Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti vaimoaan eikä kerro vaimolle

Vierailija
24.07.2026 |

Hei,

Mitä mieltä olette tästä tapauksesta? Tuntemallani miehellä on ollut pitkän avioliiton aikana parikin kertaa avioliiton ulkopuolinen suhde. Mies on lupaillut toiselle naiselle jättävänsä vaimonsa avioliiton onnettoman tilan takia ja aloittavansa suhteen naisen kanssa. Mies on lopulta kuitenkin jänistänyt ja lopettanut sivusuhteen - jatkaen avioliitossaan. Vaimolla ei ole tietoakaan miehen pettämisistä.

Eikö tuossa ole kyse kaksinkertaisesta petoksesta vaimoa kohtaan? Ensin rikotaan avioliittolupausta pettämällä ja toisekseen pimitetään tämä tieto vaimolta eli ikään kuin valehdellaan vaimolle lisää. Vaimolta viedään mahdollisuus arvioida, haluaako hän jatkaa yhdessä pettäjän kanssa. 

Haluaisitko sinä vaimona tietää pettämisestä, vaikka se tieto tulisikin ulkopuoliselta taholta?

Ja se, että mies ei kerro pettämisestä vaimolle on kyse ainoastaan miehen omasta itsekkyydestä, mm. taloudellisista syistä. Hän ei halua tai uskalla kohdata tekojensa seurauksia vaimonsa reaktioissa. Puhtaasti itekeskeinen ihminen ja syyt vaitonaisena pysymisestä sen mukaisia eli hän ei ajattele vaimonsa hyvinvointia päätöksensä taustalla.

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän joka toisella miehellä on syrjähyppyjä tai sivusuhteita, joillakin useampia samaan aikaan.

Miksai uskot että vaimo olisi edes kiinnostunut tiedosta ?

Jos mies haluaa pysyä vaimoinsa kanssa niin mitä se asia sinulle kuuluu ?

Asia on siis muka ok, koska kaikki muutkin tekevät samaa? Tuskin kukaan petetty noin ajattelee.

Useimmiten petetty kokee parisuhteen ehtojen muuttuneen ja ottaa itsekin sivusiteen - näin ainakin itse tein. Kaikki eivät masennu tms. vaan ovat aktiivisia toimijoita.

Vierailija
82/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, vaimolla on oikeus tietää ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä. Hirveänpäähän hänelle olisi jos pettäminen jatkuu ja jatkuu vuosikaudet ja koko suhde on perustunut valheeseen. Katkeruus olisi entistä kovempi.

Ai jaa. entäs jos vaimollakin on ollut retkensä ja hetkensä.

Niin, se on sitten eri asia, nyt ei kuitenkaan jossitella asiaan kuulumattomilla seikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu tällaiseen, saattaa olla hengenvaarallista sinulle, jos alat pillupoliisiksi.

Vierailija
84/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v#ttua se eukolle kuuluu!

Kyllähän se kuuluu, avioliitto on juridinen sopimus.

Vaimo on silti miehensä lähiomainen, jos mies joutuu sairaalaan. Mikään tunne ei tässä vaikuta mihinkään suuntaan.

Vierailija
85/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän joka toisella miehellä on syrjähyppyjä tai sivusuhteita, joillakin useampia samaan aikaan.

Asia on siis muka ok, koska kaikki muutkin tekevät samaa? Tuskin kukaan petetty noin ajattelee.

Useimmiten petetty kokee parisuhteen ehtojen muuttuneen ja ottaa itsekin sivusiteen - näin ainakin itse tein. Kaikki eivät masennu tms. vaan ovat aktiivisia toimijoita.

Ei ole todellista, gatekeeppaako joku oikesti jopa sitä miten petetyn pitäisi suhtautua petetyksi tulemiseen :D

Vierailija
86/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ovat säälittäviä nämä wanharouva Tyhjäpään miesviha-sepitteet.

Mies menee paremman naisen luokse vain kuin oma vaimo muuttuu huonoksi, alkaa pihtaamaan, märehtii rumapainoiseksi, alkaa nalkuttamaan yms. 

Ja kuten AP kertoi, mies on vässykkä, joka ei uskalla erota.

Vierailija
87/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista, gatekeeppaako joku oikesti jopa sitä miten petetyn pitäisi suhtautua petetyksi tulemiseen :D

Että tekeekö MITÄ? Puhu suomea.

Vierailija
88/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on noita sivusuhteita ja kaksoiselämän elämistä. Ei kukaan normaali ole petollinen tuollatavoin sarjapettäjämäisesti. Että valehtelee kummallekkin sekä sille sivuusuhteelle, johtaa harhaan, että aikoo jättää vaimon ja vaimolle valehtelee olevansa kunnon mies. 

Ylipäätään suurimmalla osalla ihmisistä on jotain kriisejä tai suhteita pitkän elämänsä aikana, oli sitten narsisteja tai ei.

Jos on jostain syystä muuten toimiva avioliitto, miksi jonkun satunnaisen panemisen pitäisi hajoittaa se ?

