Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Jumala on jättänyt meille niin monitulkintaisen sanoman?

Vierailija
26.07.2026 |

Kysymys kristityille, ei ilkeilyä kiitos. Minkä takia Jumala on jättänyt meille sanansa niin monitulkintaisessa muodossa, että ihmiset joutuvat kiistelemään sen merkityksistä? Ihminen on ikään kuin asetettu mahdottoman tehtävän eteen. Jos hän todella haluaisi ihmisten pelastuvan, niin miksei hän tuo tahtoaan ilmi niin selvällä tavalla, että siitä ei voi erehtyä? Silloin kyse olisi aidosti vapaasta tahdosta eikä esimerkiksi siitä, että ei vaan ymmärrä sanomaa tai tulkitsee sen väärin.

Toinen kysymys kuuluu miksi kaikki ihmiset eivät usko vaikka haluaisivat? Vaikka kuinka rukoilisi ja lukisi Raamattua ei silti vaan sydämessään usko. Miksi Jumala sallii tämän?

Kommentit (2092)

Vierailija
681/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska Karl Marx oli Jumalan uudelleen syntymä ja Jeesuksen Kristuksen toinen inkarnaatio. Karl Marx aloitti työnsä ihmiskunnan pelastamiseksi Anti-Kristukselta eli Donald Trumpilta, Putinilta ja muilta narsistisilta hulluilta. Mania oireena tekee ihmisestä pahan. Se lähtee pois levolla ja nöyryydellä jota viisaus tuo tullessaan.

Vierailija
682/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoma on tulkintaa ja se on ihmisen sanoin tekemää. Tulkintaa tulkitsijoille, joilla ei ole edellytyksiä tulkita muuta kuin mielikuvitusta hyväksi käyttäen. Seurauksena on mielikuvituksellista tulkintaa mikä näyttäytyy monitulkintaisena sanomana.

Jumalan omat ymmärtää Jumalan kieltä.  Sama henki.

Mistä sitten johtuu,xettä uskovat on niin monesta asiasta eri mieltä keskenään? 

Monesta asiasta eri mieltä?

Uskovat ovat keskenään eri mieltä jumalan olemuksesta. Hinduilla niitä on miljoonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle Areenaan on juuri tullut neliosainen dokumentti Ior Bockin saagasta. Ihan älyvapaata touhua, mutta kuvaa hyvin sitä, miten helposti jotkut ihmiset uskovat ihan mitä tahansa ja tulevat "uskoon" mitä ihmeellisimmissä konteksteissa, tässä tapauksessa saagauskoon.  On maailman luomiset ja paratiisit ja kaikki.  Haastateltavana on myös todella luja saagauskovainen nainen, joka kertoo ensin olleensa uskossa Jeesukseen. Niinkin päin siis voi tapahtua. Mutta katsokaa itse ja ihmetelkää. 

Jos jotain tuot, niin laita se linkki tähän. Mä en ainakaan ala etsiä Yleltä Ior Bockin dokumentteja saatika kohtaa, missä se itseään ex-kristityksi tituleeraava nainen on.

Vaikea sanoa siitä Ior Bockin saagauskovaisen naisen taustoista, onko ollut aina toinen jalka idän oppeihin päin - se ei todennäköisesti näy haastattelussa. 

Onhan kirkossakin ihan uskoviksi tietämiäni, jotka on tuoneet meditaation kirkkoon. Mutta ihan heti en hellarivapislaisista tai vaikka Päivi Räsäsestä uskoisi että ovat vaihtamassa.

-Yhteiskristillinen

Miksi vaadit noin tylysti toista antamaan linkin, vaikka olet itse jättänyt vastaamatta moniin asiallisiin kysymyksiin etkä ole aina antanut linkkiä edes silloin kun sellaista on pyydetty sinulta toistuvasti? 

Odottelen itsekin edelleen edes jonkinlaisia todisteita siitä, että Robert Marshallille tapahtui sairaalassa edes suunnilleen niin kuin hän väittää hänelle käyneen. Tai selitystä sille, miksei minkäänlaisia todisteita tunnu löytyvän mistään, jos kerran kyse on vastaansanomattoman merkittävästä ihmeestä.

Hienoa että olet etsinyt todisteita eli täällä on jopa aktiivinen harmaa. :) Meillä uskovilla on vaan tapana olla pyytelemättä toisiltamme ihmeparanemisista dokumentteja, koska ne on meille sellaista tuttua kauraa. Tai jos joku paranee ihmeellisesti niin sanotaan parit hallelujaat, mutta kun se asia on itsestäänselvyys, niin ketään ei kiinnosta paperien pyytäminen. 

...siis se itsestäänselvyys ei tarkoita että jatkuvasti joku paranisi. Tai ainakaan silloin kun itse sitä odottaisi. Jumala on suvereeni ja tekee mitä haluaa ja milloin haluaa. Voi mennä parikin vuotta että en kuule flunssan paranemista kummempaa, mutta sitten tulee ryöppyjä että joku paranee syövästä ihmeen kautta, ilman hoitoja.

Mutta veikkaan että jos Marshall on ollu kaukaa viisas, niin on laittanu ne lääkärinpaperit sinne kirjansa liitteiksi. Niin mä ainakin tekisin. Toki ei-uskova lääkäri nyt ei kirjottaisi epikriisiin kuin "hyvin nopea paraneminen ja hoidon vaste erinomainen", ei "ihmeparaneminen" joten kertoisiko se ateistille mitään? Tai etsisikö ateisti niistä keisseistä 1/1000 mahiksen että voi parantua äkillisestikin ja luonnollisesti?

On niitä dokumentteja tai epikriisejä jotkut heilutelleet ja netissä on niitä, mutta kun ketään ei kiinnosta. En mäkään muista. Kathryn Kuhlmanilla taitaa olla parhaiten dokumentoidut ihmeparanemiset mut niistäkin on aikaa.

Se täytyy sanoa että selkeitä ja näyttäviä paranemisia ei nykyään tule, ne tuntuu tapahtuvan aina kropassa "piilossa." Joku syöpä paranee tai pehmoinen selkänikama/alaselkä luutuu yhtäkkiä normaaliksi. Jeesus paransi kuivettuneen eli halvaantuneen käden kaikkien edessä, mikä vaatii eniten uskoa. Käsi turposi normaaliksi: siihe ei nykyuskovat ole mun tietääkseni pystyneet.

-Yhteiskristillinen

Yhtä ainutta Kathryn Kuhlmanin sessioissa tapahtunutta " parantumista" ei ole dokumentoitu. Ei ainuttakaan. Ja näin, vaikka tilaisuudet jopa televisioitiin 1960- ja 1970- luvuilla Yhdysvalloissa. 

Vierailija
684/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle Areenaan on juuri tullut neliosainen dokumentti Ior Bockin saagasta. Ihan älyvapaata touhua, mutta kuvaa hyvin sitä, miten helposti jotkut ihmiset uskovat ihan mitä tahansa ja tulevat "uskoon" mitä ihmeellisimmissä konteksteissa, tässä tapauksessa saagauskoon.  On maailman luomiset ja paratiisit ja kaikki.  Haastateltavana on myös todella luja saagauskovainen nainen, joka kertoo ensin olleensa uskossa Jeesukseen. Niinkin päin siis voi tapahtua. Mutta katsokaa itse ja ihmetelkää. 

Jos jotain tuot, niin laita se linkki tähän. Mä en ainakaan ala etsiä Yleltä Ior Bockin dokumentteja saatika kohtaa, missä se itseään ex-kristityksi tituleeraava nainen on.

Vaikea sanoa siitä Ior Bockin saagauskovaisen naisen taustoista, onko ollut aina toinen jalka idän oppeihin päin - se ei todennäköisesti näy haastattelussa. 

Onhan kirkossakin ihan uskoviksi tietämiäni, jotka on tuoneet meditaation kirkkoon. Mutta ihan heti en hellarivapislaisista tai vaikka Päivi Räsäsestä uskoisi että ovat vaihtamassa.

-Yhteiskristillinen

Anteeksi, mutta mitä tarkoitat tuolla nimimerkilläsi "yhteiskristillinen"? 

Täällä on hyvä selitys yhteiskristillisyydestä, jos tahdot kuulla siitä muutakin kuin nimimerkki Yhteiskristillisen kannan: https://www.luterilainen.net/yhteiskristillisyydessa-luterilainen-havia…

En ihan joka sanaa jaksanut lukea. 

Mutta olipa siinä umpiluterilainen joka kirjoitti itse että luterilainen usko on ainut oikea. Jahhas :D Yli 30 vuotta kirkonpenkkiä kuluttaneena voin sanoa että Luther pääsi katolisen purkamisessa puoliväliin, mutta jätti paljon ihmistekoista mutta hurskaalta vaikuttavaa rojua.

Otan nopeasti nuo 4 kohtaa:

1).Ehtoollinen. 

Tota, edelleen peräänkuulutan vatsahuuhtelua kaikille ehtoollisen nauttineille. Ei ole kukaan vastannut. Löytyykö sieltä vatsoista DNA:ltaan lähi-itäläisen miehen verta ja lihaa? 

Ei, koska ehtoollinen on Jeesuksen omin sanoin "MUISTOateria". Jeesus on kyllä läsnä ehtoollisessa, mutta vain hengellisesti.

2) kaste. Se mitä olen 3 eri kaupungin yhteiskristillisiä piirejä eläissäni kolunnut, niin yhteiskristillisille hellarivapislaisille riittää, että luterilainen on kastettu ainakin nyt sen 1 kerran. Eli tuo on soopaa että vapaat suunnat ei edellyttäisi kastetta. Kaste pelastaa, mutta vasta uskon jälkeen, uskon yhteydessä. Ei yksinään.

3) Yksin uskosta/armosta. 

Vapaat suunnat opettaa että pelastus on 100 % lajia "sola gratia ja sola fide". Mutta se uskon lahja ei hyödytä, jos sitä ei omaksu ja halua omalle kohdalle. Eli mainoskielellä se "etukoodi pitää aktivoida".

Just luin tänään Heprealaiskirjettä "mutta se kuulemansa sanoma ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut heihin". Uskoa ja pelastusta on mahdollista myös vastustaa, ja suurin osa ihmisiä vastustaa.

Ei Jumala pelasta väkisin. Vaan sitä 100 % Jeesuksen valmistamaa lahjaa pitää haluta ja pyytää. 

Mikähän se 4.oli? En muista.

-Yhteiskristillinen

Vierailija
685/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

Miksi vaadit noin tylysti toista antamaan linkin, vaikka olet itse jättänyt vastaamatta moniin asiallisiin kysymyksiin etkä ole aina antanut linkkiä edes silloin kun sellaista on pyydetty sinulta toistuvasti? 

Odottelen itsekin edelleen edes jonkinlaisia todisteita siitä, että Robert Marshallille tapahtui sairaalassa edes suunnilleen niin kuin hän väittää hänelle käyneen. Tai selitystä sille, miksei minkäänlaisia todisteita tunnu löytyvän mistään, jos kerran kyse on vastaansanomattoman merkittävästä ihmeestä.

Hienoa että olet etsinyt todisteita eli täällä on jopa aktiivinen harmaa. :) Meillä uskovilla on vaan tapana olla pyytelemättä toisiltamme ihmeparanemisista dokumentteja, koska ne on meille sellaista tuttua kauraa. Tai jos joku paranee ihmeellisesti niin sanotaan parit hallelujaat, mutta kun se asia on itsestäänselvyys, niin ketään ei kiinnosta paperien pyytäminen. 

...siis se itsestäänselvyys ei tarkoita että jatkuvasti joku paranisi. Tai ainakaan silloin kun itse sitä odottaisi. Jumala on suvereeni ja tekee mitä haluaa ja milloin haluaa. Voi mennä parikin vuotta että en kuule flunssan paranemista kummempaa, mutta sitten tulee ryöppyjä että joku paranee syövästä ihmeen kautta, ilman hoitoja.

Mutta veikkaan että jos Marshall on ollu kaukaa viisas, niin on laittanu ne lääkärinpaperit sinne kirjansa liitteiksi. Niin mä ainakin tekisin. Toki ei-uskova lääkäri nyt ei kirjottaisi epikriisiin kuin "hyvin nopea paraneminen ja hoidon vaste erinomainen", ei "ihmeparaneminen" joten kertoisiko se ateistille mitään? Tai etsisikö ateisti niistä keisseistä 1/1000 mahiksen että voi parantua äkillisestikin ja luonnollisesti?

On niitä dokumentteja tai epikriisejä jotkut heilutelleet ja netissä on niitä, mutta kun ketään ei kiinnosta. En mäkään muista. Kathryn Kuhlmanilla taitaa olla parhaiten dokumentoidut ihmeparanemiset mut niistäkin on aikaa.

Se täytyy sanoa että selkeitä ja näyttäviä paranemisia ei nykyään tule, ne tuntuu tapahtuvan aina kropassa "piilossa." Joku syöpä paranee tai pehmoinen selkänikama/alaselkä luutuu yhtäkkiä normaaliksi. Jeesus paransi kuivettuneen eli halvaantuneen käden kaikkien edessä, mikä vaatii eniten uskoa. Käsi turposi normaaliksi: siihe ei nykyuskovat ole mun tietääkseni pystyneet.

-Yhteiskristillinen

Yhtä ainutta Kathryn Kuhlmanin sessioissa tapahtunutta " parantumista" ei ole dokumentoitu. Ei ainuttakaan. Ja näin, vaikka tilaisuudet jopa televisioitiin 1960- ja 1970- luvuilla Yhdysvalloissa. 

" Yhteiskristillinen"  on siis taas liikkeellä asenteella " musta ois hurjan kiva, jos asia olisi näin". Faktoista ei niin väliksi. 

Vierailija
686/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

-Yhteiskristillinen

" Yhteiskristillinen"  on siis taas liikkeellä asenteella " musta ois hurjan kiva, jos asia olisi näin". Faktoista ei niin väliksi. 

Ei monikaan odota mitään näkyviä äkillisiä fyysisisiä ihmeitä. Elämme maailmassa ja fyysisten lakien alaisina. Miksi jotkut jaksaa askarrella niiden parissa. Usko ei ole uskoa, jos se vaatii todisteita. Muistetaan sekin että Jumala toimii salassa eikä tarvitse ablodeja. 

Vierailija
687/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

Täällä on hyvä selitys yhteiskristillisyydestä, jos tahdot kuulla siitä muutakin kuin nimimerkki Yhteiskristillisen kannan: https://www.luterilainen.net/yhteiskristillisyydessa-luterilainen-havia…

Mutta olipa siinä umpiluterilainen joka kirjoitti itse että luterilainen usko on ainut oikea. Jahhas :D Yli 30 vuotta kirkonpenkkiä kuluttaneena voin sanoa että Luther pääsi katolisen purkamisessa puoliväliin, mutta jätti paljon ihmistekoista mutta hurskaalta vaikuttavaa rojua.

1).Ehtoollinen. 

Tota, edelleen peräänkuulutan vatsahuuhtelua kaikille ehtoollisen nauttineille. Ei ole kukaan vastannut. Löytyykö sieltä vatsoista DNA:ltaan lähi-itäläisen miehen verta ja lihaa? 

Ei, koska ehtoollinen on Jeesuksen omin sanoin "MUISTOateria". Jeesus on kyllä läsnä ehtoollisessa, mutta vain hengellisesti.

2) kaste. Se mitä olen 3 eri kaupungin yhteiskristillisiä piirejä eläissäni kolunnut, niin yhteiskristillisille hellarivapislaisille riittää, että luterilainen on kastettu ainakin nyt sen 1 kerran. Eli tuo on soopaa että vapaat suunnat ei edellyttäisi kastetta. Kaste pelastaa, mutta vasta uskon jälkeen, uskon yhteydessä. Ei yksinään.

Vapaat suunnat opettaa että pelastus on 100 % lajia "sola gratia ja sola fide". Mutta se uskon lahja ei hyödytä, jos sitä ei omaksu ja halua omalle kohdalle. Eli mainoskielellä se "etukoodi pitää aktivoida".

Just luin tänään Heprealaiskirjettä "mutta se kuulemansa sanoma ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut heihin". Uskoa ja pelastusta on mahdollista myös vastustaa, ja suurin osa ihmisiä vastustaa.

Ei Jumala pelasta väkisin. Vaan sitä 100 % Jeesuksen valmistamaa lahjaa pitää haluta ja pyytää. 

-Yhteiskristillinen

Autuaita ovat hengessään köyhät, sanoi Jeesus. Tämän on tulkittu tarkoittavan sitä, että se joka on nöyrä ja myöntää oman vajavaisuutensa hengellisissä asioissa, on Jeesuksen mukaan autuas. 

Onko katolinen kirkko tänä päivänä kristillinen, onko luterilainen kristillinen? Ovatko ne aiemmin olleet, mutta nyt alkaneet kääntyä pois Kristuksesta? 

Vierailija
688/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

1).Ehtoollinen. 

-Yhteiskristillinen

No muistin väärin, kolmas oli "vapaa tahto".

Laitan tuon luterilaisen papin puheen tähän. Boldaan väärät tulkinnat, alkuhan alkaa hyvin.

"Herra Jeesus siis sanoo, että Jumala ei vanhurskauta eli lue syyttömäksi ihmistä, joka luottaa itseensä, ylenkatsoo muita, pitää itseään muihin verrattuna vanhurskaana tai parempana tai ylentää itsensä.

Useimmat kristityt myöntävät periaatteessa, että näin on. Mutta jos uskonratkaisusta puhuvilta kristityiltä kysyy, miksi yksi ihminen saarnaa kuullessaan kääntyy ja toinen ei, he sanovat, että toinen otti tahdonratkaisullaan Jeesuksen vastaan ja toinen ei. Näin ollen pelastuvan pelastus olisi siis ainakin joltain pieneltä osin hänen oman tahtonsa varassa. Mutta silloin hän pitää itseään tahdonratkaisunsa osalta kutsun torjunutta ihmistä parempana. Jeesuksen mukaan tällainen ihminen ei voi olla vanhurskas, mikäli hän myös sydämessään uskoo niin kuin opettaa. Sillä Jumalan lahjoittama vanhurskaus ja ihmisen oma vanhurskaus sulkevat pelastuksen asiassa toisensa pois. “Sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.” 

Voi tauti. Eijeijei. Ei kukaan Jeesuksen/Jeesuksen ristintyön uskonut ja vastaanottanut ylpeile että hän itse siinä teki jotain upeeta. Tai jos joku onkin ylpeillyt, niin on ollu p.ö.l.jä.

