Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira pitää viedä kauppaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin. 

Kommentit (469)

Vierailija
321/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, jotkut tulee isojen koirien kanssa vastaan esim vaate kaupassa, ihmettelen tätä buumia että eläimet saa mennä levittämään karvojaan ja hilsettään vaateliikkeeseen jossa asioi myös moni allergikko, samoin en ymmärrä että ruokakaupat, kahvilat, ravintolat yms sallii koirat kauppaan. 

Nykyajan idiotismia

Vierailija
322/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraa voi aina jättää kotiin kauppareissulla, koska koira matkustaa perheen mukana esim. viikon matkalla. Koti siis voi olla aika kaukana. Onneksi koiran saa ottaa mukaan jo moneen paikkaan. Kannattaa pyrkiä suvaitsevaisuuteen ja yrittää ymmärtää, että ihmisillä on eri arvoja ja koirat monille perheenjäseniä. Allergian suhteenkin ovat ajatukset muuttuneet, eikä kaiken karttaminen ja pelkääminen ole välttämättä paras ratkaisu. Itselle sattui bussissa tapaus, että puolimatkassa eräs matkustaja huomasi koirani ja sen jälkeen alkoi tuntea allergian oireita. Lähes 200 kilometriä

oli kuitenkin mennyt ensin ilman oireita. Koska kuljettaja ehdotti hänelle, että voi jäädä pois, niin loppumatkakin on onneksi sujui hänellä oireitta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukussa voi pitää jännälihapullia ja sujauttaa ostoskärryyn sille rakille nokan eteen.

Vierailija
324/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ylittää ne rajat koirineen. Jos koira saa tulla kauppaan, mutta ei koskea elintarvikkeisiin, niin sitten sinne jopa pissataan, pakataan tai nuuhkitaan elintarvikkeita. Jos koira saa tulla bussiin ja istua lattialla, niin koiria näkee penkeillä. Hotelliin saa tulla koira lattialle, niin ne otetaan sänkyyn. Yms. Ylimielisyyttä ja sitten ihmetellään miksi toiset ei tykkää. 

Niitä jotkut pitää irrallaan liikkeissä. Kulkevat esim. kassapisteen takana ja omistaja ylimielinen "ei se mitään tee". Omistajat sanelee tätä nykyä säännöt mitä ne saa tehdä ja tosi äkäsiä jos sanoo jotakin. Mennyt ihan överiksi. 

Vierailija
325/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin vastaus löytyy sieltä hihnan tai flexin päästä.

Niin paljon saa lukea käytöshäiriöisistä koirista. Millainen omistaja, niin sellainen lemmikki.

Nykyään annetaan koirien tehdä tarpernsa minne sattuu. Ja minne se yksi koira nostaa jalkaa, niin sinne tulee tulee lisää hajumerkkejä.

Talon kivijalkoihin, kukkaistutuksiin, puistonpenkkeihin.

Flexejä ei osata käyttää, vaan se hihna kulkee jälkakäytävällä koko mitaltaan, niin että takaa tuleva pyöräilijä voipi kaatua pyörineen.

Tai katua ylittäessä koira vie ja nuuhkii, ja kun hihna on löysällä, niin pelaako reaktio niin ettei jää auton alle.

Ja ihmiset jotka ei väistä.

Itse kuljen kadun oikeaa reunaa, ja sitten tulee koiraihminen jonka koiran on pakko kulkea vastaan samalla puolella, mutta ei voida väistää. Edes kokonaan nurmikon puolelle.

Hyvä kommentti

Vierailija
326/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua puri koira, joka oli karannut pihasta. Muikkeli huusi: "Ei se mitään tee." Juu, eipä, paitsi, että puri jo. Säntäsi kohti ja nappasi käsivarteen kiinni. Onneksi mulla oli nahkatakki, niin ei mennyt hampaat ihosta läpi. Takki meni kylläkin pilalle. 

Vierailija
327/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.

Ei pysty ostamaan ruokaa etukäteen millään, vaan pakko hakea matkalta. Niinpä tietenkin. Ja kylmälaukut on keksitty. 

Vierailija
328/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralähtöisessä kasvatuksessa koira päättää ostokset. Omistaja täyttää kärryn.

Vierailija
329/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan samaa oon ihmetelly lapsista, ne kauppaan tuodut koirat sentään yleensä osaavat olla hiljaa

Niin en tiedä. Sitä on aika nopeasti jos jonkinlaista viranomaista ovella, kun alat päinsä jättämään pieniä tenavia. 

Ja vaikkei olisikaan, niin kaupassa käynti on ihan normaalia elämää, johon lapsetkin voi osallistua.

Vierailija
330/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi jättää koiraa pihalle, se voi kadota ja sillä teetetään näitä resquepentuja. Tai kiusataan ja kidutetaan. 

Vierailija
331/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso kapista koirakärryä hyvällä.

Vierailija
332/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä matka lähikauppaan ja jos joudun hakemaan paketin sieltä niin yhdistän sen usein mielelläni lenkkiin koiran kanssa. Ruokaostokset teen ilman koiraa. 

Vierailija
333/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan samaa oon ihmetelly lapsista, ne kauppaan tuodut koirat sentään yleensä osaavat olla hiljaa

Lapset eivät paskanna lattialle.

Vierailija
334/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kun lapsi, kaikki eivät pärjää yksin kotona kovin hyvin. Koira saattaa kokea eroahdistusta. Ja joissain tilanteissa on paljon kätevämpää mennä koiran tai lapsen kanssa kauppaan sen sijaan että kävisi itse kaupassa ensin ja sitten ajaisi taas hakemaan koiran tai lapsen kotoa.

Lisäksi koiria olisi aivan ihana nähdä kaupassa, iloistuttavat suurinta osaa ihmisistä. Harmi etten itse ole vielä nähnyt kertaakaan. Jos sinulla on ongelma koirien kanssa niin toivon että opettelet suvaitsevaisuutta jotta opit hyväksymään muutkin olennot tällä planeetalla. Myös heillä on oikeus olla täälä.

On paska koiranomistaja, jos koira ei selviä kauppareissua yksikseen. 

Vierailija
335/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koiraa ei saa jättää autoon kesällä. Voit olla koiran kanssa kahdestaan menossa mökille ja pakko ostaa ruokaa matkalla. Vaihtoehdot on koira mukaan tai syöt sammalta mökin pihasta.

Ei pysty ostamaan ruokaa etukäteen millään, vaan pakko hakea matkalta. Niinpä tietenkin. Ja kylmälaukut on keksitty. 

Miksi tehdä asiat vaikeasti, jos koiran voi ottaa mukaan kauppaan. Eri

Vierailija
336/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakin syö ja on kaupan asiakas.

Vierailija
337/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa on sellainen koirakärry. Kysyin meidän K-kaupan Jounilta, onko kokorajoitusta, ja hän vastasi, että kunhan saat sen tuohon kärryyn. Mutta mutta, meidän Mörri painaa yli 50 kg ja olen vain pieni vanhahko nainen. Apuuua! Tämä on törkeää syrjintää!

Vierailija
338/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkaa vaikuttaa siltä, että olen yli-ihminen. Minua ei häiritse, jos naapuri menee koiransa kanssa kauppaan (mikäli se sallittua siis). Minua ei häiritse lapset, ei känniläiset. Toisaalta olenkin joustava ihmisenä noin muutenkin. Olen pienessä kaupassa max. 5 minuuttia, ja jotenkin tuntuu oudolta, että jotakuta voisi tuollaisen kauppareissun aikana mennä suorastaan elämältä pohja jonkun koiran takia. Isoissa kaupoissa esim Prismassa en ole koiria nähnytkään, toki jos Musti ja Mirri on, niin koiria näkyy myös isojenkin kauppojen käytävällä.  Voi olla, että isompiikin kauppoihin on koirat tervetulleita jossakin päin. 

Onneksi minulla hyvä resilienssi, koska vaikuttaa hyvin raskaalta elämältä tuollainen valittajien elämä. Allergiat joo erikseen, mutta kyllä ne opaskoiratkin kaupassa käy. Ja toisaalta eläimiä nyt liikkuu julkisissa kulkuvälineissäkin, että varmaan allergikon on täytynyt varautua asianmukaisesti muutenkin. 

Vierailija
339/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ylittää ne rajat koirineen. Jos koira saa tulla kauppaan, mutta ei koskea elintarvikkeisiin, niin sitten sinne jopa pissataan, pakataan tai nuuhkitaan elintarvikkeita. Jos koira saa tulla bussiin ja istua lattialla, niin koiria näkee penkeillä. Hotelliin saa tulla koira lattialle, niin ne otetaan sänkyyn. Yms. Ylimielisyyttä ja sitten ihmetellään miksi toiset ei tykkää. 

Niitä jotkut pitää irrallaan liikkeissä. Kulkevat esim. kassapisteen takana ja omistaja ylimielinen "ei se mitään tee". Omistajat sanelee tätä nykyä säännöt mitä ne saa tehdä ja tosi äkäsiä jos sanoo jotakin. Mennyt ihan överiksi. 

En ole nähnyt yhtään koiraa irti kaupassa ja muutenkin tosi vähän koiria on näkynyt kaupassa. Ei ole ollut harmia.

Vierailija
340/469 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa jatkaa miettimistä. Todennäköisesti et omista koiraa, tai asut esim. maalla?

Vien koiran, jos noin 4-6 km lenkin päälle menen kaupan ohi ja muistan tarvitsemani esim. maitopurkin. En lähde erikseen kävelemään vielä 2 km kotio koiraa viemään, ja käyn kaupassa, jossa on koirakärryt sen purkin hakemassa. Säästän niin omaa energiaa kuin aikaa, enkä toiminnalla satuta ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan