Ensin lapsettomat häät, nyt avecittomat häät!? Seuraavaksi vieraattomat häät?
Kommentit (666)
”Tervetuloa juhlistamaan onneamme” koskee ainoastaan sinua, ei aviomiestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa avec ei mielestäni ole vain turha kuluerä vaan sillä myös varmistetaan vieraiden edes jonkunlainen viihtyminen. Olen itse ollut parissa häissä joissa en tunne oikeastaan ketään hääparin lisäksi. Olisi ollut ihan kammottavaa olla tuollaisissa häissä ilman avecia. Jos ei ole varaa ruokkia aveceja niin sitten kannattaa kylmästi supistaa vieraslistaa ja kutsua vain ne läheisimmät.
Miksi ihmeessä kukaan menee häihin, joissa ei tunne ketään muuta kuin avecinsa?
No minäpä vastaan tähän, on kokemusta. Olin kutsuttuna työkaverin häihin, hääjuhla järjestettiin vanhassa maalsisromsnttisessa kartanossa. Kaunis ja romanttinen ympäristö tietenkin, mutta siellä oli paljon pieniä huoneita, ei isoa salia johon kaikki juhlavieraat olisi mahtuneet istumaan. Hääpari itse istui lähimpien sukulaistensa, kaavojen ja bestmanin ym kanssa yhdessä huoneessa. Minä olin sijoitettuna huoneeseen, johon oli koottu meitä ei niin läheisiä samoihin pöytiin. Siitä huoneesta ei ollut edes näköyhteyttä hääparin huoneeseen. Enkä tosiaan tuntenut samassa huoneessa olevista ketään muuta kuin oman Avecini, siinä huoneessa istuttiin kuitenkin pöydissämme suurin osa illasta. Silloin oli ihan mukavaa, että oli Avec seurana, muuten olisi aika orpo olo ollut.
Tässäpä olisi sinulle ollut hyvä tilaisuus opetella keskustelukulttuuria. Ihmisiä ei tarvitse tuntea voidakseen käydä keskustelua. Häät ja muut vastaavat ovat helppo paikka harjoitella. Voi aloittaa kysymällä pöytäseurueelta esim. mistä tuntevat hääparin, pyytää kertomaan joku hauska juttu hääparista jne. Minglailu on siitä kiva taito että sitä voi harjoitella ja hyödyntää erilaisissa tilanteissa. Suosittelen!
Kiitos opastuksesta, osaan kyllä jutella tuntemattomienkin kanssa. Tarkoitus oli vastata kommenttiin, kun joku ihmetteli, että kuka muka menee häihin, joissa ei tunne ketään. Halusin kertoa esimerkin, kun itselleni on lähestulkoon näin käynyt ja silloin olin iloinen, etten ollut yksin. Totta ihmeessä voin keskustella ventovieraiden kanssa, ja keskusteltiin tuolloinkin, me molemmat ja ihan kyselemättä siinä pöydässä varmaan kaikki esittäytyivät ja kertoivat, miten liittyivät hääpariin.
On se silti aina rennompaa olla, kun on oma tuttu seuralainen vieressä, jonka kanssa voi sitten yhdessä tutustua niihin vieraisiin..
Meillä oli vieraattomat häät. Ei mitään ongelmaa.
Christus ei luonut avioliittoa siksi, että siellä alettaisiin nuukailemaan.
Häihin kaikki ovat tervetulleita.
Rasittavaa on kutsua joku serkun tuikituntematon ja mahdollisesti uusi kumppani ja samalla jättää kutsumatta joku itselle tuttu ja mukava kaveri. Meidän häät ei olleet avecittomat 20 vuotta sitten, mutta kivempi olisi ollut kutsua omia kavereita enemmän.
häät ilman morsianta ja sulhasta.
Vierailija kirjoitti:
häät ilman morsianta ja sulhasta.
Joku jo ketjussa keksi häättömät häät. Saiskos siitä vielä vietyä pidemmälle?
Minä minä minä minä ja meidän lapset. Ja se meidän koira. Vxxxt jonkun häistä.
Vieraattomat häät nyt ei ole mikään uusi asia. Serkkuni meni naimisiin maistraatissa kahdestaan puolisonsa kanssa, paikalla oli vain todistajat eikä ketään muuta kutsuttu. Olivat oikeastaan fiksuja kun säästyivät isoilta hääkuluilta.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa on kutsua joku serkun tuikituntematon ja mahdollisesti uusi kumppani ja samalla jättää kutsumatta joku itselle tuttu ja mukava kaveri. Meidän häät ei olleet avecittomat 20 vuotta sitten, mutta kivempi olisi ollut kutsua omia kavereita enemmän.
Meidän häihin kutsuttiin sekä kavereita että sukulaisia. Avec tietysti kaikki ne, jotka olivat parisuhteessa. N. puolen kaveriporukan kanssa ollaan enää tekemisissä, jos sitäkään. Ei mitään dramaattista ole tapahtunut. Tiet ovat vain vieneet toisaalle.
En ihan ymmärrä, kun perustellaan avecitonta kutsua sillä, ettei halua vierasta puolisoa juhliin. Miksi siihen puolisoon ei ole voinut tutustua aiemmin? Eikö riitä, että kutsuu niin hyvät tutut, että tuntee tarpeeksi molemmat osapuolet? Toisaalta ei kutsun saaneenakasn tekisi mieli osallistua, jos tuntisin juhlista vain morsiamen. Tarkoitus kai olisi kuitenkin järjestää juhlat, joissa vieraat viihtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän häihin kutsuttiin sekä kavereita että sukulaisia. Avec tietysti kaikki ne, jotka olivat parisuhteessa. N. puolen kaveriporukan kanssa ollaan enää tekemisissä, jos sitäkään. Ei mitään dramaattista ole tapahtunut. Tiet ovat vain vieneet toisaalle.
En ihan ymmärrä, kun perustellaan avecitonta kutsua sillä, ettei halua vierasta puolisoa juhliin. Miksi siihen puolisoon ei ole voinut tutustua aiemmin? Eikö riitä, että kutsuu niin hyvät tutut, että tuntee tarpeeksi molemmat osapuolet? Toisaalta ei kutsun saaneenakasn tekisi mieli osallistua, jos tuntisin juhlista vain morsiamen. Tarkoitus kai olisi kuitenkin järjestää juhlat, joissa vieraat viihtyvät.
Ei puolison tunteminen minun mielestäni suoraan liity siihen miten hyviä tuttuja ollaan, vaan siihen mitä kautta tunnetaan ja siihen millainen kummankin parisuhde on. Jotkut parit ei osaa tehdä mitään ilman kumppania, toiset taas sujuvasti harrastavat ja liikkuvat työporukassa tahoillaan. Joskus tällainen porukka voi muodostua hyvinkin tärkeäksi, vaikkei yhteinen tekeminen olekaan pariskuntamuotoista.
Enkä minä tiedä, miksi kenenkään pitäisi perustella muille miksi ja keitä haluaa häihinsä kutsua. Jos joku haluaa kutsua juhliinsa 30 parasta kaveriaan sen sijaan, että kutsuu 15 parasta kaveria ja näiden vieraammat kumppanit, niin tämä hänelle suotakoon.
"Enkä minä tiedä, miksi kenenkään pitäisi perustella muille miksi ja keitä haluaa häihinsä kutsua. Jos joku haluaa kutsua juhliinsa 30 parasta kaveriaan sen sijaan, että kutsuu 15 parasta kaveria ja näiden vieraammat kumppanit, niin tämä hänelle suotakoon."
Vänkääjät lukekaa tämä ääneen ja koittakaa ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vieraattomat häät nyt ei ole mikään uusi asia. Serkkuni meni naimisiin maistraatissa kahdestaan puolisonsa kanssa, paikalla oli vain todistajat eikä ketään muuta kutsuttu. Olivat oikeastaan fiksuja kun säästyivät isoilta hääkuluilta.
Eiköhän tuo ole aika normaalia? Todella monet menee naimisiin ilman häitä. Me mentiin naimisiin ilman häävieraita 2 todistajan läsnä ollessa ihan kyllä papin vihkimänä.
Kutsuttiin kyllä miehen vanhemmat ja sisarukset seuraavana päivänä kahville, mutta miehen sisko sanoi, että he tulee sitten joskus :D Sanoin, että kylään voi tulla koska vaan, mutta hääkahvit juodaan huomenna. Olihan tuo sitten paikalla perheineen.
Mutta häät ei oikeastaan maksaneet mitään, kun itse leivoin kakun ja muut tarjottavat. Omat sukulaiset asuivat kaukana joten kutsuttiin vain miehen sisarukset, jotka asui vieressä. Puolisotkin tunnettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa hääparia kiinnostaa teidän lapsenhoito-ongelmat. Se on vain ja ainoastaan teidän oma ongelmanne, jos ette saa lastenhoitoa järjestymään. Sitten vain jäätte pois häistä. Miksi tarvitsee luetella syitä ja ongelmia ja esteitä? Kuvitteletteko että hääpari tekisi poikkeuksen JUURI TEIDÄN määkyvien pershedelmien kohdalla?!
Eiköhän ne sinun juhlasi skipanneet ole tehneet sen ihan siksi että olet sietämätön ihminen. Lastenhoito on kätevä tekosyy.
Koirakin käy :D Ihan oikeasti on jokunen tylsä velvollisuustilaisuus luistettu, kun koiraa ei voi jättää niin pitkäksi aikaa yksin ja kun hoitopaikkaa on niin vaivalloista saada ja kun menee nyt turhan hankalaksi. Voin kuvitella, että lapsista voi sanoa ihan samaa, ja olla salaa tyytyväinen.
Itse kutsuin häihini vain niitä, joille ne eivät olleet tylsä velvollisuustilaisuus. Ja jos joku niin olisikin kokenut niin olisin ollut vain tyytyväinen jos tällainen henkilö olisi jäänyt pois.
Missä minä mainitsin häät? Taisin puhua tylsistä velvollisuustilaisuuksista?
Tää ketju janoaa vielä muutamia kymmeniä tapauskertomuksia siitä, kuinka jotkut on pompanneet maistraatissa/hindutemppelissä/hesessä avioon pelkkien todistajien kanssa ilman vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Meillä oli todistajatkin "talon" puolesta. Ystäville ja sukulaisille kerrottiin asiasta jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa avec ei mielestäni ole vain turha kuluerä vaan sillä myös varmistetaan vieraiden edes jonkunlainen viihtyminen. Olen itse ollut parissa häissä joissa en tunne oikeastaan ketään hääparin lisäksi. Olisi ollut ihan kammottavaa olla tuollaisissa häissä ilman avecia. Jos ei ole varaa ruokkia aveceja niin sitten kannattaa kylmästi supistaa vieraslistaa ja kutsua vain ne läheisimmät.
Miksi ihmeessä kukaan menee häihin, joissa ei tunne ketään muuta kuin avecinsa?
No minäpä vastaan tähän, on kokemusta. Olin kutsuttuna työkaverin häihin, hääjuhla järjestettiin vanhassa maalsisromsnttisessa kartanossa. Kaunis ja romanttinen ympäristö tietenkin, mutta siellä oli paljon pieniä huoneita, ei isoa salia johon kaikki juhlavieraat olisi mahtuneet istumaan. Hääpari itse istui lähimpien sukulaistensa, kaavojen ja bestmanin ym kanssa yhdessä huoneessa. Minä olin sijoitettuna huoneeseen, johon oli koottu meitä ei niin läheisiä samoihin pöytiin. Siitä huoneesta ei ollut edes näköyhteyttä hääparin huoneeseen. Enkä tosiaan tuntenut samassa huoneessa olevista ketään muuta kuin oman Avecini, siinä huoneessa istuttiin kuitenkin pöydissämme suurin osa illasta. Silloin oli ihan mukavaa, että oli Avec seurana, muuten olisi aika orpo olo ollut.
Tässäpä olisi sinulle ollut hyvä tilaisuus opetella keskustelukulttuuria. Ihmisiä ei tarvitse tuntea voidakseen käydä keskustelua. Häät ja muut vastaavat ovat helppo paikka harjoitella. Voi aloittaa kysymällä pöytäseurueelta esim. mistä tuntevat hääparin, pyytää kertomaan joku hauska juttu hääparista jne. Minglailu on siitä kiva taito että sitä voi harjoitella ja hyödyntää erilaisissa tilanteissa. Suosittelen!
Eli osalle häät on tarkoitettu opiskelupaikaksi? Kaikke sitä kuulee😂 morsiuspari siellä yrittää opettaa häävieraita😁
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä ajatella sitä kautta, että haluaa pitää häät "vanhan kaveriporukan kanssa", ystäviensä kanssa (joita ystävien puolisot eivät todellakaan ole jne. Miksi hääpäri ei saisi kutsua vain ihmisiä, joista erityisesti pitää ja joiden kanssa on jonkinlainen ystävyyssuhde? Ei ne puolisot mitään ystäviä ole, jotkut voivat tuoda pahaa mieltäkin. Miksi sellaisia pitäisi kutsua paikalle? Kaveri ei ole valinnut kaverin kumppnia itselleen, vaan kaveri on valinnut sen itselleen. Miksi jonkun itselleen tuntemattoman pitäisi olla osa tärkeää ja intiimiä päivää?
Tottakai saa kutsua ketä haluaa, ja kutsutut voi jättää sitten tulematta🤷
Kannattaa muistaa sama toisinpäin jatkossa. Ei koskaan kylään naimisiin menijän puolisoa kahvitettavaksi.
Voihan sitä ajatella sitä kautta, että haluaa pitää häät "vanhan kaveriporukan kanssa", ystäviensä kanssa (joita ystävien puolisot eivät todellakaan ole jne. Miksi hääpäri ei saisi kutsua vain ihmisiä, joista erityisesti pitää ja joiden kanssa on jonkinlainen ystävyyssuhde? Ei ne puolisot mitään ystäviä ole, jotkut voivat tuoda pahaa mieltäkin. Miksi sellaisia pitäisi kutsua paikalle? Kaveri ei ole valinnut kaverin kumppnia itselleen, vaan kaveri on valinnut sen itselleen. Miksi jonkun itselleen tuntemattoman pitäisi olla osa tärkeää ja intiimiä päivää?