Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt
Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O
Kommentit (293)
Jotkut potilaat tuntuvat haluavan sabotoida itse hoitoaan, jotta pääsee todistamaan miten terveydenhuolto on huonossa jamassa. Minulla sukulainen, joka aikaajoin kertoo somessa tarinaa miten kävi viisi vuotta sitten lääkärissä valittamassa kättään ja miten ei aina edes voi nostaa tavaroita, kun käsi ei vaan tartu. Hänen kättään tutkttiin, otettiin jotain verikokeita ja kuvantamisia ja sanottiin, että lääkäri soittelee sitten, kun tulokset on tulkittu. Hän sitten odottelee edelleen soittoaan ja vitsailee somessa, että vissiin vaikea löytää tulostentulkitsijaa ja haukkuu terveydenhuoltoa, kun kipuja on vieläkin ja pitää vain buranaa napsia, kun niitä tuloksia ei ole tullut. joku joskus sanoi hänelle, että hyvä mies, soita sinne tk:hon ja kysy asiasta, niin hän sitten vastasi, että en soita, vaan odotan tuloksia (ja väliajalla haukkuu sitten terveydenhuoltoa, vaikka tässä tapauksessa vika kyllä on potilaan itsensä, joka ei vaan voi itse soitella sinne tk:hon ja kysyä asiasta)
no.. siinäpä sitten potee kättään. pakko sanoa, että tyhmästä päästä joskus kärsii koko ruumis.
enkä tarkoita, että ap on tällainen, mutta tulipa vain mieleen, että potilailla on joskus todella outoja aivoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on. Valitti mitä hyvänsä - saa särkylääkkeet. Kuvauksia ei tehdä.
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Ei se kauheasti maksa, muutaman satasen saattaa maksaa, ehkä jotakin 300 - 400 euroa.
Kohtuu edullista ja saat tietää mikä vaivaa. Tosin lausunnosta saatat joutua maksamaan toisen samanmoisen summan. Kaikilla ei tämä kuulu kuvantamis pakettiin.
On kuulunut.
Osalla firmoista juu, mutta osalla ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Eikö terveytesi ole sen arvoista? Kun terveys menee, ei elämä ole enää elämisen arvoista. Suomessa on totuttu, että joku muu korjaa asiat omasta puolesta. Verot alas ja vastuu omasta elämästä ihmisille itselleen.
Suomessa on maailman korkeimpia, ellei peräti korkein, verotuksen aste. Kansainvälisen tilaston mukaan Suomen verotus on maailman ykkönen:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/highest-taxed-countr…
Ei veroastetta voi enää nostaa.
Olisi ehkä syytä miettiä MIHIN veroja käytetään sen sijaan että nostaisi. Tervrydenhuoltoon menee selvästi liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mulle sitten määrättäis kun en Buranaa pysty syömään? Panadolia? Pöh, se nyt ei auta kunnon kipuihin yhtään. (Olen menossa lääkäriin nivelrikon takia.)
Pronaxen? Panacod?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvattomuudentunne maassamme lisääntyy kun ei pääse lääkäriin tai jos pääsee, ei saa käypää hoitoa.
Milloin on magneettiin päässyt vain siksi kun siltä tuntuu ?
Vain? Oireena oli myös liikkeiden rajoittuneisuus. Sen tunteen, eli kivun, takia.
Milloin ja mitä muuta pitäisi olla?
Ei voi sattua, kun ei tule verta?
Vierailija kirjoitti:
Kaikista halvinta sairaanhoitoa. On buranaresepti potilaalle. Suomi säästää.
Köyhä hakee ibusalit ilman reseptiä apteekista ja toivoo että toimii. Kuka hullu alkaa maksamaan lääkärikäynnistä jotka on todettu hyödyttömiksi. Normaalisti ei tarvitse maksaa jos tarjotaan jotain toimimatonta. Jotenkin outoa ettei lääkärikäynnit ole tämän piirissä vaan juoksutetaan ja kasvatetaan jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mulle sitten määrättäis kun en Buranaa pysty syömään? Panadolia? Pöh, se nyt ei auta kunnon kipuihin yhtään. (Olen menossa lääkäriin nivelrikon takia.)
Pronaxen? Panacod?
Oxycontin tai targiniq
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Nivelrikkoon suositus on terveelliset elintavat, liikunta ja kipulääkkeet. Ehkä Voltaren-geeli jos on antelias lääkäri.
Voltaren-geeliin ei vaadita reseptiä joten sitä voi kokeilla ihan omatoimisesti jo ennen lääkäriajan tilaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat saatanasti.
Eikö terveytesi ole sen arvoista? Kun terveys menee, ei elämä ole enää elämisen arvoista. Suomessa on totuttu, että joku muu korjaa asiat omasta puolesta. Verot alas ja vastuu omasta elämästä ihmisille itselleen.
Suomessa on maailman korkeimpia, ellei peräti korkein, verotuksen aste. Kansainvälisen tilaston mukaan Suomen verotus on maailman ykkönen:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/highest-taxed-countr…
Ei veroastetta voi enää nostaa.Olisi ehkä syytä miettiä MIHIN veroja käytetään sen sijaan että nostaisi. Tervrydenhuoltoon menee selvästi liian vähän.
Terveydenhuollon rahoitusta tulisi ennemminkin laskea. Ihmisten tulisi hankkia itselleen vakuutukset ja maksaa siitä hoidosta mitä hän kaipaa. Silloin voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse loukkasin polven viime syyskuussa, ja on välillä edelleen kipeä. Varsinkin kun joutuu menemään portaat alas. Julkisella lääkärillä kävin, kuulemma "kaikki on hyvin". Lääkäri ei löytänyt mitään ongelmaa, siis silmämääräisesti. Eli ei tarvitse tehdä mitään jatkotutkimuksia :D
Olen työtön joten ihan sama minulle. Olisi silti kiva tietää mikä polvea vaivaa!
Kyllähän tuo pitää kuvata. Siellä vai olla esim lumpiossa murtuma, nivelvaurioita. Tekisin Haipron kyseisestä lääkäristä koska tuo on räikeä hoitovirhe.
potilaan pitää itsekin tajuta, että jos vaiva ei mene parissa viikossa ohi (vaikka olisi siellä lääkärissä käynyt, joka olisi todenut, että ei ole mitään vakavaa ja menee itsestään ohi), niin ottaa yhteyttä uudelleen ja sanoo, että on edelleen kipeä. sillei pääsee usen uudesaan lääkäriin ja niihin jatkotutkimuksiin. Ei se vauvapalstalla mariseminen auta muuhun kuin mielenkipuun.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän olisi voinut arvioida kivun syytä paremmin, jos olisit edes yrittänyt mennä kyykkyyn. Tyyliin jos polvista kuuluu rusahdus ja kiljaiset kivusta heti alussa, vika on polven osassa X ja jos kipu tulee vasta puolivälissä, vika on osassa Y.
Pitääkö siellä kiljaistakin? En minä kehtaa...
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaista tulleille menee tk ajat nykyään. Korva meni lukkoon viime lauantaina ja yritin itse sitä huuhdella ja laitoin korvatippoja. Varhan chatissa jouduin väittelemään 15 min. että pääsin korvahuuhteluun hoitajalle. Tätä on nykysuomi.
Te saa tanan razistit saisitte painua hel*êttiin täältä!!!!!!!!!!!!!!!! Jatkuvaa valheiden syytämistä ja propagandaa. Ja tyhmät vat*päät uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat saatanasti.
Ei se kauheasti maksa, muutaman satasen saattaa maksaa, ehkä jotakin 300 - 400 euroa.
Puolet kuukauden tuloista. Jos vielä lisätutkimuksia menee kaikki. Ei sen arvoista että menee asunto alta.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinun pitäisi se magneettikuvaus saada...?
Magneetti parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pronaxen? Panacod?
nykyisin esm. polvikipuja hoidetaan paikallisesti annosteltavilla kipugeeleillä. Vaikuttavat paremmin, kun aine menee suoraan kipeään paikkaan. Toisinaan kipupiikeilläkn. Nivlerikon hoitoon on sellaisiakin, tosin käytetään kai hankalissa tapauksissa vain, kun ei nekään riskttömiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että julkinen terveydenhuolto takkuaa. Mummot käyvät terveyskeskuksessa puhdistamassa korvat.
Minkään valtion talous ei kestä moista älyttömyyttä.
Nopea toimenpide, johon ei tarvita lääkäriä. Ei riitä ainoaksi syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut potilaat tuntuvat haluavan sabotoida itse hoitoaan, jotta pääsee todistamaan miten terveydenhuolto on huonossa jamassa. Minulla sukulainen, joka aikaajoin kertoo somessa tarinaa miten kävi viisi vuotta sitten lääkärissä valittamassa kättään ja miten ei aina edes voi nostaa tavaroita, kun käsi ei vaan tartu. Hänen kättään tutkttiin, otettiin jotain verikokeita ja kuvantamisia ja sanottiin, että lääkäri soittelee sitten, kun tulokset on tulkittu. Hän sitten odottelee edelleen soittoaan ja vitsailee somessa, että vissiin vaikea löytää tulostentulkitsijaa ja haukkuu terveydenhuoltoa, kun kipuja on vieläkin ja pitää vain buranaa napsia, kun niitä tuloksia ei ole tullut. joku joskus sanoi hänelle, että hyvä mies, soita sinne tk:hon ja kysy asiasta, niin hän sitten vastasi, että en soita, vaan odotan tuloksia (ja väliajalla haukkuu sitten terveydenhuoltoa, vaikka tässä tapauksessa vika kyllä on potilaan itsensä, joka ei vaan voi itse soitella sinne tk:hon ja kysyä asiasta)
no.. siinäpä sitten potee kättään. pakko sanoa, että tyhmästä päästä joskus kärsii koko ruumis.
enkä tarkoita, että ap on tällainen, mutta tulipa vain mieleen, että potilailla on joskus todella outoja aivoituksia.
Kyllä niiden tulosten pitäisi tulla ilman mitään kyselemisiä. Toki fiksua kysellä, mistä johtuu, jos viivästyy. On voinut tapahtua jokin virhe, unohdus tms.. Mutta eihän se lähtökohtaisesti ole asiakkaan/potilaan tehtävä huolehtia tutkimustulosten saapumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pronaxen? Panacod?
Oxycontin tai targiniq
Lääkäri tuskin määrää ensimmmäisenä vahvoja opioideja, ellei miedompia vaihtoehtoja ole ensin edes kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niiden tulosten pitäisi tulla ilman mitään kyselemisiä. Toki fiksua kysellä, mistä johtuu, jos viivästyy. On voinut tapahtua jokin virhe, unohdus tms.. Mutta eihän se lähtökohtaisesti ole asiakkaan/potilaan tehtävä huolehtia tutkimustulosten saapumisesta.
Avaa nyt vaikka se kanta alkuun. Sieltä löytyy. Älä ole apina ja ala heti soittelemaan
Olin työttömien terveystarkastuksessa. Alkavat reumaoikreet. Toinen sääri näyttää puoliksi mädältä. Lääkäri jutteli r a u h a l l i s e l l a monotonisella äänellä että paistaa se päivä risukasaankin.
Myöhemmin tarkastin lekurin tiedot. Psykiatri! Tekee suggestiohoitoja. hahahahahaahahaha