Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies haluaa eron, hän muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi. Käyttävätkö kaikki miehet samaa eromiehen pelikirjaa siis?

Vierailija
01.08.2026 |

Tämä on selkeä käyttäytymiskaava. Minulle on käynyt näin ja ystävilleni. Eli kun mies on se, joka haluaa eron, hän muuttuu ensin puhumattomaksi ja etäiseksi. Tätä vaihetta voi kestää monta vuotta. Miksi kaikki eroa haluavat miehet muuttuvat puhumattomiksi?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ottaa henkisen eron. Alkaa puuhailla omiaan ja elää rinnakkaista elämää. Vaimolla on paha olla ja hän yrittää puhua, maanitella, jopa riidellä. Mies etääntyy entisestään.

Mies ei ota eroa itse siksi koska hänellä ei ole henkisiä kykyjä vastata kysymykseen miksi. Tai ei halua alkaa korjaamaan mitään koska rahkeet ei riitä. Asioista ei osata puhua ja mies luovuttaa. Alkaa odotella koska nainen tekee päätöksen molempien puolesta

Aktiivisimmat miehet hommaa uutta tässä vaiheessa. Löytyy Tinderit ja muut

Tämä. Mies ei tiedä, miten ilmaista asiansa. Rupeaa sitten mykäksi ja etäiseksi. Kun puhekykyä ei ole. Mies menee lukkoon. Enintään voi saada vastauksena "tää ei nyt vaan toimi", kun nainen ihmettelee ääneen, mikä vialla. Sitä mies ei osaa enää avata, miksi ei toimi. Jotain vain on muuttunut. 

Olen myös kokenut tämän. 

Kun sitten lähdin konkreettisesti suhteesta eli jätin miehen, hän itkeä vollotti kuin pikkulapsi.

Vierailija
42/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun mies muuttuu puhumattomaksi, olkaa naiset varuillanne. Mies hautoo silloin eroa, vaikkei sanokaan sitä ääneen.

Meillä mies varmaan hautonut eroa ensimmäisestä päivästä lähtien mikäli tuohon on uskominen.

Otit mykän puolisoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies muuttuu puhumattomaksi ja etäiseksi niin voihan nainenkin silloin ottaa eron puheeksi. Onko pakko jäädä siihen vuosiksi odottelemaan. Molemmilla on vastuu. 

Miksi sen naisen pitäisi ottaa ero puheeksi, kun hän ei suunnittele eroa?

Pitääkö jumalauta kaikki tehdä miesten puolesta?

Vierailija
44/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan toivovat että nainen hakee sitä eroa, ettei heidän tarvitse,

Miehet vois tulla vastaamaan, miksi käyttäydytte näin kaavamaisesti? Eli kun haluatte eron, muuttutte mykiksi. Tätä olen nähnyt nyt niin paljon, niin on selkeästi joku laumakäytös. Ihan niinkuin narsistit, he käyttäytyvät kuin lukisivat samaa pelikirjaa.

Narsismilla on tämän kanssa tekemistä korkeintaan niin, että suojautuu narsistilta.

Et ymmärtänyt vertausta. Eihän narsismilla olekaan tämän kanssa mitään tekemistä.

Pointti olikin se, että ihmiset laumoina käyttäytyvät samantyylisesti oli asia kuin asia.

Narsistit käyttäytyvät saman pelikirjan mukaan toisistaan tietämättä ja eivät ole edes lukeneet koko pelikirjaa.

Eroa hautovat miehet käyttäytyvät samalla tavalla toisistaan tietämättä eli heittäytyvät puhumattomiksi.

Sota-ajan traumat sukupolvelta toiselle. Puhumattomuus. 

Vierailija
45/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Tämä oli miehen vastaus selkeästi.

Se ei vähennä kommentin arvoa. Suhde on pahassa solmussa, jos kumman tahansa kommunikointi on noin yksipuolista. Ei nainenkaan halua puhua mitään noin käyttäytyvälle kumppanille.

46/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?

Ja sitten vaan ratkaisevat sen ongelman sillä, että jäävät puhumattomana siihen? Aika outoa. Eikö kannattaisi lähteä huonosta suhteesta?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
47/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla nainen on tehnyt noin nyt pidempään, mutta hyvä, nyt sain vahvistuksen sille mistä on kysymys.

Eli nainen olikin mies.

Vierailija
48/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ottaa henkisen eron. Alkaa puuhailla omiaan ja elää rinnakkaista elämää. Vaimolla on paha olla ja hän yrittää puhua, maanitella, jopa riidellä. Mies etääntyy entisestään.

Mies ei ota eroa itse siksi koska hänellä ei ole henkisiä kykyjä vastata kysymykseen miksi. Tai ei halua alkaa korjaamaan mitään koska rahkeet ei riitä. Asioista ei osata puhua ja mies luovuttaa. Alkaa odotella koska nainen tekee päätöksen molempien puolesta

Aktiivisimmat miehet hommaa uutta tässä vaiheessa. Löytyy Tinderit ja muut

Tämä. Mies ei tiedä, miten ilmaista asiansa. Rupeaa sitten mykäksi ja etäiseksi. Kun puhekykyä ei ole. Mies menee lukkoon. Enintään voi saada vastauksena "tää ei nyt vaan toimi", kun nainen ihmettelee ääneen, mikä vialla. Sitä mies ei osaa enää avata, miksi ei toimi. Jotain vain on muuttunut. 

Olen myös kokenut tämän. 

Kun sitten lähdin konkreettisesti suhteesta eli jätin miehen, hän itkeä vollotti kuin pikkulapsi.

Ne aina yllättyy ja vollottaa. Tilittää sitten katkerana seuraavalle miten hirveä eksä olikaan 

Vierailija
49/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin hiljaa ja etäinen sitten vittuileva perässä vedettävä kivireki. 

Oltiin naimisissa 25v ja 10v siitä oli yllä mainittua. 

Minulla puhkesi autoimmuunisairaus siitä stressistä. 

Otin eron ja mies oli yllättynyt ja uhriutui. Ihmetteli miksi. 

Päivittäinen huorittelu ja huuto oli ilmeisesti hänestä normaalia ja minä viallinen kun en jaksanut enää kuunnella. 

Ei kun sinä olit muehen stressilelu. Eihän siitä voi suuttua tietenkään. Mita ihmetta?

Vierailija
50/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lause johtaa johonkin inttämiseen, mollaamiseen tai vastalauseisiin. Siksi ei kannata puhua. Pysyy edes jotkin välit. Kauniit sanat ovat vastapuolelta loppuneet. Vain vaatimuksia.

Vaatimukset, mies ei kestä. 

Vierailija
51/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ovat huomanneet että oman mielipiteen sanominen aiheuttaa riidan tai kitkaa?

Sä sait tästä heti alapeukkuja, vahvistaa juuri ironisesti sen että olet oikeassa

"Riita" tai "kitka" ovat pikkujuttuja verrattuna siihen, että antaa suhteen pikkuhiljaa kuolla vetäytymällä siitä täysin. Se on todella epäreilua käytöstä.

Vierailija
52/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sanonu vaikka kui monta kertaa että haluun erota mut muija on ku ei kuuliskaan. Ja ihan noilla kirjaimellisilla sanoilla Mä Haluan Erota. Kai sekin sit täällä vinkuu miks mies ei puhu mököttää vaan

No mikset sitten eroa, kun olet jo suoraan sanonut?

No ei se ilmeisesti ole ilmoitusluontoinen asia. Sitä paitti tän kaksion asuntolaina on mun, en kai nyt omasta asunnostani lähde? Oot sinäkin pöljä

Käräjäoikeudesta häätö naiselle. Niin jouduin itsekin tekemään, kun ex-avomies oli poismuuttohaluton.

Vierailija
53/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronut kolme kertaa, aina samalla kaavalla: Ensin naiseni alkoi pihtaamaan, sitten mukkäkoulua 1-3 kuukautta, sitten aloin peuhaamaan paremman naisen kanssa jota en viitsinyt erityisesti peitellä, jonka seurauksena vapaus koitti nopeasti ja helposti. 

Sen jälkeen kun nainen on alkanut pihtaamaan, tilanne aina muuttuu vain huonommaksi, se ei koskaan korjaannu.

Vierailija
54/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sanonu vaikka kui monta kertaa että haluun erota mut muija on ku ei kuuliskaan. Ja ihan noilla kirjaimellisilla sanoilla Mä Haluan Erota. Kai sekin sit täällä vinkuu miks mies ei puhu mököttää vaan

No miksi et ole eronnut? Onko tietokoneen näppäimistö jumissa?

Vierailija
55/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki mitä sanotte tullaan käyttämään teitä vastaan."

Vierailija
56/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä sait tästä heti alapeukkuja, vahvistaa juuri ironisesti sen että olet oikeassa

"Riita" tai "kitka" ovat pikkujuttuja verrattuna siihen, että antaa suhteen pikkuhiljaa kuolla vetäytymällä siitä täysin. Se on todella epäreilua käytöstä.

Riita ja kitka tarkoittanevat sitä, että naisella on oma mielipide asioista ja vaatii miestä kantamaan oman osansa kodista ja taloudesta.

Vierailija
57/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun mies muuttuu puhumattomaksi, olkaa naiset varuillanne. Mies hautoo silloin eroa, vaikkei sanokaan sitä ääneen.

Meillä mies varmaan hautonut eroa ensimmäisestä päivästä lähtien mikäli tuohon on uskominen.

Otit mykän puolisoksi?

Mullakin on ollut puolisona mies, jota ajattelin 'puhumattomana kivenä'.  Kun yritin kysellä, mitä miettii, ja onko jotain ongelmia. Vastaus oli aina: ei ole. Ei ole mitään, mistä (tarvisi) puhua. Minkäs sille voin. Ajattelin, että mies nyt vain on tuommoinen jurrikka.

Oikeasti sillä oli ihan omat pläänit elämälleen, johon minä en tulevaisuudessa enää kuulunut. 

Olin sydänjuuriani myöten loukkaantunut nimenomaan tästä pimittämisestä ja vedätyksestä. Minä en ollut hänelle kumppani, vaan hyödynnettävä resurssi. Kunnes minua ei enää tarvittu. 

Vierailija
58/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies halusi selkeästi erota, kun muuttui puhumattomaksi. Mä esitin, etten tajua mitään. Halusin nähdä, kuinka kauan mies kestää. Viisi vuotta meni.

Ja sitten miehet muka pelailevat jotain pelejä?

Mä en halunnut erota, joten olin ja elin kuten ennenkin. En reagoinut puhumattomuuteen mitenkään, en inttänyt, en uhkaillut erolla en pakottanut puhumaan. Olin ja elin vain. 

No oliko se hyvää elämää?

Vierailija
59/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin hiljaa ja etäinen sitten vittuileva perässä vedettävä kivireki. 

Oltiin naimisissa 25v ja 10v siitä oli yllä mainittua. 

Minulla puhkesi autoimmuunisairaus siitä stressistä. 

Otin eron ja mies oli yllättynyt ja uhriutui. Ihmetteli miksi. 

Päivittäinen huorittelu ja huuto oli ilmeisesti hänestä normaalia ja minä viallinen kun en jaksanut enää kuunnella. 

Aina ne yllättyy 😂😂😂

Näin se menee. Minä ehdin olla vuoden parisuhteessa kun mies alkoi hankalaksi. 

Haukkumista, sotkemista, ylimielistä käytöstä, vihjailuja muista naisista. 

Sitten yllättyi kun otin ja lähdin. 

Vierailija
60/140 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronut kolme kertaa, aina samalla kaavalla: Ensin naiseni alkoi pihtaamaan, sitten mukkäkoulua 1-3 kuukautta, sitten aloin peuhaamaan paremman naisen kanssa jota en viitsinyt erityisesti peitellä, jonka seurauksena vapaus koitti nopeasti ja helposti. 

Sen jälkeen kun nainen on alkanut pihtaamaan, tilanne aina muuttuu vain huonommaksi, se ei koskaan korjaannu.

Mieslapsi. Oikein kouluesimerkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi