Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti vaimoaan eikä kerro vaimolle

Vierailija
24.07.2026 |

Hei,

Mitä mieltä olette tästä tapauksesta? Tuntemallani miehellä on ollut pitkän avioliiton aikana parikin kertaa avioliiton ulkopuolinen suhde. Mies on lupaillut toiselle naiselle jättävänsä vaimonsa avioliiton onnettoman tilan takia ja aloittavansa suhteen naisen kanssa. Mies on lopulta kuitenkin jänistänyt ja lopettanut sivusuhteen - jatkaen avioliitossaan. Vaimolla ei ole tietoakaan miehen pettämisistä.

Eikö tuossa ole kyse kaksinkertaisesta petoksesta vaimoa kohtaan? Ensin rikotaan avioliittolupausta pettämällä ja toisekseen pimitetään tämä tieto vaimolta eli ikään kuin valehdellaan vaimolle lisää. Vaimolta viedään mahdollisuus arvioida, haluaako hän jatkaa yhdessä pettäjän kanssa. 

Haluaisitko sinä vaimona tietää pettämisestä, vaikka se tieto tulisikin ulkopuoliselta taholta?

Ja se, että mies ei kerro pettämisestä vaimolle on kyse ainoastaan miehen omasta itsekkyydestä, mm. taloudellisista syistä. Hän ei halua tai uskalla kohdata tekojensa seurauksia vaimonsa reaktioissa. Puhtaasti itekeskeinen ihminen ja syyt vaitonaisena pysymisestä sen mukaisia eli hän ei ajattele vaimonsa hyvinvointia päätöksensä taustalla.

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kyllä näiden rakastajattarien on vaan valitettavasti ymmärrettävä paikkansa jos ovat jo sen rikoksen menneet tekemään että sotkeentuvat naimisissa oleviin miehiin. 

Ongelmaan on erittäin yksinkertainen ratkaisu. Toinen nainen vaan lopettaa suhteen.

Suurin osa tuntemistani älykkäistä, koulutetuista ja varakkaista miehistä on pettänyt. Ja vain kahdessa tapauksessa kymmenistä mies on päätynyt naimisiin rakastajatterensa kanssa, mistä on seurannut vuosikausien draamaa, riitoja perintöriitoja ja paljon vahinkoa perheen lapsille. Erittäin raskaita prosesseja nämä ovat siis olleet. Ja ehkä juuri siksi tuntemani yli 45 vuotiaat miehet eivät ole jättäneet vaimoansa sivusuhteiden seurauksena. 

Pahin tuntemani tapaus pitää yllä useita suhteita yhtä aikaa. Tiedän asiasta mutta ei tulisi mieleenkään sekaantua siihen. Eivät ulkopuoliset tiedä toisten parisuhteiden laatua, seksin määrää tai mahdollisia sairauksia tms mikä ulkopuolisiin suhteisiin on johtanut.

Onneksi minä tunnen pääosin älykkäitä, koulutettuja ja varakkaita miehiä, jotka ovat myös rehellisiä ihmisiä. Fiksu ihminen ei tietenkään halua tuottaa lähimmilleen draamaa ja tuskaa, joten ei myöskään ryhdy pettämään. Se on sellaista vähän yksinkertaisten ihmisten puuhaa. Ihminen voi olla hölmö, vaikka olisikin koulutettu.

Vierailija
102/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän joka toisella miehellä on syrjähyppyjä tai sivusuhteita, joillakin useampia samaan aikaan.

Miksai uskot että vaimo olisi edes kiinnostunut tiedosta ?

Jos mies haluaa pysyä vaimoinsa kanssa niin mitä se asia sinulle kuuluu ?

Asia on siis muka ok, koska kaikki muutkin tekevät samaa? Tuskin kukaan petetty noin ajattelee.

Useimmiten petetty kokee parisuhteen ehtojen muuttuneen ja ottaa itsekin sivusiteen - näin ainakin itse tein. Kaikki eivät masennu tms. vaan ovat aktiivisia toimijoita.

Ei ole todellista, gatekeeppaako joku oikesti jopa sitä miten petetyn pitäisi suhtautua petetyksi tulemiseen :D

No tuolla tavoin minä suhtauduin kun tulin petetyksi.

Otit porttipitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan eroaisi, jos mies jäisi kiinni salasuhteesta. Saattaisin helposti esittää, etten edes tiedä koko asiasta.  

Avioliitto on juridinen sopimus, joka tarkoittaa, että olemme mieheni mm. toistemme lähiomaisia. Lisäksi avioliitto liittyy kulujen ja varallisuuden jakamiseen. Meillä on lisäksi juristin kanssa tehty tarkat sopimukset lasten oikeudesta perintöihin, kuten kesämökkeihin, sijoitusasuntoihin jne. Kolmannella osapuolella ei olisi mitään jakoa omaisuutemme, vaikka eroaisimme.

Itse luonnollisesti erosin. Ensin kerroin miehelle, että avioliitto päättyy, jos hän pettää. Hän jäi kiinni kerran, annoin anteeksi, mutta muistutin siitä, että avioliitto päättyy pettämiseen enkä toista kertaa tule olemaan samassa tilanteessa. Kun tuli toinen kerta, otin eron.

Kyllä, omaisuus meni jakoon. En tiedä, harmittiko se miestä. Ainakin hän yritti puhua itselleen enemmän kuin mitä hänelle olisi kuulunut. Ei saanut.

Avioliitto on tietysti juridinen sopimus, mutta se sopimus on helppoa purkaa. Avioliiton ytimessä on kuitenkin ihmissuhde, joka perustuu luottamukseen. Kun se on rikottu, ei ole mitään syytä pitää yllä muutakaan. Pettäjä tekee tämän valinnan.

Vierailija
104/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ennen ajatellut ettei pitäisi sotkeutua toisten elämään, mutta nyt kun olen itse toinen nainen niin fiilis on kyllä se, että senkun kerrot. Ärsyttää kun mies ei itse uskalla tehdä ratkaisua. 

Entäs asia päättyykin niin että mies pysyy vaimonsa kanssa ja laittaa sivusuhteen poikki?

Ihan sama. Kunhan tulisi joku ratkaisu. 

Minä tekisin sinun asemassasi ihan itse ratkaisun. 

Vierailija
105/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on motiivisi kertoa tuo asia? Olen kerran sekaantunut  sivusta läheisten ihmisten  pettämissotkuun  kertomalla siitä, koska tunsin parisuhteessa olevat, sekä pettäjän että petetyn.  En enää sotkeutuisi tuollaiseen aikuisten ihmisten ihmissuhdesotkuun, sen verran isoon sotkuun jouduin osalliseksi. 

Pettäminen voi olla merkki syvästä tyytymättömyydestä parisuhteessa eli merkki siitä, että pitäisi joko erota tai uudistaa parisuhdetta.

Kerro miten isoon sotkuun jouduit osalliseksi? Miten se vaikutti sinun päivittäiseen elämääsi? Ei kuulosta uskottavalta.

Vierailija
106/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan eroaisi, jos mies jäisi kiinni salasuhteesta. Saattaisin helposti esittää, etten edes tiedä koko asiasta.  

Avioliitto on juridinen sopimus, joka tarkoittaa, että olemme mieheni mm. toistemme lähiomaisia. Lisäksi avioliitto liittyy kulujen ja varallisuuden jakamiseen. Meillä on lisäksi juristin kanssa tehty tarkat sopimukset lasten oikeudesta perintöihin, kuten kesämökkeihin, sijoitusasuntoihin jne. Kolmannella osapuolella ei olisi mitään jakoa omaisuutemme, vaikka eroaisimme.

Itse luonnollisesti erosin. Ensin kerroin miehelle, että avioliitto päättyy, jos hän pettää. Hän jäi kiinni kerran, annoin anteeksi, mutta muistutin siitä, että avioliitto päättyy pettämiseen enkä toista kertaa tule olemaan samassa tilanteessa. Kun tuli toinen kerta, otin eron.

Kyllä, omaisuus meni jakoon. En tiedä, harmittiko se miestä. Ainakin hän yritti puhua itselleen enemmän kuin mitä hänelle olisi kuulunut. Ei saanut.

Avioliitto on tietysti juridinen sopimus, mutta se sopimus on helppoa purkaa. Avioliiton ytimessä on kuitenkin ihmissuhde, joka perustuu luottamukseen. Kun se on rikottu, ei ole mitään syytä pitää yllä muutakaan. Pettäjä tekee tämän valinnan.

Suoraselkäistä toimintaa jo senkin puolesta, ettet syytä toisia naisia kaiken pahan alkuna ja juurena. Monesti he yrittävät päästä näistä varatuista miehistä eroon, koska tietävät hyvin itsekin, ettei sellainen suhde ole terveellinen. Mutta se ei ole niin helppoa, koska varatut miehet eivät jätä rauhaan vaan suhde jatkuu yleensä niin pitkään kun miehessä henki pihisee. Toinen nainen on niin helppo tuomita, aivan kuin salasuhteen taakka ei muutenkin olisi riittävän painava. 

Vierailija
107/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän joka toisella miehellä on syrjähyppyjä tai sivusuhteita, joillakin useampia samaan aikaan.

Ranskassa mies on impotentti tai homo, jos sillä ei ole sivusuhteita naisten kanssa.

Vierailija
108/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa mies on impotentti tai homo, jos sillä ei ole sivusuhteita naisten kanssa.

Nytpä ei ollakaan Ranskassa.

Vierailija
109/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraselkäistä toimintaa jo senkin puolesta, ettet syytä toisia naisia kaiken pahan alkuna ja juurena. Monesti he yrittävät päästä näistä varatuista miehistä eroon, koska tietävät hyvin itsekin, ettei sellainen suhde ole terveellinen. Mutta se ei ole niin helppoa, koska varatut miehet eivät jätä rauhaan vaan suhde jatkuu yleensä niin pitkään kun miehessä henki pihisee. Toinen nainen on niin helppo tuomita, aivan kuin salasuhteen taakka ei muutenkin olisi riittävän painava. 

Ihan yhtä lailla aikuinen toimija se toinen nainenkin on. Suhde jatkuu ihan molempien myötävaikutuksella. Jotkuthan juuri haluavat naimisissa olevia miehiä, koska niistä saa vähän jännää mutta ei tarvitse ottaa sitä arkea kalsaripyykkeineen.

Mutta ei se toinen nainen ole minun ongelmani. Ei hän ole luvannut minulle rakastaa ja olla uskollinen myötä- ja vastoinkäymisissä. Ei hän ole lastemme vanhempi. Ihan sama minulle, mikä sekoilija hän on.

Vierailija
110/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on siis muka ok, koska kaikki muutkin tekevät samaa? Tuskin kukaan petetty noin ajattelee.

Useimmiten petetty kokee parisuhteen ehtojen muuttuneen ja ottaa itsekin sivusiteen - näin ainakin itse tein. Kaikki eivät masennu tms. vaan ovat aktiivisia toimijoita.

Ei ole todellista, gatekeeppaako joku oikesti jopa sitä miten petetyn pitäisi suhtautua petetyksi tulemiseen :D

Otit porttipitoa?

En pitänyt mitään.

Kahden vuoden aikana minulla oli 3 sivusuhdetta, kestoltaan 8, 4 ja 8 kk.

Avioliittomme jatkuu edelleen.

Vierailija
111/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto, tuo papistosäädyn räätälöimä kaksoispakkopaita, ei ole vapaan sielun mieleen. Mikä toimi ennen liimana on nykyisin piinana. Rakkaus ei katso aikaa, eikä paikkaa. Ei rakkaus katoa, se vaihtaa kohdetta. Ja aina ei edes rakkautta kaivata kun himo saa vallan. 

Vierailija
112/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit porttipitoa?

En pitänyt mitään.

Kulissit pystyssä rahan takia

Vierailija
113/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otit porttipitoa?

En pitänyt mitään.

Kulissit pystyssä rahan takia

Ei ole mitään kuluisseja, koska olemme naimisissa ja avioliitto on juridinen sopimus. Millä tavalla lainsäädäntö on mielestäsi kulissia?

Mieheni bruttopalkka 3700€, Minun 4300€/kk. Minkäs rahan takia minä suhteessa olisin?

Vierailija
114/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma isäukko pitää aivan avoimesti tyttöystävää ja äiti on kuin ei tietäisikään. 

Vierailija
115/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
116/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät toivo ja odota, että pääsisivät sivusuhteilemaan. Sen varjolla, että mutku mieskin.

Jos on aktiivinen toimija, joka haluaa avata suhteen, sitten varmaankin on ollut jo ajat sitten aktiivinen ja aloitteellinen ja ehdottanut tätä miehelle, eikä kukaan silloin petä ketään.

Minusta tuntuu, että sinä petät nyt itseäsi.

Itse en ainakaan tehnyt mitään. Sitten kun tuli treffikutsu, suostuin treffeille. Päätettyäni tämän 8kk kestäneen sivusuhteen löysin samalla periaatteella seuraavan. Sitä kesti vain 4kk, koska tämä mies olisi halunnut parisuhteeseen kanssani. Kolmannen kanssa sama juttu - löytyi etsimättä. Kaikki korkeasti koulutettuja, hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa ja bruttopalkka 5000€:sta ylöspäin.

Nyt en ole enää mennyt treffeille, vaikka kutsuja sateleekin. Joudun ammattini puolesta olemaan jonkin verran julkisuudessa.

- Edelleen naimisissa, yhdessä 21 vuotta. Mitään suhdetta me ei olla koskaan avattu.

Vierailija
117/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto, tuo papistosäädyn räätälöimä kaksoispakkopaita, ei ole vapaan sielun mieleen. Mikä toimi ennen liimana on nykyisin piinana. Rakkaus ei katso aikaa, eikä paikkaa. Ei rakkaus katoa, se vaihtaa kohdetta. Ja aina ei edes rakkautta kaivata kun himo saa vallan. 

Pappeja ei kuule ihmisten parisuhteet kiinnosta. Avioliitto on juridinen sopimus, kannatta tutustua Suomen avioliittolainsäädäntöön.

Lisäksi, jos haluaa saada asuntolainan 0,3% marginaalilla, kannattaa olla naimisissa. Avoliitossa oleva lainan hakija on pankille riski, kts. avioliittolaki.

Vierailija
118/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on usein erotilanteessa miestä paremmassa asemassa: varallisuutta löytyy ja uusi kumppani vaikka viikon sisään - ainakin akateemisessa maailmassa.

Vierailija
119/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät toivo ja odota, että pääsisivät sivusuhteilemaan. Sen varjolla, että mutku mieskin.

Jos on aktiivinen toimija, joka haluaa avata suhteen, sitten varmaankin on ollut jo ajat sitten aktiivinen ja aloitteellinen ja ehdottanut tätä miehelle, eikä kukaan silloin petä ketään.

Itse en ainakaan tehnyt mitään. Sitten kun tuli treffikutsu, suostuin treffeille. Päätettyäni tämän 8kk kestäneen sivusuhteen löysin samalla periaatteella seuraavan. Sitä kesti vain 4kk, koska tämä mies olisi halunnut parisuhteeseen kanssani. Kolmannen kanssa sama juttu - löytyi etsimättä. Kaikki korkeasti koulutettuja, hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa ja bruttopalkka 5000€:sta ylöspäin.

Nyt en ole enää mennyt treffeille, vaikka kutsuja sateleekin. Joudun ammattini puolesta olemaan jonkin verran julkisuudessa.

- Edelleen naimisissa, yhdessä 21 vuotta. Mitään suhdetta me ei olla koskaan avattu.

Juu, ei huoraaminen ole mitenkään vaikeaa, jos omatunto ei estä.

Mutta miten tuo palkka liittyy mihinkään?

Vierailija
120/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei huoraaminen ole mitenkään vaikeaa, jos omatunto ei estä.

Mutta miten tuo palkka liittyy mihinkään?

Oletko kova huoraiöija? Vai mihin kommenttisi liittyy? Sinä teet toisille, mitä toivot itsellesi tehtävän.

Jos sinä petät, kerrot samalla, että toivot että sinua petetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi