Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Litteään maahan uskova ei näe maapallon pyöreyttä eikä siksi usko pyöreään maahan. Ateisti ei näe Jumalaa eikä siksi usko

Vierailija
28.04.2024 |

Mutta monesti ateistille ei ole ongelmaa uskoa pyöreään maahan mikä on jännä paradoksi.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ateistit uskovat tieteeseen ja teknologiaan, jonka avulla voi nähdä että maapallo on pyöreä

Vierailija
2/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mikä minä olen kun uskon kuoleman jälkeiseen tietoisuuteen, mutta en varsinaisesti usko jumalaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ateistit uskovat tieteeseen ja teknologiaan, jonka avulla voi nähdä että maapallo on pyöreä

Näytä yksi avaruudesta otettu kuva maapallosta. et tule löytämään

Vierailija
4/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto avartaa maailmankuvaa mutta ei lopulta vaikuta arkikokemukseen. Horisontti näyttää yhtä tasaiselta uskoipa tai ei.

Vierailija
5/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hihhuli voi olla niin tyhmä että voi kuvitella noiden kahden asian olevan mitenkään loogisesti verrannollisia. 

Vierailija
6/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mikä minä olen kun uskon kuoleman jälkeiseen tietoisuuteen, mutta en varsinaisesti usko jumalaan?

Alien?

Vierailija
7/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hihhuli voi olla niin tyhmä että voi kuvitella noiden kahden asian olevan mitenkään loogisesti verrannollisia. 

Olipa sivistyneesti perusteltu ja pohjustettu. Not.

Vierailija
8/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satanisti?

Vierailija
9/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallohan on kupera eikä litteä. Ja voin todistaa sen: kun katsot kiikareilla näet aina ylämäkeen.

Vierailija
10/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon maapallon pyöreyteen ja maalätyn litteyteen, koska toisinkaan päin ei voi oikein olla. Pallo ei voi olla litteä eikä lätty pallon muotoinen

Vierailija
11/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litteään maahan uskova asuu silti palloisassa maassa.

Ateisti lepää silti Jumalan hoivissa.

Vierailija
12/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että maa on litteä,koska koulussa oli vaan karttoja ei palloja.Kuvittelen maailman litteäksi

Vierailija
13/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litteään maahan uskova asuu silti palloisassa maassa.

Ateisti lepää silti Jumalan hoivissa.

Kasvi saa aurinkoa vaikka kasvi ei uskoisi auringon olemassaoloon.

Vierailija
14/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieto avartaa maailmankuvaa mutta ei lopulta vaikuta arkikokemukseen. Horisontti näyttää yhtä tasaiselta uskoipa tai ei.

Jos olisit koskaan käynyt ulkona, tietäisit että kun menet vaikka nurmikolle makaamaan, voit nähdä ilmakehän pyöreyden.  Onhan merimiehet tienneet maapallon pyöreyden jo ennen kuin pyöreyttä on sen enempää todistettu, kun kaukoputkella katselivat horisonttiin, näkivät toisesta laivasta ensimmäisenä maston.

Vierailija
15/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen lentokoneesta näkee, että maapallo on pallo.

Vierailija
16/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanisti?

No hyi,  ei kuoleman jälkeen silti mitään saatanaa ole.  Ehkä saatamme jossain määrin vastata teoistamme tai korkeintaan korjata niitä vielä kuoleman jälkeen.  Kuitenkin kuoleman jälkeen irtaannumme ruumistamme ja lakkaamme olemasta se joka eläessä olimme.  Puhdistumme ja sielu saa hengittää vapaasti ilman elämäämme taakkaa.

Vierailija
17/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas se on taas ateismi tämän yhden murheena. Ei se miksikään muutu sanoi mitä tahansa. 

Vierailija
18/112 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen mitään jumalaa tarvita. Voit lillua tietoisena universumissa ilman että siellä mitään yliluonnollista valkopartaista vanhaa ukkoa pitäisi olla.

Ja alkuperäiseen kysymykseen. Pallon voi todistaa ja kaikki voi sen nähdä (lentokoneesta, raketista, avaruusasemalta) uskoi tai ei. Jumalia ei näe oli uskova tai ei, uskonnot ovat sokeata uskoa maallisten saarnamiesten tarinoihin.

Vierailija
19/112 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas se on taas ateismi tämän yhden murheena. Ei se miksikään muutu sanoi mitä tahansa. 

Kai se luulee pääsevänsä taivaan portilla liukkaammin sisään, kun on toiminut uskonsoturina mammapalstalla. Luulenpa, että yhtään käännynnäistä ei cv:ssä kuitenkaan ole.

Vierailija
20/112 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää aina ihan hirveästi olla uskovainen kun näkee tämän yhden vainoavan ateisteja palstalla. Antaa ihan väärän kuvan uskovaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä