Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies haluaa eron, hän muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi. Käyttävätkö kaikki miehet samaa eromiehen pelikirjaa siis?

Vierailija
01.08.2026 |

Tämä on selkeä käyttäytymiskaava. Minulle on käynyt näin ja ystävilleni. Eli kun mies on se, joka haluaa eron, hän muuttuu ensin puhumattomaksi ja etäiseksi. Tätä vaihetta voi kestää monta vuotta. Miksi kaikki eroa haluavat miehet muuttuvat puhumattomiksi?

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronut kolme kertaa, aina samalla kaavalla: Ensin naiseni alkoi pihtaamaan, sitten mukkäkoulua 1-3 kuukautta, sitten aloin peuhaamaan paremman naisen kanssa jota en viitsinyt erityisesti peitellä, jonka seurauksena vapaus koitti nopeasti ja helposti. 

Sen jälkeen kun nainen on alkanut pihtaamaan, tilanne aina muuttuu vain huonommaksi, se ei koskaan korjaannu.

Ajat naiset siis systemaattisesti siihen tilaan että eivät halua enää edes koskea suhun. Vaikka olisivat alun perin olleet rakastuneita, sinä saat heidät luonteellasi ja käytökselläsi inhoamaan sinua.

Kaksi eroani johtui vaihdevuosien aiheuttamasta pihtaamisesta, yksi pihtaaminen siitä että en halunut jälkeläistä.

Pidä vain kiinni omista kuvitelmistasi.

Et ole haluttu kumppanimies. Naiset huomaavat tämän nopeasti, kun erehtyvät suhteeseen.

Vierailija
82/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi niin voihan nainenkin silloin ottaa eron puheeksi. Onko pakko jäädä siihen vuosiksi odottelemaan. Molemmilla on vastuu. 

Miksi sen naisen pitäisi ottaa ero puheeksi, kun hän ei suunnittele eroa?

Pitääkö jumalauta kaikki tehdä miesten puolesta?

Hyi vitt... En ihmette yhtään että täällä kirjoittelevat ovat kokeneet tämän mykkyyden. Joidenkin suomi-naisten kanssa ei vain pysty puhumaan koska he kuvittelevat olevansa aina oikeassa vaikka tekisi kuinka törkeitä juttuja itse. Pysykää sinkkuina ei kukaan jää kaipaamaan.

Miksi siis mykkä mies ei vaan lähde suhteesta vaan väen vängällä jää suhteeseen sen kamalan suomi-naisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?

Miehelle mikä tahansa on riitaa tai nalkutusta kun asioiden aikuismainen käsittely on täysin vieras taito 

Naisella nyt sattuu olemaan yleensä merkittävästi paremmat sosiaaliset taidot. Siinä kun nainen hyökkää päälle ja riehuu verbaalisesti kuin pyörremyrsky niin mies ei ehdi ulos edes lähtötelineistä. Nöyryytys nöyryytyksen jälkeen niin jossain vaiheessa se sietokyky tulee täyteen ja sinkkuus alkaa kuulostamaan todella mukavalta vaikka siihen liittyykin uhka ikuisesta yksinäisyydestä.

Ei ne mitään satu olemaan kun naiset ihan itse joutuu ne opettelemaan. Miesten pitäisi ymmärtää tehdä sama 

Naisilla se sosiaalinen peli muodostaa elämäm rakenteen alusta alkaen. Pojilla se dynamiikka on hyvin erilainen. Tuo on käytännössä sama kun minä sanon, että nainen oppii ymmärtämään miestä käymällä läpi miehen kasvupolun, mutta sitähän sinä et ylemmyyden tunnossasi tekisi.

Ja sinä aikuisena avuttomana sitten vaan tyydyt kohtaloon että kun ei opetettu tai tullut kasvatuksen mukana niin voi voi

Ota kirja käteen ja lue. Aloita oma pohdinta. Tarkastele maailmaa tästä kulmasta. Joo ei tuu tapahtumaan 

Minä en puhu itsestäni yhtään mitään, mutta toistan sitä mitä olen tässä vuosien varrella havainnoinut laajassa kaveripiirissäni ja siihen on kyllä mahtunut sinunkinlaisiasi.

Eli olet juuri se hieman ällö aikamiespoika joka katsoo elämää sivusta ja kuvittelee ymmärtävänsä miten asiat menee, täysin ilman omaa kokemusta aiheesta :D jep okei

Vierailija
84/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tästä sukulaismiehiltäni ja vastasivat näin:

-Kun toinen ei enää merkitse mitään, niin ei ole kiinnostusta puhua. 

Vierailija
85/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?

Miehelle mikä tahansa on riitaa tai nalkutusta kun asioiden aikuismainen käsittely on täysin vieras taito 

Naisella nyt sattuu olemaan yleensä merkittävästi paremmat sosiaaliset taidot. Siinä kun nainen hyökkää päälle ja riehuu verbaalisesti kuin pyörremyrsky niin mies ei ehdi ulos edes lähtötelineistä. Nöyryytys nöyryytyksen jälkeen niin jossain vaiheessa se sietokyky tulee täyteen ja sinkkuus alkaa kuulostamaan todella mukavalta vaikka siihen liittyykin uhka ikuisesta yksinäisyydestä.

Ei ne mitään satu olemaan kun naiset ihan itse joutuu ne opettelemaan. Miesten pitäisi ymmärtää tehdä sama 

Naisilla se sosiaalinen peli muodostaa elämäm rakenteen alusta alkaen. Pojilla se dynamiikka on hyvin erilainen. Tuo on käytännössä sama kun minä sanon, että nainen oppii ymmärtämään miestä käymällä läpi miehen kasvupolun, mutta sitähän sinä et ylemmyyden tunnossasi tekisi.

Ja sinä aikuisena avuttomana sitten vaan tyydyt kohtaloon että kun ei opetettu tai tullut kasvatuksen mukana niin voi voi

Ota kirja käteen ja lue. Aloita oma pohdinta. Tarkastele maailmaa tästä kulmasta. Joo ei tuu tapahtumaan 

Minä en puhu itsestäni yhtään mitään, mutta toistan sitä mitä olen tässä vuosien varrella havainnoinut laajassa kaveripiirissäni ja siihen on kyllä mahtunut sinunkinlaisiasi.

Eli olet juuri se hieman ällö aikamiespoika joka katsoo elämää sivusta ja kuvittelee ymmärtävänsä miten asiat menee, täysin ilman omaa kokemusta aiheesta :D jep okei

No sinä olet se tyypillinen hieman yksinkertainen nainen joka puolesta sanasta luulee tuntevansa miehen niin hyvin, että voi lokeroida hänet yksinkertaisella tavalla yksinkertaisessa mielessään. Suon sen sinulle.

Vierailija
86/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Tämä oli miehen vastaus selkeästi.

Se ei vähennä kommentin arvoa. Suhde on pahassa solmussa, jos kumman tahansa kommunikointi on noin yksipuolista. Ei nainenkaan halua puhua mitään noin käyttäytyvälle kumppanille.

En tarkoittanutkaan, että kommentin arvo on vähäisempi, kun sen kirjoitti mies.

Halusin vain korostaa, että tuo vastaus oli tuossa miehen kommentti selkeästi ja katsokaapa sitä ajatusmaailmaa siinä.

Eli näin ajattelee puhumaton mies: "Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia."

Kummankin negatiivinen käytös ruokkii toinen toistaan. Toiselta ovat loppuneet kauniit sanat ja toinen vetäytyy kuoreensa. Kierre olisi saatava pysäytettyä. Suhde rikkoo sellaisena kumpaakin.

Ei siinä ole mitään kierrettä, kun toinen vetäytyy kommunikaatiosta kokonaan.

Eli kummatkin vetäytyvät ja ovat hiljaa, mutta jotenkin se on miehen syy tietenkin niin kuin kaikki täällä palstalla kuvittelee.

Vierailija
87/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Se ei vähennä kommentin arvoa. Suhde on pahassa solmussa, jos kumman tahansa kommunikointi on noin yksipuolista. Ei nainenkaan halua puhua mitään noin käyttäytyvälle kumppanille.

Halusin vain korostaa, että tuo vastaus oli tuossa miehen kommentti selkeästi ja katsokaapa sitä ajatusmaailmaa siinä.

Eli näin ajattelee puhumaton mies: "Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia."

Kummankin negatiivinen käytös ruokkii toinen toistaan. Toiselta ovat loppuneet kauniit sanat ja toinen vetäytyy kuoreensa. Kierre olisi saatava pysäytettyä. Suhde rikkoo sellaisena kumpaakin.

Eli kummatkin vetäytyvät ja ovat hiljaa, mutta jotenkin se on miehen syy tietenkin niin kuin kaikki täällä palstalla kuvittelee.

Luepas uudestaan ja ajatuksella.

Vierailija
88/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronut kolme kertaa, aina samalla kaavalla: Ensin naiseni alkoi pihtaamaan, sitten mukkäkoulua 1-3 kuukautta, sitten aloin peuhaamaan paremman naisen kanssa jota en viitsinyt erityisesti peitellä, jonka seurauksena vapaus koitti nopeasti ja helposti. 

Sen jälkeen kun nainen on alkanut pihtaamaan, tilanne aina muuttuu vain huonommaksi, se ei koskaan korjaannu.

Ajat naiset siis systemaattisesti siihen tilaan että eivät halua enää edes koskea suhun. Vaikka olisivat alun perin olleet rakastuneita, sinä saat heidät luonteellasi ja käytökselläsi inhoamaan sinua.

Hyvin kuvattu.

Vierailija
89/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita eromiehen pelikirjoja saa? Voiko ostaa tai lainata kirjastosta?

Vierailija
90/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä. Jos toinen on täysin yhdentekevä, hänelle on helppoa ja vaivatonta kertoa mitä ajattelee. Kuten että haluaa erota.

Vierailija
91/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän saa haukkumista osakseen, toinen vetäytyy, ja se saa keskustelua tarvitsevan raivostumaan entisestään. Kierre on valmis. Olen itse ollut kerran jälkimmäisen asemassa: jouduin yksin vastaamaan raskaasta tehtävästä, joka olisi ilman muuta kuulunut kummallekin.

Vierailija
92/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nainen vetäytyy ja on hiljaa? :D Missä maailmassa???

Naisethan nalkuttavat ja puhuvat liikaakin miesten mielestä. Justhan se yksikin sanoi syyksi puhumattomuuteensa sen, kun nainen puhuu liikaa.

Vierailija
93/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Näin kävi exän kanssa. Ei puhunut eikä katsonut minua. Jos hän sanoi jotain niin tiukasti ja lyhyesti ja irvisteli. Ihan käsittämätöntä. Minä sanoin sitten haluavani eron ja erosin. 

Vierailija
94/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä. Jos toinen on täysin yhdentekevä, hänelle on helppoa ja vaivatonta kertoa mitä ajattelee. Kuten että haluaa erota.

Uskoisit jos olisit kokenut.

Nimim. mies oli viisi vuotta puhumaton, kunnes kakaisi haluavansa eron

Vierailija
95/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Vierailija
96/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä toistunut sama. Istutaan hiljaa, puhutaan vain välttämättömät. Näin mies toimii pitkäänkin, eikä sano suoraan, että haluaa eron.

Ei kai huvita jutella kalkkunan kanssa.

Vierailija
97/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Näin kävi exän kanssa. Ei puhunut eikä katsonut minua. Jos hän sanoi jotain niin tiukasti ja lyhyesti ja irvisteli. Ihan käsittämätöntä. Minä sanoin sitten haluavani eron ja erosin. 

Tästä syntyy tilastoharha, että 70 % eroista on naisten aloittamia.

Totuus usein on se, että miehellä on usein toinen nainen ja/tai on puhumaton, mutta mies ei itse kuitenkaan hae eroa.

Sitten nainen sen hakee.

Tilastoissa näyttää siltä, että suurin osa eroista on naisten aloitteesta alunperin.

Vierailija
98/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän saa haukkumista osakseen, toinen vetäytyy, ja se saa keskustelua tarvitsevan raivostumaan entisestään. Kierre on valmis. Olen itse ollut kerran jälkimmäisen asemassa: jouduin yksin vastaamaan raskaasta tehtävästä, joka olisi ilman muuta kuulunut kummallekin.

Exä petti, loisi lompakolla ja lopetti kotitöiden teon sekä mökötti päivästä toiseen, kun olin kuulemma huono puoliso. Kun ilmoitin erosta, miehen mielestä minulla ei ollut yksin oikeus tehdä sellaista päätöstä ja mies oli pari viikkoa vuodepotilaana, jonka jälkeen hän ilmoitti ymmärtäneensä, kuinka paljon ole hänen eteensä tehnyt. Luuli tosissaan, että perun eron  :D

Vierailija
99/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi miehet tykkäävät ghostata (tapailukumppanin) naisia useammin; koska suhteen päättämisestä puhuminen johtaisi inttämiseen, tunneryöppyyn ja vaatimuksiin, eli negaa tulisi niskaan, ja sitähän mies ei kestä.  Siksi ei kannata puhua.

Näinhän se on. Tässä taas yhden miehen vastaus.

Vierailija
100/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies lopettaa panostamisen parisuhteeseen niin lopetan minäkin. Olen sillä lailla veemäinen tyyppi että alan shoppailla miehen rahoilla, käyn ulkona tyttökavereiden kanssa, flirttailen ja matkustelen. Elän käytännössä melkein sinkkuelämää. Enkä puhu tai selitä miehelle yhtään mitään

Eiköhän se eron käsittely ala kiinnostaa siinä kohtaa kun tili on tyhjä ja rouva on ollut jo toista viikkoa Italiassa lomalla rietastelemassa

Joku ajattelee että tämä on voimafantasia mutta ei ole. Meillä on ollut miehen törttöilyistä johtuvia ongelmia jo useita kuukausia, laskutavasta riippuen yli vuosikin. Olen ostanut miehen rahoilla surutta kaikkea luksusta ja lähtenyt omille teille jos on ottanut päähän. Vielä se jaksaa yrittää mun kanssa. Mutta sen kerran kun vetäytyy eikä enää yritä, laitan kaiken sileäksi täysin surutta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme