Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on.
Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle.
Säästyy kaikkien hermot.
Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa.
Mitä se hyödyttää kotiin tilata jos olen koirani kanssa satojen kilometrien päässä kotoa? Mihin tilaan? Asemalle, laivaterminaaliin, johonkin kadunkulmaan?
Tekemällä tehtyjä ongelmia. Tekosyyksi aina liuta sepitteitä. Lopuksi jää tunne kuinka stressaavaa se "koirallisten" elämä on. 😳
Vierailija kirjoitti:
Eilen luin facen koiraryhmässä ketjua missä naurettiin kun koiralla oli päässyt pökäleet kaupan lattialle.
Ihmiset sitten jakoivat omien koiriensa "vahinkoja" kauppakäytävillä lemmikkikaupoissa ja vähän muuallakin.
Mutta siellä missä koira niin siellä jätöksiä merkkauksia ymv.
En vieläkään ymmärrä miksi tämä koirien tuominen paikkoihin missä ei millään tavalla ole perusteltua, että miksi sen lemmikin kanssa pitää päästä kaikkialle.
Vaatekauppoihin, kahviloihin, virastoihin jne.
Ja ne lemmikit tuodaan vaikka ovessa olisi se kieltotarrakin.
Täällä olevien raivo kommentit kun kertoo esim allergiasta on järkyttäviä, ihan kuin se koira olis rinnastettava ihmiseen, koirille annettu ihan ihmisen asema vaikka se on eläin, tykkään koirista mutta mielestäni kanssa ei ruokakaupat tai mitkään elintarvikeliikkeet ole koirien paikka.
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina yhtä hilpeitä keskusteluja, ihmiset kiljumassa kitarisat punaisina, miksi koiria ei saa ottaa mukaan sinne, tänne yai tonne ja siitä huolimatta koirat saa ottaa mukaansa yhä useampaan paikkaan 👍
Jätät varmasti hammaslääkärinkin väliin kun koirasi ei pääse vastaanotolle? 🤣
Meillä on kaikissa lähi k-kaupoissa koirakärryt, mutta vain harvoin näkee koiria kaupassa. Oma koira stressaantuu kaupassa, joten on mukana vain harvoin. Yleensä vain silloin, kun on pakko koiralenkin yhteydessä hakea kaupasta äkkiä jotain.
Koirakärryt ja koirien salliminen kaupoissa on hyvä juttu esim. yksinäisille vanhuksille, joilla on koira. Meidän alueella asuu näitä yllättävän paljon. Leskiä, joiden ainoa seura päivässä on koira. Se pieni koiruliini kulkee näillä mukana joka paikkaan aina. En minäkään omaa kääpiökokoista koiraani jättäisi varastettavaksi kaupan ulkopuolelle. Ja nämä vanhukset ovat meillä se suurin käyttäjäryhmä koirakärryille. En edes muista koska olisin kenelläkään muun nähnyt käyttävän niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai noita kärryjä ole rajoitettu vain koirille? Ei ole kyllä varmaan tieto. Kai ne siat ja lampaat voi yhtä hyvin tulla kauppaan, kunhan nostetaan kärryyn ja osaavat käyttäytyä niin etteivät häiritse muita asiakkaita ja ovat opetettu sisäsiisteiksi.
Seuraavaksi hevosella ratsastaen kauppaan. Helppoa kuin heinäntekeko. IIHAHAA!
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä kerran jos se koira on hyväkäytöksinen eikä pidä mitään meteliä tai sotke yms ja istuu kiltisti siinä koirakärryssä? Vai ajatellaanko tässä automaattisesti että kaikki koirat paskoo ja likaa kaiken ja syö hyllyiltä ja nuolee ruokia? Aika monta kertaa tullut todistettua että on lapsia tai muuten vaan sikamaisia ihmisiä jotka tekee jotain noista. Enemmän se kirkuva lapsi rasittaa ja onhan noita nähty kun silmä välttää niin jonkun rakkauden hedelmä on tonkimassa kuolaisilla sormilla irtokarkkilaareja.
Vertailun vuoksi vain että onko se koira kärryissä nyt sittenkään niin likainen ja häiritsevä ja ällöttävä?
Kyllä se koira on oksrttava, erityisesti ruokakaupassa.
Lapsista ei lähde kuutiokaupalla karvaa. Lapset ovat kaupalle tulevaisuuden asiakkaita, koirat eivät. Koirat voivat myös karata kärrystä, olen nähnyt. Suurin osa koirista on huomattavasti huonommin koulutettuja kuin omistajansa luulevat eivätkä todellakaan esim lopeta haukkumista käskystä.
Huom! Myös aikuiset ihmiset lääppivät irtokarkkeja ja paistopistetuotteita paljain käsin nenän kaivamisen jälkeen. Oksettavin näkemäni oli mummoikäinen nainen, joka maistoi karkkia ja pisti karkin lopun takaisin laariin. (Kiitos tuon mummelin, en ole tuon jälkeen ostanut irtiksiä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on aina yhtä hilpeitä keskusteluja, ihmiset kiljumassa kitarisat punaisina, miksi koiria ei saa ottaa mukaan sinne, tänne yai tonne ja siitä huolimatta koirat saa ottaa mukaansa yhä useampaan paikkaan 👍
Mahtava seurata, kun ne on tukehtua raivoonsa 😂😂😂
Tämä selvä. Eli sitä tarvetta ei ole koiran mukaan ottamiselle. On vain tarkoitus ärsyttää, ja näyttää koska mä voin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän se mamin oma kultanöpöpuudeli olla kaikkialla mukana, niin lutuinen.
Oot varmaan ihan helvetin ankeaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai noita kärryjä ole rajoitettu vain koirille? Ei ole kyllä varmaan tieto. Kai ne siat ja lampaat voi yhtä hyvin tulla kauppaan, kunhan nostetaan kärryyn ja osaavat käyttäytyä niin etteivät häiritse muita asiakkaita ja ovat opetettu sisäsiisteiksi.
Seuraavaksi hevosella ratsastaen kauppaan. Helppoa kuin heinäntekeko. IIHAHAA!
Kyllä. Koska kauppaan ei pääse muulloin kuin kesken ratsastuslenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ruoat voi tilata kotiin S-Kaupat sovelluksella tai Woltilla josta saa K-kaupan tuotteita. Ruokaa myydään myös muissa verkkokaupoissa kuten Tokmanni, Fiksuruoka ja mitä näitä nyt on.
Suosittelen lämpimästi kaikkia joita muut ihmiset lapsineen, koirineen ja päihtymystiloineen tilaamaan ruokakassit suoraan kotiovelle.
Säästyy kaikkien hermot.
Itse en muista milloin viimeksi kävin kaupassa.
Tässäpä hyvä vinkki koiraihmisille! Ei enää ongelmaa mihin koira kaupassakäynnin ajaksi. 🙄
Ei ole mitään ongelmaa, kun voin ottaa sen mukaan kauppaan. Kiitos kauppiaalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä kerran jos se koira on hyväkäytöksinen eikä pidä mitään meteliä tai sotke yms ja istuu kiltisti siinä koirakärryssä? Vai ajatellaanko tässä automaattisesti että kaikki koirat paskoo ja likaa kaiken ja syö hyllyiltä ja nuolee ruokia? Aika monta kertaa tullut todistettua että on lapsia tai muuten vaan sikamaisia ihmisiä jotka tekee jotain noista. Enemmän se kirkuva lapsi rasittaa ja onhan noita nähty kun silmä välttää niin jonkun rakkauden hedelmä on tonkimassa kuolaisilla sormilla irtokarkkilaareja.
Vertailun vuoksi vain että onko se koira kärryissä nyt sittenkään niin likainen ja häiritsevä ja ällöttävä?Kyllä se koira on oksrttava, erityisesti ruokakaupassa.
Lapsista ei lähde kuutiokaupalla karvaa. Lapset ovat kaupalle tulevaisuuden asiakkaita, koirat eivät. Koirat voivat myös karata kärrystä, olen nähnyt. Suurin osa koirista on huomattavasti huonommin koulutettuja kuin omistajansa luulevat eivätkä todellakaan esim lopeta haukkumista käskystä.
Huom! Myös aikuiset ihmiset lääppivät irtokarkkeja ja paistopistetuotteita paljain käsin nenän kaivamisen jälkeen. Oksettavin näkemäni oli mummoikäinen nainen, joka maistoi karkkia ja pisti karkin lopun takaisin laariin. (Kiitos tuon mummelin, en ole tuon jälkeen ostanut irtiksiä)
Varmaan myös sanoit asiasta mummolle ja kaupan henkilökunnalle!? Ai et, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo koiranperseenpalvoja. Ei sun seuraasi järkevät ihmiset etsiydy.
Vierailija kirjoitti:
Opaskoirat ovat koiria, jotka auttavat omistajaansa ja ovat koulutettuja. Sinä buudelin omistaja, joka haluat viedä sinulle rakkaan lemmikkisi joka paikkaan...
Mikä ihme on buudeli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava seurata, kun ne on tukehtua raivoonsa 😂😂😂
Tämä selvä. Eli sitä tarvetta ei ole koiran mukaan ottamiselle. On vain tarkoitus ärsyttää, ja näyttää koska mä voin.
Tietenkin mä otan koirano muaan kauppaan, kun se on sallittua. Miksi ennottaisi?
Koira pitää päästää kaupan nakki hyllylle herkuttelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät varmasti hammaslääkärinkin väliin kun koirasi ei pääse vastaanotolle? 🤣
En, koska se ei ole sallittua. Kauppaan ottaminen on. Oletko yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita
Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs.
En ole vienyt koiraa ikinä kauppaan, mutta ei todellakaan suuressa ilmastoidussa hallissa lyhyessä ajassa tule kenellekään allergiselle sairaalareissuja. Muuten olisi kala-allergikotkin jatkuvasti ambulanssikyydissä kauppareissuillaan.
Tämä. Äitini on sekä kalalle että koirille todella allerginen. Eipä ole yhdelläkään kauppareissulla sairaalaan joutunut, vaikka kalaa siellä on aina ja koiriakin silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo koiranperseenpalvoja. Ei sun seuraasi järkevät ihmiset etsiydy.
Ei mulla ole koiraa mutta silti en vihaa eläimiä. Kommentoin, koska sun tapa ilmaista asiasi oli ilkeä, ylimielinen ja halveksuva, kuten nimitellä minua koiranperseenpalvojaksi syystä että koirat ovat tervetulleita jonnekin minne sinä et niitä tahtoisi. V*ttuiletko jokaiselle joka tarvitsee avustajakoiraakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailun vuoksi vain että onko se koira kärryissä nyt sittenkään niin likainen ja häiritsevä ja ällöttävä?Kyllä se koira on oksrttava, erityisesti ruokakaupassa.
Varmaan myös sanoit asiasta mummolle ja kaupan henkilökunnalle!? Ai et, miksi?
Itseasiassa yökötti niin oaljon, että sanoin asiasta sille mummelile ("mä halusin vain maistaa" oli selitys). Myyjälle kerroin ja näytin mihin laariin tekareiden puolittama karkki oli joutunut. En jäänyt seuraamaan mitä toimenpiteitä asialle tehtiin.
Koiralle pitää ostaa kondomi ja sitä on hyvä sovittaa kaupas jotta ei tee ulkoiluttajien narttuja raskaaks. Koira myös tietää mikä kondomi sopii parhaiten