Koska pelastususko on kuin tilaisi itselle Taivaisesta Temusta (vaika usko ei ole rihkamaa) vaatepaketin ja Jeesus pukee sen valkoisen vaatteen ihmisen ylle. Jeesus on sen pelastuksen valmistanut täysin, 100 % itse, mutta ihminen vaan haluaa sen pelastuksen itselleen ja Jeesuksen elämäänsä. Ihminen ei tee muuta kuin rukoilee rukouksen, sitä ei voi isoksi työksi sanoa. Tai itselläni heiveröinen ähkäisy Jeesuksen puoleen "juuuu...uuuu" tuskaisen etsikkoajan päätteeksi oli se uskonaskel. (Toki rukoilin sit ns.syntisen rukouksen varmuuden vuoksi sen ähkäisyn päälle). 

Jeesus oli sitä "juuuuuta" odottanut ja tiedettiin molemmat että se oli mun tapa antaa lupa Hänelle tulla mun elämän Herraksi.

-Yht.krist.

Vierailija
689/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

1).Ehtoollinen. 

-Yhteiskristillinen

Autuaita ovat hengessään köyhät, sanoi Jeesus. Tämän on tulkittu tarkoittavan sitä, että se joka on nöyrä ja myöntää oman vajavaisuutensa hengellisissä asioissa, on Jeesuksen mukaan autuas. 

Onko katolinen kirkko tänä päivänä kristillinen, onko luterilainen kristillinen? Ovatko ne aiemmin olleet, mutta nyt alkaneet kääntyä pois Kristuksesta? 

Niin, aika huonolta näyttää molempien meininki.

-Yhteiskrist.

Vierailija
690/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viimeisimmistä viesteistä, yhteiskristillinen. Sitä vähän arvelinkin, että olet hörhö mikä hörhö.  Ihan uskomaton hörhöjen hörhö. "  Nooan arkki on totta. Aatami ja Eeva olivat olemassaja elivät dinosaurusten kanssa. "  Riittää minulle jo. Heippa. 

Käy katsomassa Nooan arkki Araratin vuoristosta, löytyy Google Mapsilla. :)

-Yhteiskristillinen

Höpö höpö. Ei ole yhdenkään vakavasti otettavan arkeologin mielestä kuin kiviröykkiö. 

Jonka alta löytyy metallinoaljastimella tietyin välimatkoin pultteja?

-Yhteiskristillinen

Ei löydy. Sinua on erehdytetty.

Vierailija
691/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisköhän 3.kerralla palstasensuurista läpi? 

1. Vertaisarvioidut lääketieteelliset potilaskertomukset

Viime vuosina kristillisen esirukouksen (protestanttisessa kontekstissa) vaikutuksia on päätynyt kansainvälisiin lääketieteellisiin julkaisuihin, joissa lääkärit dokumentoivat selittämättömiä toipumisia.

Välitön toipuminen näkövammasta (2021): Lääketieteellisessä Explore-lehdessä julkaistiin tapausraportti naisesta, joka oli kärsinyt 12 vuotta vakavasta nuoruusiän nivelreuman aiheuttamasta näkövammasta ja oli juridisesti sokea. Helluntaiseurakunnan rukoustapahtuman jälkeen hänen näkönsä palautui välittömästi normaaliksi (20/20). Silmälääkärin tekemissä seurantatutkimuksissa todettiin, että silmän pitkäaikaiset rakenteelliset vauriot olivat kadonneet.

Gastropareesin eli mahalaukun halvauksen korjaantuminen: Tiedelehdessä dokumentoitiin teini-ikäisen pojan tapaus, joka oli kärsinyt vuosia parantumattomasta gastropareesista ja oli täysin riippuvainen ravintoletkuista. Karismaattisessa kristillisessä kokouksessa tapahtuneen esirukouksen jälkeen potilas kykeni heti syömään normaalisti ilman kipua tai pahoinvointia. Lääkärit vahvistivat tutkimuksissa mahalaukun toiminnan palautuneen täysin normaaliksi, ja ravintoletkut poistettiin.

2. Tunnetut yksittäistapaukset protestanttisessa ympäristössä

Nämä tapaukset ovat herättäneet laajaa huomiota, koska potilaiden lääketieteellinen historia ennen ja jälkeen parantumisen on tarkasti dokumentoitu.

Roxburghin tapaus (Etelä-Afrikka): Protestanttisessa baptistiseurakunnassa rukoilleen miehen tapaus, joka sairasti pitkälle etennyttä ja kuolemaan johtavaa keuhkofibroosia. Mies oli jatkuvassa happihoidossa, ja lääkärit olivat antaneet hänelle vain kuukausia elinaikaa. Rukoushetken jälkeen hänen keuhkonsa palautuivat ennalleen. Seuranneissa röntgen- ja TT-kuvissa lääkärit totesivat keuhkojen arpikudoksen hävinneen täysin, mikä on lääketieteellisesti äärimmäisen epätavallista ilman elinsiirtoa.

Annabel Beamin suolistosairaus (2011): Yhdysvaltalaisessa evankelikaalisessa perheessä kasvanut 9-vuotias tyttö sairasti kahta kroonista ja hengenvaarallista suolistosairautta (pseudo-obstruktio ja hypomotiliteetti), joihin ei ole parantavaa hoitoa. Tyttö putosi puun sisään pää edellä ja selvisi onnettomuudesta lievin vammoin. Hämmästyttävintä oli, että onnettomuuden jälkeen hänen vuosia kestäneet vakavat vatsaoireensa loppuivat. Häntä hoitanut gastroenterologi vahvisti tutkimuksissa, että tyttö oli täysin terve ja pystyi lopettamaan kaikki lääkityksensä.

-Yht.krist.

Vierailija
692/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fundamentalistikristityt ovat ihan yhtä fiksuja kuin fundamentalistimuslimit. No, toimintatapa heillä on toki paljon fiksumpi, mutta perusasetukset aivoissa ovat samankaltaiset: saarnaaja, imaami, evankelista, mitä näitä nyt on, joita voi uskoa ja seurata ja lopettaa oma ajattelu. 

Tämä kuvaa lähinnä uskonnon maallista puolta. Kun puhutaan jumalasta niin puhutaan kuitenkin henkisyydestä joka on loppukädessä jokaisen ihan oma, henkilökohtainen asia. Yhteys jumalaan. Jotkut todella maallistuneet ihmiset kokevat sitä vain seurakunnissa ja kirkoissa, mutta jokaisella on mahdollisuus myös henkilökohtaiseen jumalyhteyteen joka on saatavilla ihan missä vaan.

Alan vuosi vuodelta ymmärtämään enemmän mitä se kadotuksessa eläminen on, kun kuuntelee näitä ateistien ikuisia juttuja ja hyökkäyksiä. Vaikka jumala seisoisi heidän vieressään he öyhäisivät jostain imaameista ja papeista, sillä ovat täysin sokeita ja kuuroja jumalalle.

Uskomustesi kyseenalaistaminen ei ole hyökkäys eikä öyhötys.

Vierailija
693/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha on maapallo, " yhteiskristillinen"?

NYT pidän kielen keskellä suuta. :D En ota Jumalan edessä vastuuta, koska en tiedä 100 % varmasti. Voi olla, että tähän tartten 2 viestiä jotta mahtuu. 

Mun ehdoton lempiaihe. 

Siis, pelastumisen kannalta on tärkeintä ajatella, että kaiken loi Jumala. Käytti sitten työkalunaan evoluutiota tai ei, meni siihen 6 päivää tai 6 mrd vuotta. 

Olen ollut viimeisen 10 vuoden ajan vakaa 6 päivän luomisen kannattaja, siitä syystä että Jumalalle nyt kaikki on mahdollista, ja radiohiiliajoitus menee sopivasti epätarkaksi 5000 vuo8den kohdalla jne. Dinosauruksia näkyy luolamaalauksissa. Jumalalle ei olisi temppu eikä mikään tehdä vanhalta vaikuttava maa, ja esim.Usassa on paljon geologisia juttuja, jotka kertoo isojen vesimassojen vyöryttämästä maasta (vedenpaisumus). Fossiileja siellä missä ei pitäisi olla, jne.

Ja evoluution isoimpia valuvikoja: uuden vaiheen muodostumiseen tarvitsisi rakenteita, jotka ei ole edes olemassa vielä. Plus monta muuta mentaaliloikkaa jotka vaatii enemmän uskoa, kuin Jumala-usko.

Mutta. Raamatussa on kohta 2Piet.3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta...

...vaikka sana "ikivanhastaan" voi käsittää Raamatun kielessä muutamankin tuhannen pätkää, mutta tuo voi viitata että maa on vanha. 

Nyt kissankokoisilla kirjaimilla: en laita uskoani nykyiseen ilmestystietoon, vaan Raamattu menee edelle. Mutta katsoin alkukesästä videon jossa eräs amerikkalainen papparainen Robert Marshall kuoli, kävi 44 h tuntia Taivaassa, ja Jeesus näytti maailman luomisen, Saatanan karkottamisen Taivaasta, syntiinlankeemuksen Eedenissä jne. Neanderthalin ihmiset olivat ja touhusivat maailmassa ennen Aatamia ja Eevaa, mutta Jumala ei lukenut heitä vielä ihmisiksi, vaan joksikin puoli-ihmisiksi, ja lopullista lenkkiä heidän ja nykyihmisen välillä ei tule löytymään. Aatami ja Eeva eli dinosaurusten kanssa.

Jeesus kehui nykytiedemiehiä että ovat monessa asiassa oikeassa bilsan ja avaruusjuttujen suhteen.

Jeesus selitti tälle Robertille, että luomisen 7 pv ovat pitkiä ajanjaksoja, jolloin ei käytännössä ollut aikaa siinä määrin kuin me sen käsitämme, ja syntiinlankeemuksesta alkoi varsinainen nykyinen ajanlasku ja rapistuminen (sopisi kirjoitustaidon alun kans hyvin yksiin). Nooan arkki ja tulva on totta ja oli iso ekokatastrofi hiilijuttuineen.

Jos epäilee tuota stooria, niin Jumala sen käynnin jälkeen teki vielä lääketieteellisen ihmeparanemisen. :D

Kannattaa katsoa. Häntä haastattelee Gabe Poirot joka sanoo kans käyneensä Taivaassa.

!! Ja edelleen, kaikki pitää arvioida!! 

-Yhteiskristillinen

Robert Marshallista kerrotaan tällaista:

"Marshall said the figure he identified as Jesus told him his condition was dire. “He said ‘your brain has been destroyed’, obviously,” Marshall recalled.

He claimed Jesus added that he would be returned to life “with some caveats” and “with a miracle that nobody could ever deny,” saying it would demonstrate that “I am God and I did this.”"

https://www.msn.com/en-us/health/medical/man-describes-heaven-after-bei…

Marshallin Jeesus on valehtelija, koska niin moni kiistää Marshallille tapahtuneen ihmeen. En kuvittele olevani mikään lääketieteen asiantuntija, mutta jotkut väittävät että Marshall ei kuollut oikeasti, vaan hänen tutkimisessaan käytetyt laitteet ovat sellaisia, etteivät ne kykene havaitsemaan kaikkea aivotoimintaa. Marshallin kuolleeksi julistaminen oli siis heidän mukaansa virhe. 

Marshallin kuolemanrajakokemuksissa ei myöskään ole mitään erityistä. Sinulle voisi tehdä hyvää tutustua vaihteeksi siihen, millaisia kuolemanrajakokemuksia muiden uskontojen edustajilla on ollut.

Tottakai ei-uskovat löytävät aina porsaanreiän. 

-Pietarin kalansaaliissa ne kalat vaan kerääntyi rykelmäksi - joo, mahdollista. 

-Myrskytuuli voi tyyntyä sekunneissa - joo, voi. 

-Jeesuksen parantama mykkä oli ehkä vain mutisti joka koki psyykkisen vapautumisen.

-Punainenmerikin voi jakaantua myrskytuulella kahtia...noooo, periaatteessa.

-Kuume voi laskea sekunneissa - mahdollista.

-Riivatulta vaikuttava saattoi olla epileptikko ja se kohtaus lakkas just sopivasti - niin niin. 

Mutta kummasti niissä alku-ja lopputilanteen välissä oli jumalallinen väliintulo. 

Nyt jo kuolleeksijulistaminen ei ollut kuolleeksijulistamista, ja Usassa ei ole laitteita jotka pystyis todistamaan 44 tunnin kestoisen kliinisen aivokuoleman. :D

Se thorax-jutun paraneminen oli se ihme.

-Yhteiskristillinen

Miksi väität "sen thorax-jutun" paranemista siksi ihmeeksi, jota kukaan ei voisi kiistää? Ainakin tässä videossa Marshall itse kertoo suunnilleen 6 minuutin kohdalla, että se ihme on hänen aivojensa uusiutuminen:

Onko Marshall muuttanut jossain vaiheessa tarinaansa? Oletko keksinyt itse, että "se thorax-juttu" olisi niin merkittävä kuin väität? Muistitko tämänkin asian väärin? Oli miten oli, koko tämä Marshall-juttu haiskahtaa vahvasti ja sinun uskottavuutesi on täysi nolla. 

No mä muistan asioita väärin. Enkä tee sitä kus*tusmielessä, vaan mä käyn nopeasti isoja kokonaisuuksia läpi, yrittäen samalla käydä töissä ja olla perheenkin kanssa. Tääkin vastailu vie aikaa, kun innostun jorisemaan.

Mä olen lukenut kirjahyllyllisen verran uskovien todistuksia ja katsonut satoja tunteja videoita, mutta en muista yksityiskohtia.

-Yhteiskristillinen

Se todistusten lukeminen on ajanhukkaa kun jumalan olemassaolosta ei ole todisteita. Ei yhdenkään.

Vierailija
694/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yksinkertainen mutta piru monimutkaistaa sitä. Ja saaatanalla on valtaa maan päällä. Ei se ole sen kummempaa. Suomi esim ylpeilee sillä että täällä tehdään pelejä. Eli lapset tehdään riippuvaisiksi vauvasta alkaen. Media hehkuttaa wolttia joka käyttää hyväkseen kolmansien maiden outcasteja ja maksaa johtajille monimiljoona palkkiot, jotta itse yhtiö tekee tappiota (ei tule koskaan maksamaan yhteisöveroa tänne). Koko idea pyörii ihmisten laiskuuden ja ahmimisen perusteella. Eli täällä pidetään arvossa firmaa joka perustuu riistoon,  valheeseen, ahneuteen ja massojen heikkouksien hyödyntämiseen. Jos tuo ei ei ole suoraan Satanin  käsikirjasta niin...?!  Sinut on huijattu uskomaan Jumalan sanan olevan monimutkainen.

Eikös jumala maailman luodessaan nähnyt ennalta saatanan temput? Sallii silti mellastaa. Jumala on siis vastuussa saatanan toimista ja pahuudesta.

Vierailija
695/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viimeisimmistä viesteistä, yhteiskristillinen. Sitä vähän arvelinkin, että olet hörhö mikä hörhö.  Ihan uskomaton hörhöjen hörhö. "  Nooan arkki on totta. Aatami ja Eeva olivat olemassaja elivät dinosaurusten kanssa. "  Riittää minulle jo. Heippa. 

Käy katsomassa Nooan arkki Araratin vuoristosta, löytyy Google Mapsilla. :)

-Yhteiskristillinen

Höpö höpö. Ei ole yhdenkään vakavasti otettavan arkeologin mielestä kuin kiviröykkiö. 

Jonka alta löytyy metallinoaljastimella tietyin välimatkoin pultteja?

-Yhteiskristillinen

Ihan hauska heitto. Ainut vaan, että semmoisia metallipultteja on osattu tehdä vasta 1400- 1500 luvulla. Älä usko ihan kaikkea, mitä sulle syötetään. 

"Vanhin löydetty rautaesine on noin 6 000 vuotta vanha. Pieniä määriä rautaa alettiin pelkistää Lähi-idässä ja Indusjoen laaksossa 3000–2000 eaa."

Nooan arkki ja vedenpaisumus oli ehkä 3000 vuotta sitten.

-Yhteiskristillinen

Ymmärrän, että ottaa koville, kun joutuiskin miettimään asioita uudestaan: olenko ollut ihan hyväuskoinen huijattava? 

Ei, Nooan arkki ja tulva on totta. :) Ateistit ovat valmiita uskomaan ihan mitä tahansa mitä ateistitieteilijät sanoo ja kutsumaan heitä "kunnioitetuksi ja arvostettu tieteilijäksi", sit jos joku huomaa että hei, nää maankuoren jutut sopiskin Raamattuun, niin sille lätkäistään nimitys pseudotieteilijä. 

Usein se haiskahtaa tieteilijöiden vahvoilta ennakko-oletuksilta. 

-Yhteiskristillinen joka miettii lyhyempää nikkiä

Raamatun perussanoma (jumalan ja Jeesuksen ihmeteot) ei kuitenkaan todistu tieteellisesti mitenkään.

Hmm...totta ja ei. Ei monia ihmeitä, kuten neitsestäsyntymistä voikaan mitenkään todentaa. Mooseksen aikana kahtia jakautunut Kaislameri (tai Punainen meri) on jo kerinnyt asettua 3500 vuotta sitten paikalleen. 

Mutta esim. Jeesuksen ylösnousemusta oli todistamassa tuhansia ihmisiä. 

-Yhteiskristillinen

Ei ollut. On vain väite, että olisi muka ollut.

Vierailija
696/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha on maapallo, " yhteiskristillinen"?

NYT pidän kielen keskellä suuta. :D En ota Jumalan edessä vastuuta, koska en tiedä 100 % varmasti. Voi olla, että tähän tartten 2 viestiä jotta mahtuu. 

Mun ehdoton lempiaihe. 

Siis, pelastumisen kannalta on tärkeintä ajatella, että kaiken loi Jumala. Käytti sitten työkalunaan evoluutiota tai ei, meni siihen 6 päivää tai 6 mrd vuotta. 

Olen ollut viimeisen 10 vuoden ajan vakaa 6 päivän luomisen kannattaja, siitä syystä että Jumalalle nyt kaikki on mahdollista, ja radiohiiliajoitus menee sopivasti epätarkaksi 5000 vuo8den kohdalla jne. Dinosauruksia näkyy luolamaalauksissa. Jumalalle ei olisi temppu eikä mikään tehdä vanhalta vaikuttava maa, ja esim.Usassa on paljon geologisia juttuja, jotka kertoo isojen vesimassojen vyöryttämästä maasta (vedenpaisumus). Fossiileja siellä missä ei pitäisi olla, jne.

Ja evoluution isoimpia valuvikoja: uuden vaiheen muodostumiseen tarvitsisi rakenteita, jotka ei ole edes olemassa vielä. Plus monta muuta mentaaliloikkaa jotka vaatii enemmän uskoa, kuin Jumala-usko.

Mutta. Raamatussa on kohta 2Piet.3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta...

...vaikka sana "ikivanhastaan" voi käsittää Raamatun kielessä muutamankin tuhannen pätkää, mutta tuo voi viitata että maa on vanha. 

Nyt kissankokoisilla kirjaimilla: en laita uskoani nykyiseen ilmestystietoon, vaan Raamattu menee edelle. Mutta katsoin alkukesästä videon jossa eräs amerikkalainen papparainen Robert Marshall kuoli, kävi 44 h tuntia Taivaassa, ja Jeesus näytti maailman luomisen, Saatanan karkottamisen Taivaasta, syntiinlankeemuksen Eedenissä jne. Neanderthalin ihmiset olivat ja touhusivat maailmassa ennen Aatamia ja Eevaa, mutta Jumala ei lukenut heitä vielä ihmisiksi, vaan joksikin puoli-ihmisiksi, ja lopullista lenkkiä heidän ja nykyihmisen välillä ei tule löytymään. Aatami ja Eeva eli dinosaurusten kanssa.

Jeesus kehui nykytiedemiehiä että ovat monessa asiassa oikeassa bilsan ja avaruusjuttujen suhteen.

Jeesus selitti tälle Robertille, että luomisen 7 pv ovat pitkiä ajanjaksoja, jolloin ei käytännössä ollut aikaa siinä määrin kuin me sen käsitämme, ja syntiinlankeemuksesta alkoi varsinainen nykyinen ajanlasku ja rapistuminen (sopisi kirjoitustaidon alun kans hyvin yksiin). Nooan arkki ja tulva on totta ja oli iso ekokatastrofi hiilijuttuineen.

Jos epäilee tuota stooria, niin Jumala sen käynnin jälkeen teki vielä lääketieteellisen ihmeparanemisen. :D

Kannattaa katsoa. Häntä haastattelee Gabe Poirot joka sanoo kans käyneensä Taivaassa.

!! Ja edelleen, kaikki pitää arvioida!! 

-Yhteiskristillinen

Robert Marshallista kerrotaan tällaista:

"Marshall said the figure he identified as Jesus told him his condition was dire. “He said ‘your brain has been destroyed’, obviously,” Marshall recalled.

He claimed Jesus added that he would be returned to life “with some caveats” and “with a miracle that nobody could ever deny,” saying it would demonstrate that “I am God and I did this.”"

https://www.msn.com/en-us/health/medical/man-describes-heaven-after-bei…

Marshallin Jeesus on valehtelija, koska niin moni kiistää Marshallille tapahtuneen ihmeen. En kuvittele olevani mikään lääketieteen asiantuntija, mutta jotkut väittävät että Marshall ei kuollut oikeasti, vaan hänen tutkimisessaan käytetyt laitteet ovat sellaisia, etteivät ne kykene havaitsemaan kaikkea aivotoimintaa. Marshallin kuolleeksi julistaminen oli siis heidän mukaansa virhe. 

Marshallin kuolemanrajakokemuksissa ei myöskään ole mitään erityistä. Sinulle voisi tehdä hyvää tutustua vaihteeksi siihen, millaisia kuolemanrajakokemuksia muiden uskontojen edustajilla on ollut.

Tottakai ei-uskovat löytävät aina porsaanreiän. 

-Pietarin kalansaaliissa ne kalat vaan kerääntyi rykelmäksi - joo, mahdollista. 

-Myrskytuuli voi tyyntyä sekunneissa - joo, voi. 

-Jeesuksen parantama mykkä oli ehkä vain mutisti joka koki psyykkisen vapautumisen.

-Punainenmerikin voi jakaantua myrskytuulella kahtia...noooo, periaatteessa.

-Kuume voi laskea sekunneissa - mahdollista.

-Riivatulta vaikuttava saattoi olla epileptikko ja se kohtaus lakkas just sopivasti - niin niin. 

Mutta kummasti niissä alku-ja lopputilanteen välissä oli jumalallinen väliintulo. 

Nyt jo kuolleeksijulistaminen ei ollut kuolleeksijulistamista, ja Usassa ei ole laitteita jotka pystyis todistamaan 44 tunnin kestoisen kliinisen aivokuoleman. :D

Se thorax-jutun paraneminen oli se ihme.

-Yhteiskristillinen

Missä on todisteet siitä mitä Robert Marshallille tapahtui sairaalassa? Luulisi että niitä pidettäisiin näyttävästi esillä, jos kyse olisi todellisesta ihmeestä, mutta ainakaan pikaisella googlailulla niitä ei löydy mistään. 

Hyvä kysymys. Tämäkään tarina ei taida kestää lähempää tarkastelua, kun tarjolla on pelkkä miehen oma kertomus siitä mitä hänelle tapahtui. Ja sen lisäksi että myynnissä on kaikenlaista oheiskrääsää, hänen kirjoistaankin täytyy maksaa, vaikka tyytyisi pelkkään e-kirjaan ja pdf-tiedostokin kelpaisi. Miksi ihmeessä kuolleista herännyt mies, joka kävi taivaassa ja tuli omasta tahdostaan takaisin, ei halua jakaa kokemuksiaan ja saamiaan tietoja ilmaiseksi kaikille? Miksi koko tässä jutussa on niin vahva faktojen salailun ja rahastuksen maku? 

Lisään vielä: tietysti meillä on vain tuon miehen kertomus siitä, mitä tapahtui. Eihän kukaan ole päässyt hänen päänsä sisään. Itse uskoisin niitä, jotka herättyään alkaa kertoa heti jotain - toki hallusinaation vaara on silloinkin, mutta kuolemasta herätetty ei heti ensin ala miettiä puhua pajunköyttä. 

Yks millä vois todentaa tuon, mutta se vaatii kärsivällistä odottamista: Jeesus sanoi että neanderthalilaisen ja nykyihmisen välillä ei ole linkkiä (en taas muista miten Hän sen kuvaili). 

Eli jos ei sitä koskaan tule löytymään, niin se vois olla yksi todiste.

Mutta siis: on paljon Taivas-matkoja ja eräskin oli "Jeesus sanoi Taivaassa mulle tulevansa takaisin Clintonin valtakauden aikana". Ei niillä monilla ole totuuspohjaa. Mäkin pystyn psyykellä luomaan jonkinlaisia kokemuksia, vaikka oikeat Jumala-kokemukset on sit sellasia mihin mun palstamamman aivot ei pysty.

Raamattu tai VT suhtautuu ankarasti varoittaen valeprofeettoihin. 

-Yhteiskristillinen

Se on kyllä ihan tunnettu fakta, että neandertalilaiset lisääntyivät nykyihmisten kanssa. Minulla ja sinullakin on erittäin todennäköisesti neandertalilaisilta peräisin olevia geenejä:

https://yle.fi/a/74-20131486

Se että Aatamin ja Eevan poika Kain sai jostain vaimon, selittyis neanderthalilaisilla. Ja kun Jumala laittoi Kainiin merkin, ettei tätä kukaan ympärilläolevissa kaupungeissa surmaisi - vaikka Raamatussa annetaan ymmärtää hänellä olleen vain vanhempansa seuranaan. Miksi Kain pelkäsi tulevansa surmatuksi? 

Mutta kysyn sulta tieteilijä: kertooko pariutumismahdollisuus automaattisesti siitä, että nykyihmisellä ja neanderthalilaisella kuitenkaan oli yhteistä linkkiä?

-Yht.krist.

Voi voi kun et ymmärrä tällaisista asioista edes alkeita. Jos kaikki nykyihmiset polveutuisi noin vahvasti neandertalilaisista, ihmisten - sekä nykyään että kauan sitten eläneiden - DNA olisi hyvin erilainen kuin se on.

Perinteisestihän ajatellaan, että Aadamin ja Eevan jälkeläiset pariutuivat keskenään. Täydellinen perimä kesti sen eikä sukurutsausta ollut vielä kielletty. 

Ja mitä oikein tarkoitat sillä linkillä? Noin epämääräiseen väitteeseen on mahdoton ottaa kantaa.

Mikä ihmeen täydellinen perimä? Taas jotain luulevaisten ”tiedettä”?

Vierailija
697/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sä jaksat. Explore ei ole mikään lääketieteellinen julkaisu, vaan edustaa uskomushoitoja ja muuta hömpänpömppää. 

Eikö rehellisyys kuulu lainkaan sun kristillisiin arvoihin?

Vierailija
698/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yksinkertainen mutta piru monimutkaistaa sitä. Ja saaatanalla on valtaa maan päällä. Ei se ole sen kummempaa. Suomi esim ylpeilee sillä että täällä tehdään pelejä. Eli lapset tehdään riippuvaisiksi vauvasta alkaen. Media hehkuttaa wolttia joka käyttää hyväkseen kolmansien maiden outcasteja ja maksaa johtajille monimiljoona palkkiot, jotta itse yhtiö tekee tappiota (ei tule koskaan maksamaan yhteisöveroa tänne). Koko idea pyörii ihmisten laiskuuden ja ahmimisen perusteella. Eli täällä pidetään arvossa firmaa joka perustuu riistoon,  valheeseen, ahneuteen ja massojen heikkouksien hyödyntämiseen. Jos tuo ei ei ole suoraan Satanin  käsikirjasta niin...?!  Sinut on huijattu uskomaan Jumalan sanan olevan monimutkainen.

Eikös jumala maailman luodessaan nähnyt ennalta saatanan temput? Sallii silti mellastaa. Jumala on siis vastuussa saatanan toimista ja pahuudesta.

Siksi hän  onkin valmistanutkin siitä pääsyn.

Vierailija
699/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Yhteiskristillinen

1).Ehtoollinen. 

-Yhteiskristillinen

Niin, aika huonolta näyttää molempien meininki.

-Yhteiskrist.

Niiin, mutta milloin tuo muutos on tapahtunut? Mihin saakka voimme luottaa, ettei Raamattuun ole kajottu? Keskeinen asia uskoville. Täästä olisi hedelmälllistä keskustella. Itse uskon, että vuoden 33/38 Raamattu verrattuna vuoden 1992 Raamattuun on jo aika erilainen. Näin sanoo moni muukin, onko merkitys pysynyt samana vai onko se muuttunut erilaisten sanojen myötä. Kun taas vertaan vuoden 1922 painosta (VT:n käännös vuodelta 1861 ja UT 1913 kirkolliskokouksen mukainen), on sekin erilainen kuin vuoden 33/38 painos, mutta ehkä ei kuitenkaan ratkaisevasti? Kuitenkin kun luen Johanneksen evankeliumia, tämä vanhempi painos (1913) puhuttelee minua ihan eri tavalla. 

Vierailija
700/2092 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathryn Kuhlmanin kautta tulleet ihmeparanemiset alkoivat siten, että ihmiset itse tulivat kertomaan hänelle parantuneensa tämän kokouksessa, mistä nainen oli ihmeissään. 

Ihmiset parani (osa vain hetkeksi eli ei ollut oikea paraneminen), mutta ateistit väittivät niitä psyykkisen vapautumisen aiheuttamiksi, ja ilkesivät jopa väittää että niveltulehdus on yksi suurimpia itsesuggestiolla parannettavia. Jaa-a, pitää kertoa tämä kivuliaasta niveltulehduksesta kärsivälle tutulleni, että alapa vain ajatella positiivisesti.

Vertaisarvioituja tutkimuksia ei tehty, mutta kaikki paranemiskertomukset pohjautuu ihmisten omiin kertomuksiin. Syöpiä parani:

"Kuhlmanin New York Timesin muistokirjoituksessa todettiin, että "Richard Owellen, Johns Hopkinsin sairaalan syöpätutkimusosaston jäsen, joka esiintyi usein neiti Kuhlmanin tilaisuuksissa, todisti useista parantumisista, joita hän sanoi tutkineensa". [ 2]

Täälläpäin on (en kerro tarkemmin tunnistussyistä) henkilö, jolla 6 eri erikoislääkäriä todensi syövän. Seurakunta rukoili, hoitoja ei oltu vielä aloitettu. Kun syöpää piti leikata, oli se kadonnut.

Onko luonnollisen selityksen mahdollisuus? Kyllä. Oliko silti ihme? Hyvin todennäköisesti koska välissä rukoiltiin. Eli 99 % varmuudella, jätän 1 prosentin lahjaksi ateistille jotta häntä ei harmita :)

Edelleen: Jeesus sanoi "te olette nähneet Minut ettekä siltikään usko."

-Yhteiskristillinen