Joku satunnainen hetken huuma on eri asia kuin jonkun ihmisen vuosikausien tai kuukausien harhaanjohtaminen ja erehdyttäminen eli valehtelu, että aikoo jättää vaimon vaikka todellisuudessa ei aio jättää vaimoaan vaan ottaa vaan aina uuden sivusuhteen. Valehtelu ei kuulu mihinkään normaaliin kriisin käsittelyyn. Rehelliset ihmiset ei johdattele muita harhaan ja tuhlaa heidän aikaansa omien kriisien vuoksi ja käytä laastarina. 

No varattu mies on varattu mies. Jo lapsille opetetaan ettei toisen omaa saa ottaa.

Vähän pitäisi tämän toisen naisen tajuta tilannetta ja omaa etuaan. Eikä vaan syytellä miestä harhaan johtamisesta.

Kerron nyt sinulle suuren salaisuuden; normaali miehinen mies panee melkein mitä vaan jos helposti saa.

Yritätkö sanoa, että normaali mies ei kykene olemaan panematta ja valehtelematta? Miten ne toiset miehet? Ja pettävät naiset? Lapsille opetetaan että ei saa valehdella. Tytöille opetetaan että on rumaa ottaa toisen omaa. Pojille opetetaan, että ei saa jäädä kiinni? 

Suuri salaisuus: Aikuisten on syytä ottaa vastuu omista tekemisistään ja elää niiden kanssa. 

Olen jo vähän vanhempi ja kun mietin tuttaviani joista monet olen tuntenut jo opiskeluajoista saakka, huomaan että suurimmalla osalla on ollut monenlaista ihmissuhdesotkua ja draamaa aiemmissa tai nykyisissä suhteissaan. 

Suhteita on hajonnut pettämiseen ja sitten on paljon niitä jotka eivät ole siihen hajonneet. Loppujen lopuksi juuri kukaan ei ole onnistunut elämään täysin yksiavioisesti vuosikymmeniä. Onneksi kaikki ovat lopulta kuitenkin löytäneet jonkinlaisen parisuhteen. Se on tärkeintä.

Täysin yksiavioinen ideaali vuosikymmeniä kestävä parisuhde taitaa olla lopulta hyvin harvinainen. 

Ihmiset nyt vaan sekoilevat ja sähläävät.

Kyllä, ihmiset sekoilevat. Vaimolla on oikeus tietää, sekoileeko hänen miehensä. Hän voi sitten päättää, onko kyseessä tavanomainen juttu, joka ei häiritse, vai petos.

Vierailija
89/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sekaannu tällaiseen, saattaa olla hengenvaarallista sinulle, jos alat pillupoliisiksi.

No höpö höpö.

Vierailija
90/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse heitin miehen niska-perseotteella ulos suhteesta. En missään nimessä alentuisi pettämään. Kaikki eivät ole moraaliltaan lapamatoja.

Vierailija
91/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tekeekö MITÄ? Puhu suomea.

Gatekeeppaako.????? Somppukieltäkö. 😯 

Vierailija
92/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ajatellut että jos minua pettäisi mutta katuisi ja haluaisi kuitenkin jatkaa niin en siinä kohtaa edes haluaisi kuulla ja tietää. Puhdistaisi sillä vain omaa tuntoaan. Ei hän minun hyväkseni sitä kertoisi vaan siksi että itsellä on tunnontuskia. En tekisi tiedolla mitään ellei olisi pannut paksuksi/saanut tauteja. Mutta olen aina suhtautunut pettämiseen realistisesti muutenkin, suurinosa pettää. Ei kaadu oma maailman kusivehkeiden hinkaamiseen. Itseä ei vieraat kiinnosta, mutta en mä nyt koe että siitä mitenkään kärsisin jos puoliso olisi vieraissa käynyt ja elämää haluaisi silti kanssani jatkaa. Jos ei halua niin sit toki hyvä että kertoisi syyn ja erottaisi sitä myöten siististi. Puuttuu joku mustasukkaisuus ja pippelin omistuksen halu minulta vissiin.

Ajattelen hyvin samalla tavalla. Genitaalien kyttääminen ei ole minun juttuni. 

Ja pitkässä elämässä tulee monenlaista kriisiä ja tilannetta vastaan. Olen jo nuorena lähtenyt siitä ajatuksesta etten ole kovin mustasukkainen, eikä minun aivoliittoni johonkin pikkujouluissa kännissä panemiseen kaadu.

Ilman muuta voit toimia niin, mutta ei ole sinun asiasi tehdä sitä valintaa muiden ihmisten puolesta. Jokainen itse päättää, mitä omassa liitossaan sietää ja mitä ei.

Vierailija
93/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät toivo ja odota, että pääsisivät sivusuhteilemaan. Sen varjolla, että mutku mieskin.

Jos on aktiivinen toimija, joka haluaa avata suhteen, sitten varmaankin on ollut jo ajat sitten aktiivinen ja aloitteellinen ja ehdottanut tätä miehelle, eikä kukaan silloin petä ketään.

Minusta tuntuu, että sinä petät nyt itseäsi.

Vierailija
94/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuolla tavoin minä suhtauduin kun tulin petetyksi.

Vierailija
95/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se vaimolle kertominen auttaa - jos mies oikeasti haluaisi erota, hän olisi eronnut jo.

Vaimon huijaaminen on tietysti ehdottoman väärin, sekä se, että sekaantuu parisuhteessa olevaan. Luulisi normaalin naisen löytävän ihan vapaankin kumppanin.

Tottakai auttaa. Nainen voi sitten päättää, että haluaako hän jatkaa petturin kanssa vai erota.

Eihän tässä sen miehen haluamisilla ole mitään väliä. 

Vierailija
96/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisessä ei ole mitään väärää, mutta siitä ei pidä ikinä kertoa. Sanan pettäminen sijaan pitäisi käyttää jotakin muuta sanaa, esim. petkuttaminen on parempi.

Aina pitää kertoa, ja puhua näistä avoimesti. Niin, että muut ihmiset laajasti tietävät, ja osaavat varoa sellaista ihmistä, joka käyttää muita hyväkseen.

Vierailija
97/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se vaimolle kertominen auttaa - jos mies oikeasti haluaisi erota, hän olisi eronnut jo.

Vaimon huijaaminen on tietysti ehdottoman väärin, sekä se, että sekaantuu parisuhteessa olevaan. Luulisi normaalin naisen löytävän ihan vapaankin kumppanin.

Tottakai auttaa. Nainen voi sitten päättää, että haluaako hän jatkaa petturin kanssa vai erota.

Eihän tässä sen miehen haluamisilla ole mitään väliä. 

Usein tuossa mies on se, joka vastustaa eroa viimeiseen asti - vaikka on ihan itse soppansa keittänyt,

Vierailija
98/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on noita sivusuhteita ja kaksoiselämän elämistä. Ei kukaan normaali ole petollinen tuollatavoin sarjapettäjämäisesti. Että valehtelee kummallekkin sekä sille sivuusuhteelle, johtaa harhaan, että aikoo jättää vaimon ja vaimolle valehtelee olevansa kunnon mies. 

Ylipäätään suurimmalla osalla ihmisistä on jotain kriisejä tai suhteita pitkän elämänsä aikana, oli sitten narsisteja tai ei.

Jos on jostain syystä muuten toimiva avioliitto, miksi jonkun satunnaisen panemisen pitäisi hajoittaa se ?

Kai riippuu siitä, miksi kukakin avioliitossa on. Jos on suhteessa omakotitalon, jaettujen kotitöiden, rahan tms vuoksi, niin miksipä hajoittaisi. Mutta jos on suhteessa rakkaudesta ja siitä, että kumppanit ovat erityiset ja ainoat toisilleen, niin tilanne on eri. 

Kyllä pitkä avioliitto voi olla monella tavalla toimiva ja molemmille tärkeä. Tosiasia on että seksiä on lähes aina enemmän avioliiton alussa kuin loppupäässä vaikka se ei täysin koskaan loppuisikaan.

Jos mies on lähtenyt hakemaan lisää seksiä avioliiton ulkopuolelta ja joku nuori nainen on riittävän tyhmä sotkeutuakseen ukkomieheen, ei hänellä kuitenkaan ole mitään oikeuksia yrittää hajottaa toisten pitkää avioliittoa. Avioliitto on juridinen sopimus. Ja pitkä yhteinen elämä yhteisine kokemuksineen on arvokas sinänsä.

Näitä rakastumisia ja ihastumisia tulee ja menee. Niiden pohjalta nyt ei voi mitään kestävää rakentaa. Perhe elämässä pysyy.

Miehen olisi hyvä ymmärtää nämä kaikki. Jos pitkä avioliitto on hänelle tärkeä ja arvokas, hänen ei pidä lähteä rikkomaan sitä hankkimalla sivusuhteita. Kuten sanot, pettämällä ei voi mitään kestävää rakentaa. Perhe pysyy elämässä, jos sitä kohtelee arvostaen.

Tyhmä mies riskeeraa kaiken.

Vierailija
99/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on motiivisi kertoa tuo asia? Olen kerran sekaantunut  sivusta läheisten ihmisten  pettämissotkuun  kertomalla siitä, koska tunsin parisuhteessa olevat, sekä pettäjän että petetyn.  En enää sotkeutuisi tuollaiseen aikuisten ihmisten ihmissuhdesotkuun, sen verran isoon sotkuun jouduin osalliseksi. 

Pettäminen voi olla merkki syvästä tyytymättömyydestä parisuhteessa eli merkki siitä, että pitäisi joko erota tai uudistaa parisuhdetta.

Vierailija
100/198 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa kertoa jotta vaimonsa saa tehdä omat valintansa ja päätöksensä avioliitostaan. Itse haluaisin tietää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme