Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (469)
Lapsettomilla pienet koirat nousee herkästi lapseksi. Hankitaan rattaat, otetaan kauppaan ja kahviloihin. Mukana kyläillessä. Ostetaan vaatteita ym (en tarkoita nyt kylmillä ilmoilla käytettäviä pukuja). Ovat mukana hääkuvissa.
En vie koiraani ruokakauppaan, jätän mieluiten kotiin että voin rauhassa keskittyä ostosten tekoon. Minua ei kuitenkaan toisten koirat kaupassa häiritse mitenkään, vaikka periaatteessa koiralle allerginen olen itsekin. Omaan koiraan piti hieman siedättäytyä ja käyttää mm. allergialääkettä aluksi. Nykyään omasta koirasta ei ole oireita, muista koirista kylläkin. Kauppakeskuksissa ja koirat sallivissa kahviloissa tulee kuitenkin reissussa käytyä, koiramme on koulutettu ja osaa käyttäytyä mallikkaasti. Yleensä kauppakeskuksissa varsinkin tervehtimään haluavia on välillä liikaakin, ei ole yleensä kukaan tullut valittamaan. Kauppakeskuksissa ym. käymisiä on koiran kanssa kuitenkin harjoiteltava pennusta alkaen, varsinkin jos on isompikokoinen koira, kuten meillä.
Vierailija kirjoitti:
Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.
Ostat ruuat ennen lähteä ja kuljetat kylmälaukussa.
Tai koira ensin mökkiin ja sitten kauppaan.
Nuolee takapuolta ja sen jälkeen haistelemaan hyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.
Meillä kauppaan matkaa 50 km, joten menomatkalla hoidetaan ostokset koira mukana.
Voi luoja tätä samaa paskanjauhantaa näissä aloituksissa. Ap yritti keksiä millä aiheella saisi hiukan huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).
niin tai olla ottamatta mukaan jokapaikkaan. Pahimmat idiootit pitää vielä ajaessaan sylissä koiraa. Sitten paniikkitilanteen jälkeen kaivellaan puudelin jämiä lusikalla jarrupolkin välistä. Onneksi tyhmyys ei ole tarttuvaa ja noi luonto korjaa noi pahimmat pois.
Kun vauva-palstaa lukee, niin luonnolla tuntuu kestävän hiton kauan poistaa tarpeeton materiaali pallolta.
Jos kauppias sallii koirat ja tarjoaa koirakärryt, niin tätä vastustavat voivat äänestää jaloillaan ja mennä muualle. Ihan niin kuin muissakin tiloissa, joihin koirien tuominen on sallittua. Ainakin omassa kaupungissa on enemmän ravintoloita ja kauppoja, joihin EI saa tuoda koiraa kuin sellaisia mihin saa tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet mökit on kaukana kaupoista. Esim. tuttujen mökki on saaressa. Ja venelaituriltakin on kauppaan matkaa yli 20km.
Jos on helle, eikä voi jättää autoon koiraa, ja kaupassa on koirakärry, niin sinne kauppaan mukaan vaan se koira. Se on kauppiaan päätös mitä sallii (ainakin K-kaupoissa) eikä teillä ole siihen mitään sananvaltaa. Voitte toki mennä itse toiseen kauppaan, jos niin häiritsee, mutta ette te niitä sääntöjä laadi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomilla pienet koirat nousee herkästi lapseksi. Hankitaan rattaat, otetaan kauppaan ja kahviloihin. Mukana kyläillessä. Ostetaan vaatteita ym (en tarkoita nyt kylmillä ilmoilla käytettäviä pukuja). Ovat mukana hääkuvissa.
Meillä on koira mukana kahvilassa säännöllisesti. Ei se ketään siellä pöydän alla nukkuessa häiritse. Tehdään aina perjantaisin töiden ja koulun jälkeen tyttären kanssa lenkki niin, että kävellään kaupungin keskustaan. Käydään kahvilla ja kävellään takaisin. Koira saa hyvän pitkän lenkin ja me hyvää kahvia. Kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen vaihtoehto on jättää autoon ja on helle (eli autoon jättäminen ei ole vaihtoehto eikä laillista).
niin tai olla ottamatta mukaan jokapaikkaan. Pahimmat idiootit pitää vielä ajaessaan sylissä koiraa. Sitten paniikkitilanteen jälkeen kaivellaan puudelin jämiä lusikalla jarrupolkin välistä. Onneksi tyhmyys ei ole tarttuvaa ja noi luonto korjaa noi pahimmat pois.
Pahimmat idiootit niputtaa kaikki koirat puudeleiksi. Erotatko edes eri rotuja, vaikka esität täällä jotain asiantuntijaa.
Ps. kuskin sylissä istuvia koiria ei todellisuudessa näe edes kerran vuodessa. En muista koska olisin viimeeksi nähnyt ja todellakin kiinnitän huomiota kaikkiin koiriin, joita näen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään kauppaa missä koira saisi kävellä normaalisti. Kaikissa pitää olla joko sylissä tai kärrryssä.
Voisitte näiden juttujen yhteydessä kertoa missä kunnassa/kaupungissa ja missä kaupassa olette näitä tapauksia nähneet.
Vierailija kirjoitti:
Koirani ei nuole takapuoltansa. Pesen takamuksen jokaisen ulkoilun jälkeen ja kuivaan huolella
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Mun luokse koirat eivät ole tervetulleita. Yksi kaveri ei enää sen takia käy kylässä, mutta eipä tuo haittaa. Omaa elämäänsä vaikeuttaa, kun koira on täysin läheisriippuvainen, ei pysty olemaan hetkeäkään yksin. Mut mä päätän, että tuleeko mun kotiin koiria.
Suosin kauppoja, joissa koirakärryt ja yleensähän ne ruokakaupat ovat K-ryhmän kauppoja. Meidän Mustimatilda rakastaa käydä kaupassa. Jo autossa kaupan pihaan kaartaessa kuuluu takapenkiltä pienoisen ilonvinkaisu. Ja askeleet autosta kauppaan ovat nopeita ja iloisia, häntä heiluu ja pikkuisen koiran kasvoilla on iloisen odottava ilme. Mustimatilda kävelee edelläni suoraan koirakärryille ja jää odottamaan, että nostan hänet kärryjen kyytiin.
Hän seisoo kärryissä etutassut kärrynreunalla kuin Titanic-elokuvassa, paitsi ettei tyrskyä ja tuule, ja katsoo uljaasti eteen päin, ostostoimitusta valvoen. Toki asento ajoittain muuttuu, sillä Mustimatilda saa kaupassa yleensä erittäin paljon positiivista huomiota ja rapsutuksia. Mustimatilda rakastaa kaupassakäyntiä, se on hänelle hyvin tärkeä sosiaalinen tapahtuma
Mun miesystävä hoitaa välillä exänsä koiraa. Mä nukun silloin kotonani, enkä miehen kanssa. Jos se koira edes pysyisi lattiatasolla, eikä änkeäisi sänkyyn, niin voisin harkita samassa asunnossa punkkaamista, mutta muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Mun luokse koirat eivät ole tervetulleita. Yksi kaveri ei enää sen takia käy kylässä, mutta eipä tuo haittaa. Omaa elämäänsä vaikeuttaa, kun koira on täysin läheisriippuvainen, ei pysty olemaan hetkeäkään yksin. Mut mä päätän, että tuleeko mun kotiin koiria.
Sulla ei sitten varmaan ole paljon kavereita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat idiootit niputtaa kaikki koirat puudeleiksi. Erotatko edes eri rotuja, vaikka esität täällä jotain asiantuntijaa.
Ps. kuskin sylissä istuvia koiria ei todellisuudessa näe edes kerran vuodessa. En muista koska olisin viimeeksi nähnyt ja todellakin kiinnitän huomiota kaikkiin koiriin, joita näen.
Mulla tuli hirveä riita kaverin kanssa, kun hän pitää koiraa vapaana autossa. Helvetinmoinen pommi kolaritilanteessa. Kieltäydyin reissusta tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei sitten varmaan ole paljon kavereita...
Tarpeeksi. Kahdella koirakin, mutta ymmärtävät, että koiraa ei tuoda luokseni, koska en halua. Toisen kaverin luona voin vierailla, sillä koira käy vain nopeasti tervehtimässä ja tarkastamassa tulijan, jonka jälkeen kaverini käskee sen toiseen huoneeseen, jossa se pysyy ihan rauhallisena. Totta kai hyväksyn sen, että koira käy katsomassa, että kuka sen tontille tuli. Toisen kaverin koira ei kyllä usko mitään ja siellä en vieraile. Vaikka se laitettaisiin toiseen huoneeseen, niin siellä se sitten vouhkaa ja vinkuu, rasittavaa.