Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt

Vierailija
24.07.2026 |

Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä se on.

Vierailija
202/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä mietit että yksityiselle magneettiin vai kaljalle. Sä menit kaljalle.

Kalja maksaa happy hourina noin 6 euroa, magneettikuvaus Pihlajalinnassa 890 euroa. Aika monta kaljaa saa kiskoa että tuo muuttuu keskusteluksi valinnasta kahden vaihtoehdon kesken.

Yllättäen säästäminen on sinulle täysin outo asia. Kun jätät parin kuukauden kaljat juomatta, alkaa rahat olla jo kasassa.

Vaikka sinä vedät kaljaa kuin sieni, me muut ei välttämättä juoda yhtäkään tölkkiä parissa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hajosi polvi, läheinen vei lääkäriin ja toi mukanaan ukkini kyynärsauvat, kun kuuli, että etenen yhdellä jalalla hyppien. Lääkäri sauvat nähdessään kysyi enkö voi yhtään kävellä ja mistä sauvat sain (oletti, että olen jo käynyt jossain toisessa paikassa tutkittavana, jost aoli annettu sauvat mukaan). Kerroin rehellisesti, että kyllä kävelykin onnistuu, mutta sattuu sen verran etten mielelläni kävele ja on aika hidasta. Piti näyttää sitten. Otin muutaman sentin askelia ja jokaisen askeleen välillä huohotin ja kuivasin päästä hikeä. Lopulta kolmen askeleen jälkeen sanoin iloisesti, että näinhän tää onnistuu, mutta mieluummn kyllä hyppisin yhdellä jalalla!  Lääkäri totesi lakonisesti, ettei tuo ole kävelyä,   lähdet tästä kirran päivystykseen. 

Vierailija
204/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalaisten verorahat ovat menneet Aasiaan, Afrikkaan, Ukrainaan jne. Mutta hei tätähän suomalaiset ovat itse äänestäneet. Joten pulinat pois!

Vierailija
205/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te aina haukutte tuota terveydenhoitoa? Itse olen saanut hyvää hoitoa ja päässyt aina lääkärille. Minä olenkin jo täyttänyt 65 ja koen, että sen jälkeen palvelu vain parantui.

Olen 66v enkä todellakaan ole saanut hoitoa julkisella 

Esim vuosi sitten oli kamala kuumeinen poski/otsaontelotulehdus ja keuhkoputken tulehdus. 2 kertaa pääsin chattiin viikon välein - ei lääkäriaikaa. 3. kerralla pääsin hoitajan luo, ei kuunnellut edes keuhkoja. Kun kuukausi sairastamista oli täynnä pääsin onneksi 65v kokeilun kautta yksityiselle ja välittömästi vahvat antibiootit. Toipumiseen meni toinen kuukausi kun oli jo niin pahana

Bs. Sinulla ollut mitään. Lopeta se väniseminen. Jos tuollaiset bakteeriperäiset olisi ollut kuukauden, olisit ollut iv antibiooteilla sairaalassa. Sait ab kuurin kun eivät jaksaneet kuunnella märinää.

Sinun täytyy olla lähihoitaja, luultavasti vieläpä ensimmäisen vuoden opiskelija. Ei kukaan muu voi olla noin pihalla, paitsi maallikot. Ihmisellä voi todellakin olla hoitamaton poskiontelontulehdus kuukauden päivät. 

Hän puhuikin poski/otsalohkotulehduksesta. Otsalohkotulehduksen ja oikeiden pahenemisen kanssa ei kuulauden päästä enää mikää amorion comp. Auta. 

Vierailija
206/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista halvinta sairaanhoitoa. On buranaresepti potilaalle. Suomi säästää. 

Voisko säästää vielä lisää ja valtuuttaa lääkäreitä edullisempia henkilöstöryhmiä antamaan saman avun: "Syö Buranaa"

Vierailija
207/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse loukkasin polven viime syyskuussa, ja on välillä edelleen kipeä. Varsinkin kun joutuu menemään portaat alas. Julkisella lääkärillä kävin, kuulemma "kaikki on hyvin". Lääkäri ei löytänyt mitään ongelmaa, siis silmämääräisesti. Eli ei tarvitse tehdä mitään jatkotutkimuksia :D

Olen työtön joten ihan sama minulle. Olisi silti kiva tietää mikä polvea vaivaa!

Vierailija
208/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua luettua. Ihmetyttää onko porukka käynyt valelääkereillä. En usko että terveydenhoito on noin retuperällä. Itse olen siis terve, enkä ole lääkärissä käynyt intin jälkeen kertaakaan kun en ole tarvinnut.

Vierailija
209/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista. 

Juu mene yksityiselle. Ei minnekään magneettiin Suomessa pääse julkisella eikä edes työterveyshuollossa.

Pääsee kyllä, mikäli lääkäri arvioi tutkimuksen aiheellisiksi. Jos aloittajalla on esimerkiksi 40kg ylipainoa, niin siihen ei mikään magneettikuvaus auta. Siihen auttaa vain laihduttaminen. 

Muistan kerran kun 150 kiloinen keijukainen tuli odottamaan uusintaleikkausta kun lonkkatekonivel oli vääntynyt potilaan suuren massan vuoksi. Ei ne tekonivelet ihan älyttömiä kestä. Alun perin tekonivel oli laitettu avaskulaarisen nekroosin vuoksi.

Miksi aina puututaan siihen painoon. Julkinen ei kunnioita kehonrauhaa vaan vaatii kaikkia "slimmi" normiin.

Kerroin vain että tekonivel ei kestä ihan kaikkea. Siitä aiheutui kustannuksia yhteiskunnalle ja tosiasia on että ei tekoniveltä voi vaihtaa äärettömän monta kertaa. Se vain ei tunnu potilaita kiinnostavan. Entiseen aikaan kun ei ollut tekonivelkirurgiaa niin yksi hoitokeino oli ns. girdlestone jossa reisiluun kaula ja pää katkaistaan pois ja sitten käveleminen onkin hieman hankalaa. Joskus tämä on lopullinen ratkaisu kun tekonivelinfektion hoito ei onnistu edes pitkillä antibioottikuureilla.

Joo, mutta aloitit kaiken vedoten painoon. Ymmärrätkö että jokainen on kaunis ja jokaisella on oikeus olla mitä he haluavat.

Jokainen kantaa painonsa ja sen aiheuttamat haitat ihan itse. Monen superylipainoisen hoitotulokset ovat huonommat. Onhan se hirveää katsottavaa kun 200 kiloa painava ihminen ei meinaa päästä sängystä ylös ja edes hygieniasta huolehtiminen ei onnistu ilman apua. Yhteiskunta yrittää toki auttaa sen verran kun voi mutta tosiasia on että moni näistä kuolee varhain verrattuna muuhun väestöön. 

Vierailija
210/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista halvinta sairaanhoitoa. On buranaresepti potilaalle. Suomi säästää. 

Voisko säästää vielä lisää ja valtuuttaa lääkäreitä edullisempia henkilöstöryhmiä antamaan saman avun: "Syö Buranaa"

Ehkä ne kehittelevät tekoälytohtorin siihen touhuun.

Vierailija
211/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mene yksityiselle. Ei minnekään magneettiin Suomessa pääse julkisella eikä edes työterveyshuollossa.

Pääsee kyllä, mikäli lääkäri arvioi tutkimuksen aiheellisiksi. Jos aloittajalla on esimerkiksi 40kg ylipainoa, niin siihen ei mikään magneettikuvaus auta. Siihen auttaa vain laihduttaminen. 

Muistan kerran kun 150 kiloinen keijukainen tuli odottamaan uusintaleikkausta kun lonkkatekonivel oli vääntynyt potilaan suuren massan vuoksi. Ei ne tekonivelet ihan älyttömiä kestä. Alun perin tekonivel oli laitettu avaskulaarisen nekroosin vuoksi.

Miksi aina puututaan siihen painoon. Julkinen ei kunnioita kehonrauhaa vaan vaatii kaikkia "slimmi" normiin.

Koska ylipaino aiheuttaa nivelkipuja. Siksi. 

Ylipaino vaikuttaa yleisesti koko kroppaan. Läskit ovat sairaampia ja läskit ovat myös niitä jotka ovat tukkimassa sitä julkista.

Läskit myös haisevat pahalle.

Älä juo enää tänään. 

Vierailija
212/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli kehottanut  julkisella sektorilla potilasta hakeutumaan laajaan verikuvaan, mutta miten se potilas voi sinne mennä, jos lääkäri ei kirjoita lähetettä. 

Eli olisi pitänyt potilaan hakeutua uudestaan lääkärille ja pyytää lähete verikokeisiin. 

Arvaamattomia ovat soten tiet. 

Vierailija
213/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mulle sitten määrättäis kun en Buranaa pysty syömään? Panadolia? Pöh, se nyt ei auta kunnon kipuihin yhtään. (Olen menossa lääkäriin nivelrikon takia.)

Vierailija
214/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Pidä Buranaa kotona varalla. Ihan sama julkisella oli mikä vaiva tahansa, mikä kipua aiheuttaa... 

Jaksamista! kipu verottaa voimia

Vierailija
215/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin läpi koko ketjun ja päällimäiseksi mielee tuli miksi julkinen on niin tukossa eikä toimi. Kaikki vaativat kuvauksiin, jo olemassaolevia/todettuja vaivoja halutaan käydä tutkituttamassa uudelleen ja uudelleen. Kritisoidaan kun ei heti sitä magneettia tk lääkäri laita ja ollaan tyrmistyneitä kun yksityisellä kaikki on kallista.

Ketään ei kiinnosta käypähoitosuositus. Se joka on jokaisen julkisella työskentelevän ohjenuora. Kaikki haluaa kaiken nyt tässä ja heti. Minulle kaikki. Te ihmiset kuormitatte sen julkisen täysin tukkoon ja kehtaatte vielä valittaa.

Vierailija
216/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukaisin läpi koko ketjun ja päällimäiseksi mielee tuli miksi julkinen on niin tukossa eikä toimi. Kaikki vaativat kuvauksiin, jo olemassaolevia/todettuja vaivoja halutaan käydä tutkituttamassa uudelleen ja uudelleen. Kritisoidaan kun ei heti sitä magneettia tk lääkäri laita ja ollaan tyrmistyneitä kun yksityisellä kaikki on kallista.

Ketään ei kiinnosta käypähoitosuositus. Se joka on jokaisen julkisella työskentelevän ohjenuora. Kaikki haluaa kaiken nyt tässä ja heti. Minulle kaikki. Te ihmiset kuormitatte sen julkisen täysin tukkoon ja kehtaatte vielä valittaa.

Ihmistä vartenhan julkinen terveydenhuolto on.

Vierailija
217/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua luettua. Ihmetyttää onko porukka käynyt valelääkereillä. En usko että terveydenhoito on noin retuperällä. Itse olen siis terve, enkä ole lääkärissä käynyt intin jälkeen kertaakaan kun en ole tarvinnut.

Ihmiset märisevät kun eivät saa kaikkea mitä haluaa. Kokevat että hoito retuperällä kun eivät saa itse määrätä tutkimuksia ja kaikkia mahdollisia kuvauksia.

Vierailija
218/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse loukkasin polven viime syyskuussa, ja on välillä edelleen kipeä. Varsinkin kun joutuu menemään portaat alas. Julkisella lääkärillä kävin, kuulemma "kaikki on hyvin". Lääkäri ei löytänyt mitään ongelmaa, siis silmämääräisesti. Eli ei tarvitse tehdä mitään jatkotutkimuksia :D

Olen työtön joten ihan sama minulle. Olisi silti kiva tietää mikä polvea vaivaa!

toki moni meistä haluaisi tarkan syyn oireilleen, mutta täytyy miettiä kustannuksiakin. ei ole syytä lähteä selvittämään syytä tarkkaan, jos vaiva paranee ilman tarkkoja diagnoosejakin. USassa tutkitaan liikaakin vakuutettuja potilaita ja se on ihan hullu systeemi sekin. Jokaisen päänsäryn kohdalla vakuutettu potilaas laitetaan varmuuden vuoksi kaikkiin mahdollisiin laitteisiin kuvattavaksi ja todetaan sitten, että burana riittää. kuvitele miten pahassa jamassa tämä maa olisi, jos yhteiskunnan rahoilla alettaisin tekemään samoin. 

Vierailija
219/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mulle sitten määrättäis kun en Buranaa pysty syömään? Panadolia? Pöh, se nyt ei auta kunnon kipuihin yhtään. (Olen menossa lääkäriin nivelrikon takia.)

Otan osaa. Nivelrikkoon suositus on terveelliset elintavat, liikunta ja kipulääkkeet. Ehkä Voltaren-geeli jos on antelias lääkäri.

Vierailija
220/266 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin vain että tekonivel ei kestä ihan kaikkea. Siitä aiheutui kustannuksia yhteiskunnalle ja tosiasia on että ei tekoniveltä voi vaihtaa äärettömän monta kertaa. Se vain ei tunnu potilaita kiinnostavan. Entiseen aikaan kun ei ollut tekonivelkirurgiaa niin yksi hoitokeino oli ns. girdlestone jossa reisiluun kaula ja pää katkaistaan pois ja sitten käveleminen onkin hieman hankalaa. Joskus tämä on lopullinen ratkaisu kun tekonivelinfektion hoito ei onnistu edes pitkillä antibioottikuureilla.

Joo, mutta aloitit kaiken vedoten painoon. Ymmärrätkö että jokainen on kaunis ja jokaisella on oikeus olla mitä he haluavat.

Jokainen kantaa painonsa ja sen aiheuttamat haitat ihan itse. Monen superylipainoisen hoitotulokset ovat huonommat. Onhan se hirveää katsottavaa kun 200 kiloa painava ihminen ei meinaa päästä sängystä ylös ja edes hygieniasta huolehtiminen ei onnistu ilman apua. Yhteiskunta yrittää toki auttaa sen verran kun voi mutta tosiasia on että moni näistä kuolee varhain verrattuna muuhun väestöön. 

On myös monia leikkauksia ja operaatioita joita ei (voida) tehdä ennen kuin potilas on ns. leikkauskelpoinen, eli esim. painoa pudotettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan