Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies haluaa eron, hän muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi. Käyttävätkö kaikki miehet samaa eromiehen pelikirjaa siis?

Vierailija
01.08.2026 |

Tämä on selkeä käyttäytymiskaava. Minulle on käynyt näin ja ystävilleni. Eli kun mies on se, joka haluaa eron, hän muuttuu ensin puhumattomaksi ja etäiseksi. Tätä vaihetta voi kestää monta vuotta. Miksi kaikki eroa haluavat miehet muuttuvat puhumattomiksi?

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tästä sukulaismiehiltäni ja vastasivat näin:

-Kun toinen ei enää merkitse mitään, niin ei ole kiinnostusta puhua. 

En usko tätä. Jos toinen on täysin yhdentekevä, hänelle on helppoa ja vaivatonta kertoa mitä ajattelee. Kuten että haluaa erota.

Uskoisit jos olisit kokenut.

Nimim. mies oli viisi vuotta puhumaton, kunnes kakaisi haluavansa eron

Ei kun en usko sitä, että puhumattomuuden syy olisi se, että "kun toinen ei enää merkitse mitään, niin ei ole kiinnostusta puhua."

Uskon kyllä puhumattomuuden. Myös oma, puhelias ex muuttui vetäytyväksi ennen eroa. Oli kylmä ja kova kuin kivi. Eikä puhunut.

Vierailija
102/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun mies muuttuu puhumattomaksi, olkaa naiset varuillanne. Mies hautoo silloin eroa, vaikkei sanokaan sitä ääneen.

Meillä mies varmaan hautonut eroa ensimmäisestä päivästä lähtien mikäli tuohon on uskominen.

Otit mykän puolisoksi?

Mykkäpaska se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi muuttua puhumattomaksi ja etäiseksi myös omien (työ, talous, vanhemmat tms.) huoliensa takia, joita ei osaa tai halua jakaa kenenkään kanssa. Masentunut vetäytyy myös kuoreensa. Riidat puolison kanssa loukkaa joskus syvemmältä mitä näyttää ja luottamus toiseen heikkenee. Syitä on monia, naisilla tuntuu olevan eroaminen ja toiset naiset aina ensimmäinen oletus. 

Vierailija
104/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sanonu vaikka kui monta kertaa että haluun erota mut muija on ku ei kuuliskaan. Ja ihan noilla kirjaimellisilla sanoilla Mä Haluan Erota. Kai sekin sit täällä vinkuu miks mies ei puhu mököttää vaan

No mikset sitten eroa, kun olet jo suoraan sanonut?

No ei se ilmeisesti ole ilmoitusluontoinen asia. Sitä paitti tän kaksion asuntolaina on mun, en kai nyt omasta asunnostani lähde? Oot sinäkin pöljä

Jos rakas veljesi tai hyvä ystäväsi kertoisi tuollaisesta tilanteesta sinulle, niin miten neuvoisit häntä toimimaan?

Hän kertoisi, että hänen naisystävänsä on hirveä ja mies haluaa erota ja on monta kertaa sanonut naiselle, että haluaa erota. Nainen vaan ei muuta mihinkään, asunto on 100%:n miehen.

Mikä olisi sinun neuvosi? Et kai sentään sanoisi, että ei voi sitten mitään, elä noin koko loppuelämäsi? Miksi sitten itse noudatat sitä linjaa?

Mikdi et OTA sitä eroa itse? Jos nainen oikeasti kieltäytyy muuttamasta pois, vaikka kerrot hänelle, että niin on tehtävä ja kerrot kaikille naisen ystäville ja sukulaisille, että haluat, että nainen muuttaa pois ja pyydät heitä auttamaan muutossa, niin jos ei jän suostu lähtemään, niin sinä voit netistä klikaten hakea käräjäoikeudesta yhteisasumisen purkua ja häätöä naiselle.

En lainkaan ymmärrä tpimettomuuttasi, jos kerran haluat erota, olet sen sanonutkin, niin miksi et eroa? Oletko työkyvytön mt-ongelmien vuoksi ja muutenkin elämänhallinta on hukassa? Jos saat aikaiseksi käydä opiskelemassa tai töissä, niin mikset saa aikaiseksi tehdä sitä 5 minuuttia vaativaa nettiklikkausta, jolla häädät kotiisi linnoittautuneen henkilön? Jos epäilet, ettet osaa, niin palkkaa asianajaja tekemään sen puolestasi. Tai jos tunnet ihmisiä, jotka osaavat auttaa, kuten vaikka vanhempasi, pyydä heiltä apua eroamiseen.

T. Pojan äiti

Vierailija
105/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista käyttää keskustelua henkisen väkivallan välineenä ja lisää siihen mukaan nöyryytyksen, eli ei riitä, että vastapuoli ei halua riidellä vaan naama pitää painaa paskaan. Opetelkaa miehet tappelemaan keskustelussa ja niin, että vedätte viivan maahan, tätä sinä et ylitä tai suhde oli tässä.

Kerro, millainen nöyryytys? Mitä se voisi olla?

Vierailija
106/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?

Miehelle mikä tahansa on riitaa tai nalkutusta kun asioiden aikuismainen käsittely on täysin vieras taito 

Naisella nyt sattuu olemaan yleensä merkittävästi paremmat sosiaaliset taidot. Siinä kun nainen hyökkää päälle ja riehuu verbaalisesti kuin pyörremyrsky niin mies ei ehdi ulos edes lähtötelineistä. Nöyryytys nöyryytyksen jälkeen niin jossain vaiheessa se sietokyky tulee täyteen ja sinkkuus alkaa kuulostamaan todella mukavalta vaikka siihen liittyykin uhka ikuisesta yksinäisyydestä.

Nöyryytys nöyryytyksen jälkeen.. Millaisia asioita, tilanteita?

Vierailija
107/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista käyttää keskustelua henkisen väkivallan välineenä ja lisää siihen mukaan nöyryytyksen, eli ei riitä, että vastapuoli ei halua riidellä vaan naama pitää painaa paskaan. Opetelkaa miehet tappelemaan keskustelussa ja niin, että vedätte viivan maahan, tätä sinä et ylitä tai suhde oli tässä.

Nöyryytys on varmaankin sitä, että nainen sanoo suoraan mielipiteensä miehen sikailusta.

Vierailija
108/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä toistunut sama. Istutaan hiljaa, puhutaan vain välttämättömät. Näin mies toimii pitkäänkin, eikä sano suoraan, että haluaa eron.

Ei kai huvita jutella kalkkunan kanssa.

Miksi haluat kuitenkin hukata ainutkertaisen elämäsi parisuhteessa halveksimasi "kalkkunan" kanssa? Oletko masokisti vai tyhmä?

Vierailija
109/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä toistunut sama. Istutaan hiljaa, puhutaan vain välttämättömät. Näin mies toimii pitkäänkin, eikä sano suoraan, että haluaa eron.

En tunnista tilannetta. Minusta miehet ovat aina kauheita hölöttäjiä ja juoruajia, hiljainen mies kelpaisi kyllä. 

Vierailija
110/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Näin kävi exän kanssa. Ei puhunut eikä katsonut minua. Jos hän sanoi jotain niin tiukasti ja lyhyesti ja irvisteli. Ihan käsittämätöntä. Minä sanoin sitten haluavani eron ja erosin. 

Tästä syntyy tilastoharha, että 70 % eroista on naisten aloittamia.

Totuus usein on se, että miehellä on usein toinen nainen ja/tai on puhumaton, mutta mies ei itse kuitenkaan hae eroa.

Sitten nainen sen hakee.

Tilastoissa näyttää siltä, että suurin osa eroista on naisten aloitteesta alunperin.

Mies teki näin. Ilmoitti haluavansa eron, että jaetaan omaisuus ja kerrotaan yhdessä lapsille. On toinen nainen. (Olin aiempien pettämisten yhteydessä kertonut, että ero tulee jos vielä toistuu.)

Minä totesin, että selvä, haetaan heti huomenna. Laitan oman hakemuksen ja kerron lapsille. Mies ei vastannut. Piti sitten kysyä useampaan kertaan, että onko hän hakenut. Sai jotenkuten haettua.

Kakkosvaihetta viivytti, senkin perään sain kysyä. Oli sitten senkin laittanut niin, että haemme yhdessä. Eli tilastollisesti olemme hakeneet eroa yhdessä, vaikka ero oli puhtaasti hänen juttunsa.

Vierailija
111/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Tämä oli miehen vastaus selkeästi.

Ei ole miehen vastaus. Se on uhmaikäisen pikkulapsen vastaus.

Vierailija
112/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies lopettaa panostamisen parisuhteeseen niin lopetan minäkin. Olen sillä lailla veemäinen tyyppi että alan shoppailla miehen rahoilla, käyn ulkona tyttökavereiden kanssa, flirttailen ja matkustelen. Elän käytännössä melkein sinkkuelämää. Enkä puhu tai selitä miehelle yhtään mitään

Eiköhän se eron käsittely ala kiinnostaa siinä kohtaa kun tili on tyhjä ja rouva on ollut jo toista viikkoa Italiassa lomalla rietastelemassa

Joku ajattelee että tämä on voimafantasia mutta ei ole. Meillä on ollut miehen törttöilyistä johtuvia ongelmia jo useita kuukausia, laskutavasta riippuen yli vuosikin. Olen ostanut miehen rahoilla surutta kaikkea luksusta ja lähtenyt omille teille jos on ottanut päähän. Vielä se jaksaa yrittää mun kanssa. Mutta sen kerran kun vetäytyy eikä enää yritä, laitan kaiken sileäksi täysin surutta 

Raha on vain rahaa eikä se vertaannu särkyneeseen sydämeen

Vierailija
113/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunnista tilannetta. Minusta miehet ovat aina kauheita hölöttäjiä ja juoruajia, hiljainen mies kelpaisi kyllä. 

Mutta eivätpä ole siinä kohtaa, kun hautovat eroa.

Vierailija
114/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöyryytys on varmaankin sitä, että nainen sanoo suoraan mielipiteensä miehen sikailusta.

Kummallekin rakentavan keskustelun opettelu henkisen väkivallan sijaan.

Vierailija
115/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi muuttua puhumattomaksi ja etäiseksi myös omien (työ, talous, vanhemmat tms.) huoliensa takia, joita ei osaa tai halua jakaa kenenkään kanssa. Masentunut vetäytyy myös kuoreensa. Riidat puolison kanssa loukkaa joskus syvemmältä mitä näyttää ja luottamus toiseen heikkenee. Syitä on monia, naisilla tuntuu olevan eroaminen ja toiset naiset aina ensimmäinen oletus. 

Ihan varmasti näin. Toisaalta tässä puhutaan juuri siitä tilanteesta ennen eroa.

Vierailija
116/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Paljonko itse olet viljellyt tunteista puhumista ja tunteiden osoittamista? Minä rakastan sinua.. milloin sinulla on tapana kertoa tämä?

Vierailija
117/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies lopettaa panostamisen parisuhteeseen niin lopetan minäkin. Olen sillä lailla veemäinen tyyppi että alan shoppailla miehen rahoilla, käyn ulkona tyttökavereiden kanssa, flirttailen ja matkustelen. Elän käytännössä melkein sinkkuelämää. Enkä puhu tai selitä miehelle yhtään mitään

Eiköhän se eron käsittely ala kiinnostaa siinä kohtaa kun tili on tyhjä ja rouva on ollut jo toista viikkoa Italiassa lomalla rietastelemassa

Joku ajattelee että tämä on voimafantasia mutta ei ole. Meillä on ollut miehen törttöilyistä johtuvia ongelmia jo useita kuukausia, laskutavasta riippuen yli vuosikin. Olen ostanut miehen rahoilla surutta kaikkea luksusta ja lähtenyt omille teille jos on ottanut päähän. Vielä se jaksaa yrittää mun kanssa. Mutta sen kerran kun vetäytyy eikä enää yritä, laitan kaiken sileäksi täysin surutta 

Vai "flirttailet ja matkustelet"? Ja muka "miehen rahoilla". Kiva skenaario, Jarmo. 

Vierailija
118/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi puhua naiselle jonka kanssa ei edes huvita olla? Miksi tämä on naisille niin vaikea ymmärtää?

Mies haluaa käyttää kaiken tarmonsa siihen naiseen jonka kanssa hän haluaa aikansa viettää. 
Ei tää sen vaikeampaa ole. 

Vierailija
119/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi puhua naiselle jonka kanssa ei edes huvita olla? Miksi tämä on naisille niin vaikea ymmärtää?

Mies haluaa käyttää kaiken tarmonsa siihen naiseen jonka kanssa hän haluaa aikansa viettää. 
Ei tää sen vaikeampaa ole. 

Täydellinen vastaus!

Vierailija
120/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti näin. Toisaalta tässä puhutaan juuri siitä tilanteesta ennen eroa.

Mikä helvetin suhde se muka on, jos mies ei kerro itsestään ja asioistaan? 

Hyötysuhde. Kulut jaetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi