Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt
Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te aina haukutte tuota terveydenhoitoa? Itse olen saanut hyvää hoitoa ja päässyt aina lääkärille. Minä olenkin jo täyttänyt 65 ja koen, että sen jälkeen palvelu vain parantui.
Olen 66v enkä todellakaan ole saanut hoitoa julkisella
Esim vuosi sitten oli kamala kuumeinen poski/otsaontelotulehdus ja keuhkoputken tulehdus. 2 kertaa pääsin chattiin viikon välein - ei lääkäriaikaa. 3. kerralla pääsin hoitajan luo, ei kuunnellut edes keuhkoja. Kun kuukausi sairastamista oli täynnä pääsin onneksi 65v kokeilun kautta yksityiselle ja välittömästi vahvat antibiootit. Toipumiseen meni toinen kuukausi kun oli jo niin pahana
Bs. Sinulla ollut mitään. Lopeta se väniseminen. Jos tuollaiset bakteeriperäiset olisi ollut kuukauden, olisit ollut iv antibiooteilla sairaalassa. Sait ab kuurin kun eivät jaksaneet kuunnella märinää.
Sinun täytyy olla lähihoitaja, luultavasti vieläpä ensimmäisen vuoden opiskelija. Ei kukaan muu voi olla noin pihalla, paitsi maallikot. Ihmisellä voi todellakin olla hoitamaton poskiontelontulehdus kuukauden päivät.
Hän puhuikin poski/otsalohkotulehduksesta. Otsalohkotulehduksen ja oikeiden pahenemisen kanssa ei kuulauden päästä enää mikää amorion comp. Auta.
Poskiontelotulehduksen hoitoon ei enää edes antibiootteja kirjoiteta ja kyllä otsaontelontulehdus hoidetaan myös nenäsuihkeella jos pitkittyy niin sitten antibiootit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaisin läpi koko ketjun ja päällimäiseksi mielee tuli miksi julkinen on niin tukossa eikä toimi. Kaikki vaativat kuvauksiin, jo olemassaolevia/todettuja vaivoja halutaan käydä tutkituttamassa uudelleen ja uudelleen. Kritisoidaan kun ei heti sitä magneettia tk lääkäri laita ja ollaan tyrmistyneitä kun yksityisellä kaikki on kallista.
Ketään ei kiinnosta käypähoitosuositus. Se joka on jokaisen julkisella työskentelevän ohjenuora. Kaikki haluaa kaiken nyt tässä ja heti. Minulle kaikki. Te ihmiset kuormitatte sen julkisen täysin tukkoon ja kehtaatte vielä valittaa.
Ihmistä vartenhan julkinen terveydenhuolto on.
Ei kai. Onko julkinen heitä varten?
Tää oli hyvä, kiitti. Tuli tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse loukkasin polven viime syyskuussa, ja on välillä edelleen kipeä. Varsinkin kun joutuu menemään portaat alas. Julkisella lääkärillä kävin, kuulemma "kaikki on hyvin". Lääkäri ei löytänyt mitään ongelmaa, siis silmämääräisesti. Eli ei tarvitse tehdä mitään jatkotutkimuksia :D
Olen työtön joten ihan sama minulle. Olisi silti kiva tietää mikä polvea vaivaa!
Kyllähän tuo pitää kuvata. Siellä vai olla esim lumpiossa murtuma, nivelvaurioita. Tekisin Haipron kyseisestä lääkäristä koska tuo on räikeä hoitovirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjua luettua. Ihmetyttää onko porukka käynyt valelääkereillä. En usko että terveydenhoito on noin retuperällä. Itse olen siis terve, enkä ole lääkärissä käynyt intin jälkeen kertaakaan kun en ole tarvinnut.
Ihmiset märisevät kun eivät saa kaikkea mitä haluaa. Kokevat että hoito retuperällä kun eivät saa itse määrätä tutkimuksia ja kaikkia mahdollisia kuvauksia.
Niinpä. Täällä on sentään ilmainen terveydenhoito jokaiselle. Menköön nämä märisevät jenkkeihin, siellä saavat maksaa kunnolla jos haluavat edes jotain hoitoa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaisin läpi koko ketjun ja päällimäiseksi mielee tuli miksi julkinen on niin tukossa eikä toimi. Kaikki vaativat kuvauksiin, jo olemassaolevia/todettuja vaivoja halutaan käydä tutkituttamassa uudelleen ja uudelleen. Kritisoidaan kun ei heti sitä magneettia tk lääkäri laita ja ollaan tyrmistyneitä kun yksityisellä kaikki on kallista.
Ketään ei kiinnosta käypähoitosuositus. Se joka on jokaisen julkisella työskentelevän ohjenuora. Kaikki haluaa kaiken nyt tässä ja heti. Minulle kaikki. Te ihmiset kuormitatte sen julkisen täysin tukkoon ja kehtaatte vielä valittaa.
Ihmistä vartenhan julkinen terveydenhuolto on.
Tää oli hyvä, kiitti. Tuli tarpeeseen.
Oleppas hyvä vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on. Valitti mitä hyvänsä - saa särkylääkkeet. Kuvauksia ei tehdä.
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Magneettikuvaus ei ole nykyään enää kallista. Kun kuvat on, voit pyytää niistä mielipidettä julkiselta puolelta.
Kävitkö siis ensin yksityisellä vai….?
Ikä? Polvinivelen kuluman aiheuttama jomotus on erittäin yleistä.
Painonpudotus auttaa mutta lääkäri ei sano suoraan ettei asiakas suutu.
Kengissä joustava pohja esim lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.
Ja maksat saatanasti.
Ei se kauheasti maksa, muutaman satasen saattaa maksaa, ehkä jotakin 300 - 400 euroa.
Onneksi, onneksi omaan kattavan vakuutuksen. Voin marssia yksityiselle ja hoitaa asiani sitä kautta. Se että tuollaisten valittavien dillejen kanssa jonottaisin lekurille, nii ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat saatanasti.
Ei se kauheasti maksa, muutaman satasen saattaa maksaa, ehkä jotakin 300 - 400 euroa.
Kohtuu edullista ja saat tietää mikä vaivaa. Tosin lausunnosta saatat joutua maksamaan toisen samanmoisen summan. Kaikilla ei tämä kuulu kuvantamis pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ikä? Polvinivelen kuluman aiheuttama jomotus on erittäin yleistä.
Painonpudotus auttaa mutta lääkäri ei sano suoraan ettei asiakas suutu.
Kengissä joustava pohja esim lenkkarit.
Ja taas paino onkin jo se isoin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhautunut hammaslääkäri -nimimerkillä Helsingin Sanomiin mielipidekirjoituksen kirjoittanut hammaslääkäri sanoi olevansa vihainen, koska 30 prosenttia vastaa nottokeskuksista tuleville turva paikanhakijoille varatuista ajoista jää käyttämättä, kun asiakkaat eivät tule paikalle.
kandee muistaa kun jonotat hammashoitoon 8 kk
Ko uutinen oli jo 10 vuotta vanha!
Niinpä. Kukaan ei tiedä miten paljon tilanne pahentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat saatanasti.
Kohtuu edullista ja saat tietää mikä vaivaa. Tosin lausunnosta saatat joutua maksamaan toisen samanmoisen summan. Kaikilla ei tämä kuulu kuvantamis pakettiin.
On kuulunut.
Kunnat voisi palkata näyttelijöitä esittämään empaattista kuuntelijaa.
Mitä ajattelit että magneettikuvaus olisi hyödyttänyt. Sinulla on luultavasti nivelrikko, johon ei ole parantavaa hoitoa. Ehkä ihan viimevaiheessa vaihdetaan nivel, ellet ole liian vanha. Särkylääke on juuri se, mitä lääkärillä on annettavaa ko.vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse loukkasin polven viime syyskuussa, ja on välillä edelleen kipeä. Varsinkin kun joutuu menemään portaat alas. Julkisella lääkärillä kävin, kuulemma "kaikki on hyvin". Lääkäri ei löytänyt mitään ongelmaa, siis silmämääräisesti. Eli ei tarvitse tehdä mitään jatkotutkimuksia :D
Olen työtön joten ihan sama minulle. Olisi silti kiva tietää mikä polvea vaivaa!
Kyllähän tuo pitää kuvata. Siellä vai olla esim lumpiossa murtuma, nivelvaurioita. Tekisin Haipron kyseisestä lääkäristä koska tuo on räikeä hoitovirhe.
Joo mutta mitä sitten kuvaamisen jälkeen? Uusimmat tutkimukset sanovat, että leikkauksesta ei ole polven vammoissa juurikaan hyötyä, vaan voivat jopa pahentaa tilannetta.
Tutkimuksissa on verrattu leikattuja ja leikkaamattomia polvivammaisia pitempään, niin nähty tämä. Aiemmin leikkaukset olivat aika pääasiallinen hoitomuoto.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun kuvantamista ei tehdä "nice to know" -syystä.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. Työskentelin vuosia paivystyspolilla ja tutuksi tuli se, kuinka itsekkäitä ja idiootteja monet ovat. Niiden vanhojen vaivojen vuoksi tullaan. Valehdellaan silmät päästä.
Kun kysyt oletko käynyt perusterveydenhuollossa, niin vastaus usein "en" "ei sinne koskaan pääse" tai se paras "en ehdi päivisin" vaikka olet työtön/eläkeläinen. Jaksettiin olla vihaisia kun kerrot ettei tämä nyt tänne kuulu vaan terkkariin. Kyllä ne sen tiesivät, koska yllättävän usein pyydettiin jos nyt tän kerran vain mut päästät...
Ehkä hän olisi voinut arvioida kivun syytä paremmin, jos olisit edes yrittänyt mennä kyykkyyn. Tyyliin jos polvista kuuluu rusahdus ja kiljaiset kivusta heti alussa, vika on polven osassa X ja jos kipu tulee vasta puolivälissä, vika on osassa Y.