Miksi ihmiset on niin ilkeitä?
Esim toivotaan toisen eroa ja kadulle joutumista.
Kommentit (21)
syy on internet, kännykät, media, persut ja kokoomus
Keskenkasvuisuus on syynä. Moni ikänsä puolesta aikuinen ihminen ei ole tunne-elämältään kovinkaan aikuinen.
Ei onneksi kaikki ole. Ehkä näillä ilkeillä on syynä luonnevika ja/tai elämän kurjat kokemukset ja älyn ja empatiakyvyn puute.
Olisit sinäkin pahallapäällä jos olis alapää täynnä hiekkaa kokoajan.
Oma elämä on kurjaa ja maailma vielä syöksyy ympärillä kaaokseen, joten monet ovat epötietoisia pahasta olostaan kuin pikkulapset.
Tajuatko et varsinkaan tukien leikkausten aikoihin pahoinvoivissa suhteessa elävät eivät pääse ollenkaan lähtemään? Suomi on muutenkin surullisen kuuluisa perheväkivallastaan.
No minä voin tunnustaa että joskus toivon toisille ihmisille pahoja asioita.
Esimerkiksi sellaiselle ihmiselle joka on toistuvasti puukottanut selkään, puhunut valheita minusta, mustamaalannut, ollut väkivaltainen, kiero ja ilkeä. Hänelle toivon että saa kokea kaiken sen mitä on minulle tehnyt, omana lääkkeenään.
Toivon omaa lääkettään kaikille ilkeille ihmisille. Sori siitä.
Aapee liputtaa väkivaltaisten suhteiden puolesta. Mehän niin kaivataan lisää uutisia napsahtaneista puolisoista. Mä en yhtään tykkää läpällä heitetyistä pakkoavioliitoista,kun jo nyt on pareja jotka jäävät avun ulkopuolelle.
En ymmärrä ollenkaan näitä ilkeitä, jotka toivovat pahaa toisille. Yksi elämä ja sulla on mahdollisuus ottaa millainen asenne tahansa. Ehkä kateutta,ymmärryksenpuute?
Täällä varsinkin persut on erikoistuneet siihen.
Koko ajan "vihervassarin/demarin/ituhipin itku saa nauttimaan". Mitä lapsia nämä on? Täytyy olla tosi paha olo, jos nauttii muiden huonosta olosta tai onnesta.
Vierailija wrote:
No minä voin tunnustaa että joskus toivon toisille ihmisille pahoja asioita.
Esimerkiksi sellaiselle ihmiselle joka on toistuvasti puukottanut selkään, puhunut valheita minusta, mustamaalannut, ollut väkivaltainen, kiero ja ilkeä. Hänelle toivon että saa kokea kaiken sen mitä on minulle tehnyt, omana lääkkeenään.
Toivon omaa lääkettään kaikille ilkeille ihmisille. Sori siitä.
Tällekin on paikkansa mutta silloin se ei olekaan ilkeyttä ja se pitää itse pystyä sanomaan ja tunnustamaan. Mutta sitten ei jatketa sitä huvikseen eikä katkeroiduta eikä aleta muuten ilkeiksi jne.
Vierailija wrote:
Täällä varsinkin persut on erikoistuneet siihen.
Koko ajan "vihervassarin/demarin/ituhipin itku saa nauttimaan". Mitä lapsia nämä on? Täytyy olla tosi paha olo, jos nauttii muiden huonosta olosta tai onnesta.
Täytyy ottaa huomioon että anonyymillä palstalla et tiedä keskustelukumppanin ikää. On helppo olla oikeistolainen "oman onnensa seppä" kun äiti tekee ruokaa.
Toisaalta jatkuvasti yllätyn kuinka kiltisti nykylapset puhuu toisilleen, eli kyllä nämä enimmäkseen taitaa olla 40v vauvoja jotka täällä kiukuttelee, mutta joukossa toki teinejä joille riittää huumoria rivouksista ja järkyttymisistä... tai ehkä omanikäisiä teinejä.
33v vauva
Joskus menee kuppi nurin totaalisesti ihan aiheesta. Pari päivää kuuntelin lähes jatkuvaa päänaukomista ja sitten olin todella ilkeä. Vähemmän ilkeä olisi kyllä voinut olla.
Vierailija wrote:
Jotkut kirjoittaa täällä että "ihanaa kun tuet poistetaan, nautin kun muutkin joutuu kärsimään".
On sellaisia ihmisiä, jotka kokee pershikeä, jos joku muukin saa jotain. Muistan kun yks työtön valitti toimeentulotuensaajista ja muista Kelan asiakkaista, mutta ei työttömistä. Sen mielestä ei vaan ollut oikein, että muutkin saa jotain.
Koska internetin ihmemaailmassa puhutaan tuntemattomille.Ei ole väliä käyttäytymissäännöillä.
Tosin uskallan väittää että joskus ero on ihan hyvä asa yksilölle, eikä ole huono asia jos sitä toivoo.
Jotkut kirjoittaa täällä että "ihanaa kun tuet poistetaan, nautin kun muutkin joutuu kärsimään".