilla surutta kaikkea luksusta ja lähtenyt omille teille jos on ottanut päähän. Vielä se jaksaa yrittää mun kanssa. Mutta sen kerran kun vetäytyy eikä enää yritä, laitan kaiken sileäksi täysin surutta 

Vai "flirttailet ja matkustelet"? Ja muka "miehen rahoilla". Kiva skenaario, Jarmo. 

Jep tiedän että kuulostaa voimafantasialta mutta ei ole. Jos linkkaisin sometilini niin ymmärtäisit miksi mies sietää tätä saadakseen minut (no itse on töppäillyt eli minä siedän myös häntä) ja miten voin vaan flirttailla menemään kenen kanssa huvittaa

Tunnet monta henkilöä joita tapaan vapaa-ajalla sosiaalisissa piireissä 

Vierailija
124/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi muuttua puhumattomaksi ja etäiseksi myös omien (työ, talous, vanhemmat tms.) huoliensa takia, joita ei osaa tai halua jakaa kenenkään kanssa. Masentunut vetäytyy myös kuoreensa. Riidat puolison kanssa loukkaa joskus syvemmältä mitä näyttää ja luottamus toiseen heikkenee. Syitä on monia, naisilla tuntuu olevan eroaminen ja toiset naiset aina ensimmäinen oletus. 

Siinä tilanteessa aikuiselta on oikeus odottaa, että hän avaa suunsa ja kertoo puolisolle syyn tuhoisalle käytökselleen. Mieskin osaa lausua esimerkiksi sanat, "minulla on nyt pahaa työstressiä". Mykkäkouluilu on henkistä väkivaltaa. Jos ei ota vastuuta kommunikaatiosta, tulee työstressinsä lisäksi vielä eronneeksikin. Sekö sitten auttaa?

Vierailija
125/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi muuttua puhumattomaksi ja etäiseksi myös omien (työ, talous, vanhemmat tms.) huoliensa takia, joita ei osaa tai halua jakaa kenenkään kanssa. Masentunut vetäytyy myös kuoreensa. Riidat puolison kanssa loukkaa joskus syvemmältä mitä näyttää ja luottamus toiseen heikkenee. Syitä on monia, naisilla tuntuu olevan eroaminen ja toiset naiset aina ensimmäinen oletus. 

Ihan varmasti näin. Toisaalta tässä puhutaan juuri siitä tilanteesta ennen eroa.

Mikä helvetin suhde se muka on, jos mies ei kerro itsestään ja asioistaan? 

Hyötysuhde. Kulut jaetaan.

Sellainen suhde jossa luottamus toiseen on jo mennyt.

Vierailija
126/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä toistunut sama. Istutaan hiljaa, puhutaan vain välttämättömät. Näin mies toimii pitkäänkin, eikä sano suoraan, että haluaa eron.

Noin se menee, kun ei jaksa enää. Olin tuollainen. Istuin sohvalla ja kuuntelin sitä paskaa luuri kädessä. Olisin kai voinut tehdä jotain, mutta ei kiinnostanut. Nyt minut teilataan, mutta moni mies saa kuunnella vtun typeriä juttuja. Et tee sitä ja tätä, vaikka on tehnyt, Kun mikään ei riitä. Kun mulla tuli mitta täyteen, niin mietin etteikö toi aidosti näe yhtään mitään. Tein mitä vaan, niin se oli yhtäkkiä väärin jne jne. Tämä on vain minun elämää, mutta on tossa pari muutakin sanonut samaa. Mikään ei riitä. Onneksi sitä en kokenut, että exä katto jotain tiktok videoita, missä joku eronnut nainen antaa parisuhdeneuvoja. Miten joku eronnut nainen voi antaa neuvoja parisuhteeseen. Eiks pitäs ottaa vastaan joltain mummilta ketä on ollut kimpassa 60 vuotta. 

Niinku sanoin. Minut tuomitaan. 

Vierailija
127/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi puhua naiselle jonka kanssa ei edes huvita olla? Miksi tämä on naisille niin vaikea ymmärtää?

Mies haluaa käyttää kaiken tarmonsa siihen naiseen jonka kanssa hän haluaa aikansa viettää. 

Haha. Ketjun alusta asti on juuri ihmetelty sitä, että mies jaksaa olla puhumattomana suhteessa vuosia!

Miksi mies jatkaa yhteiseloa naisen kanssa, jonka kanssa siis ei edes halua olla?

Mikä tässä on sullekin, mies(?!), mahdoton ymmärtää?

Vierailija
128/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista käyttää keskustelua henkisen väkivallan välineenä ja lisää siihen mukaan nöyryytyksen, eli ei riitä, että vastapuoli ei halua riidellä vaan naama pitää painaa paskaan. Opetelkaa miehet tappelemaan keskustelussa ja niin, että vedätte viivan maahan, tätä sinä et ylitä tai suhde oli tässä.

Kerro, millainen nöyryytys? Mitä se voisi olla?

Nöyryytys on varmaankin sitä, että nainen sanoo suoraan mielipiteensä miehen sikailusta.

Itserakkaalle kusipäiselle miehelle kannattaa ehdottomasti heittää törkeää ihan päin naamaa.

Jatkoelämälle kivaa... 😁...

Vierailija
129/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä ole vaikea yhtään ymmärtää.

Aloituksen pointti olikin tuoda tämä toimintakaava ilmi niille naisille, jotka eivät tätä vielä ole tajunneet.

Jos mies ei halua puhua kanssasi, vetäytyy, on puhumaton ja tyly, niin tämä on miesten tapa kertoa, etteivät enää halua olla parisuhteessa. Ja naisen pitäisi se tästä käytöksestä siis ymmärtää. Siinä kohtaa on jo myöhäistä puhua naisenkaan. Mies on jo päätöksensä tehnyt ja verkot on jo vesillä netissä, uuden naisen metsästystä.

Vierailija
130/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies lopettaa panostamisen parisuhteeseen niin lopetan minäkin. Olen sillä lailla veemäinen tyyppi että alan shoppailla miehen rahoilla, käyn ulkona tyttökavereiden kanssa, flirttailen ja matkustelen. Elän käytännössä melkein sinkkuelämää. Enkä puhu tai selitä miehelle yhtään mitään

Eiköhän se eron käsittely ala kiinnostaa siinä kohtaa kun tili on tyhjä ja rouva on ollut jo toista viikkoa Italiassa lomalla rietastelemassa

Joku ajattelee että tämä on voimafantasia mutta ei ole. Meillä on ollut miehen törttöilyistä johtuvia ongelmia jo useita kuukausia, laskutavasta riippuen yli vuosikin. Olen ostanut miehen rahoilla surutta kaikkea luksusta ja lähtenyt omille teille jos on ottanut päähän. Vielä se jaksaa yrittää mun kanssa. Mutta sen kerran kun vetäytyy eikä enää yritä, laitan kaiken sileäksi täysin surutta 

Aika id*ootti mies jos ei osaa pitää edes omia rahojaan erillään tuollaisen lort*n kanssa asuessa. No sinäpä olet itse valinnut puolisosi 🤣

Vierailija
131/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti näin. Toisaalta tässä puhutaan juuri siitä tilanteesta ennen eroa.

Mikä helvetin suhde se muka on, jos mies ei kerro itsestään ja asioistaan? 

Hyötysuhde. Kulut jaetaan.

Sellainen suhde jossa luottamus toiseen on jo mennyt.

Sellainen suhde kannattaa päättää, jos ei aktiivisesti pyri rakentamaan luottamusta uudelleen.

Vierailija
132/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Ketjun alusta asti on juuri ihmetelty sitä, että mies jaksaa olla puhumattomana suhteessa vuosia!

Miksi mies jatkaa yhteiseloa naisen kanssa, jonka kanssa siis ei edes halua olla?

Mikä tässä on sullekin, mies(?!), mahdoton ymmärtää?

Mies jatkaa yhteiseloa mukavuudenhalusta. Hänellä on usein tuossa kohtaa sivusuhde jo.

Ottaa rusinat pullasta molemmilta naisilta.

Kotona toimii ruokahuolto, pyykkipalvelu ja ehkä vielä seksipalvelutkin.

Eroaminen on työlästä ja epämukavaa. Ei miehet niitä tee, ellei kakkosnainen pakota.

Vierailija
133/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan toivovat että nainen hakee sitä eroa, ettei heidän tarvitse,

Miehet vois tulla vastaamaan, miksi käyttäydytte näin kaavamaisesti? Eli kun haluatte eron, muuttutte mykiksi. Tätä olen nähnyt nyt niin paljon, niin on selkeästi joku laumakäytös. Ihan niinkuin narsistit, he käyttäytyvät kuin lukisivat samaa pelikirjaa.

Miksi miesten tarvisi käyttäytyä naisten määräämällä tavalla? Jos heille on kerran luontaista toimia toisin. Eiköhän naiset huomaa, jos käytös on etäistä eikä mistään puhuta, että tunteet on kuolleet ja uusi suhdekin saattaa olla meneillään. Ehkeivät vaan halua uskoa sitä tai on tarve vatkata asioita. Yhtä hyvin miehet voisi vaatia muutoksia naisten käytökseen. 

Vierailija
134/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä toistunut sama. Istutaan hiljaa, puhutaan vain välttämättömät. Näin mies toimii pitkäänkin, eikä sano suoraan, että haluaa eron.

Noin se menee, kun ei jaksa enää. Olin tuollainen. Istuin sohvalla ja kuuntelin sitä paskaa luuri kädessä. Olisin kai voinut tehdä jotain, mutta ei kiinnostanut. Nyt minut teilataan, mutta moni mies saa kuunnella vtun typeriä juttuja. Et tee sitä ja tätä, vaikka on tehnyt, Kun mikään ei riitä. Kun mulla tuli mitta täyteen, niin mietin etteikö toi aidosti näe yhtään mitään. Tein mitä vaan, niin se oli yhtäkkiä väärin jne jne. Tämä on vain minun elämää, mutta on tossa pari muutakin sanonut samaa. Mikään ei riitä. Onneksi sitä en kokenut, että exä katto jotain tiktok videoita, missä joku eronnut nainen antaa parisuhdeneuvoja. Miten joku eronnut nainen voi antaa neuvoja parisuhteeseen. Eiks pitäs ottaa vastaan joltain mummilta ketä on ollut kimpassa 60 vuotta. 

Niinku sanoin. Minut tuomitaan. 

Ei sua tuomita. Kunhan vain vahvistuu tämä, että miehet eivät puhu, kun haluavat erota. Eivät siis edes saa sanotuksi, että haluavat eron. Muuttuvat puhumattomiksi ja etäisiksi toivoen, että nainen ottaa eron.

Vierailija
135/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Tämä oli miehen vastaus selkeästi.

Ei ole miehen vastaus. Se on uhmaikäisen pikkulapsen vastaus.

Sinähän tietenkin naisena tiedät sen aina paremmin mitä miehen päässä liikkuu 🤪

Onko tuo mies aikuinen vai alle kolmevuotias?

Aikuiselta mieheltä odotetaan aikuista tunteiden käsittelyä ja ilmaisua.

Kun jätin mieheni ja puin asiaa terapiassa oivalsin, että en todellisuudessa tuntenut miestä juurikaan. Koska mies oli puhumaton ja mykkä, niin minä kehitin hänen käytökselleen erilaisia selityksiä mielessäni. Ne saattoivat osua oikeaan tai väärään, kuka tietää. Mykkä puhumaton mies aikaansaa sellaisen parisuhdedynamiikan. Hän vaikutti nyrpeältä ja ärtyneeltä, kun muutin pois. En vieläkään tiedä ajatuksiaan ja tunteitaan. On muuten ihanaa ja vapauttavaa, ettei enää tarvitse arvailla vaan voi keskittyä nauttimaan omasta elämästä. Mykän miehen tunteiden arvuuttelu imee kaiken energian naisesta, se on minusta selkeäati henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä, jonka tarkoituskin on pitää toinen ruodussa, mies pysyy silloin suhteessa keskipisteenä, jota ympärillä hipsivä nainen joutuu yrittämään jatkuvasti ymmärtää ja tulkita. 

Vierailija
136/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä miesten kannata paljoa suutaan avata, kun pirttihirmu aloittaa kaikesta valittamisen ja nalkuttamisen...

Pääsee helpommalla kun on hiljaa!

Ehkäpä se syy ei aina ole miehissä vaan ...

Vierailija
137/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan toivovat että nainen hakee sitä eroa, ettei heidän tarvitse,

Miehet vois tulla vastaamaan, miksi käyttäydytte näin kaavamaisesti? Eli kun haluatte eron, muuttutte mykiksi. Tätä olen nähnyt nyt niin paljon, niin on selkeästi joku laumakäytös. Ihan niinkuin narsistit, he käyttäytyvät kuin lukisivat samaa pelikirjaa.

Miksi miesten tarvisi käyttäytyä naisten määräämällä tavalla? Jos heille on kerran luontaista toimia toisin. Eiköhän naiset huomaa, jos käytös on etäistä eikä mistään puhuta, että tunteet on kuolleet ja uusi suhdekin saattaa olla meneillään. Ehkeivät vaan halua uskoa sitä tai on tarve vatkata asioita. Yhtä hyvin miehet voisi vaatia muutoksia naisten käytökseen. 

Eihän tässä muutosta vaadittu! Kysellään vaan, että mistäköhän johtuu tämä ilmiö, että miehet eivät puhu, kun haluavat erota!

Eivät siis edes saa sanotuksi, että haluavat eron!

Vierailija
138/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät sitten käytä? Vai onko se "tarmo" niin vähäistä, että normaalitilanteessa riittää juuri ja juuri puhumiseen ja töissä käymiseen? Eron tullessa vain töissä käymiseen?

Vierailija
139/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsevät helpommalla kun toinen osapuoli on se joka joutuu eron ottamaan puheeksi.

Vierailija
140/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä miesten kannata paljoa suutaan avata, kun pirttihirmu aloittaa kaikesta valittamisen ja nalkuttamisen...

Pääsee helpommalla kun on hiljaa!

Ehkäpä se syy ei aina ole miehissä vaan ...

No niin naiset. Nyt on tarpeeksi tullut vastauksia miehiltä.

Eli jos miehenne muuttuu etäiseksi ja puhumattomaksi, tarkoittaa se miesten kielellä sitä, että he haluavat eron!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan